고품질 전문 지식은 소비자가 오피니언 리더의 의견을 듣도록 이끌어서 소비자의 구매 결정에 영향을 줄 수 있는 것으로 보인다. 전자상거래 생방송에서는 외모, 언어, 성격, 재능, 호감 등 독특한 특징으로 매력성을 발휘하면서 팬덤심리를 지속적으로 일으킬 수 있는 역할이 있으며, 뿐만 아니라 왕홍 앵커와 시청자가 생방송을 통해 실시간 채팅 이용을 할 수 있는 패턴은 각각 독립적으로 보이는 매체를 사이에 두고도 시청자에게 앵커와 거리없이 동등한 입장에서 커뮤니케이션을 감지 가능한다. 플로우와 관련된 연구를 살펴보면 플로우가 소비자의 지속적인 시청의지, ...
고품질 전문 지식은 소비자가 오피니언 리더의 의견을 듣도록 이끌어서 소비자의 구매 결정에 영향을 줄 수 있는 것으로 보인다. 전자상거래 생방송에서는 외모, 언어, 성격, 재능, 호감 등 독특한 특징으로 매력성을 발휘하면서 팬덤심리를 지속적으로 일으킬 수 있는 역할이 있으며, 뿐만 아니라 왕홍 앵커와 시청자가 생방송을 통해 실시간 채팅 이용을 할 수 있는 패턴은 각각 독립적으로 보이는 매체를 사이에 두고도 시청자에게 앵커와 거리없이 동등한 입장에서 커뮤니케이션을 감지 가능한다. 플로우와 관련된 연구를 살펴보면 플로우가 소비자의 지속적인 시청의지, 구매의도, 충동구매에 영향을 미치고 있으며, 소비자의 신뢰, 구매의지 및 자신감은 플로우 체험이 소비자의 온라인 구매행위에 미치는 영향이 긍정적이다는 증명을 나타났다. 또한 상품, 브랜드, 기업 등의 인지도가 소비자의 가치 감지에 영향을 미치고 있으며, 많은 주식회사가 유명인의 인지도를 빌려 기업과 제품의 가치를 높이고 있다. 본 논문은 전자상거래 생방송 모델에서 왕홍앵커의 특징이 소비자 구매의도와 구전효과에 미치는 영향을 연구하였다. 중국 왕홍 생방송을 시청해본 적이 있는 소비자가 대상으로 조사하여 실증분석을 통해 왕홍의 특징을 전문성, 매력성 및 상호작용성으로 나눠 구매의도에 어떤 영향을 미치는지를 확인하고자 한다. 그리고 즐거움, 주의집중, 시간왜곡으로 구성하는 플로우 경험을 매개변수로 추가하고 왕홍의 특징과 구매의도 간에 매개효과가 있는지를 확인하였으며, 인지도가 왕홍의 특징이 구전효과에 미치는 영향을 매개할 것인지를 분석하였다. 연구 결과는 왕홍의 특징이 구매의도에 긍정적인 영향을 미치고 주의집중이 매개효과가 없는 것을 빼고 다른 플로우 경험 및 인지도가 매개효과가 긍정적으로 미치는 것을 확인하였다. 이에 따라 향우 라이브커머스에서 왕홍의 역할을 어떻게 활용하면 구매의도 및 구전효과를 촉진하는 것에 도움이 될 것이다.
고품질 전문 지식은 소비자가 오피니언 리더의 의견을 듣도록 이끌어서 소비자의 구매 결정에 영향을 줄 수 있는 것으로 보인다. 전자상거래 생방송에서는 외모, 언어, 성격, 재능, 호감 등 독특한 특징으로 매력성을 발휘하면서 팬덤심리를 지속적으로 일으킬 수 있는 역할이 있으며, 뿐만 아니라 왕홍 앵커와 시청자가 생방송을 통해 실시간 채팅 이용을 할 수 있는 패턴은 각각 독립적으로 보이는 매체를 사이에 두고도 시청자에게 앵커와 거리없이 동등한 입장에서 커뮤니케이션을 감지 가능한다. 플로우와 관련된 연구를 살펴보면 플로우가 소비자의 지속적인 시청의지, 구매의도, 충동구매에 영향을 미치고 있으며, 소비자의 신뢰, 구매의지 및 자신감은 플로우 체험이 소비자의 온라인 구매행위에 미치는 영향이 긍정적이다는 증명을 나타났다. 또한 상품, 브랜드, 기업 등의 인지도가 소비자의 가치 감지에 영향을 미치고 있으며, 많은 주식회사가 유명인의 인지도를 빌려 기업과 제품의 가치를 높이고 있다. 본 논문은 전자상거래 생방송 모델에서 왕홍앵커의 특징이 소비자 구매의도와 구전효과에 미치는 영향을 연구하였다. 중국 왕홍 생방송을 시청해본 적이 있는 소비자가 대상으로 조사하여 실증분석을 통해 왕홍의 특징을 전문성, 매력성 및 상호작용성으로 나눠 구매의도에 어떤 영향을 미치는지를 확인하고자 한다. 그리고 즐거움, 주의집중, 시간왜곡으로 구성하는 플로우 경험을 매개변수로 추가하고 왕홍의 특징과 구매의도 간에 매개효과가 있는지를 확인하였으며, 인지도가 왕홍의 특징이 구전효과에 미치는 영향을 매개할 것인지를 분석하였다. 연구 결과는 왕홍의 특징이 구매의도에 긍정적인 영향을 미치고 주의집중이 매개효과가 없는 것을 빼고 다른 플로우 경험 및 인지도가 매개효과가 긍정적으로 미치는 것을 확인하였다. 이에 따라 향우 라이브커머스에서 왕홍의 역할을 어떻게 활용하면 구매의도 및 구전효과를 촉진하는 것에 도움이 될 것이다.
High-quality expertise seems to lead consumers to listen to opinion leaders' opinions, which can affect consumers' purchasing decisions. In e-commerce live broadcasting, there is a role that can continuously generate fandom sentiment while showing off its unique characteristics such as appearance, l...
High-quality expertise seems to lead consumers to listen to opinion leaders' opinions, which can affect consumers' purchasing decisions. In e-commerce live broadcasting, there is a role that can continuously generate fandom sentiment while showing off its unique characteristics such as appearance, language, personality, talent, and favorability, and the pattern that allows Wang Hong anchor and viewers to use real-time chatting through live broadcasts enables communication to be detected on an equal footing with the viewers, respectively, with no distance from the anchor, with no distance from the anchor. Studies related to flow showed that flow is affecting consumers' continuous willingness to watch, purchase intention, and impulse buying, and consumer confidence is positive about the impact of flow experience on consumers' online purchasing behavior. Also, the recognition of products, brands, companies, etc. is affecting the detection of consumer value, and many stock companies are raising the value of companies and products by borrowing the recognition of celebrities. This paper studied the effect of Wang Hong's characteristic on consumer purchasing intention and oral effect in e-commerce live model. Consumers who have watched live Wang Hong in China want to investigate and analyze the facts to see how Wang Hong's characteristics affect purchasing intentions by dividing them into professionalism, attractiveness and interactivity. Next, the flow experience, consisting of pleasure, attention concentration, and time distortion, was added as a parameter and confirmed whether there was a mediating effect between Wang Hong's characteristics and intention of purchase, and analyzed whether Wang Hong's recognition mediated the influence on oral effect. The results of the study confirmed that Wang Hong's characteristics had a positive effect on purchasing will and that other flow experience and cognition had a positive effect except that attention was not mediated. Accordingly, how Wang Hong's role while using Hyangwoo Live Commerce will help promote the intent of purchase and oral effect.
High-quality expertise seems to lead consumers to listen to opinion leaders' opinions, which can affect consumers' purchasing decisions. In e-commerce live broadcasting, there is a role that can continuously generate fandom sentiment while showing off its unique characteristics such as appearance, language, personality, talent, and favorability, and the pattern that allows Wang Hong anchor and viewers to use real-time chatting through live broadcasts enables communication to be detected on an equal footing with the viewers, respectively, with no distance from the anchor, with no distance from the anchor. Studies related to flow showed that flow is affecting consumers' continuous willingness to watch, purchase intention, and impulse buying, and consumer confidence is positive about the impact of flow experience on consumers' online purchasing behavior. Also, the recognition of products, brands, companies, etc. is affecting the detection of consumer value, and many stock companies are raising the value of companies and products by borrowing the recognition of celebrities. This paper studied the effect of Wang Hong's characteristic on consumer purchasing intention and oral effect in e-commerce live model. Consumers who have watched live Wang Hong in China want to investigate and analyze the facts to see how Wang Hong's characteristics affect purchasing intentions by dividing them into professionalism, attractiveness and interactivity. Next, the flow experience, consisting of pleasure, attention concentration, and time distortion, was added as a parameter and confirmed whether there was a mediating effect between Wang Hong's characteristics and intention of purchase, and analyzed whether Wang Hong's recognition mediated the influence on oral effect. The results of the study confirmed that Wang Hong's characteristics had a positive effect on purchasing will and that other flow experience and cognition had a positive effect except that attention was not mediated. Accordingly, how Wang Hong's role while using Hyangwoo Live Commerce will help promote the intent of purchase and oral effect.
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