일반적으로 테마파크는 테마와 스토리를 구성하고, 어트랙션과 같은 체험적 요소와 지속 가능한 콘텐츠를 갖추고 있어야 한다. 그러나 국내의 테마파크는 테마에 따른 스토리가 결여됨으로서 어트랙션이나 시설, 공연, 전시 등의 다양한 서비스에도 불구하고 주제와 통일성 있는 테마파크...
일반적으로 테마파크는 테마와 스토리를 구성하고, 어트랙션과 같은 체험적 요소와 지속 가능한 콘텐츠를 갖추고 있어야 한다. 그러나 국내의 테마파크는 테마에 따른 스토리가 결여됨으로서 어트랙션이나 시설, 공연, 전시 등의 다양한 서비스에도 불구하고 주제와 통일성 있는 테마파크로 인식되지 못하고 있다. 테마파크 산업에 대한 연구들은 주로 시장 세분화와 같은 마케팅 기법의 도입이나, 고객의 욕구, 기대 심리에 대한 서비스 공급 능력의 평가 가치와 구매 후 행동에 대한 효과적인 서비스의 만족도와 불만족 등 종업원 신뢰성, 수익 적정성, 놀이시설 신뢰성, 부대시설 적합성, 이용 편리성, 접근 용이성과 같은 고객만족도 향상을 위한 서비스 제공 방안 등과 같은 경영학적 분석이 주를 이루고 있다.
일반적으로 테마파크는 테마와 스토리를 구성하고, 어트랙션과 같은 체험적 요소와 지속 가능한 콘텐츠를 갖추고 있어야 한다. 그러나 국내의 테마파크는 테마에 따른 스토리가 결여됨으로서 어트랙션이나 시설, 공연, 전시 등의 다양한 서비스에도 불구하고 주제와 통일성 있는 테마파크로 인식되지 못하고 있다. 테마파크 산업에 대한 연구들은 주로 시장 세분화와 같은 마케팅 기법의 도입이나, 고객의 욕구, 기대 심리에 대한 서비스 공급 능력의 평가 가치와 구매 후 행동에 대한 효과적인 서비스의 만족도와 불만족 등 종업원 신뢰성, 수익 적정성, 놀이시설 신뢰성, 부대시설 적합성, 이용 편리성, 접근 용이성과 같은 고객만족도 향상을 위한 서비스 제공 방안 등과 같은 경영학적 분석이 주를 이루고 있다.
In general, theme parks should have themes, stories, many hands-on attractions, and sustainable contents. Theme parks in Korea, however, are devoid of stories grounded in specific themes, and thus failed to be recognized as ones with unified themes, although they offer a wide variety of services inc...
In general, theme parks should have themes, stories, many hands-on attractions, and sustainable contents. Theme parks in Korea, however, are devoid of stories grounded in specific themes, and thus failed to be recognized as ones with unified themes, although they offer a wide variety of services including facilities, performances and exhibitions as well as many different attractions. For themes and facilities the theme parks provide are not in tune with each other, and they came to fail offering such themes and stories as showing representativeness. Most of researches into the theme park industry have been chiefly made on introduction of marketing techniques that include market fragmentation, and management analysis such as evaluation value of capacity to supply services such as expectations and customers' needs, and satisfaction and dissatisfaction with effective service, reliability of employees, appropriateness of profits, reliability of rides, suitability of additional facilities, conveniences of use and access, methods of services to enhance customers' satisfaction and etc. Accordingly,
In general, theme parks should have themes, stories, many hands-on attractions, and sustainable contents. Theme parks in Korea, however, are devoid of stories grounded in specific themes, and thus failed to be recognized as ones with unified themes, although they offer a wide variety of services including facilities, performances and exhibitions as well as many different attractions. For themes and facilities the theme parks provide are not in tune with each other, and they came to fail offering such themes and stories as showing representativeness. Most of researches into the theme park industry have been chiefly made on introduction of marketing techniques that include market fragmentation, and management analysis such as evaluation value of capacity to supply services such as expectations and customers' needs, and satisfaction and dissatisfaction with effective service, reliability of employees, appropriateness of profits, reliability of rides, suitability of additional facilities, conveniences of use and access, methods of services to enhance customers' satisfaction and etc. Accordingly,
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.