공간은 일반적으로 벽, 천장, 바닥 등에 의해서 한정되는 건축 내부와 외부의 3차원 공간이다. 공간은 인류의 흥미, 가상, 욕망의 수요를 만족시킬뿐더러 물체 장식, 색채, 질감을 표현하는 예술적 표현의 필요조건이 있다; 또한 사람의 심리와 인식에 뚜렷한 영향을 끼친다. 매장환경은 공간을 구성하는 외에도 공간을 변화 시킨다; 공간을 미화할뿐더러 공간을 공감(共感)한다. 생활방식이 개선되고 과학기술이 촉진되면서 인류의 심미를 변질시켰고 경기체육의 줄기찬 발전은 체육운동을 하나의 최신식 생활방식으로 만들어 사람들의 일상생활에 융합시켰다. 스포츠웨어매장도 점점 많아져 스포츠웨어에 대한 사람들의 ...
공간은 일반적으로 벽, 천장, 바닥 등에 의해서 한정되는 건축 내부와 외부의 3차원 공간이다. 공간은 인류의 흥미, 가상, 욕망의 수요를 만족시킬뿐더러 물체 장식, 색채, 질감을 표현하는 예술적 표현의 필요조건이 있다; 또한 사람의 심리와 인식에 뚜렷한 영향을 끼친다. 매장환경은 공간을 구성하는 외에도 공간을 변화 시킨다; 공간을 미화할뿐더러 공간을 공감(共感)한다. 생활방식이 개선되고 과학기술이 촉진되면서 인류의 심미를 변질시켰고 경기체육의 줄기찬 발전은 체육운동을 하나의 최신식 생활방식으로 만들어 사람들의 일상생활에 융합시켰다. 스포츠웨어매장도 점점 많아져 스포츠웨어에 대한 사람들의 선택도 까다로워졌다. 그 이유는, 현대 세계의 과학기술은 경제의 촉진 아래 신속한 혁명추세를 나타냈고, 상업 환경도 과거보다 크게 개선되었다. 경제화 발전, 과학기술의 향상 및 상업화 번영은 사람들로 하여금 제품을 사고 파는 과정에서 과거 단순한 2원제 매매패턴에서 3원제(매매+소비체험)패턴으로 바뀌었다. 스포츠웨어 매장을 예로 들면: 디자인 측면에서 전통 매장은 판매활동을 진행할 때 상업패턴을 개혁해야 한다고 생각한다. 즉, 전통 2원제 소비활동 장소부터 3원제까지 체험을 중심으로 한 신흥소비패턴을 말한다. 이는 매장환경에 대해 개혁하고 새롭게 다자인해야 한다. 기술의 혁신과정은 마땅히 보다 훌륭하게 상업 및 인류를 서비스해야 하며 유기적으로 결합해야 한다. 현재 3D 프로젝션 맵핑은 이미 서양의 다양한 소비활동을 응용하기 시작하였다. 예: 제품과 의류발표, 박물관 전시, 옥외공연 등. 또한 거대한 경제이익과 홍보효과를 일으켰다. 만약3D 프로젝션 매핑기술을 스포츠웨어매장에 응용하여 스포츠웨어매장의 공간연출과 서로 결합하면 상업경제에 촉진적인 역할을 하며, 스포츠웨어매장의 품질과 브랜드를 업그레이드 할 수 있다. 본 논문의 문헌조사를 통해 3D 프로젝션 맵핑 기술의 개념에 대해 정리하여 그에 따른 특성과 상업사례를 분석하며, 스포츠웨어매장에 대한 브랜드의 특성과 매장정체성을 분석하고 총결하는 동시에 공간사례를 분석하고 3D 프로젝션 맵핑을 이용한 공간연출제안을 제출하는 것을 목적으로 삼았다. 첫째, 본 논문은 프로젝션 맵핑의 개념, 스크린 유형과 3D프로젝션의 특성을 귀납한다. 그 중에는 재생과 조절 가능성, 입체적 스크린, 건축과 용합성, 콘텐츠의 감성 및 인터랙션도 포함되어 있다. 특성에 대한 귀납과 총결을 통해 고유한 상업공간속 3D 프로젝션 맵핑의 사례를 결합하여 분석하였다. 둘째, 스포츠웨어 매장 브랜드에 대한 분석에서는 주로 브랜드의 특성과 (Store Identity)매장 정체성, 스포츠웨어 매장의 Store Identity를 분석한 동시에 체험적 공간에 대해 개념, 구성요소와 체험적인 공간연출 사례와를 분석하였다. 셋째, 베이징 싼리툰(三里屯)의 싼리툰 지역 특성, 브랜드 개요 및 매장 특성화 내용을 분석하였다. 싼리툰(三里屯) Adidas매장은 국내에서 비교적 큰 스포츠웨어 매장으로 건이 비교적 선진적이며, 해당 점포환경을 분석하여 스포츠웨어매장에 필요한 환경과 매장공간에 영향을 끼치는 관련 요소를 총결한 동시에 제3장의 분석과 총결을 결합하며 마지막 스포츠웨어 체험적인 공간연출제안에 응용한다.
공간은 일반적으로 벽, 천장, 바닥 등에 의해서 한정되는 건축 내부와 외부의 3차원 공간이다. 공간은 인류의 흥미, 가상, 욕망의 수요를 만족시킬뿐더러 물체 장식, 색채, 질감을 표현하는 예술적 표현의 필요조건이 있다; 또한 사람의 심리와 인식에 뚜렷한 영향을 끼친다. 매장환경은 공간을 구성하는 외에도 공간을 변화 시킨다; 공간을 미화할뿐더러 공간을 공감(共感)한다. 생활방식이 개선되고 과학기술이 촉진되면서 인류의 심미를 변질시켰고 경기체육의 줄기찬 발전은 체육운동을 하나의 최신식 생활방식으로 만들어 사람들의 일상생활에 융합시켰다. 스포츠웨어매장도 점점 많아져 스포츠웨어에 대한 사람들의 선택도 까다로워졌다. 그 이유는, 현대 세계의 과학기술은 경제의 촉진 아래 신속한 혁명추세를 나타냈고, 상업 환경도 과거보다 크게 개선되었다. 경제화 발전, 과학기술의 향상 및 상업화 번영은 사람들로 하여금 제품을 사고 파는 과정에서 과거 단순한 2원제 매매패턴에서 3원제(매매+소비체험)패턴으로 바뀌었다. 스포츠웨어 매장을 예로 들면: 디자인 측면에서 전통 매장은 판매활동을 진행할 때 상업패턴을 개혁해야 한다고 생각한다. 즉, 전통 2원제 소비활동 장소부터 3원제까지 체험을 중심으로 한 신흥소비패턴을 말한다. 이는 매장환경에 대해 개혁하고 새롭게 다자인해야 한다. 기술의 혁신과정은 마땅히 보다 훌륭하게 상업 및 인류를 서비스해야 하며 유기적으로 결합해야 한다. 현재 3D 프로젝션 맵핑은 이미 서양의 다양한 소비활동을 응용하기 시작하였다. 예: 제품과 의류발표, 박물관 전시, 옥외공연 등. 또한 거대한 경제이익과 홍보효과를 일으켰다. 만약3D 프로젝션 매핑기술을 스포츠웨어매장에 응용하여 스포츠웨어매장의 공간연출과 서로 결합하면 상업경제에 촉진적인 역할을 하며, 스포츠웨어매장의 품질과 브랜드를 업그레이드 할 수 있다. 본 논문의 문헌조사를 통해 3D 프로젝션 맵핑 기술의 개념에 대해 정리하여 그에 따른 특성과 상업사례를 분석하며, 스포츠웨어매장에 대한 브랜드의 특성과 매장정체성을 분석하고 총결하는 동시에 공간사례를 분석하고 3D 프로젝션 맵핑을 이용한 공간연출제안을 제출하는 것을 목적으로 삼았다. 첫째, 본 논문은 프로젝션 맵핑의 개념, 스크린 유형과 3D프로젝션의 특성을 귀납한다. 그 중에는 재생과 조절 가능성, 입체적 스크린, 건축과 용합성, 콘텐츠의 감성 및 인터랙션도 포함되어 있다. 특성에 대한 귀납과 총결을 통해 고유한 상업공간속 3D 프로젝션 맵핑의 사례를 결합하여 분석하였다. 둘째, 스포츠웨어 매장 브랜드에 대한 분석에서는 주로 브랜드의 특성과 (Store Identity)매장 정체성, 스포츠웨어 매장의 Store Identity를 분석한 동시에 체험적 공간에 대해 개념, 구성요소와 체험적인 공간연출 사례와를 분석하였다. 셋째, 베이징 싼리툰(三里屯)의 싼리툰 지역 특성, 브랜드 개요 및 매장 특성화 내용을 분석하였다. 싼리툰(三里屯) Adidas매장은 국내에서 비교적 큰 스포츠웨어 매장으로 건이 비교적 선진적이며, 해당 점포환경을 분석하여 스포츠웨어매장에 필요한 환경과 매장공간에 영향을 끼치는 관련 요소를 총결한 동시에 제3장의 분석과 총결을 결합하며 마지막 스포츠웨어 체험적인 공간연출제안에 응용한다.
Space is a three-dimensional space inside and outside the building, generally defined by walls, ceilings, floors, Space meets the demands of human interest, imagination, and desire, as well as artistic expression that expresses object decoration, color and texture; It also has a significant impact o...
Space is a three-dimensional space inside and outside the building, generally defined by walls, ceilings, floors, Space meets the demands of human interest, imagination, and desire, as well as artistic expression that expresses object decoration, color and texture; It also has a significant impact on human psychology and perception. The store environment changes space in addition to space; It not only beautifies space but also empowers space. The improvement of lifestyle and the advancement of science and technology have altered the aesthetics of mankind and the tremendous development of sporting sports has made the sporting movement into a state of the art lifestyle and fused it into people's daily lives. Sportswear stores have also become more and more popular, making people's choices about sportswear more difficult. The reason is that science and technology of the modern world showed a rapid revolution trend under the promotion of the economy and the commercial environment was improved much more than in the past. Prosperity of economic development, improvement of science and technology and prosperity of commercialization has changed from simple past two-sided sales pattern to three-year old (trading + consumption experience) pattern in the process of buying and selling products. For example, sportswear stores: In terms of design, traditional stores think that they need to reform their commercial patterns when they go on sale. In other words, it refers to the pattern of emerging consumption centered on the experience from the place where the traditional 2-won consumption activity is performed to the 3-won. This requires reforming the store environment and introducing new ones. . At present, 3D projection mapping has already begun to apply various Western consumption activities. Examples include product and clothing announcements, museum exhibits, outdoor performances, and more. It also caused enormous economic and public relations effects. If 3D projection mapping technology is applied to sportswear stores and combined with space production of sportswear stores, it plays a promoting role in the commercial economy, and sports wear stores are also upgraded to quality and brand. Through the literature review of this paper, the concept of 3D projection mapping technology is summarized, and its characteristics and commercial case are analyzed. The analysis of the characteristics of the brand and the store identity in the sportswear store are analyzed, We aimed to submit a space presentation proposal using projection mapping. First, this paper introduces the concept of projection mapping, screen type, and characteristics of 3D projection. It also includes regeneration and controllability, stereoscopic screens, architecture and compositing, and content sensibility and interaction. The characteristics of 3D projection mapping in a unique commercial space were combined and analyzed through induction and summation. Secondly, in the analysis of the sports wear store brand, the store identity, the store identity, the store identity of the sportswear store, and the concept, component and experiential space presentation case . Third, we analyzed the space cases for Adidas stores in Sanlitun, Beijing. Adidas stores in Sanlitun are comparatively advanced to relatively large sportswear stores in Korea. By analyzing the store environment, we have concluded related factors affecting the environment and store space for sportswear stores, And summarize it and apply it to the last sportswear experiential space presentation suggestion. Sanlitun's adidas store is a relatively high-end sportswear store in Korea. By analyzing the store environment, we identified the relevant factors affecting the environment and store space of the sportswear store and summarized it and applied it to the last sportswear experience space presentation proposal.
Space is a three-dimensional space inside and outside the building, generally defined by walls, ceilings, floors, Space meets the demands of human interest, imagination, and desire, as well as artistic expression that expresses object decoration, color and texture; It also has a significant impact on human psychology and perception. The store environment changes space in addition to space; It not only beautifies space but also empowers space. The improvement of lifestyle and the advancement of science and technology have altered the aesthetics of mankind and the tremendous development of sporting sports has made the sporting movement into a state of the art lifestyle and fused it into people's daily lives. Sportswear stores have also become more and more popular, making people's choices about sportswear more difficult. The reason is that science and technology of the modern world showed a rapid revolution trend under the promotion of the economy and the commercial environment was improved much more than in the past. Prosperity of economic development, improvement of science and technology and prosperity of commercialization has changed from simple past two-sided sales pattern to three-year old (trading + consumption experience) pattern in the process of buying and selling products. For example, sportswear stores: In terms of design, traditional stores think that they need to reform their commercial patterns when they go on sale. In other words, it refers to the pattern of emerging consumption centered on the experience from the place where the traditional 2-won consumption activity is performed to the 3-won. This requires reforming the store environment and introducing new ones. . At present, 3D projection mapping has already begun to apply various Western consumption activities. Examples include product and clothing announcements, museum exhibits, outdoor performances, and more. It also caused enormous economic and public relations effects. If 3D projection mapping technology is applied to sportswear stores and combined with space production of sportswear stores, it plays a promoting role in the commercial economy, and sports wear stores are also upgraded to quality and brand. Through the literature review of this paper, the concept of 3D projection mapping technology is summarized, and its characteristics and commercial case are analyzed. The analysis of the characteristics of the brand and the store identity in the sportswear store are analyzed, We aimed to submit a space presentation proposal using projection mapping. First, this paper introduces the concept of projection mapping, screen type, and characteristics of 3D projection. It also includes regeneration and controllability, stereoscopic screens, architecture and compositing, and content sensibility and interaction. The characteristics of 3D projection mapping in a unique commercial space were combined and analyzed through induction and summation. Secondly, in the analysis of the sports wear store brand, the store identity, the store identity, the store identity of the sportswear store, and the concept, component and experiential space presentation case . Third, we analyzed the space cases for Adidas stores in Sanlitun, Beijing. Adidas stores in Sanlitun are comparatively advanced to relatively large sportswear stores in Korea. By analyzing the store environment, we have concluded related factors affecting the environment and store space for sportswear stores, And summarize it and apply it to the last sportswear experiential space presentation suggestion. Sanlitun's adidas store is a relatively high-end sportswear store in Korea. By analyzing the store environment, we identified the relevant factors affecting the environment and store space of the sportswear store and summarized it and applied it to the last sportswear experience space presentation proposal.
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