본 연구의 목적은 2D 애니메이션의 제작에 있어서 중요한 시각적 요소인 컬러, 조명, 공간에 대한 폭넓은 이론적 배경과 그 성공사례를 연구하는데 있다. 애니메이션에서 색은 캐릭터의 감정을 표현하거나 상황을 묘사하는데 쓰이며 특정 장면에서 인물의 심리적 특성을 보여주는 역할을 한다. 이처럼 컬러와 조명, 공간은 애니메이션을 구성하는 중요한 요소로써 그 기능과 역할에 대해 연구하는 것은 애니메이션 제작을 위해 필요한 것이다. 본인은 애니메이션 제작의 여러가지 중요한 요소들중 색, 조명, 공간의 요소에 초점을 맞추어 관련된 연구 자료를 찾아보고 주요 이론들을 정립한 후 성공사례와 본인이 제작한 애니메이션을 중심으로 연구를 진행하고자 한다.
색상은 애니메이션 장면 연출시 매우 중요한 역할을 하는 시각적 요소이다. 애니메이션 장면 구성시 색상에 대한 전문적 이해를 근거로 캐릭터의 감정을 표현하고 역할을 묘사하는 것은 인물의 심리적 특성을 분명하게 하여 관객에게 등장인물의 심리를 알 수 있도록 하고 주관적이고 창의적인 분위기를 연출할 수 있다.
빛은 애니메이션에 변화를 주고 스토리라인을 반전시키는 역할을 할 수 있다. 조명의 시각적 강화 효과는 빛과 그림자의 대비가 강한 경우 캐릭터를 더욱 명확하게 비추는 효과가 있으며 그 정도에 따라 관객에게 긴장감을 유발하는 효과가 있다.
공간은 애니메이션 제작시 캐릭터의 역할, 활동의 범위, 스토리에 따라 신중한 설계가 필요한 분야이다. 애니메이션의 이야기가 진행됨에 따라 객관적인 조건과 전형적인 요소들을 조화시켜 캐릭터가 이야기를 이끌어 ...
본 연구의 목적은 2D 애니메이션의 제작에 있어서 중요한 시각적 요소인 컬러, 조명, 공간에 대한 폭넓은 이론적 배경과 그 성공사례를 연구하는데 있다. 애니메이션에서 색은 캐릭터의 감정을 표현하거나 상황을 묘사하는데 쓰이며 특정 장면에서 인물의 심리적 특성을 보여주는 역할을 한다. 이처럼 컬러와 조명, 공간은 애니메이션을 구성하는 중요한 요소로써 그 기능과 역할에 대해 연구하는 것은 애니메이션 제작을 위해 필요한 것이다. 본인은 애니메이션 제작의 여러가지 중요한 요소들중 색, 조명, 공간의 요소에 초점을 맞추어 관련된 연구 자료를 찾아보고 주요 이론들을 정립한 후 성공사례와 본인이 제작한 애니메이션을 중심으로 연구를 진행하고자 한다.
색상은 애니메이션 장면 연출시 매우 중요한 역할을 하는 시각적 요소이다. 애니메이션 장면 구성시 색상에 대한 전문적 이해를 근거로 캐릭터의 감정을 표현하고 역할을 묘사하는 것은 인물의 심리적 특성을 분명하게 하여 관객에게 등장인물의 심리를 알 수 있도록 하고 주관적이고 창의적인 분위기를 연출할 수 있다.
빛은 애니메이션에 변화를 주고 스토리라인을 반전시키는 역할을 할 수 있다. 조명의 시각적 강화 효과는 빛과 그림자의 대비가 강한 경우 캐릭터를 더욱 명확하게 비추는 효과가 있으며 그 정도에 따라 관객에게 긴장감을 유발하는 효과가 있다.
공간은 애니메이션 제작시 캐릭터의 역할, 활동의 범위, 스토리에 따라 신중한 설계가 필요한 분야이다. 애니메이션의 이야기가 진행됨에 따라 객관적인 조건과 전형적인 요소들을 조화시켜 캐릭터가 이야기를 이끌어 갈 수 있도록 공간을 만드는 것이 필요하다.
본 연구의 목적은 2D 애니메이션의 제작에 있어서 중요한 시각적 요소인 컬러, 조명, 공간에 대한 폭넓은 이론적 배경과 그 성공사례를 연구하는데 있다. 애니메이션에서 색은 캐릭터의 감정을 표현하거나 상황을 묘사하는데 쓰이며 특정 장면에서 인물의 심리적 특성을 보여주는 역할을 한다. 이처럼 컬러와 조명, 공간은 애니메이션을 구성하는 중요한 요소로써 그 기능과 역할에 대해 연구하는 것은 애니메이션 제작을 위해 필요한 것이다. 본인은 애니메이션 제작의 여러가지 중요한 요소들중 색, 조명, 공간의 요소에 초점을 맞추어 관련된 연구 자료를 찾아보고 주요 이론들을 정립한 후 성공사례와 본인이 제작한 애니메이션을 중심으로 연구를 진행하고자 한다.
색상은 애니메이션 장면 연출시 매우 중요한 역할을 하는 시각적 요소이다. 애니메이션 장면 구성시 색상에 대한 전문적 이해를 근거로 캐릭터의 감정을 표현하고 역할을 묘사하는 것은 인물의 심리적 특성을 분명하게 하여 관객에게 등장인물의 심리를 알 수 있도록 하고 주관적이고 창의적인 분위기를 연출할 수 있다.
빛은 애니메이션에 변화를 주고 스토리라인을 반전시키는 역할을 할 수 있다. 조명의 시각적 강화 효과는 빛과 그림자의 대비가 강한 경우 캐릭터를 더욱 명확하게 비추는 효과가 있으며 그 정도에 따라 관객에게 긴장감을 유발하는 효과가 있다.
공간은 애니메이션 제작시 캐릭터의 역할, 활동의 범위, 스토리에 따라 신중한 설계가 필요한 분야이다. 애니메이션의 이야기가 진행됨에 따라 객관적인 조건과 전형적인 요소들을 조화시켜 캐릭터가 이야기를 이끌어 갈 수 있도록 공간을 만드는 것이 필요하다.
The design of the scene in an animation is usually arranged in the early stage of its overall creation, which is a significant component in the design of the animation and also plays a leading part in the animation. The scene of an animation is based on the plot, including the space and any object ...
The design of the scene in an animation is usually arranged in the early stage of its overall creation, which is a significant component in the design of the animation and also plays a leading part in the animation. The scene of an animation is based on the plot, including the space and any object that are connected with characters, except for the design of characters, what Can be seen in a picture belongs to the design of the scene.
Colour, as an important visual element, performs a fatal role in creating the value for appreciating an animation. In the scene of an animation, colour displays its specific features in every aspect, such as expressing emotions, depicting characters, influencing the development of the plot and so on. The colour design of the scene needs to be applied to the scene of the animation according to the plot. The subjective colour used by the designer will make the animation full of creativity. The design of light and shadow is a crucial part for the design of the scene in the animation. In real life, if there is no light and shadow, we can’t see any object, nor can we experience the colourful world. What exists in the world is only darkness. In the pictures of an animation, it is the existence of light and shadow that makes a two dimensional picture take on a three—dimensional effect. Light and shadow is a medium to display the texture and the shape of an object. The design of space in the scene of the animation provides a living space for the characters, which is a means for the designer to develop the animation according to the plot. It also plays a key role in reflecting the psychological space of the characters as well as displaying the imaginary world described by the designer.
The design of the scene in an animation is usually arranged in the early stage of its overall creation, which is a significant component in the design of the animation and also plays a leading part in the animation. The scene of an animation is based on the plot, including the space and any object that are connected with characters, except for the design of characters, what Can be seen in a picture belongs to the design of the scene.
Colour, as an important visual element, performs a fatal role in creating the value for appreciating an animation. In the scene of an animation, colour displays its specific features in every aspect, such as expressing emotions, depicting characters, influencing the development of the plot and so on. The colour design of the scene needs to be applied to the scene of the animation according to the plot. The subjective colour used by the designer will make the animation full of creativity. The design of light and shadow is a crucial part for the design of the scene in the animation. In real life, if there is no light and shadow, we can’t see any object, nor can we experience the colourful world. What exists in the world is only darkness. In the pictures of an animation, it is the existence of light and shadow that makes a two dimensional picture take on a three—dimensional effect. Light and shadow is a medium to display the texture and the shape of an object. The design of space in the scene of the animation provides a living space for the characters, which is a means for the designer to develop the animation according to the plot. It also plays a key role in reflecting the psychological space of the characters as well as displaying the imaginary world described by the designer.
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