한류 문화의 확장으로 한국 식품류에 대한 중국인의 선호도 증가 추세에 발맞춰 한국 전통식품이라 할 수 있는 장류, 장아찌류, 한방약초 가공식품류 등의 대중국 수출이 점진적으로 증가 추세에 있는 현실이다. 이에 우수한 품질을 가진 장류식품 경남지역 중소기업들도 고부가가치가 가능한 우수 제품들을 수출할 수 있도록 그 확대방안의 마련이 필요하다 할 것이다. 이 연구는 대기업의 자본과 물량에 뒤지는 지역소재 중소기업들이 대중국 시장 진출에 어려움을 겪고 있는 현실을 직시하고, 한국 지역 장류식품의 품질 우수성을 강조함으로써, 틈새시장 진출과 지역의 장류식품 제조 중소기업의 수출 확대에 기여함을 목적으로 한다. 장류식품 경남지역 중소기업의 수출 사례를 연구하고, 나아가 지역소재 중소기업의 대중국 수출 활성화를 위한 진출 방안을 제시하였다. 이를 위해 먼저 중국 ...
한류 문화의 확장으로 한국 식품류에 대한 중국인의 선호도 증가 추세에 발맞춰 한국 전통식품이라 할 수 있는 장류, 장아찌류, 한방약초 가공식품류 등의 대중국 수출이 점진적으로 증가 추세에 있는 현실이다. 이에 우수한 품질을 가진 장류식품 경남지역 중소기업들도 고부가가치가 가능한 우수 제품들을 수출할 수 있도록 그 확대방안의 마련이 필요하다 할 것이다. 이 연구는 대기업의 자본과 물량에 뒤지는 지역소재 중소기업들이 대중국 시장 진출에 어려움을 겪고 있는 현실을 직시하고, 한국 지역 장류식품의 품질 우수성을 강조함으로써, 틈새시장 진출과 지역의 장류식품 제조 중소기업의 수출 확대에 기여함을 목적으로 한다. 장류식품 경남지역 중소기업의 수출 사례를 연구하고, 나아가 지역소재 중소기업의 대중국 수출 활성화를 위한 진출 방안을 제시하였다. 이를 위해 먼저 중국 농식품 수입 시장의 현황과 한국산 농식품의 수입 현황, 한국 전통식품류(장류포함) 수입 현황을 우선적으로 조사하고, 중국 농식품 시장 환경조사를 덧붙여 중국시장에 대한 이해도를 높였다. 또한 지역소재 기업의 중국 시장 접근 마케팅 사례를 알아보고, 중국 수출 사례를 조사, 분석하여 지역소재 중소기업의 강점과 약점 등에 관한 결과와 시사점을 도출하고 정확하고 효율적인 대중국 수출 활성화 방안 마련과 진출 전략을 제시하였다. 실제로 일어난 지역 중소기업의 대중국 마케팅 사례와 수출 사례, 문제 발생 사례를 조사, 분석하여 향후 문제 발생 대비 및 수출 확대 방안으로 활용코자 함이다.
본 연구는 지역소재 장류식품 제조 중소기업의 대중국 수출 확대를 위한 방안으로 첫째, 중국 시장 사전 조사 및 분석. 둘째, 규모화, 조직화를 통한 수출가격경쟁력 확보. 셋째, 청정 자연환경을 활용한 품질 이미지 제고. 넷째, 현지화 된 상품개발. 다섯째, 중소기업의 수출의지 고취를 제시하였고, 더불어 이와 관련한 정책적 지원 방안을 결론으로 도출하였다.
한류 문화의 확장으로 한국 식품류에 대한 중국인의 선호도 증가 추세에 발맞춰 한국 전통식품이라 할 수 있는 장류, 장아찌류, 한방약초 가공식품류 등의 대중국 수출이 점진적으로 증가 추세에 있는 현실이다. 이에 우수한 품질을 가진 장류식품 경남지역 중소기업들도 고부가가치가 가능한 우수 제품들을 수출할 수 있도록 그 확대방안의 마련이 필요하다 할 것이다. 이 연구는 대기업의 자본과 물량에 뒤지는 지역소재 중소기업들이 대중국 시장 진출에 어려움을 겪고 있는 현실을 직시하고, 한국 지역 장류식품의 품질 우수성을 강조함으로써, 틈새시장 진출과 지역의 장류식품 제조 중소기업의 수출 확대에 기여함을 목적으로 한다. 장류식품 경남지역 중소기업의 수출 사례를 연구하고, 나아가 지역소재 중소기업의 대중국 수출 활성화를 위한 진출 방안을 제시하였다. 이를 위해 먼저 중국 농식품 수입 시장의 현황과 한국산 농식품의 수입 현황, 한국 전통식품류(장류포함) 수입 현황을 우선적으로 조사하고, 중국 농식품 시장 환경조사를 덧붙여 중국시장에 대한 이해도를 높였다. 또한 지역소재 기업의 중국 시장 접근 마케팅 사례를 알아보고, 중국 수출 사례를 조사, 분석하여 지역소재 중소기업의 강점과 약점 등에 관한 결과와 시사점을 도출하고 정확하고 효율적인 대중국 수출 활성화 방안 마련과 진출 전략을 제시하였다. 실제로 일어난 지역 중소기업의 대중국 마케팅 사례와 수출 사례, 문제 발생 사례를 조사, 분석하여 향후 문제 발생 대비 및 수출 확대 방안으로 활용코자 함이다.
본 연구는 지역소재 장류식품 제조 중소기업의 대중국 수출 확대를 위한 방안으로 첫째, 중국 시장 사전 조사 및 분석. 둘째, 규모화, 조직화를 통한 수출가격경쟁력 확보. 셋째, 청정 자연환경을 활용한 품질 이미지 제고. 넷째, 현지화 된 상품개발. 다섯째, 중소기업의 수출의지 고취를 제시하였고, 더불어 이와 관련한 정책적 지원 방안을 결론으로 도출하였다.
With the rise of the Chinese preference for Korean Traditional Food in due to the expansion of Korean culture, Korean traditional food such as soybean food, pickles and processed foods of herbs exports to China have increasing gradually. The excellent quality Soybean food SMEs in Gyeongnam, this wil...
With the rise of the Chinese preference for Korean Traditional Food in due to the expansion of Korean culture, Korean traditional food such as soybean food, pickles and processed foods of herbs exports to China have increasing gradually. The excellent quality Soybean food SMEs in Gyeongnam, this will also be need to establish the export expansion plan of the high value-added superior product.
The purpose of this study is to contribute to expand export of Soybean Food SMEs in Gyeongnam and also enter the chinese niche market by emphasizing the quality excellence of Gyeongnam Soybean Food SMEs. Because they are struggling in the face of the reality that it is not enough compared to large companies in terms of capital and supply quantity. After studying the export cases of Soybean food SMEs in Gyeongnam, the activation plan of local SMEs for entering the chinese market was proposed.
To this end, first, the China agri-food import market status, korea agri-food imports status and Korean Traditional foods imports status (including soybean sauce) were investigated. And Then, by researching the agri-food market environment in China, it increased understanding of the Chinese market.
Also investigate the approach marketing cases of the local SMEs to enter the Chinese market, produce result through studying the cases of export to china, and then propose the accurate and efficient activation plan of local SMEs for entering the chinese market. It wishes to take advantage of a problem preparedness for the problems that can arise in future and export expansion plans through investigating, analyzing the real cases of local SMEs about marketing, export, occurring problems in the Chinese market.
In this study, as a way to increase exports of the Gyeongnam Soybean Food SMEs. in chinese market, First, the Chinese market pre-investigation and analysis. Second, the export price competitiveness through large-scale organized. Third, using a clean natural environment of Gyeongnam, enhance quality-image. Fourth, the development of localized products. Fifth, promote exports will of SMEs. were presented, and policy support measures in these regards was drawn to the conclusion was drawn to the conclusion.
With the rise of the Chinese preference for Korean Traditional Food in due to the expansion of Korean culture, Korean traditional food such as soybean food, pickles and processed foods of herbs exports to China have increasing gradually. The excellent quality Soybean food SMEs in Gyeongnam, this will also be need to establish the export expansion plan of the high value-added superior product.
The purpose of this study is to contribute to expand export of Soybean Food SMEs in Gyeongnam and also enter the chinese niche market by emphasizing the quality excellence of Gyeongnam Soybean Food SMEs. Because they are struggling in the face of the reality that it is not enough compared to large companies in terms of capital and supply quantity. After studying the export cases of Soybean food SMEs in Gyeongnam, the activation plan of local SMEs for entering the chinese market was proposed.
To this end, first, the China agri-food import market status, korea agri-food imports status and Korean Traditional foods imports status (including soybean sauce) were investigated. And Then, by researching the agri-food market environment in China, it increased understanding of the Chinese market.
Also investigate the approach marketing cases of the local SMEs to enter the Chinese market, produce result through studying the cases of export to china, and then propose the accurate and efficient activation plan of local SMEs for entering the chinese market. It wishes to take advantage of a problem preparedness for the problems that can arise in future and export expansion plans through investigating, analyzing the real cases of local SMEs about marketing, export, occurring problems in the Chinese market.
In this study, as a way to increase exports of the Gyeongnam Soybean Food SMEs. in chinese market, First, the Chinese market pre-investigation and analysis. Second, the export price competitiveness through large-scale organized. Third, using a clean natural environment of Gyeongnam, enhance quality-image. Fourth, the development of localized products. Fifth, promote exports will of SMEs. were presented, and policy support measures in these regards was drawn to the conclusion was drawn to the conclusion.
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