중국 술 문화는 원천적으로 다양하고, 내포가 풍부하다. 중국에서 술 문화는 침전되어 온 하나의 문화이고 하나의 관광 자원으로 천천히 발전됐다. 20세기 초, 6000년의 역사를 가지고 있는 맥주 양조 기술이 유럽에서 중국으로 전파되었다. 근대 신흥 도시로써 발전 역사도 어느덧 100년, 도시 발전은 맥주문화의 발전과 긴밀하게 연관이 되어 있다. 도시 발전과 함께 맥주문화도 발전되어 왔다. 칭다오는 하나의 역사문화, 도시문화와 맥주문화를 긴밀하게 결합한 전범을 맥주문화에 대한 칭다오 관광업의 발전에 적극적인 영향을 미친다. 칭다오는...
중국 술 문화는 원천적으로 다양하고, 내포가 풍부하다. 중국에서 술 문화는 침전되어 온 하나의 문화이고 하나의 관광 자원으로 천천히 발전됐다. 20세기 초, 6000년의 역사를 가지고 있는 맥주 양조 기술이 유럽에서 중국으로 전파되었다. 근대 신흥 도시로써 발전 역사도 어느덧 100년, 도시 발전은 맥주문화의 발전과 긴밀하게 연관이 되어 있다. 도시 발전과 함께 맥주문화도 발전되어 왔다. 칭다오는 하나의 역사문화, 도시문화와 맥주문화를 긴밀하게 결합한 전범을 맥주문화에 대한 칭다오 관광업의 발전에 적극적인 영향을 미친다. 칭다오는 '칭다오 국제 맥주 축제' 로 맥주문화의 주요 매체를 대대적으로 문화와 축제산업을 추진하며 칭다오 관광 산업 및 기타 관련 업계의 발전을 추진하고 있다.
12년간 지속적으로 여리는 칭다오 국제 맥주 축제는 한 번에 30만명의 시민들이 참가하는 지역 축제에서 2백만 명이 넘는 국내외 관광객들이 참석한 국제적으로 유명한 국내 일류 동양 맥주 행사가 되었다. 맥주축제는 이미 칭다오의 도시 축제, 카니발이 되었다. 칭다오시의 중요한 관광자원과 도시경영 수준을 제고할 수 있는 중요한 브랜드를 운영하고 있다. 칭다오 국제맥주축제에 대한 칭다오에 대외 개방 확대하고 종합 경쟁력을 증강하고 경제와 사회 전역의 발전을 추진하고 있는 역할을 했다. 그러나 순수한 정부 주도적 모드로 정부의 재정적 압박이 갈수록 커지고, 맥주 축제의 진일보가 좋지 않다. 따라서, 적절한 운영패턴을 선택하여, 맥주축제시장의 개방화와 산업화 전환을 촉진해야한다. 칭다오 맥주 축제는 전국의 축제에서 두드러지게 되고 국내외 주요 문화 및 경제 축제로 자리잡기 위해서 우리가 생각하고 탐구해야 할 중요한 문제가 되었다.
중국 술 문화는 원천적으로 다양하고, 내포가 풍부하다. 중국에서 술 문화는 침전되어 온 하나의 문화이고 하나의 관광 자원으로 천천히 발전됐다. 20세기 초, 6000년의 역사를 가지고 있는 맥주 양조 기술이 유럽에서 중국으로 전파되었다. 근대 신흥 도시로써 발전 역사도 어느덧 100년, 도시 발전은 맥주문화의 발전과 긴밀하게 연관이 되어 있다. 도시 발전과 함께 맥주문화도 발전되어 왔다. 칭다오는 하나의 역사문화, 도시문화와 맥주문화를 긴밀하게 결합한 전범을 맥주문화에 대한 칭다오 관광업의 발전에 적극적인 영향을 미친다. 칭다오는 '칭다오 국제 맥주 축제' 로 맥주문화의 주요 매체를 대대적으로 문화와 축제산업을 추진하며 칭다오 관광 산업 및 기타 관련 업계의 발전을 추진하고 있다.
12년간 지속적으로 여리는 칭다오 국제 맥주 축제는 한 번에 30만명의 시민들이 참가하는 지역 축제에서 2백만 명이 넘는 국내외 관광객들이 참석한 국제적으로 유명한 국내 일류 동양 맥주 행사가 되었다. 맥주축제는 이미 칭다오의 도시 축제, 카니발이 되었다. 칭다오시의 중요한 관광자원과 도시경영 수준을 제고할 수 있는 중요한 브랜드를 운영하고 있다. 칭다오 국제맥주축제에 대한 칭다오에 대외 개방 확대하고 종합 경쟁력을 증강하고 경제와 사회 전역의 발전을 추진하고 있는 역할을 했다. 그러나 순수한 정부 주도적 모드로 정부의 재정적 압박이 갈수록 커지고, 맥주 축제의 진일보가 좋지 않다. 따라서, 적절한 운영패턴을 선택하여, 맥주축제시장의 개방화와 산업화 전환을 촉진해야한다. 칭다오 맥주 축제는 전국의 축제에서 두드러지게 되고 국내외 주요 문화 및 경제 축제로 자리잡기 위해서 우리가 생각하고 탐구해야 할 중요한 문제가 되었다.
More The drinks culture of China has a long history and rich connotation. In China, drinks culture as a culture heritage, has gradually developed into tourist resources. At the beginning of 20th Century, the beer brewing technology with about 6000 years of history. Beer was introduced into China fro...
More The drinks culture of China has a long history and rich connotation. In China, drinks culture as a culture heritage, has gradually developed into tourist resources. At the beginning of 20th Century, the beer brewing technology with about 6000 years of history. Beer was introduced into China from Europe. As a modern city, Qingdao has a short history of 100 years. But the development of the city has combined with beer culture. It is to say that Qingdao is a combined model of a historical culture, city culture and beer culture. Beer culture on the development of Qingdao tourism industry has played a positive effect.
After 27 years of continues development, the Qingdao International Beer Festival has grown from A local festival attended by only 300,000 people that year to become an international renowned and domestic first-class Qingdao International Beer event attended by more than two million domestic and foreign tourists today. The Qingdao International Beer Festival become the 'City Festival' and 'Carnival' in Qingdao city. As an important tourism resource of Qingdao city and an important brand for improving city management, the Qingdao International Beer Festival has played an important role in expanding the opening of Qingdao, enhancing its overall competitiveness, and promoting the all-round economic and social development. However, due to the adoptin of a purely government-led model, its financial pressureon the government is increasing, and it is not conducive to the further development of the Qingdao International Beer Festival. Therefore, choosing the right mode of operation will accelerate the transition to the marketization and industrialization of the Qingdao International Beer Festival, which will make the Qingdao International Beer Festival stand out in festivals across the country, making it a major culture both at home and abroad. Economic festivals have become the main issues we need to think about and explore.
More The drinks culture of China has a long history and rich connotation. In China, drinks culture as a culture heritage, has gradually developed into tourist resources. At the beginning of 20th Century, the beer brewing technology with about 6000 years of history. Beer was introduced into China from Europe. As a modern city, Qingdao has a short history of 100 years. But the development of the city has combined with beer culture. It is to say that Qingdao is a combined model of a historical culture, city culture and beer culture. Beer culture on the development of Qingdao tourism industry has played a positive effect.
After 27 years of continues development, the Qingdao International Beer Festival has grown from A local festival attended by only 300,000 people that year to become an international renowned and domestic first-class Qingdao International Beer event attended by more than two million domestic and foreign tourists today. The Qingdao International Beer Festival become the 'City Festival' and 'Carnival' in Qingdao city. As an important tourism resource of Qingdao city and an important brand for improving city management, the Qingdao International Beer Festival has played an important role in expanding the opening of Qingdao, enhancing its overall competitiveness, and promoting the all-round economic and social development. However, due to the adoptin of a purely government-led model, its financial pressureon the government is increasing, and it is not conducive to the further development of the Qingdao International Beer Festival. Therefore, choosing the right mode of operation will accelerate the transition to the marketization and industrialization of the Qingdao International Beer Festival, which will make the Qingdao International Beer Festival stand out in festivals across the country, making it a major culture both at home and abroad. Economic festivals have become the main issues we need to think about and explore.
주제어
#관광경영학 칭다오국제맥주축제 선택속성 만족도 재방문의도 맥주문화
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