2017년 8월 말 현재 체류 외국인은 2,062,973명으로 전월 2,063,659명보다 686명 감소하였다. 국민의 배우자는 154,267명으로 7월 154,072명보다 195명 증가했으며 결혼이민 입국자는 전월대비 127.3% 증가하였고, 전년대비 107.2% 증가하였다. 우리나라 주민등록 인구 총인구는 51,753,820명으로 체류 외국인은 총인구 대비 3.99%로 구성되어 있다. 체류 외국인이 증가할수록 그들의 자녀들의 수도 증가하고 있다. 본 연구의 목적은 광주지역에 거주하는 이주배경청소년(중도입국자녀, 다문화 자녀, 탈북자녀)을 대상으로 각각 세 부류의 학령기 청소년들의 일반적인 특성을 파악하여 그에 대한 공통점을 찾고 한국어교육 지원 사업에 대한 현황과 개선 요구 사항을 조사했으며, 수도ㆍ영남ㆍ호남지역의 기관별 한국어교육 지원 사업의 분석을 통해 나누어져 운영되고 있는 한국어교육의 지원 사업을 이주배경청소년으로 묶어 종국적으로 광주지역의 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 개선방안을 제시하여 한국어교육의 향상과 교육기관 현장에 도움이 되는 한국어교육 사업의 방향을 모색하는 것이다. 1장에서는 서론으로 연구의 필요성과 목적, 연구방법 그리고 선행연구에 대해 살펴보았다. 2장에서는 이론적 배경으로 이주배경청소년의 특성을 살펴보고 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 현황을 분석하였다. 3장에서는 ...
2017년 8월 말 현재 체류 외국인은 2,062,973명으로 전월 2,063,659명보다 686명 감소하였다. 국민의 배우자는 154,267명으로 7월 154,072명보다 195명 증가했으며 결혼이민 입국자는 전월대비 127.3% 증가하였고, 전년대비 107.2% 증가하였다. 우리나라 주민등록 인구 총인구는 51,753,820명으로 체류 외국인은 총인구 대비 3.99%로 구성되어 있다. 체류 외국인이 증가할수록 그들의 자녀들의 수도 증가하고 있다. 본 연구의 목적은 광주지역에 거주하는 이주배경청소년(중도입국자녀, 다문화 자녀, 탈북자녀)을 대상으로 각각 세 부류의 학령기 청소년들의 일반적인 특성을 파악하여 그에 대한 공통점을 찾고 한국어교육 지원 사업에 대한 현황과 개선 요구 사항을 조사했으며, 수도ㆍ영남ㆍ호남지역의 기관별 한국어교육 지원 사업의 분석을 통해 나누어져 운영되고 있는 한국어교육의 지원 사업을 이주배경청소년으로 묶어 종국적으로 광주지역의 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 개선방안을 제시하여 한국어교육의 향상과 교육기관 현장에 도움이 되는 한국어교육 사업의 방향을 모색하는 것이다. 1장에서는 서론으로 연구의 필요성과 목적, 연구방법 그리고 선행연구에 대해 살펴보았다. 2장에서는 이론적 배경으로 이주배경청소년의 특성을 살펴보고 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 현황을 분석하였다. 3장에서는 분석 대상과 조사 방법으로 분석 대상의 설정, 조사 방법을 제시하였다. 4장에서는 광주지역 이주배경청소년의 한국어교육 지원 사업의 개선방안으로 광주지역의 이주배경청소년의 한국어교육 지원 사업의 실태를 분석하고, 광주지역의 이주배경청소년, 한국어 교원, 교육기관/사회복지 관련 기관 직원의 일반적 특성과 한국어교육 지원 사업 관련 의견조사의 설문 분석을 통해 한국어교육 지원 사업의 개선방안을 제시하였다. 설문은 광주지역의 이주배경청소년을 대상으로 한국어를 교육하고 있는 기관으로 진행하였다. 광주지역 이주배경청소년의 한국어 교육 지원 사업의 개선방안은 시범운영 중인 다문화이주민플러스센터의 확장 형태로 한국어교육 지원 사업 총괄 T/P팀을 구성하고, 한국어의 교육과정을 세분화하여 학습 격차를 줄이고, 교원 및 직원의 인적 분야에서 재교육을 통한 역량을 강화하여 이주배경청소년, 교원, 직원 간의 유기적인 관계를 통해 이주배경청소년이 우리 사회의 일원으로 역할을 다해 나갈 수 있도록 한다.
2017년 8월 말 현재 체류 외국인은 2,062,973명으로 전월 2,063,659명보다 686명 감소하였다. 국민의 배우자는 154,267명으로 7월 154,072명보다 195명 증가했으며 결혼이민 입국자는 전월대비 127.3% 증가하였고, 전년대비 107.2% 증가하였다. 우리나라 주민등록 인구 총인구는 51,753,820명으로 체류 외국인은 총인구 대비 3.99%로 구성되어 있다. 체류 외국인이 증가할수록 그들의 자녀들의 수도 증가하고 있다. 본 연구의 목적은 광주지역에 거주하는 이주배경청소년(중도입국자녀, 다문화 자녀, 탈북자녀)을 대상으로 각각 세 부류의 학령기 청소년들의 일반적인 특성을 파악하여 그에 대한 공통점을 찾고 한국어교육 지원 사업에 대한 현황과 개선 요구 사항을 조사했으며, 수도ㆍ영남ㆍ호남지역의 기관별 한국어교육 지원 사업의 분석을 통해 나누어져 운영되고 있는 한국어교육의 지원 사업을 이주배경청소년으로 묶어 종국적으로 광주지역의 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 개선방안을 제시하여 한국어교육의 향상과 교육기관 현장에 도움이 되는 한국어교육 사업의 방향을 모색하는 것이다. 1장에서는 서론으로 연구의 필요성과 목적, 연구방법 그리고 선행연구에 대해 살펴보았다. 2장에서는 이론적 배경으로 이주배경청소년의 특성을 살펴보고 이주배경청소년을 위한 한국어교육 지원 사업의 현황을 분석하였다. 3장에서는 분석 대상과 조사 방법으로 분석 대상의 설정, 조사 방법을 제시하였다. 4장에서는 광주지역 이주배경청소년의 한국어교육 지원 사업의 개선방안으로 광주지역의 이주배경청소년의 한국어교육 지원 사업의 실태를 분석하고, 광주지역의 이주배경청소년, 한국어 교원, 교육기관/사회복지 관련 기관 직원의 일반적 특성과 한국어교육 지원 사업 관련 의견조사의 설문 분석을 통해 한국어교육 지원 사업의 개선방안을 제시하였다. 설문은 광주지역의 이주배경청소년을 대상으로 한국어를 교육하고 있는 기관으로 진행하였다. 광주지역 이주배경청소년의 한국어 교육 지원 사업의 개선방안은 시범운영 중인 다문화이주민플러스센터의 확장 형태로 한국어교육 지원 사업 총괄 T/P팀을 구성하고, 한국어의 교육과정을 세분화하여 학습 격차를 줄이고, 교원 및 직원의 인적 분야에서 재교육을 통한 역량을 강화하여 이주배경청소년, 교원, 직원 간의 유기적인 관계를 통해 이주배경청소년이 우리 사회의 일원으로 역할을 다해 나갈 수 있도록 한다.
As of the end of August 2017, foreigners stayed 2,062,973, down 686 from 2,063,659 in the previous month. The number of emigrants to marriage rose 127.3 percent from the previous month, up 107.2 percent from a year earlier. as the number of foreigners increases, the number of their children is incre...
As of the end of August 2017, foreigners stayed 2,062,973, down 686 from 2,063,659 in the previous month. The number of emigrants to marriage rose 127.3 percent from the previous month, up 107.2 percent from a year earlier. as the number of foreigners increases, the number of their children is increasing. The purpose of this study was to survey the general characteristics of the three classes of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, find out that common needs and then survey to Korean Language Education Assistance Programs Present Situation and Requirements for improvement. It aims to improve the support of Korean language education institutes for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area by Analysis of Korean Language Education Assistance Programs by Regional Agencies in the Capital region, Yeongnam and Honam regions and through suggest of the improvement of Korean Language Education. Chapter 1, introduction, Looked at the study of necessity, Purpose, Research methods, and Prior study of research. Chapter 2, Theoretical background, Checked the characteristics of Youth with Migrant Backgrounds Living and Analyzed the Present Situation of the Korean Language Education Assistance Programs for Youth with Migrant Backgrounds Living. Chapter 3, Method of research, Suggested determination of analysis target, Survey method. Chapter 4, Korean Language Education Assistance Programs Improvement Plan of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, suggested present situation of Korean Language Education Assistance Programs in Gwang-ju Area and Improvement Plan for the Korean Language Education Assistance Programs were proposed through the survey of the general characteristic of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, Korean teachers, Education institutes and social welfare institutes of Staff member. The survey was conducted as an educational institution that educates Korean students about Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area per district. A Study on Korean Language Education Assistance Programs Improvement Plan for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area is making a task force team for total Korean education asisstance programs, as an extension of the Center for Multicultural Emigration Plus in pilot. Reduce learning gap, by subdivide the classes in curriculum of Korean Language. Strengthen the ability to Teachers and Staffs in Korean Language Education by retraining. Korean Language Education Assistance Programs can unitary and immediate reaction through the improvement of organic and diverse relationships between the government and Youth with Migrant Backgrounds, Korean teachers, and Education institutes and Social welfare institutes of Staff members. For the reason that I hope that Korean Language Education Assistance Programs for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area will carry out successfully and contribute to the development of Korean language education in Korea.
As of the end of August 2017, foreigners stayed 2,062,973, down 686 from 2,063,659 in the previous month. The number of emigrants to marriage rose 127.3 percent from the previous month, up 107.2 percent from a year earlier. as the number of foreigners increases, the number of their children is increasing. The purpose of this study was to survey the general characteristics of the three classes of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, find out that common needs and then survey to Korean Language Education Assistance Programs Present Situation and Requirements for improvement. It aims to improve the support of Korean language education institutes for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area by Analysis of Korean Language Education Assistance Programs by Regional Agencies in the Capital region, Yeongnam and Honam regions and through suggest of the improvement of Korean Language Education. Chapter 1, introduction, Looked at the study of necessity, Purpose, Research methods, and Prior study of research. Chapter 2, Theoretical background, Checked the characteristics of Youth with Migrant Backgrounds Living and Analyzed the Present Situation of the Korean Language Education Assistance Programs for Youth with Migrant Backgrounds Living. Chapter 3, Method of research, Suggested determination of analysis target, Survey method. Chapter 4, Korean Language Education Assistance Programs Improvement Plan of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, suggested present situation of Korean Language Education Assistance Programs in Gwang-ju Area and Improvement Plan for the Korean Language Education Assistance Programs were proposed through the survey of the general characteristic of Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area, Korean teachers, Education institutes and social welfare institutes of Staff member. The survey was conducted as an educational institution that educates Korean students about Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area per district. A Study on Korean Language Education Assistance Programs Improvement Plan for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area is making a task force team for total Korean education asisstance programs, as an extension of the Center for Multicultural Emigration Plus in pilot. Reduce learning gap, by subdivide the classes in curriculum of Korean Language. Strengthen the ability to Teachers and Staffs in Korean Language Education by retraining. Korean Language Education Assistance Programs can unitary and immediate reaction through the improvement of organic and diverse relationships between the government and Youth with Migrant Backgrounds, Korean teachers, and Education institutes and Social welfare institutes of Staff members. For the reason that I hope that Korean Language Education Assistance Programs for Youth with Migrant Backgrounds Living in Gwang-ju Area will carry out successfully and contribute to the development of Korean language education in Korea.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.