본 연구는 온열 요법이 목, 등 근막 이완 및 통증 완화에 미치는 영향을 연구하고자 골드도구와 스톤도구를 이용하여 동일한 매뉴얼로 목, 등에 관리를 실험 하였다. 스톤을 이용한 그룹을 스톤군(10명), 골드도구를 이용한 그룹을 골드군(10명)으로 나누어 주 3회 2주간 총 6회 목과 등을 40분간 실험하여 온열 요법 후 근막이완 및 통증완화에 대한 만족도를 알아보고자 하였다. 연구대상자는 통증을 호소하는 근막통증 증후군 여성 20대-60대 80명을 대상으로 설문지를 진행하였고 그 중 20명을 선정하여 실험하였다. 설문조사는 4분류로 하였다. 통계결과, 설문조사 응답자의 통증 부위에 대해서 조사한 결과 어깨 통증을 호소하는 응답자가 전체의 31.9%로 가장 높게 나타났으며, 다음으로 ...
본 연구는 온열 요법이 목, 등 근막 이완 및 통증 완화에 미치는 영향을 연구하고자 골드도구와 스톤도구를 이용하여 동일한 매뉴얼로 목, 등에 관리를 실험 하였다. 스톤을 이용한 그룹을 스톤군(10명), 골드도구를 이용한 그룹을 골드군(10명)으로 나누어 주 3회 2주간 총 6회 목과 등을 40분간 실험하여 온열 요법 후 근막이완 및 통증완화에 대한 만족도를 알아보고자 하였다. 연구대상자는 통증을 호소하는 근막통증 증후군 여성 20대-60대 80명을 대상으로 설문지를 진행하였고 그 중 20명을 선정하여 실험하였다. 설문조사는 4분류로 하였다. 통계결과, 설문조사 응답자의 통증 부위에 대해서 조사한 결과 어깨 통증을 호소하는 응답자가 전체의 31.9%로 가장 높게 나타났으며, 다음으로 목이 28.4%로 높게 나타났다. 또한, 응답자들의 통증부위 평균적으로 두 곳 이상에서 통증을 느끼고 있는 것을 확인할 수 있다. 임상 실험 결과 실험 후 만족도 차이검증 결과 총 16개 항목 중 6개 항목이 통계적으로 유의미한 차이를 나타냈으며(p<0.05), 평균비교 결과 유의미한 차이를 나타내는 항목들은 모두 골드군이 스톤군에 비해 만족도가 더 높게 나타났다. 골드 도구가 스톤 도구보다 목, 등, 어깨, 근막통증 완화에 효과가 있는 것으로 나타나 골드테라피를 이용한 온열요법이 저체온 완화, 근막 이완, 통증 완화에 도움이 되어 삶의 질 향상과 건강을 되찾는데 유용하게 사용 될 것으로 사료된다.
본 연구는 온열 요법이 목, 등 근막 이완 및 통증 완화에 미치는 영향을 연구하고자 골드도구와 스톤도구를 이용하여 동일한 매뉴얼로 목, 등에 관리를 실험 하였다. 스톤을 이용한 그룹을 스톤군(10명), 골드도구를 이용한 그룹을 골드군(10명)으로 나누어 주 3회 2주간 총 6회 목과 등을 40분간 실험하여 온열 요법 후 근막이완 및 통증완화에 대한 만족도를 알아보고자 하였다. 연구대상자는 통증을 호소하는 근막통증 증후군 여성 20대-60대 80명을 대상으로 설문지를 진행하였고 그 중 20명을 선정하여 실험하였다. 설문조사는 4분류로 하였다. 통계결과, 설문조사 응답자의 통증 부위에 대해서 조사한 결과 어깨 통증을 호소하는 응답자가 전체의 31.9%로 가장 높게 나타났으며, 다음으로 목이 28.4%로 높게 나타났다. 또한, 응답자들의 통증부위 평균적으로 두 곳 이상에서 통증을 느끼고 있는 것을 확인할 수 있다. 임상 실험 결과 실험 후 만족도 차이검증 결과 총 16개 항목 중 6개 항목이 통계적으로 유의미한 차이를 나타냈으며(p<0.05), 평균비교 결과 유의미한 차이를 나타내는 항목들은 모두 골드군이 스톤군에 비해 만족도가 더 높게 나타났다. 골드 도구가 스톤 도구보다 목, 등, 어깨, 근막통증 완화에 효과가 있는 것으로 나타나 골드테라피를 이용한 온열요법이 저체온 완화, 근막 이완, 통증 완화에 도움이 되어 삶의 질 향상과 건강을 되찾는데 유용하게 사용 될 것으로 사료된다.
This study was conducted to learn about effects of stage-by-stage makeup behavior on the social life of female adults and satisfaction levels with appearance. To this end, surveys were conducted on female adults aged from 20 to 50. According to the survey results, younger women did more color makeup...
This study was conducted to learn about effects of stage-by-stage makeup behavior on the social life of female adults and satisfaction levels with appearance. To this end, surveys were conducted on female adults aged from 20 to 50. According to the survey results, younger women did more color makeup in the stage following age (p<0.001). In the stage regarding employment following job, the largest number, 64 persons (33.9%), chose the third base+color step in particular, working women occupied the largest portion (p<0.05). It was found that single women did color makeup more than married women (p<0.001).Regarding the effects on social life and satisfaction with appearance according to age and usual makeup behaviors, there were no significant differences depending on age in terms of change in appearance perception, stress relief, changes in feelings and mental states, increase in confidence and effects on social life. In other words, it can be said that satisfaction of appearance, and the social life of women of all ages were affected by makeup behavior in a positive way. Changes in perception about appearance, psychological changes, increase in confidence and effects on social life were high in the base+four stage and all of them were significant factors (p<0.01, p<0.001). In a survey of satisfaction after stage-by-stage makeup, appearance defects, psychological satisfaction, increase in confidence and social effects were the highest in the base+color third stage and all of these factors were significant (p<0.05, p<0.01). According to the study, women in their 30s were in the highest stage of makeup. Women in higher makeup stage are expected to have a greater number of appearance satisfaction, greater psychological satisfaction, increased confidence and effects on social life.
This study was conducted to learn about effects of stage-by-stage makeup behavior on the social life of female adults and satisfaction levels with appearance. To this end, surveys were conducted on female adults aged from 20 to 50. According to the survey results, younger women did more color makeup in the stage following age (p<0.001). In the stage regarding employment following job, the largest number, 64 persons (33.9%), chose the third base+color step in particular, working women occupied the largest portion (p<0.05). It was found that single women did color makeup more than married women (p<0.001).Regarding the effects on social life and satisfaction with appearance according to age and usual makeup behaviors, there were no significant differences depending on age in terms of change in appearance perception, stress relief, changes in feelings and mental states, increase in confidence and effects on social life. In other words, it can be said that satisfaction of appearance, and the social life of women of all ages were affected by makeup behavior in a positive way. Changes in perception about appearance, psychological changes, increase in confidence and effects on social life were high in the base+four stage and all of them were significant factors (p<0.01, p<0.001). In a survey of satisfaction after stage-by-stage makeup, appearance defects, psychological satisfaction, increase in confidence and social effects were the highest in the base+color third stage and all of these factors were significant (p<0.05, p<0.01). According to the study, women in their 30s were in the highest stage of makeup. Women in higher makeup stage are expected to have a greater number of appearance satisfaction, greater psychological satisfaction, increased confidence and effects on social life.
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