중국의 왕홍은 SNS 플랫폼에서 활동하며 제품을 판매하고 홍보한다. 이러한 왕홍 마케팅은 인터넷의 보급과 SNS 플랫폼의 발달로 급속도로 성장하고 있다. 그리고 왕홍을 활용한 마케팅 사례도 점점 많아졌다. 게다가 왕홍의 제품판매 금액도 중국의 소비시장의 많은 부분을 점유하고 있다. 왕홍 마케팅은 효율적으로 제품과 서비스를 SNS 플랫폼에서 제시하고 소비자의 반응을 즉각적으로 수용한다. 왕홍 마케팅을 이용해서 소비자들에게 제품을 판매하고 홍보하는 것은 다른 홍보 수단보다 매우 큰 영향력을 보인다. 기존 관련 연구를 검토하여 왕홍의 특징으로 ...
중국 왕홍의 특징이 소비자 반응에 미치는 영향에 대한 연구
중국의 왕홍은 SNS 플랫폼에서 활동하며 제품을 판매하고 홍보한다. 이러한 왕홍 마케팅은 인터넷의 보급과 SNS 플랫폼의 발달로 급속도로 성장하고 있다. 그리고 왕홍을 활용한 마케팅 사례도 점점 많아졌다. 게다가 왕홍의 제품판매 금액도 중국의 소비시장의 많은 부분을 점유하고 있다. 왕홍 마케팅은 효율적으로 제품과 서비스를 SNS 플랫폼에서 제시하고 소비자의 반응을 즉각적으로 수용한다. 왕홍 마케팅을 이용해서 소비자들에게 제품을 판매하고 홍보하는 것은 다른 홍보 수단보다 매우 큰 영향력을 보인다. 기존 관련 연구를 검토하여 왕홍의 특징으로 상호작용성, 전문성, 콘텐츠품질, 진실성을 도출하였다. 본 연구에서는 왕홍의 특징이 소비자의 신뢰와 구매의도에 미치는 영향을 실증분석한다. 문헌 연구를 통해 가설을 설정하였으며 설문조사를 통해 자료를 수집하였다. 왕홍 마케팅의 특성이 신뢰에 미치는 영향에 관한 분석 결과 상호작용성, 전문성, 콘텐츠 품질, 신뢰성이 모두 왕홍 신뢰에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이렇게 형성된 왕홍 신뢰는 구매의도에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 왕홍의 특성이 신뢰에 영향을 가질 것이라는 가설은 모두 채택되었다. 또한 왕홍 신뢰가 구매의도에 영향을 미칠 것이라는 가설도 채택되었다.
주제어:왕홍 마케팅,왕홍의 특징,SNS 플랫폼,신뢰,구매의도
중국 왕홍의 특징이 소비자 반응에 미치는 영향에 대한 연구
중국의 왕홍은 SNS 플랫폼에서 활동하며 제품을 판매하고 홍보한다. 이러한 왕홍 마케팅은 인터넷의 보급과 SNS 플랫폼의 발달로 급속도로 성장하고 있다. 그리고 왕홍을 활용한 마케팅 사례도 점점 많아졌다. 게다가 왕홍의 제품판매 금액도 중국의 소비시장의 많은 부분을 점유하고 있다. 왕홍 마케팅은 효율적으로 제품과 서비스를 SNS 플랫폼에서 제시하고 소비자의 반응을 즉각적으로 수용한다. 왕홍 마케팅을 이용해서 소비자들에게 제품을 판매하고 홍보하는 것은 다른 홍보 수단보다 매우 큰 영향력을 보인다. 기존 관련 연구를 검토하여 왕홍의 특징으로 상호작용성, 전문성, 콘텐츠품질, 진실성을 도출하였다. 본 연구에서는 왕홍의 특징이 소비자의 신뢰와 구매의도에 미치는 영향을 실증분석한다. 문헌 연구를 통해 가설을 설정하였으며 설문조사를 통해 자료를 수집하였다. 왕홍 마케팅의 특성이 신뢰에 미치는 영향에 관한 분석 결과 상호작용성, 전문성, 콘텐츠 품질, 신뢰성이 모두 왕홍 신뢰에 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이렇게 형성된 왕홍 신뢰는 구매의도에 긍정적인 영향을 미치는 것으로 나타났다. 왕홍의 특성이 신뢰에 영향을 가질 것이라는 가설은 모두 채택되었다. 또한 왕홍 신뢰가 구매의도에 영향을 미칠 것이라는 가설도 채택되었다.
A Study on the Effect of the Chinese Wanghong's Characteristics on Consumer Response
Chinese Wanghong uses SNS platform in promoting and selling the product. Wanghong marketing spread speedly and rapid growth in the development of the platform by SNS. And marketing case has become more and ...
A Study on the Effect of the Chinese Wanghong's Characteristics on Consumer Response
Chinese Wanghong uses SNS platform in promoting and selling the product. Wanghong marketing spread speedly and rapid growth in the development of the platform by SNS. And marketing case has become more and more popular.In addition, using Wanghong marketing in product sales is more and more commonly, China shares much of the consumer market. Marketing is efficient products and services platform provided by the SNS,Wanghong responses of the consumer immediately. The Wanghong marketing to consumers by selling the product advertising is very influential than other advertising in recently. Refer to other related research, based on online interactive nature and considering features , expertise, content, quality and authenticity as a contributing factor.A successful decisive factors need to consider a decision is. This study also marked by the Wanghong SNS platform, consumers confidence and purchasing intentions to empirically analyze whether having an impact. And sit up research purposes, have the conclusions through research and analysis using questionnaires. Marketing analysis about the impact on the characteristics of the Wanghong's trust ,expertise, content, quality, reliability and interoperability all to affect the Wanghong's trust. This formed Wanghong shown to have a positive impact on the trust which is purchasing intentions. Characteristics of the Chinese Wanghong marketing will have an impact on all trust. In addition, costomers intentions in the trust will affect the assumptions were adopted.
A Study on the Effect of the Chinese Wanghong's Characteristics on Consumer Response
Chinese Wanghong uses SNS platform in promoting and selling the product. Wanghong marketing spread speedly and rapid growth in the development of the platform by SNS. And marketing case has become more and more popular.In addition, using Wanghong marketing in product sales is more and more commonly, China shares much of the consumer market. Marketing is efficient products and services platform provided by the SNS,Wanghong responses of the consumer immediately. The Wanghong marketing to consumers by selling the product advertising is very influential than other advertising in recently. Refer to other related research, based on online interactive nature and considering features , expertise, content, quality and authenticity as a contributing factor.A successful decisive factors need to consider a decision is. This study also marked by the Wanghong SNS platform, consumers confidence and purchasing intentions to empirically analyze whether having an impact. And sit up research purposes, have the conclusions through research and analysis using questionnaires. Marketing analysis about the impact on the characteristics of the Wanghong's trust ,expertise, content, quality, reliability and interoperability all to affect the Wanghong's trust. This formed Wanghong shown to have a positive impact on the trust which is purchasing intentions. Characteristics of the Chinese Wanghong marketing will have an impact on all trust. In addition, costomers intentions in the trust will affect the assumptions were adopted.
주제어
#왕홍 마케팅 왕홍의 특징 SNS 플랫폼 신뢰 구매의도 Wanghong marketing SNS trust characteristics consumer response
학위논문 정보
저자
장야친
학위수여기관
한국외국어대학교 대학원
학위구분
국내석사
학과
국제경영학과
지도교수
전종근
발행연도
2017
총페이지
72
키워드
왕홍 마케팅 왕홍의 특징 SNS 플랫폼 신뢰 구매의도 Wanghong marketing SNS trust characteristics consumer response
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