본 연구에서는 한류스타 이미지와 의료관광 선택속성을 통한 태도가 미용성형 관광의도에 미치는 요인을 분석하고자 하였다. 설문의 대상은 아직 한국에서 미용성형 관광을 해보지 않은 중국인 여성을 대상으로 설문이 이루어졌으며, 총 271부의 표본이 본 연구의 분석 자료로 이용되었다. 회귀분석을 통한 자료 분석결과, 한류스타 이미지는 미용성형 태도에 유의한 ...
본 연구에서는 한류스타 이미지와 의료관광 선택속성을 통한 태도가 미용성형 관광의도에 미치는 요인을 분석하고자 하였다. 설문의 대상은 아직 한국에서 미용성형 관광을 해보지 않은 중국인 여성을 대상으로 설문이 이루어졌으며, 총 271부의 표본이 본 연구의 분석 자료로 이용되었다. 회귀분석을 통한 자료 분석결과, 한류스타 이미지는 미용성형 태도에 유의한 영향을 미쳤고, 의료관광 선택속성은 2개의 요인으로 도출되어 의료전문성과 시설편리성으로 나뉘었다. 그중 의료전문성은 미용성형 태도에 유의한 영향을 미치고 있으나, 시설 편리성은 미용성형 태도에 유의한 영향을 미치지 않은 것으로 나타났다. 마지막으로 미용성형 태도는 미용성형 관광의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 분석 결과를 바탕으로 이론적 시사점과 실무적 시사점을 도출하였다.
핵심용어: 한류스타 이미지, 의료관광 선택속성, 미용성형 태도, 미용성형 관광의도
본 연구에서는 한류스타 이미지와 의료관광 선택속성을 통한 태도가 미용성형 관광의도에 미치는 요인을 분석하고자 하였다. 설문의 대상은 아직 한국에서 미용성형 관광을 해보지 않은 중국인 여성을 대상으로 설문이 이루어졌으며, 총 271부의 표본이 본 연구의 분석 자료로 이용되었다. 회귀분석을 통한 자료 분석결과, 한류스타 이미지는 미용성형 태도에 유의한 영향을 미쳤고, 의료관광 선택속성은 2개의 요인으로 도출되어 의료전문성과 시설편리성으로 나뉘었다. 그중 의료전문성은 미용성형 태도에 유의한 영향을 미치고 있으나, 시설 편리성은 미용성형 태도에 유의한 영향을 미치지 않은 것으로 나타났다. 마지막으로 미용성형 태도는 미용성형 관광의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이러한 분석 결과를 바탕으로 이론적 시사점과 실무적 시사점을 도출하였다.
This study is to analyze factors having an impact on behavioral intentions of the cosmetic surgery attitude through Halyu star image and medical tourism selection. Survey was conducted on Chinese woman, who have never visit to Korea for cosmetic surgery tourism, and a total of 271 samples was used f...
This study is to analyze factors having an impact on behavioral intentions of the cosmetic surgery attitude through Halyu star image and medical tourism selection. Survey was conducted on Chinese woman, who have never visit to Korea for cosmetic surgery tourism, and a total of 271 samples was used for analysis data in the study. According to results, they found that Halyu-star Image had a significant impact on Cosmetic Surgery attitudes, but Medical Tourism Selection divided 2 factors named by Medical professionalism and convenience of facility. Medical professionalism had a significant impact on cosmetic surgery attitudes, but the convenience of facility is not significant impact on cosmetic surgery attitudes. The cosmetic surgery attitude also had a significant impact on cosmetic surgery behavior intension. Based on these analytic results, theoretical and practical implications are drawn.
This study is to analyze factors having an impact on behavioral intentions of the cosmetic surgery attitude through Halyu star image and medical tourism selection. Survey was conducted on Chinese woman, who have never visit to Korea for cosmetic surgery tourism, and a total of 271 samples was used for analysis data in the study. According to results, they found that Halyu-star Image had a significant impact on Cosmetic Surgery attitudes, but Medical Tourism Selection divided 2 factors named by Medical professionalism and convenience of facility. Medical professionalism had a significant impact on cosmetic surgery attitudes, but the convenience of facility is not significant impact on cosmetic surgery attitudes. The cosmetic surgery attitude also had a significant impact on cosmetic surgery behavior intension. Based on these analytic results, theoretical and practical implications are drawn.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.