본 논문은 SNS에 대한 중국 사용자의 애효도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 중국의 스마트폰의 소셜 네트워크서비스 이용자가 급증하는 추세이며, 텐센트의 2016년 실적보고서에 따라서 2016년 3월까지 위챗(Wechat) 사용자가 5억 5천만 명 달하고 있다. 이러한...
본 논문은 SNS에 대한 중국 사용자의 애효도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 중국의 스마트폰의 소셜 네트워크서비스 이용자가 급증하는 추세이며, 텐센트의 2016년 실적보고서에 따라서 2016년 3월까지 위챗(Wechat) 사용자가 5억 5천만 명 달하고 있다. 이러한 많은 사용자도 중요하지만 지속적으로 사용하는 것이 더 중요할 것이다. 그래서 앞으로의 SNS의 지속적인 성장을 위해 고객의 애호도에 영향을 미치는 SNS의 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질요인을 분석하는 연구는 아주 중요하다. 사용자들이 지속적으로 사용하지 않는다면 그 기업의 제품의 회원을 잃어버리게 될 것이고 결과 실패하게 될 것이다. 본 연구는 소셜 네트워크 서비스(SNS)를 이용하는 중국 사용자 대상으로 기존의 연구를 토대로 소셜 네트워크 서비스(SNS) 특성의 구성요인들을 분석하여, SNS의 특성을 시스템 품질, 서비스 품질, 정보 품질 분류하여, SNS에서 애호도에 영향을 미치는 요인들을 분석하고 파악하는 것이다. 연구 모형을 설정하여 SNS의 사용자 애호도에 영향을 미치는 요인들이 실증적으로 분석하고자 한다. 이를 위해서 유명한 대기업의 브랜드 소셜 네트워크 서비스(SNS) 도출하여 사용자들을 유지 및 관리를 위해서 기업이 실질적으로 활용 가능한 방안을 제공할 수 있을 것이다. 키워드: SNS 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질
본 논문은 SNS에 대한 중국 사용자의 애효도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구. 중국의 스마트폰의 소셜 네트워크서비스 이용자가 급증하는 추세이며, 텐센트의 2016년 실적보고서에 따라서 2016년 3월까지 위챗(Wechat) 사용자가 5억 5천만 명 달하고 있다. 이러한 많은 사용자도 중요하지만 지속적으로 사용하는 것이 더 중요할 것이다. 그래서 앞으로의 SNS의 지속적인 성장을 위해 고객의 애호도에 영향을 미치는 SNS의 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질요인을 분석하는 연구는 아주 중요하다. 사용자들이 지속적으로 사용하지 않는다면 그 기업의 제품의 회원을 잃어버리게 될 것이고 결과 실패하게 될 것이다. 본 연구는 소셜 네트워크 서비스(SNS)를 이용하는 중국 사용자 대상으로 기존의 연구를 토대로 소셜 네트워크 서비스(SNS) 특성의 구성요인들을 분석하여, SNS의 특성을 시스템 품질, 서비스 품질, 정보 품질 분류하여, SNS에서 애호도에 영향을 미치는 요인들을 분석하고 파악하는 것이다. 연구 모형을 설정하여 SNS의 사용자 애호도에 영향을 미치는 요인들이 실증적으로 분석하고자 한다. 이를 위해서 유명한 대기업의 브랜드 소셜 네트워크 서비스(SNS) 도출하여 사용자들을 유지 및 관리를 위해서 기업이 실질적으로 활용 가능한 방안을 제공할 수 있을 것이다. 키워드: SNS 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질
In the past few years, the SNS in China obtained rapid development with a considerable number of user groups, varions types of SNS also appear in succession and rapidly penetrate into people‘ life on the internet. It is still treated as an innovation product, facing the problem of user acceptance. S...
In the past few years, the SNS in China obtained rapid development with a considerable number of user groups, varions types of SNS also appear in succession and rapidly penetrate into people‘ life on the internet. It is still treated as an innovation product, facing the problem of user acceptance. SNS providers has to understand about whether users would like to accept SNS, and why they accept it, so that SNS enterprises can provide products and services which can match users' needs better. The purpose of this research is to find the influencing factor of Chinese SNS users' hobby and provide suggestions to Internet enterprises about how to improve SNS. So there are important theory and practice meanings for the reseach on the users' acceptance of SNS. The model of determinants of user acceptance of SNS is proposed according to Technology Acceptance Model(TAM). The model includes perceived usefulness(PU), perceived ease of use(PEOU) as direct factors and system quality, information quality and service quality.
Key words: system quality, information quality and service quality.
In the past few years, the SNS in China obtained rapid development with a considerable number of user groups, varions types of SNS also appear in succession and rapidly penetrate into people‘ life on the internet. It is still treated as an innovation product, facing the problem of user acceptance. SNS providers has to understand about whether users would like to accept SNS, and why they accept it, so that SNS enterprises can provide products and services which can match users' needs better. The purpose of this research is to find the influencing factor of Chinese SNS users' hobby and provide suggestions to Internet enterprises about how to improve SNS. So there are important theory and practice meanings for the reseach on the users' acceptance of SNS. The model of determinants of user acceptance of SNS is proposed according to Technology Acceptance Model(TAM). The model includes perceived usefulness(PU), perceived ease of use(PEOU) as direct factors and system quality, information quality and service quality.
Key words: system quality, information quality and service quality.
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