교육뮤지컬 프로그램이 위기 청소년 인성에 끼치는 영향 : 경상남도 위탁 교육기관 범숙학교 중심으로 Effects of Education Music Program on the Crisis Youth Toughness : Gyeongnam Commissioned Educational Institutions Mainly Bomusuku School원문보기
첫째로 현대 우리나라에 학교 이탈 청소년의 숫자와 학교를 떠나는 이유에 대해 알아 보았다. 그 요인으로는 심리적 요인과 환경적 요인을 들 수 있겠다. 학교라는 생활영역에서 나타나는 것으로 개인의 욕구가 학교 내 환경과의 관계에서 수용 또는 충족되지 못함으로 인하여 갈등과 부적절한 행동을 보이는 것이다. 이럴 경우 개인은 불안, 절망, 소외감을 느끼며 소극적이고 자신감이 결여된 상태에서 문제행동을 보이게 되는 것이다.
둘째로 음악, 미술, 무용 등 모든 예술의 집합체인 종합 예술 뮤지컬에 위기 청소년들이 직접 참여를 통해 위기 청소년들이 변화하는 모습을 바라보고 어떠한 효과가 있는지에 대해 알아보고 있다. 그 대상으로 경상남도 위탁 교육 기관인 범숙학교의 특화 프로그램인 뮤지컬 공연의 연습과정과 공연을 통해 학생들이 느끼는 것과 가장 가까운 곳에서 범숙학교 학생들을 바라보고 있는 선생님들을 통해 뮤지컬 교육이 학생들에게 어떠한 영향을 미치는지를 인터뷰 형식을 통해 알아보았다.
이러한 과정 속에서 뮤지컬 프로그램이 학교 밖 위기청소년에게 적극적으로 적용될 때 위기청소년들의 자존감 향상으로 적극적인 삶의 표현력과 주체적인 창조성을 만들어 낼 수 있을 것이고, 사회와 외부요인을 극복할 수 있는 ...
첫째로 현대 우리나라에 학교 이탈 청소년의 숫자와 학교를 떠나는 이유에 대해 알아 보았다. 그 요인으로는 심리적 요인과 환경적 요인을 들 수 있겠다. 학교라는 생활영역에서 나타나는 것으로 개인의 욕구가 학교 내 환경과의 관계에서 수용 또는 충족되지 못함으로 인하여 갈등과 부적절한 행동을 보이는 것이다. 이럴 경우 개인은 불안, 절망, 소외감을 느끼며 소극적이고 자신감이 결여된 상태에서 문제행동을 보이게 되는 것이다.
둘째로 음악, 미술, 무용 등 모든 예술의 집합체인 종합 예술 뮤지컬에 위기 청소년들이 직접 참여를 통해 위기 청소년들이 변화하는 모습을 바라보고 어떠한 효과가 있는지에 대해 알아보고 있다. 그 대상으로 경상남도 위탁 교육 기관인 범숙학교의 특화 프로그램인 뮤지컬 공연의 연습과정과 공연을 통해 학생들이 느끼는 것과 가장 가까운 곳에서 범숙학교 학생들을 바라보고 있는 선생님들을 통해 뮤지컬 교육이 학생들에게 어떠한 영향을 미치는지를 인터뷰 형식을 통해 알아보았다.
이러한 과정 속에서 뮤지컬 프로그램이 학교 밖 위기청소년에게 적극적으로 적용될 때 위기청소년들의 자존감 향상으로 적극적인 삶의 표현력과 주체적인 창조성을 만들어 낼 수 있을 것이고, 사회와 외부요인을 극복할 수 있는 에너지 자원을 만들 수 있을 것이다. 뮤지컬 교육프로그램의 확대 적용은 위기청소년이 자신의 현실 상황과 모습을 열린 마음의 자세로 수용할 수 있도록 할 수 있으며 적극적이고 능동적인 참여로 자아 확대의 기회를 갖고 공연화를 통해 연극 제작 과정을 익히고 연극 예술이 갖는 인간에 대한 존중과 이해, 삶의 가치의 의미를 찾는데 그 목적이 될 것이다. 그리고 좀 더 많은 곳에서 자신의 잘못으로 또는 타의에 의해서 자신의 삶에 대해 부정적인 생각으로 살아가는 청소년들을 위해서 청소년 뮤지컬이 단기적인 사업이 아닌 장기적인 사업으로 정착되어 학업중단 아이들이 주체가 되어 그들의 주제에 맞는 가장 적합한 형태의 공연이 될 수 있도록 그들의 목소리와 삶이 녹아있는 새로운 형태의 뮤지컬 프로그램이 전반적으로 이우러지기를 바라는 바이며 위기청소년들을 위한 특화프로그램의 형태로 자리 잡기를 바란다.
첫째로 현대 우리나라에 학교 이탈 청소년의 숫자와 학교를 떠나는 이유에 대해 알아 보았다. 그 요인으로는 심리적 요인과 환경적 요인을 들 수 있겠다. 학교라는 생활영역에서 나타나는 것으로 개인의 욕구가 학교 내 환경과의 관계에서 수용 또는 충족되지 못함으로 인하여 갈등과 부적절한 행동을 보이는 것이다. 이럴 경우 개인은 불안, 절망, 소외감을 느끼며 소극적이고 자신감이 결여된 상태에서 문제행동을 보이게 되는 것이다.
둘째로 음악, 미술, 무용 등 모든 예술의 집합체인 종합 예술 뮤지컬에 위기 청소년들이 직접 참여를 통해 위기 청소년들이 변화하는 모습을 바라보고 어떠한 효과가 있는지에 대해 알아보고 있다. 그 대상으로 경상남도 위탁 교육 기관인 범숙학교의 특화 프로그램인 뮤지컬 공연의 연습과정과 공연을 통해 학생들이 느끼는 것과 가장 가까운 곳에서 범숙학교 학생들을 바라보고 있는 선생님들을 통해 뮤지컬 교육이 학생들에게 어떠한 영향을 미치는지를 인터뷰 형식을 통해 알아보았다.
이러한 과정 속에서 뮤지컬 프로그램이 학교 밖 위기청소년에게 적극적으로 적용될 때 위기청소년들의 자존감 향상으로 적극적인 삶의 표현력과 주체적인 창조성을 만들어 낼 수 있을 것이고, 사회와 외부요인을 극복할 수 있는 에너지 자원을 만들 수 있을 것이다. 뮤지컬 교육프로그램의 확대 적용은 위기청소년이 자신의 현실 상황과 모습을 열린 마음의 자세로 수용할 수 있도록 할 수 있으며 적극적이고 능동적인 참여로 자아 확대의 기회를 갖고 공연화를 통해 연극 제작 과정을 익히고 연극 예술이 갖는 인간에 대한 존중과 이해, 삶의 가치의 의미를 찾는데 그 목적이 될 것이다. 그리고 좀 더 많은 곳에서 자신의 잘못으로 또는 타의에 의해서 자신의 삶에 대해 부정적인 생각으로 살아가는 청소년들을 위해서 청소년 뮤지컬이 단기적인 사업이 아닌 장기적인 사업으로 정착되어 학업중단 아이들이 주체가 되어 그들의 주제에 맞는 가장 적합한 형태의 공연이 될 수 있도록 그들의 목소리와 삶이 녹아있는 새로운 형태의 뮤지컬 프로그램이 전반적으로 이우러지기를 바라는 바이며 위기청소년들을 위한 특화프로그램의 형태로 자리 잡기를 바란다.
First , I was examined reasons for leaving the number and the school of modern Korean school withdrawal youth As its cause, it will include the psychological and environmental factors To be displayed in the life area of schools personal desire illustrates the inappropriate behavior and conflict by d...
First , I was examined reasons for leaving the number and the school of modern Korean school withdrawal youth As its cause, it will include the psychological and environmental factors To be displayed in the life area of schools personal desire illustrates the inappropriate behavior and conflict by disabling been accepted or filled in relation to the environment within the school In such cases individuals anxiety despair is reluctant to feel a sense of alienation it is become as show the problem behavior while applying with confidence.
Second, music, art, through the participation of all of the composite art musical in crisis youth is a collection of art and dance is direct is examined what effect there of by looking at the manner in which change is crisis youth ,there Through performances and its target and practice the process of playing music is the Gyeongnam consignment educational institution Bomusuku school of specialized programs and music through a teacher looking at the students of Bomusuku school at the nearest that the students feel ,education and what influence the students and was examined by using the interview format.
Music programs of these processes it is one which can produce the expressive and proactive creativity of active life to improve self-esteem crisis youth is actively applied to risk youth outside the school to create energy resources that can overcome the social and external factors it is one that can. Expanding the application of the music education program crisis young people it is possible to be able to accommodate in my mind of attitude that is open the situation and the appearance of reality have the opportunity of self-expanding to aggressive and active participation wearing a theater production process through the performance of Te, understanding and respect of the human with the theater arts, will its purpose is to look for the meaning of the value of life. ,, And, in some more places for their mistakes and young people who continue to live in the negative thoughts about your life by Thailand, youth musical is not a short-term business and established as a long-term business it has been, is mainly academic interruption children, the best to suit their subject matter to be in the form of performances hope their voices and life melt new type of music program overall Yiwu decline is bar in I hope the fixing in the form of a specialized program for crisis youth.
First , I was examined reasons for leaving the number and the school of modern Korean school withdrawal youth As its cause, it will include the psychological and environmental factors To be displayed in the life area of schools personal desire illustrates the inappropriate behavior and conflict by disabling been accepted or filled in relation to the environment within the school In such cases individuals anxiety despair is reluctant to feel a sense of alienation it is become as show the problem behavior while applying with confidence.
Second, music, art, through the participation of all of the composite art musical in crisis youth is a collection of art and dance is direct is examined what effect there of by looking at the manner in which change is crisis youth ,there Through performances and its target and practice the process of playing music is the Gyeongnam consignment educational institution Bomusuku school of specialized programs and music through a teacher looking at the students of Bomusuku school at the nearest that the students feel ,education and what influence the students and was examined by using the interview format.
Music programs of these processes it is one which can produce the expressive and proactive creativity of active life to improve self-esteem crisis youth is actively applied to risk youth outside the school to create energy resources that can overcome the social and external factors it is one that can. Expanding the application of the music education program crisis young people it is possible to be able to accommodate in my mind of attitude that is open the situation and the appearance of reality have the opportunity of self-expanding to aggressive and active participation wearing a theater production process through the performance of Te, understanding and respect of the human with the theater arts, will its purpose is to look for the meaning of the value of life. ,, And, in some more places for their mistakes and young people who continue to live in the negative thoughts about your life by Thailand, youth musical is not a short-term business and established as a long-term business it has been, is mainly academic interruption children, the best to suit their subject matter to be in the form of performances hope their voices and life melt new type of music program overall Yiwu decline is bar in I hope the fixing in the form of a specialized program for crisis youth.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.