베트남에서 한류가 확산됨에 따라 한국과 한국산 제품에 관한 이미지가 높아지고 있다. 특히 한국의 TV 프로그램과 아이돌 등 한국문화에 관한 호감이 늘어나면서, 한국의 화장법이나 화장품에 대한 관심이 증가하고 있다. 본 연구는 베트남 시장에서의 한국의 국가이미지와 한국산 화장품에 대한 평가가 구매의도에 미치는 영향을 탐구하였다. 현재 베트남은 수많은 외국제품들이 서로 치열하게 경쟁하고 있다. 치열한 경쟁 속에서 어떤 국가, 예를 들면 한국 화장품은 베트남 소비자들에게 상당한 인기가 많이 있는 반면에 다른 국가 화장품은 가격, 품질, 디자인이 적정 수준임에도 불구하고 고전하기도 한다. 많은 연구가 소비자의 구매의도에 화장품 이미지와 화장품 원산지의 국가 이미지가 아주 중요한 역할을 하기 때문이라는 결론을 보여주고 있다. 이러한 관점에서 본 연구는 한국의 이미지, 한국 화장품 이미지가 구매의도에 관계에 알아보았다. 본 연구는 기본적으로 한국 화장품 이미지와 한국 국가 이미지가 베트남 소비자들의 구매의도에 미치는 영향을 분석하여, 아울러 무역수지 개선과 한국 화장품의 수출 ...
베트남에서 한류가 확산됨에 따라 한국과 한국산 제품에 관한 이미지가 높아지고 있다. 특히 한국의 TV 프로그램과 아이돌 등 한국문화에 관한 호감이 늘어나면서, 한국의 화장법이나 화장품에 대한 관심이 증가하고 있다. 본 연구는 베트남 시장에서의 한국의 국가이미지와 한국산 화장품에 대한 평가가 구매의도에 미치는 영향을 탐구하였다. 현재 베트남은 수많은 외국제품들이 서로 치열하게 경쟁하고 있다. 치열한 경쟁 속에서 어떤 국가, 예를 들면 한국 화장품은 베트남 소비자들에게 상당한 인기가 많이 있는 반면에 다른 국가 화장품은 가격, 품질, 디자인이 적정 수준임에도 불구하고 고전하기도 한다. 많은 연구가 소비자의 구매의도에 화장품 이미지와 화장품 원산지의 국가 이미지가 아주 중요한 역할을 하기 때문이라는 결론을 보여주고 있다. 이러한 관점에서 본 연구는 한국의 이미지, 한국 화장품 이미지가 구매의도에 관계에 알아보았다. 본 연구는 기본적으로 한국 화장품 이미지와 한국 국가 이미지가 베트남 소비자들의 구매의도에 미치는 영향을 분석하여, 아울러 무역수지 개선과 한국 화장품의 수출 마케팅 전략을 수립함에 중요하게 기여한다. 실증연구를 위한 자료수집 방범은 설문지를 이용한 서베이 방법에 의하여 베트남 시민들을 대상으로 편의 표본 추출하였다. 베트남에서 설문지를 조사한 기간은 2017 년 7 24 일부터 8 월15 일까지 22 일이며, 조사 대상은 베트남 소비자 다낭 지역 소비자 200 명을 대상으로 하였고, 최종 128 부를 실증분석에 활용하였다. 실증분석을 위한 통계프로그램은 SPSS 20 이다. 연구 개념의 실증분석결과는 요약하면 다음과 같다. 첫째, 한국 화장품 구매의도 요인 중에 국가이미지와 제품이미지는 지각된 가치에 정(+)의 영향을 미칠 것이라는 가설이 채택됨을 확인하고 제품속성은 지각된 가치에 부(-)의 영향을 미칠 것이라는 가설이 기각됨을 확인 하였다. 즉, 구매의도요인이 지각된 가치에 어떠한 영향을 미치는가에 관하여 실증 분석한 결과는 국가 이미지와 제품 이미지가 지각된 가치에 유의한 미치는 것으로 나타났다. 그리고 한국 화장품속성이 지각된 가치에 미치지 않은 것으로 나타났다. 둘째. 화장품 지각된 가치는 화장품구매의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이라는 채택됨을 확인하였다. 즉, 한국 화장품 지각 된 가치가 화장품 구매의도에 어떠한 미치는 영향을 실증 분석한 결과는 한국 화장품 구매의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 따라서, 국가이미지와 화장품이미지가 화장품에 대한 지각된 가치에 미치는 영향으로서 구매의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 베트남소비자들은 한국의 국가 이미지와 화장품 이미지가 긍정적일 수록 한국 화장품에 대한 지각 된 가치도 긍정적인 것으로 나타났으며 구매의도가 높다는 것을 볼 수 있었다. 베트남시장으로 한국 화장품을 수출 증대로 이어지는 경제적 효과가 발생하려면 한국의 국가이미지와 한국 화장품이미지를 더 높아져야 한다.
베트남에서 한류가 확산됨에 따라 한국과 한국산 제품에 관한 이미지가 높아지고 있다. 특히 한국의 TV 프로그램과 아이돌 등 한국문화에 관한 호감이 늘어나면서, 한국의 화장법이나 화장품에 대한 관심이 증가하고 있다. 본 연구는 베트남 시장에서의 한국의 국가이미지와 한국산 화장품에 대한 평가가 구매의도에 미치는 영향을 탐구하였다. 현재 베트남은 수많은 외국제품들이 서로 치열하게 경쟁하고 있다. 치열한 경쟁 속에서 어떤 국가, 예를 들면 한국 화장품은 베트남 소비자들에게 상당한 인기가 많이 있는 반면에 다른 국가 화장품은 가격, 품질, 디자인이 적정 수준임에도 불구하고 고전하기도 한다. 많은 연구가 소비자의 구매의도에 화장품 이미지와 화장품 원산지의 국가 이미지가 아주 중요한 역할을 하기 때문이라는 결론을 보여주고 있다. 이러한 관점에서 본 연구는 한국의 이미지, 한국 화장품 이미지가 구매의도에 관계에 알아보았다. 본 연구는 기본적으로 한국 화장품 이미지와 한국 국가 이미지가 베트남 소비자들의 구매의도에 미치는 영향을 분석하여, 아울러 무역수지 개선과 한국 화장품의 수출 마케팅 전략을 수립함에 중요하게 기여한다. 실증연구를 위한 자료수집 방범은 설문지를 이용한 서베이 방법에 의하여 베트남 시민들을 대상으로 편의 표본 추출하였다. 베트남에서 설문지를 조사한 기간은 2017 년 7 24 일부터 8 월15 일까지 22 일이며, 조사 대상은 베트남 소비자 다낭 지역 소비자 200 명을 대상으로 하였고, 최종 128 부를 실증분석에 활용하였다. 실증분석을 위한 통계프로그램은 SPSS 20 이다. 연구 개념의 실증분석결과는 요약하면 다음과 같다. 첫째, 한국 화장품 구매의도 요인 중에 국가이미지와 제품이미지는 지각된 가치에 정(+)의 영향을 미칠 것이라는 가설이 채택됨을 확인하고 제품속성은 지각된 가치에 부(-)의 영향을 미칠 것이라는 가설이 기각됨을 확인 하였다. 즉, 구매의도요인이 지각된 가치에 어떠한 영향을 미치는가에 관하여 실증 분석한 결과는 국가 이미지와 제품 이미지가 지각된 가치에 유의한 미치는 것으로 나타났다. 그리고 한국 화장품속성이 지각된 가치에 미치지 않은 것으로 나타났다. 둘째. 화장품 지각된 가치는 화장품구매의도에 정(+)의 영향을 미칠 것이라는 채택됨을 확인하였다. 즉, 한국 화장품 지각 된 가치가 화장품 구매의도에 어떠한 미치는 영향을 실증 분석한 결과는 한국 화장품 구매의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 따라서, 국가이미지와 화장품이미지가 화장품에 대한 지각된 가치에 미치는 영향으로서 구매의도에 유의한 영향을 미치는 것으로 나타났다. 베트남소비자들은 한국의 국가 이미지와 화장품 이미지가 긍정적일 수록 한국 화장품에 대한 지각 된 가치도 긍정적인 것으로 나타났으며 구매의도가 높다는 것을 볼 수 있었다. 베트남시장으로 한국 화장품을 수출 증대로 이어지는 경제적 효과가 발생하려면 한국의 국가이미지와 한국 화장품이미지를 더 높아져야 한다.
With the spread of the Korean Wave in Vietnam, the goodwill of Korea and Korean products’ image are increasing. In particular, the favorable impression for Korean goods and cosmetics are increasing due to the growing interest in Korean cultures, such as Korean TV shows and idols. The purpose of this...
With the spread of the Korean Wave in Vietnam, the goodwill of Korea and Korean products’ image are increasing. In particular, the favorable impression for Korean goods and cosmetics are increasing due to the growing interest in Korean cultures, such as Korean TV shows and idols. The purpose of this study is to investigate the effect of Korean image and Korean cosmetics on the intention to purchase in the Vietnamese market. At present, many foreign products are competing strongly in Vietnam. While lots of products from various countries are in the fierce competition, struggling with price, quality and design, the Korean cosmetics are quite popular with Vietnamese consumers. One of the reasons many studies have shown that cosmetic images and national images of cosmetic origins play avery important role in purchase intention of customer. From this point of view, this study examined the relationship between Korean images, Korean cosmetic images and purchase intentions. This study analyzes the effects of Korea and Korean cosmetic images on consumer intentions in Vietnam as well as contribute to the development of a marketing strategy that significantly increases exports. Korean cosmetics and improving Korea's trade balance. Data collection and analysis for empirical research were conducted by survey method. Questions were asked in Vietnam from 24 July 2017 to 15 August (in 22 days). The subjects were 200 Vietnamese consumers and 128 peoples were used for empirical analysis. The statistical program for empirical analysis is SPSS 20. The results of the empirical analysis of the research concept are summarized as follows. First, it is confirms that the factors influence to purchase intention Korean cosmetics like national image and product image have a positive effect on cognitive and productive attributes. It affects the cognitive value (-), the hypothesis was rejected. In other words, the results of empirical analyses of purchasing intentions show that national image and product image drastically affect cognitive value. And the cosmetic properties of Korea did not affect the cognitive value. Second, the value of cosmetic awareness has a positive impact on the purchase of cosmetics. In other words, according to the results of an empirical analysis, the perception of Korean cosmetics has had a significant effect on Korean cosmetics. The influence of the national image and cosmetic image, therefore, affects the perceived value of the cosmetic product, thus significantly influencing the purchase intent. South Korea's image and image of cosmetics are more positive for consumers in Vietnam, the higher the perception of Korean cosmetics is the higher the buying intent. So, if you want to generate economic efficiency by increasing the export of Korean cosmetics to the market in Vietnam, you need to improve image of the national and cosmetics.
With the spread of the Korean Wave in Vietnam, the goodwill of Korea and Korean products’ image are increasing. In particular, the favorable impression for Korean goods and cosmetics are increasing due to the growing interest in Korean cultures, such as Korean TV shows and idols. The purpose of this study is to investigate the effect of Korean image and Korean cosmetics on the intention to purchase in the Vietnamese market. At present, many foreign products are competing strongly in Vietnam. While lots of products from various countries are in the fierce competition, struggling with price, quality and design, the Korean cosmetics are quite popular with Vietnamese consumers. One of the reasons many studies have shown that cosmetic images and national images of cosmetic origins play avery important role in purchase intention of customer. From this point of view, this study examined the relationship between Korean images, Korean cosmetic images and purchase intentions. This study analyzes the effects of Korea and Korean cosmetic images on consumer intentions in Vietnam as well as contribute to the development of a marketing strategy that significantly increases exports. Korean cosmetics and improving Korea's trade balance. Data collection and analysis for empirical research were conducted by survey method. Questions were asked in Vietnam from 24 July 2017 to 15 August (in 22 days). The subjects were 200 Vietnamese consumers and 128 peoples were used for empirical analysis. The statistical program for empirical analysis is SPSS 20. The results of the empirical analysis of the research concept are summarized as follows. First, it is confirms that the factors influence to purchase intention Korean cosmetics like national image and product image have a positive effect on cognitive and productive attributes. It affects the cognitive value (-), the hypothesis was rejected. In other words, the results of empirical analyses of purchasing intentions show that national image and product image drastically affect cognitive value. And the cosmetic properties of Korea did not affect the cognitive value. Second, the value of cosmetic awareness has a positive impact on the purchase of cosmetics. In other words, according to the results of an empirical analysis, the perception of Korean cosmetics has had a significant effect on Korean cosmetics. The influence of the national image and cosmetic image, therefore, affects the perceived value of the cosmetic product, thus significantly influencing the purchase intent. South Korea's image and image of cosmetics are more positive for consumers in Vietnam, the higher the perception of Korean cosmetics is the higher the buying intent. So, if you want to generate economic efficiency by increasing the export of Korean cosmetics to the market in Vietnam, you need to improve image of the national and cosmetics.
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