오늘날 현대사회를 다른 말로 정보화 사회, 고객지향주의 사회라고 한다. 이는 모든 경제활동을 함에 있어서 정보와 소비자의 특성을 무시한 채 진행되는 활동은 존재하지 못함을 의미한다. 최근 아파트시장은 생산자 위주의 시장에서 소비자 위주의 시장으로 급격히 변화한지 오래 되었다. 이것은 소비자의 아파트에 대한 인식이 바뀌었고, 구매하는 방식도 달라졌음을 의미한다. 이처럼 소비자가 변화하자 주택건설업체는 소비자의 구매패턴에 부합할 수 있는 주택을 공급하기 위해 온갖 마케팅전략을 연구하고 있는 실정이다. 특히 소비자의 소득수준이 크게 높아지면서 소비자의 기호와 구매기준이 점차 다양해졌다. 다양한 주거공간을 제공하기 위하여 실내공간에서부터 건물의 형태, 건물의 안전성, 건물의 크기, 편의성, 단지환경, 커뮤니티 공간 등에 이르기까지 소비자의 욕구와 선호도에 맞춘 다양한 ...
오늘날 현대사회를 다른 말로 정보화 사회, 고객지향주의 사회라고 한다. 이는 모든 경제활동을 함에 있어서 정보와 소비자의 특성을 무시한 채 진행되는 활동은 존재하지 못함을 의미한다. 최근 아파트시장은 생산자 위주의 시장에서 소비자 위주의 시장으로 급격히 변화한지 오래 되었다. 이것은 소비자의 아파트에 대한 인식이 바뀌었고, 구매하는 방식도 달라졌음을 의미한다. 이처럼 소비자가 변화하자 주택건설업체는 소비자의 구매패턴에 부합할 수 있는 주택을 공급하기 위해 온갖 마케팅전략을 연구하고 있는 실정이다. 특히 소비자의 소득수준이 크게 높아지면서 소비자의 기호와 구매기준이 점차 다양해졌다. 다양한 주거공간을 제공하기 위하여 실내공간에서부터 건물의 형태, 건물의 안전성, 건물의 크기, 편의성, 단지환경, 커뮤니티 공간 등에 이르기까지 소비자의 욕구와 선호도에 맞춘 다양한 상품 개발에 노력을 기울일 필요가 있는 것이다. 따라서 건설사들은 아파트가 만들기만 하면 팔리는 ‘제품’에서 잘 만들어야 팔리는 ‘상품’으로 소비자의 인식이 전환되고 있음을 인지하였다. 아파트 시장에서 소비자가 자신의 욕구를 표현하기 시작하였고, 소비자의 구매의사결정도 과거와는 매우 다른 양상을 보이고 있다. 소비자들은 획일적이고 개성이 없는 아파트보다는 차별화된 아파트를 요구한다는 것을 주목해야 할 것이다. 현실적으로 주택시장에서 주된 관심이 주택의 양적 공급에서 주택의 질적 수준으로 옮겨감에 따라 건설사들뿐만 아니라 주택정책을 입안하는 사람들에게 있어 경쟁심화 요인은 주택의 질(quality)과 마케팅 전략에 있다고 볼 수 있다. 따라서 본 연구는 소비자의 아파트 구매결정에 영향을 미치는 요인들에 대한 분석과 소비자 특성별로 일반적 욕구를 파악하기 위해 2007년부터 2014년 최근에 이르기까지 아파트 구매결정요인에 관한 선행논문들을 비교분석함으로서 아파트구매 선호도와 구매결정요인에 관해 7편의 선행 연구를 비교분석하였다. 각 선행연구들은 연구가 이루어진 지역과 연구대상자 및 연구의 시기가 상이함으로 시차에 따른 주요선호도의 요인의 변화유무와 지역별 특성 및 시간의 흐름에 따른 소비자니즈의 변화와 특징에 대해 집중 분석하였다. 본 연구에 따른 분석은 다음과 같다. 선행연구들의 시간적 흐름에도 불구하고 가장 주요한 영향을 미치는 구매결정요인에는 큰 변화가 없었다. 그러나 시기적, 지역별로 차별화되는 7편의 선행연구를 분석하면서 분양가 및 유지관리비가 포함된 경제적 요인과 입지적 요소가 포함된 사회적 요인이 가장 중요한 요인에서 웰빙, 라이프스타일에 따른 자연환경요인을 중요시하는 요인으로 서서히 변화되어 가고 있음을 확인할 수 있었다. 이는 공급자위주의 아파트 시장에서 소비자위주의 아파트 시장으로 재편되면서 삶의 질을 높이려는 소비자의 니즈가 반영된 과도기적 현상이라고 보여 진다. 아울러 마이너스 옵션의 개념으로 소비자의 니즈를 찾아내려 한 점은 특이할만한 연구 결과이며 소비자들이 초고층이 아닌 7-9층, 중간층을 제일 선호한다는 점, 시스템 에어컨이 제일 선호하는 옵션으로 조사되었다. 또한 아파트단지 내 커뮤니티 시설이 점차 그 역할이 확대 되고 있는 가운데 휘트니스센터 시설을 제일 선호하는 것으로 조사되었다. 이러한 조사 연구 결과를 토대로 건강 100세 시대와 웰빙, 라이프 스타일에 맞는 아파트공급 및 소비자의 니즈가 충분히 반영된 특성화된 아파트 공급에 심혈을 기울여야 할 것이다. 또한 이러한 연구들을 바탕으로 마케팅을 전략적으로 실행해야함과 동시에 새로운 시대적 요구를 재빨리 감지할 수 있도록 선행연구와 같은 노력들을 지속해야 할 것이다.
오늘날 현대사회를 다른 말로 정보화 사회, 고객지향주의 사회라고 한다. 이는 모든 경제활동을 함에 있어서 정보와 소비자의 특성을 무시한 채 진행되는 활동은 존재하지 못함을 의미한다. 최근 아파트시장은 생산자 위주의 시장에서 소비자 위주의 시장으로 급격히 변화한지 오래 되었다. 이것은 소비자의 아파트에 대한 인식이 바뀌었고, 구매하는 방식도 달라졌음을 의미한다. 이처럼 소비자가 변화하자 주택건설업체는 소비자의 구매패턴에 부합할 수 있는 주택을 공급하기 위해 온갖 마케팅전략을 연구하고 있는 실정이다. 특히 소비자의 소득수준이 크게 높아지면서 소비자의 기호와 구매기준이 점차 다양해졌다. 다양한 주거공간을 제공하기 위하여 실내공간에서부터 건물의 형태, 건물의 안전성, 건물의 크기, 편의성, 단지환경, 커뮤니티 공간 등에 이르기까지 소비자의 욕구와 선호도에 맞춘 다양한 상품 개발에 노력을 기울일 필요가 있는 것이다. 따라서 건설사들은 아파트가 만들기만 하면 팔리는 ‘제품’에서 잘 만들어야 팔리는 ‘상품’으로 소비자의 인식이 전환되고 있음을 인지하였다. 아파트 시장에서 소비자가 자신의 욕구를 표현하기 시작하였고, 소비자의 구매의사결정도 과거와는 매우 다른 양상을 보이고 있다. 소비자들은 획일적이고 개성이 없는 아파트보다는 차별화된 아파트를 요구한다는 것을 주목해야 할 것이다. 현실적으로 주택시장에서 주된 관심이 주택의 양적 공급에서 주택의 질적 수준으로 옮겨감에 따라 건설사들뿐만 아니라 주택정책을 입안하는 사람들에게 있어 경쟁심화 요인은 주택의 질(quality)과 마케팅 전략에 있다고 볼 수 있다. 따라서 본 연구는 소비자의 아파트 구매결정에 영향을 미치는 요인들에 대한 분석과 소비자 특성별로 일반적 욕구를 파악하기 위해 2007년부터 2014년 최근에 이르기까지 아파트 구매결정요인에 관한 선행논문들을 비교분석함으로서 아파트구매 선호도와 구매결정요인에 관해 7편의 선행 연구를 비교분석하였다. 각 선행연구들은 연구가 이루어진 지역과 연구대상자 및 연구의 시기가 상이함으로 시차에 따른 주요선호도의 요인의 변화유무와 지역별 특성 및 시간의 흐름에 따른 소비자니즈의 변화와 특징에 대해 집중 분석하였다. 본 연구에 따른 분석은 다음과 같다. 선행연구들의 시간적 흐름에도 불구하고 가장 주요한 영향을 미치는 구매결정요인에는 큰 변화가 없었다. 그러나 시기적, 지역별로 차별화되는 7편의 선행연구를 분석하면서 분양가 및 유지관리비가 포함된 경제적 요인과 입지적 요소가 포함된 사회적 요인이 가장 중요한 요인에서 웰빙, 라이프스타일에 따른 자연환경요인을 중요시하는 요인으로 서서히 변화되어 가고 있음을 확인할 수 있었다. 이는 공급자위주의 아파트 시장에서 소비자위주의 아파트 시장으로 재편되면서 삶의 질을 높이려는 소비자의 니즈가 반영된 과도기적 현상이라고 보여 진다. 아울러 마이너스 옵션의 개념으로 소비자의 니즈를 찾아내려 한 점은 특이할만한 연구 결과이며 소비자들이 초고층이 아닌 7-9층, 중간층을 제일 선호한다는 점, 시스템 에어컨이 제일 선호하는 옵션으로 조사되었다. 또한 아파트단지 내 커뮤니티 시설이 점차 그 역할이 확대 되고 있는 가운데 휘트니스센터 시설을 제일 선호하는 것으로 조사되었다. 이러한 조사 연구 결과를 토대로 건강 100세 시대와 웰빙, 라이프 스타일에 맞는 아파트공급 및 소비자의 니즈가 충분히 반영된 특성화된 아파트 공급에 심혈을 기울여야 할 것이다. 또한 이러한 연구들을 바탕으로 마케팅을 전략적으로 실행해야함과 동시에 새로운 시대적 요구를 재빨리 감지할 수 있도록 선행연구와 같은 노력들을 지속해야 할 것이다.
In other words the information society in modern society today, customer orientation as social care. All economic activity in doing that, ignoring the ongoing activities are the characteristics of consumer information and means he don't exist. Stabilization of apartment market radically change long ...
In other words the information society in modern society today, customer orientation as social care. All economic activity in doing that, ignoring the ongoing activities are the characteristics of consumer information and means he don't exist. Stabilization of apartment market radically change long been focused on consumer manufacturers in the market focusing on the market. It's a customer changed the perception of her apartment, and also implied that she had changed the way to purchase. However, the consumers like change, the construction companies will be incorporated into consumers ' purchasing patterns to provide housing for all sorts of marketing strategies revised down. However, the consumers like change, the construction companies will be incorporated into consumers ' purchasing patterns to provide housing for all sorts of marketing strategies revised down. Especially consumer income levels of consumer tastes and purchases, increasing standards have gradually been diversified. Interior in order to provide a variety of housing from the form of buildings, safety, convenience, and the size of a building complex in the environment and community space rangingFocused on needs and preferences of consumers in a variety of product development efforts need to. Therefore, construction companies, the apartments sold well made in ‘product’ sold to do is make that awareness of consumers as the ‘goods’ understand that we live in a converted. Apartment market has begun to express their own needs and the consumer, consumer buying decisions, showing very different than in the past. Consumers are uniform and cookie-cutter apartment rather than distinctive demands that will should be noted. In the housing market in reality a major focus shifting to the quality of housing from the quality of housing construction firms as well as the housing policy in accordance with draft,For the people on marketing strategies and intensifying competition factor is (quality) the quality of housing models that can perceive that Therefore, this study of the consumers ' buying decision factors that affect the apartment with an analysis by the consumer with a general characteristics of comprehending the desire for 2007 to 2014,Until recently by comparative analysis of apartment no prior paper on the Determinants of purchasing an apartment about preferences and buying defined factors, seven of her previous studies A Comparative Analysis. Precedent study on each of their study and research and research is an area of the time is different by jet lag by a major presence of factors of change and regional characteristics of preferencesChange and analyzed the nature of a timeline of consumer needs. The Research suggests that the analysis are as follows : Despite those of leading research global trend, there was no big changes in the buying decision factors influencing the primary. However, differentiated by region seven times he analyzed previous studies of the apartments and maintenance of presence contains an element of social and economic factors included and administrative costsFactor in the most important factor be slowly changing as a factor as an important tool, the natural environment well-being, according to the Lifestyle factors could ensure that going. This is focus only on those supply of apartments and focused on consumers in the market of apartments be reorganized into a market, but reflecting the needs of consumers to improve the quality of life as a transitional phenomenon And looked to be around. In addition, minus option in the notion of God forbid, a point notable study to find customers ' needs, not consumers, not most seven to nine stories, the middle classes.Choice, that system air conditioner was found is most preferred option. Also increasingly expanded role in the Community Facilities in the apartment complexes and fitness center facilities, customers prefer the middle of the survey said. These research results based on reaching 100 years and well-being, apartments to fit lifestyle and health needs of consumers are fully reflected in specialized apartment Should focus their efforts to promote the supply. In addition, these strategic marketing based on studies undertaken in a new era at the same time that we must quickly advanced research to be able to sense the needs, such as Efforts should continue.
In other words the information society in modern society today, customer orientation as social care. All economic activity in doing that, ignoring the ongoing activities are the characteristics of consumer information and means he don't exist. Stabilization of apartment market radically change long been focused on consumer manufacturers in the market focusing on the market. It's a customer changed the perception of her apartment, and also implied that she had changed the way to purchase. However, the consumers like change, the construction companies will be incorporated into consumers ' purchasing patterns to provide housing for all sorts of marketing strategies revised down. However, the consumers like change, the construction companies will be incorporated into consumers ' purchasing patterns to provide housing for all sorts of marketing strategies revised down. Especially consumer income levels of consumer tastes and purchases, increasing standards have gradually been diversified. Interior in order to provide a variety of housing from the form of buildings, safety, convenience, and the size of a building complex in the environment and community space rangingFocused on needs and preferences of consumers in a variety of product development efforts need to. Therefore, construction companies, the apartments sold well made in ‘product’ sold to do is make that awareness of consumers as the ‘goods’ understand that we live in a converted. Apartment market has begun to express their own needs and the consumer, consumer buying decisions, showing very different than in the past. Consumers are uniform and cookie-cutter apartment rather than distinctive demands that will should be noted. In the housing market in reality a major focus shifting to the quality of housing from the quality of housing construction firms as well as the housing policy in accordance with draft,For the people on marketing strategies and intensifying competition factor is (quality) the quality of housing models that can perceive that Therefore, this study of the consumers ' buying decision factors that affect the apartment with an analysis by the consumer with a general characteristics of comprehending the desire for 2007 to 2014,Until recently by comparative analysis of apartment no prior paper on the Determinants of purchasing an apartment about preferences and buying defined factors, seven of her previous studies A Comparative Analysis. Precedent study on each of their study and research and research is an area of the time is different by jet lag by a major presence of factors of change and regional characteristics of preferencesChange and analyzed the nature of a timeline of consumer needs. The Research suggests that the analysis are as follows : Despite those of leading research global trend, there was no big changes in the buying decision factors influencing the primary. However, differentiated by region seven times he analyzed previous studies of the apartments and maintenance of presence contains an element of social and economic factors included and administrative costsFactor in the most important factor be slowly changing as a factor as an important tool, the natural environment well-being, according to the Lifestyle factors could ensure that going. This is focus only on those supply of apartments and focused on consumers in the market of apartments be reorganized into a market, but reflecting the needs of consumers to improve the quality of life as a transitional phenomenon And looked to be around. In addition, minus option in the notion of God forbid, a point notable study to find customers ' needs, not consumers, not most seven to nine stories, the middle classes.Choice, that system air conditioner was found is most preferred option. Also increasingly expanded role in the Community Facilities in the apartment complexes and fitness center facilities, customers prefer the middle of the survey said. These research results based on reaching 100 years and well-being, apartments to fit lifestyle and health needs of consumers are fully reflected in specialized apartment Should focus their efforts to promote the supply. In addition, these strategic marketing based on studies undertaken in a new era at the same time that we must quickly advanced research to be able to sense the needs, such as Efforts should continue.
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