본 논문은 자동차 범퍼에 부착되어 차량 번호판에 적용 가능한 수동형 UHFRFID 태그 안테나의 설계를 제시한다. 본 논문의 목적으로는 방사선 빔 패턴을 제어하여 식별 성을 향상시키고 도로에 설치된 ...
본 논문은 자동차 범퍼에 부착되어 차량 번호판에 적용 가능한 수동형 UHFRFID 태그 안테나의 설계를 제시한다. 본 논문의 목적으로는 방사선 빔 패턴을 제어하여 식별 성을 향상시키고 도로에 설치된 태그 리더로 차량 번호판의 인식 범위를 증가시키는 것이다. 해당 안테나는 차량에 부착된 기존 번호판을 기준으로 제작하였다. 기존 태그 안테나는 이득이 낮고 인식 범위가 제한되기 때문에 맞춤 제작한 E-플레이트 태그 안테나로 비용이 절약되는 능동형 RFID 시스템을 사용합니다. 해당 논문에서 두 종류의 차량 번호판을 위한 장거리 수동형 UHF RFID 태그 안테나의 설계가 제시된다. 첫 번째 태그 안테나는 T-Matching 구조를 사용하여 방사 빔 패턴을 제어하는 UHF RFID 자동차 판 태그 안테나이다. 이 태그 안테나는 가로 세로 520mm X 110mm크기의 태그와 10mm두께의 스티로폼을 합한 크기이며 볼트와 너트를 사용하여 차량용 범퍼에 직접 부착한다. 또한 안테나의 방향은 안테나의 앞면이 범퍼를 바라보는 방향으로 부착되도록 설게 되었다. 두 번째 안테나는 License Plate 측면에 부착 된 Small UHF Tag Antenna이다. 태그 안테나의 크기는 130mm × 50mm × 10mm의 직사각형 형상을 가지며, 번호판 홀더의 측면에 520mm × 110mm의 크기로 부착된다. 논문에서 말하는 두 태그 안테나는 일반적인 RFID태그 안테나와 달리 차량의 금속 부분 인 번호판 홀더에 부착하도록 설계되었다. 또한 T- 매칭을 사용하여 태그 안테나의 입력 임피던스를 RFID 칩 임피던스와 정합 시켰다. 또한 자동차의 재질, 볼트 및 너트의 영향으로 인한 임피던스의 변화를 고려하여 설계하였다. 안테나의 주파수는 한국에서 사용하는 UHF대역인 920 MHz의 주파수를 사용하였다. 네트워크 분석기는 공진 주파수에서 안테나 임피던스를 측정하는 데 사용됩니다. 마지막으로 제작 된 안테나의 인식거리를 Alien사의 ALR9800 reader와 ALR-9610-AL reader antenna로 측정 하였다.
본 논문은 자동차 범퍼에 부착되어 차량 번호판에 적용 가능한 수동형 UHF RFID 태그 안테나의 설계를 제시한다. 본 논문의 목적으로는 방사선 빔 패턴을 제어하여 식별 성을 향상시키고 도로에 설치된 태그 리더로 차량 번호판의 인식 범위를 증가시키는 것이다. 해당 안테나는 차량에 부착된 기존 번호판을 기준으로 제작하였다. 기존 태그 안테나는 이득이 낮고 인식 범위가 제한되기 때문에 맞춤 제작한 E-플레이트 태그 안테나로 비용이 절약되는 능동형 RFID 시스템을 사용합니다. 해당 논문에서 두 종류의 차량 번호판을 위한 장거리 수동형 UHF RFID 태그 안테나의 설계가 제시된다. 첫 번째 태그 안테나는 T-Matching 구조를 사용하여 방사 빔 패턴을 제어하는 UHF RFID 자동차 판 태그 안테나이다. 이 태그 안테나는 가로 세로 520mm X 110mm크기의 태그와 10mm두께의 스티로폼을 합한 크기이며 볼트와 너트를 사용하여 차량용 범퍼에 직접 부착한다. 또한 안테나의 방향은 안테나의 앞면이 범퍼를 바라보는 방향으로 부착되도록 설게 되었다. 두 번째 안테나는 License Plate 측면에 부착 된 Small UHF Tag Antenna이다. 태그 안테나의 크기는 130mm × 50mm × 10mm의 직사각형 형상을 가지며, 번호판 홀더의 측면에 520mm × 110mm의 크기로 부착된다. 논문에서 말하는 두 태그 안테나는 일반적인 RFID태그 안테나와 달리 차량의 금속 부분 인 번호판 홀더에 부착하도록 설계되었다. 또한 T- 매칭을 사용하여 태그 안테나의 입력 임피던스를 RFID 칩 임피던스와 정합 시켰다. 또한 자동차의 재질, 볼트 및 너트의 영향으로 인한 임피던스의 변화를 고려하여 설계하였다. 안테나의 주파수는 한국에서 사용하는 UHF대역인 920 MHz의 주파수를 사용하였다. 네트워크 분석기는 공진 주파수에서 안테나 임피던스를 측정하는 데 사용됩니다. 마지막으로 제작 된 안테나의 인식거리를 Alien사의 ALR9800 reader와 ALR-9610-AL reader antenna로 측정 하였다.
This thesis presents designing of passive UHF (Ultra High Frequency) RFID (Radio Frequency Identification) tag antenna which is applicable in the vehicular license plate and attached to the vehicle bumper. The main goal of this thesis is to improve the identification ratio by controlling the radiati...
This thesis presents designing of passive UHF (Ultra High Frequency) RFID (Radio Frequency Identification) tag antenna which is applicable in the vehicular license plate and attached to the vehicle bumper. The main goal of this thesis is to improve the identification ratio by controlling the radiation beam pattern and to increase the reading range of the tag installed on vehicular plate by readers installed on the road side. Since every vehicle has a license plate, the available plate structure is used to design the tag antenna. The current tag antennas in the market have a short reading range, and an active RFID system is expensive for a plate. A long range passive UHF RFID tag antenna for vehicle license plate is designed, and demonstrated in this thesis. This thesis proposed two kinds UHF RFID tag antennas. The first tag antenna is UHF RFID Automobile Plate Tag Antenna, and the beam pattern can be controlled by T-Matching Structure. The size of the antenna is 52cm X 11cm, and 10mm Styrofoam and attached the vehicular bumper using bolts and nuts. In this design, the front side of the antenna is designed towards the bumper. Therefore the back lobe is our desired signal for recognizing the vehicle. The second design is called small UHF tag antenna attached on the side of the license Plate. Here the tag antenna have a rectangular shape with a dimension of 130mm X 50mm X 10mm, and it is attached to the side of the license plate holder with dimension of 52cmm X 11cm. Unlike the general UHF tag antennas, in this thesis the tag antenna is designed to attach to metal part of the car, license plate holder. T-matching method is used to match the input impedance of tag antenna with the conjugate of chip impedance. Because of the impedance change according to the material near the tag antenna were considered during the design process. A center frequency of 920 MHz is used for testing the antenna. Network Analyzer is used for measuring antenna impedance. The simulated value of the reflection coefficient, |S11| is compared with the measured |S11| by Network Analyzer. Finally the reading range of the fabricated antenna was measured with ALR9800 reader and ALR-9610-AL reader antenna manufactured by Alien Co.
This thesis presents designing of passive UHF (Ultra High Frequency) RFID (Radio Frequency Identification) tag antenna which is applicable in the vehicular license plate and attached to the vehicle bumper. The main goal of this thesis is to improve the identification ratio by controlling the radiation beam pattern and to increase the reading range of the tag installed on vehicular plate by readers installed on the road side. Since every vehicle has a license plate, the available plate structure is used to design the tag antenna. The current tag antennas in the market have a short reading range, and an active RFID system is expensive for a plate. A long range passive UHF RFID tag antenna for vehicle license plate is designed, and demonstrated in this thesis. This thesis proposed two kinds UHF RFID tag antennas. The first tag antenna is UHF RFID Automobile Plate Tag Antenna, and the beam pattern can be controlled by T-Matching Structure. The size of the antenna is 52cm X 11cm, and 10mm Styrofoam and attached the vehicular bumper using bolts and nuts. In this design, the front side of the antenna is designed towards the bumper. Therefore the back lobe is our desired signal for recognizing the vehicle. The second design is called small UHF tag antenna attached on the side of the license Plate. Here the tag antenna have a rectangular shape with a dimension of 130mm X 50mm X 10mm, and it is attached to the side of the license plate holder with dimension of 52cmm X 11cm. Unlike the general UHF tag antennas, in this thesis the tag antenna is designed to attach to metal part of the car, license plate holder. T-matching method is used to match the input impedance of tag antenna with the conjugate of chip impedance. Because of the impedance change according to the material near the tag antenna were considered during the design process. A center frequency of 920 MHz is used for testing the antenna. Network Analyzer is used for measuring antenna impedance. The simulated value of the reflection coefficient, |S11| is compared with the measured |S11| by Network Analyzer. Finally the reading range of the fabricated antenna was measured with ALR9800 reader and ALR-9610-AL reader antenna manufactured by Alien Co.
주제어
#UHF RFID Tag Antenna License Plate Long Range RFID Readers Active and Passive Tags
학위논문 정보
저자
테클레헴
학위수여기관
대구대학교 일반대학원
학위구분
국내석사
학과
정보통신공학과 통신
지도교수
정유정
발행연도
2017
총페이지
vii,45
키워드
UHF RFID Tag Antenna License Plate Long Range RFID Readers Active and Passive Tags
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