본 연구는 화장품 성분 인식이 제품 판매에 미치는 영향을 연구해 보기 위해 방문판매 A사의 전국 판매원 270명을 대상으로 설문을 진행하여 조사 하였다. 방문판매원의 기능성 화장품 인지를 살펴본 결과, 판매원 전원(100%)이 일반 화장품과 기능성 화장품이 차이가 있고 ‘제품의 효능∙효과가 좋다’라는 것으로 나타났으며 판매원 전원(100%)이 기능성 화장품을 권매를 하고 있고 ‘제품 효과가 좋아서’ 권매하는 것으로 나타났다. 방문판매원의 화장품 성분 안전성 인지에 대해 살펴본 결과, 판매원 대부분 화장품 성분 안전성을 의심하고 있으며 여러 매체를 통해서 들어보거나 본적이 있어서로 나타났고 대리점 및 본사 교육을 통해 문제의식을 불러일으켰으며 화장품 성분에 따른 사용 목적 및 화장품 원료에 따른 화장품 성분에 대한 인식이 높고 방문판매 A사의 화장품 용기 광고 내용 중 30여가지 유해성분 무첨가 처방(NO-NOS List)의 의미를 안전한 제품이라고 인지하는 것으로 나타났다. 화장품 상담시 판매 행동의 화법으로는 제품의 안전성, 효능·효과, 화장품 성분, 브랜드, 가격 순으로 나타났으며 안전성을 우려하는 성분은 ...
본 연구는 화장품 성분 인식이 제품 판매에 미치는 영향을 연구해 보기 위해 방문판매 A사의 전국 판매원 270명을 대상으로 설문을 진행하여 조사 하였다. 방문판매원의 기능성 화장품 인지를 살펴본 결과, 판매원 전원(100%)이 일반 화장품과 기능성 화장품이 차이가 있고 ‘제품의 효능∙효과가 좋다’라는 것으로 나타났으며 판매원 전원(100%)이 기능성 화장품을 권매를 하고 있고 ‘제품 효과가 좋아서’ 권매하는 것으로 나타났다. 방문판매원의 화장품 성분 안전성 인지에 대해 살펴본 결과, 판매원 대부분 화장품 성분 안전성을 의심하고 있으며 여러 매체를 통해서 들어보거나 본적이 있어서로 나타났고 대리점 및 본사 교육을 통해 문제의식을 불러일으켰으며 화장품 성분에 따른 사용 목적 및 화장품 원료에 따른 화장품 성분에 대한 인식이 높고 방문판매 A사의 화장품 용기 광고 내용 중 30여가지 유해성분 무첨가 처방(NO-NOS List)의 의미를 안전한 제품이라고 인지하는 것으로 나타났다. 화장품 상담시 판매 행동의 화법으로는 제품의 안전성, 효능·효과, 화장품 성분, 브랜드, 가격 순으로 나타났으며 안전성을 우려하는 성분은 파라벤류, 계면활성제, 광물성 물질, 합성착색제, 합성착향료, 알코올, 호르몬 유사물질, 동물성 기름 순이고 판매원은 고객에게 신뢰감을 주기 위해 화장품 용기 단상자 표시 내용을 보여주면서 30여가지 무첨가 화장품을 판매하는 것으로 나타났고 30여가지 무처방 제품은 유해 성분이 들어 있지 않기 때문에 판매에 도움을 주며 고객은 유해 성분이 들어가지 있지 않아서 구매하는 편이라고 나타났다.
본 연구는 화장품 성분 인식이 제품 판매에 미치는 영향을 연구해 보기 위해 방문판매 A사의 전국 판매원 270명을 대상으로 설문을 진행하여 조사 하였다. 방문판매원의 기능성 화장품 인지를 살펴본 결과, 판매원 전원(100%)이 일반 화장품과 기능성 화장품이 차이가 있고 ‘제품의 효능∙효과가 좋다’라는 것으로 나타났으며 판매원 전원(100%)이 기능성 화장품을 권매를 하고 있고 ‘제품 효과가 좋아서’ 권매하는 것으로 나타났다. 방문판매원의 화장품 성분 안전성 인지에 대해 살펴본 결과, 판매원 대부분 화장품 성분 안전성을 의심하고 있으며 여러 매체를 통해서 들어보거나 본적이 있어서로 나타났고 대리점 및 본사 교육을 통해 문제의식을 불러일으켰으며 화장품 성분에 따른 사용 목적 및 화장품 원료에 따른 화장품 성분에 대한 인식이 높고 방문판매 A사의 화장품 용기 광고 내용 중 30여가지 유해성분 무첨가 처방(NO-NOS List)의 의미를 안전한 제품이라고 인지하는 것으로 나타났다. 화장품 상담시 판매 행동의 화법으로는 제품의 안전성, 효능·효과, 화장품 성분, 브랜드, 가격 순으로 나타났으며 안전성을 우려하는 성분은 파라벤류, 계면활성제, 광물성 물질, 합성착색제, 합성착향료, 알코올, 호르몬 유사물질, 동물성 기름 순이고 판매원은 고객에게 신뢰감을 주기 위해 화장품 용기 단상자 표시 내용을 보여주면서 30여가지 무첨가 화장품을 판매하는 것으로 나타났고 30여가지 무처방 제품은 유해 성분이 들어 있지 않기 때문에 판매에 도움을 주며 고객은 유해 성분이 들어가지 있지 않아서 구매하는 편이라고 나타났다.
In this study, in order to figure out the influences of perception on cosmetic perception on the sales, the survey was conducted on 270 door-to-door salespersons in a company A. As a result of the perception on functional cosmetics by door-to-door salespersons, all of them(100%) knew differences bet...
In this study, in order to figure out the influences of perception on cosmetic perception on the sales, the survey was conducted on 270 door-to-door salespersons in a company A. As a result of the perception on functional cosmetics by door-to-door salespersons, all of them(100%) knew differences between general and functional cosmetics and answered 'the products had better efficacies and effects'. And all of them(100%) recommended purchase of functional cosmetics with reason for 'better effects of the products'. As a result of the perception of safety of cosmetic ingredients by door-to-door salespersons, most of them doubted it and the reasons were that they heard or saw through various media. They raised issues through educations by agencies and the headquarters. They had higher perceptions on purpose of use according to cosmetic ingredients and on ingredients according to the materials. They also perceived the meaning of 30-something NO-NOS Lists among contents in cosmetic containers by the company A as safe products. For conversation skills of sales for cosmetic consultation, safety of the products was highest and efficacy and effects, ingredients, brand, and price followed in order. For concerning about risks of safety in ingredients, paraben was highest and surfactant, mineral materials, synthetic coloring, synthetic flavors, alcohol, pseudo-hormones, and animal fats followed in order. The salespersons, in order to make customers trust them, showed labeling in the containers and boxes showing cosmetic ingredients and sold 30-something NO-NOS listed products. They also replied that these products were helpful for sales due to no-harmful ingredients and that customers intended to purchase the products because of it.
In this study, in order to figure out the influences of perception on cosmetic perception on the sales, the survey was conducted on 270 door-to-door salespersons in a company A. As a result of the perception on functional cosmetics by door-to-door salespersons, all of them(100%) knew differences between general and functional cosmetics and answered 'the products had better efficacies and effects'. And all of them(100%) recommended purchase of functional cosmetics with reason for 'better effects of the products'. As a result of the perception of safety of cosmetic ingredients by door-to-door salespersons, most of them doubted it and the reasons were that they heard or saw through various media. They raised issues through educations by agencies and the headquarters. They had higher perceptions on purpose of use according to cosmetic ingredients and on ingredients according to the materials. They also perceived the meaning of 30-something NO-NOS Lists among contents in cosmetic containers by the company A as safe products. For conversation skills of sales for cosmetic consultation, safety of the products was highest and efficacy and effects, ingredients, brand, and price followed in order. For concerning about risks of safety in ingredients, paraben was highest and surfactant, mineral materials, synthetic coloring, synthetic flavors, alcohol, pseudo-hormones, and animal fats followed in order. The salespersons, in order to make customers trust them, showed labeling in the containers and boxes showing cosmetic ingredients and sold 30-something NO-NOS listed products. They also replied that these products were helpful for sales due to no-harmful ingredients and that customers intended to purchase the products because of it.
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