본 연구는 남성 마스크팩의 시장잠재력과 성장가능성을 알아보고자 20세 이상의 성인 남성 483명을 대상으로 남성 시트형 마스크팩에 대한 인식 및 사용실태에 대한 설문조사를 실시하였다. 남성들의 화장습관을 알아보고자 피부미용 및 화장품에 대한 인식과 사용실태에 대한 설문조사를 실시한 결과 조사대상자 중 76.8%의 남성이 화장품이 피부미용에 도움이 된다고 응답 하였으며, 평소 사용하는 화장품 갯수는 평균 3개 이하가 84.7%로 나타났다...
본 연구는 남성 마스크팩의 시장잠재력과 성장가능성을 알아보고자 20세 이상의 성인 남성 483명을 대상으로 남성 시트형 마스크팩에 대한 인식 및 사용실태에 대한 설문조사를 실시하였다. 남성들의 화장습관을 알아보고자 피부미용 및 화장품에 대한 인식과 사용실태에 대한 설문조사를 실시한 결과 조사대상자 중 76.8%의 남성이 화장품이 피부미용에 도움이 된다고 응답 하였으며, 평소 사용하는 화장품 갯수는 평균 3개 이하가 84.7%로 나타났다. 또한 76.8%의 남성들이 세안(클렌저) + 스킨 + 로션 단계까지의 화장습관을 가지고 있는 것으로 조사되었다. 마스크팩에 대한 인식 및 사용실태를 묻는 질문에 마스크팩을 사용하고 싶다는 의견이 74.9%로 나타났으며, 마스크팩을 매일 사용한다가 1.7%, 일주일에 한번 이상 사용한다가 8.5%, 한달에 한번 이상 사용한다가 26.9%, 일년에 한번 이상 사용한다가 45.3%, 사용해 본 적이 없다가 17.6%로 나타나 남성들의 마스크팩에 대한 높은 관심에 비해서 사용실태는 낮은 것으로 조사되었다. 주로 사용하는 마스크팩은 여성용 마스크팩이 62.8%, 남성용 마스크팩이 37.2%로 나타났으며, 54.3%의 남성들이 남성용 마스크팩이 필요하다고 응답하였다. 마스크팩을 직접 구매하는가의 질문에 예 33.7%, 아니오 66.3%로 나타났으며, 마스크팩을 직접 구매하지 않는 남성의 77.3%가 주변 여성에게 의존하는 것으로 조사되었다. 마스크팩을 직접 구매하지 않는 이유로는 어떤 제품을 구입해야 하는지 몰라서가 30.2%, 귀찮아서가 32.0%, 주변에서 구입해 주거나 얻어서 사용하기 때문에가 18.2%, 필요 없어서가 12.6%, 어디에서 구입하는게 좋은지 몰라서가 6.7%, 기타가 0.3%로 나타나 대부분의 남성들이 마스크팩에 대한 정보가 부족하고 마스크팩 구매를 귀찮아하는 것으로 나타났다. 연구 결과 최근 외모를 중시하는 사회적 분위기에 맞추어 남성들의 피부미용과 화장품에 대한 관심은 매우 높은편이나 여성에 비하여 상대적으로 남성들의 화장품에 대한 정보와 사용경험 부족으로 인하여 사용실태는 예전과 크게 달라지지 않은 것으로 조사되었다. 따라서 남성 마스크팩이 일상화 되기 위해선 다양한 화장품 사용경험을 통한 남성들의 화장습관의 변화가 반드시 필요할 것으로 판단 된다.
본 연구는 남성 마스크팩의 시장잠재력과 성장가능성을 알아보고자 20세 이상의 성인 남성 483명을 대상으로 남성 시트형 마스크팩에 대한 인식 및 사용실태에 대한 설문조사를 실시하였다. 남성들의 화장습관을 알아보고자 피부미용 및 화장품에 대한 인식과 사용실태에 대한 설문조사를 실시한 결과 조사대상자 중 76.8%의 남성이 화장품이 피부미용에 도움이 된다고 응답 하였으며, 평소 사용하는 화장품 갯수는 평균 3개 이하가 84.7%로 나타났다. 또한 76.8%의 남성들이 세안(클렌저) + 스킨 + 로션 단계까지의 화장습관을 가지고 있는 것으로 조사되었다. 마스크팩에 대한 인식 및 사용실태를 묻는 질문에 마스크팩을 사용하고 싶다는 의견이 74.9%로 나타났으며, 마스크팩을 매일 사용한다가 1.7%, 일주일에 한번 이상 사용한다가 8.5%, 한달에 한번 이상 사용한다가 26.9%, 일년에 한번 이상 사용한다가 45.3%, 사용해 본 적이 없다가 17.6%로 나타나 남성들의 마스크팩에 대한 높은 관심에 비해서 사용실태는 낮은 것으로 조사되었다. 주로 사용하는 마스크팩은 여성용 마스크팩이 62.8%, 남성용 마스크팩이 37.2%로 나타났으며, 54.3%의 남성들이 남성용 마스크팩이 필요하다고 응답하였다. 마스크팩을 직접 구매하는가의 질문에 예 33.7%, 아니오 66.3%로 나타났으며, 마스크팩을 직접 구매하지 않는 남성의 77.3%가 주변 여성에게 의존하는 것으로 조사되었다. 마스크팩을 직접 구매하지 않는 이유로는 어떤 제품을 구입해야 하는지 몰라서가 30.2%, 귀찮아서가 32.0%, 주변에서 구입해 주거나 얻어서 사용하기 때문에가 18.2%, 필요 없어서가 12.6%, 어디에서 구입하는게 좋은지 몰라서가 6.7%, 기타가 0.3%로 나타나 대부분의 남성들이 마스크팩에 대한 정보가 부족하고 마스크팩 구매를 귀찮아하는 것으로 나타났다. 연구 결과 최근 외모를 중시하는 사회적 분위기에 맞추어 남성들의 피부미용과 화장품에 대한 관심은 매우 높은편이나 여성에 비하여 상대적으로 남성들의 화장품에 대한 정보와 사용경험 부족으로 인하여 사용실태는 예전과 크게 달라지지 않은 것으로 조사되었다. 따라서 남성 마스크팩이 일상화 되기 위해선 다양한 화장품 사용경험을 통한 남성들의 화장습관의 변화가 반드시 필요할 것으로 판단 된다.
This study surveyed 483 men above 20 years of age on their awareness and usage of men’s sheet mask pack to examine the marketing and growth potentials of the product. This study examined men’s beauty habits by surveying their awareness and usage of cosmetics and skin beauty. As a result, 76.8% ...
This study surveyed 483 men above 20 years of age on their awareness and usage of men’s sheet mask pack to examine the marketing and growth potentials of the product. This study examined men’s beauty habits by surveying their awareness and usage of cosmetics and skin beauty. As a result, 76.8% of the total subjects acknowledged the helpfulness of cosmetics on skin beauty. 84.7% of the subjects used at most three cosmetics in average in their daily routine. 76.8% cared for their skin with facial cleanser, toner, and lotion. 74.9% expressed their willingness in using mask pack as a response to the question on their awareness and usage of the product. 1.7% of the subjects used mask pack daily; 8.5% used it once a week; 26.9% used it once a month; 45.3% used it once a year; and 17.6% never used it. In sum, it was analyzed that men’s actual usage of mask pack was lower than their interest. 62.% used women’s mask packs and 37.2% used men’s mask packs. 54.3% of the subjects expressed their need for men’s mask packs. To the question on whether they directly purchase the product, 33.7% answered yes, and 66.3% answered no. 77.3% of the subjects who directly purchase mask pack depended on the advice of women they knew. Of the respondents who did not directly purchase mask pack, 30.2% answered not knowing how; 32.0% responded not wanting to; 18.2% answered not needing the product; 12.6% answered not knowing where; and 0.6% mentioned other reasons for not purchasing the product. This result suggests that most men are not well informed of mask packs and do not want to bother with buying the product. The findings of this study confirmed men’s very high interests in skin beauty and cosmetics in step with the social trend of grooming, but their usage has not been changed significantly due to a lack of information and experiences with cosmetics. Therefore, men’s beauty habits must be changed through various cosmetic experiences before routinizing men’s mask pack.
This study surveyed 483 men above 20 years of age on their awareness and usage of men’s sheet mask pack to examine the marketing and growth potentials of the product. This study examined men’s beauty habits by surveying their awareness and usage of cosmetics and skin beauty. As a result, 76.8% of the total subjects acknowledged the helpfulness of cosmetics on skin beauty. 84.7% of the subjects used at most three cosmetics in average in their daily routine. 76.8% cared for their skin with facial cleanser, toner, and lotion. 74.9% expressed their willingness in using mask pack as a response to the question on their awareness and usage of the product. 1.7% of the subjects used mask pack daily; 8.5% used it once a week; 26.9% used it once a month; 45.3% used it once a year; and 17.6% never used it. In sum, it was analyzed that men’s actual usage of mask pack was lower than their interest. 62.% used women’s mask packs and 37.2% used men’s mask packs. 54.3% of the subjects expressed their need for men’s mask packs. To the question on whether they directly purchase the product, 33.7% answered yes, and 66.3% answered no. 77.3% of the subjects who directly purchase mask pack depended on the advice of women they knew. Of the respondents who did not directly purchase mask pack, 30.2% answered not knowing how; 32.0% responded not wanting to; 18.2% answered not needing the product; 12.6% answered not knowing where; and 0.6% mentioned other reasons for not purchasing the product. This result suggests that most men are not well informed of mask packs and do not want to bother with buying the product. The findings of this study confirmed men’s very high interests in skin beauty and cosmetics in step with the social trend of grooming, but their usage has not been changed significantly due to a lack of information and experiences with cosmetics. Therefore, men’s beauty habits must be changed through various cosmetic experiences before routinizing men’s mask pack.
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