2018년 한국농촌 은 도농(都農)간 의 소득 격차 로 인해서 농촌 을 떠나는 젊은 사람들이 많이 있다. 한국농촌 이 발전하기 위해서 는 수익성이 좋은 농가 경영 체를 많이 만들어서 질 좋은 일자리가 필요하다. 그러기 위해서 농촌은 6차 산업이 발전을 해야 하고 본 논문은 6차 산업 파트 에서 중요한 부분을 차지하고 있는 6차 산업 가공식품 부분의 마케팅 활용 방안에 관한 논문으로서 촉진 전략연구를 통해서 농가 경영 체의 매출 증진 을 위하여 고객인식 및 고객 신뢰도가 고객 충성도 에 어떠한 영향 을 미치는 지에 대한 연구를 하였다. 서울 (가락시장 이용 하는) 소비자들의 6차 산업 가공식품 의 인식조사를 통해서 촉진 전략 연구가 고객충성도 를 확보 할 수 있고 , 계속적인 소비를 유지하기 위해서 구전 광고 부분과 재 구매 유도를 할 수 있는 방법에 대해서 연구를 진행하게 되었다. 6차 산업 가공식품 의 촉진전략 부분에 있어서 판매 촉진 전략의 중요성을 발견 할 수 있었다. ...
2018년 한국농촌 은 도농(都農)간 의 소득 격차 로 인해서 농촌 을 떠나는 젊은 사람들이 많이 있다. 한국농촌 이 발전하기 위해서 는 수익성이 좋은 농가 경영 체를 많이 만들어서 질 좋은 일자리가 필요하다. 그러기 위해서 농촌은 6차 산업이 발전을 해야 하고 본 논문은 6차 산업 파트 에서 중요한 부분을 차지하고 있는 6차 산업 가공식품 부분의 마케팅 활용 방안에 관한 논문으로서 촉진 전략연구를 통해서 농가 경영 체의 매출 증진 을 위하여 고객인식 및 고객 신뢰도가 고객 충성도 에 어떠한 영향 을 미치는 지에 대한 연구를 하였다. 서울 (가락시장 이용 하는) 소비자들의 6차 산업 가공식품 의 인식조사를 통해서 촉진 전략 연구가 고객충성도 를 확보 할 수 있고 , 계속적인 소비를 유지하기 위해서 구전 광고 부분과 재 구매 유도를 할 수 있는 방법에 대해서 연구를 진행하게 되었다. 6차 산업 가공식품 의 촉진전략 부분에 있어서 판매 촉진 전략의 중요성을 발견 할 수 있었다. 건강 보조 식품 양파 즙을 구매하는 소비자 들은 양파 즙의 효능 및 건강에 도움을 주는 부분 을 모두 잘 알고 있으므로 또한 인적판매 수단인 고객응대 및 고객시식 부분의 중요 하다는 것을 발견하게 되었다. 그리고 또한 통신 및 적립할인과 같은 판매촉진전략을 통해서 고객충성도를 높 일수 있음을 발견 하게 되었다. 그리고 고객인식을 통해서 고객충성도 가 형성된 소비자는 계속해서 제품에 대해서 재 구매 및 구전활동 을 진행하고 있음을 파악하게 되었다. 6차 산업 가공식품을 생산하는 농가 경영 체 는 촉진 전략 부분 에서 판매촉진 전략과 인적 판매 촉진 전략 의 중요성을 파악하고 계속 노력을 해야 고객을 확보 할 수 있다. 양파를 직접 생산 포장해서 가락시장 등 도매시장에 판매하는 것 보다 2차 가공을 통해서 양파 즙을 직접 소비자에게 판매하는 것이 훨씬 더욱 효율적인 농가수입을 확보 할 수 있음을 이 논문을 통해서 충분히 밝혔다. 그러므로 , 우리나라 농촌경제 수입이 더욱 발전을 하기 위해서는 6차 산업 가공 식품 판매를 더욱 활성화를 해야 하며, 또한 소비자 마케팅에 대한 연구 및 촉진 전략에 대해서도 더욱 많은 연구가 필요하다.
2018년 한국농촌 은 도농(都農)간 의 소득 격차 로 인해서 농촌 을 떠나는 젊은 사람들이 많이 있다. 한국농촌 이 발전하기 위해서 는 수익성이 좋은 농가 경영 체를 많이 만들어서 질 좋은 일자리가 필요하다. 그러기 위해서 농촌은 6차 산업이 발전을 해야 하고 본 논문은 6차 산업 파트 에서 중요한 부분을 차지하고 있는 6차 산업 가공식품 부분의 마케팅 활용 방안에 관한 논문으로서 촉진 전략연구를 통해서 농가 경영 체의 매출 증진 을 위하여 고객인식 및 고객 신뢰도가 고객 충성도 에 어떠한 영향 을 미치는 지에 대한 연구를 하였다. 서울 (가락시장 이용 하는) 소비자들의 6차 산업 가공식품 의 인식조사를 통해서 촉진 전략 연구가 고객충성도 를 확보 할 수 있고 , 계속적인 소비를 유지하기 위해서 구전 광고 부분과 재 구매 유도를 할 수 있는 방법에 대해서 연구를 진행하게 되었다. 6차 산업 가공식품 의 촉진전략 부분에 있어서 판매 촉진 전략의 중요성을 발견 할 수 있었다. 건강 보조 식품 양파 즙을 구매하는 소비자 들은 양파 즙의 효능 및 건강에 도움을 주는 부분 을 모두 잘 알고 있으므로 또한 인적판매 수단인 고객응대 및 고객시식 부분의 중요 하다는 것을 발견하게 되었다. 그리고 또한 통신 및 적립할인과 같은 판매촉진전략을 통해서 고객충성도를 높 일수 있음을 발견 하게 되었다. 그리고 고객인식을 통해서 고객충성도 가 형성된 소비자는 계속해서 제품에 대해서 재 구매 및 구전활동 을 진행하고 있음을 파악하게 되었다. 6차 산업 가공식품을 생산하는 농가 경영 체 는 촉진 전략 부분 에서 판매촉진 전략과 인적 판매 촉진 전략 의 중요성을 파악하고 계속 노력을 해야 고객을 확보 할 수 있다. 양파를 직접 생산 포장해서 가락시장 등 도매시장에 판매하는 것 보다 2차 가공을 통해서 양파 즙을 직접 소비자에게 판매하는 것이 훨씬 더욱 효율적인 농가수입을 확보 할 수 있음을 이 논문을 통해서 충분히 밝혔다. 그러므로 , 우리나라 농촌경제 수입이 더욱 발전을 하기 위해서는 6차 산업 가공 식품 판매를 더욱 활성화를 해야 하며, 또한 소비자 마케팅에 대한 연구 및 촉진 전략에 대해서도 더욱 많은 연구가 필요하다.
As of 2018, there are a lot of young people leaving rural areas due to the income gap between urban agriculture. To solve these PR oblems and to strengthen the competitiveness of rural areas, the 6th industry is developing. This thesis is about the marketing application method of the 6th...
As of 2018, there are a lot of young people leaving rural areas due to the income gap between urban agriculture. To solve these PR oblems and to strengthen the competitiveness of rural areas, the 6th industry is developing. This thesis is about the marketing application method of the 6th industrial PR ocessed food part which is an important part of the 6th industrial part. Through the research on the recognition of the 6th industry PR ocessed food, we have been able to secure customer loyalty through any facilitation strategy, and to study the method of inducing the word of mouth advertising part and re - purchase in order to maintain continuous consumption. The purpose of this study was to investigate consumer PR omotion strategy of health supplement food onion juice among 6th industry PR ocessed food as a way to solve the difficulties of rural economy. The existing onion PR oduction farms have a limitation in PR ofit through distribution of onion in the existing way, so it started based on the necessity of more efficient access to onion juice, which is an effective sixth industry PR ocessed food, to general consumers. The importance of sales PR omotion strategy in the PR omotion strategy part of 6th industry PR ocessed food was found. Consumers purchasing onion juice from health supplements have been well aware of the benefits and health benefits of onion juice. Therefore, in order to induce repurchase, customers should be actively involved in PRice reduction and sales PRomotion and sales PRomotion strategies. In addition, we found that customer service and customer tasting are important for human sales methods, and we also found that customer loyalty can be enhanced through sales PR omotion strategies such as communication and earned discounts. In addition, customer loyalty has been recognized through customer awareness. Farmers' businesses that PR oduce PR ocessed foods of the 6th industry can identify the importance of sales PR omotion strategy and human sales PRomotion strategy in the PR omotion strategy part and secure the customers by continuously trying. Human sales are human contact between the buyer and the seller by face-to-face contact with the customer, or by telephone, and occur through interactive communication with the customer. Human sales are the most obvious way to PR omote 6th PR ocessed foods and are also an important selling tool in health food. Particularly in the case of health food, personal sales can be effectively utilized for health food enthusiasts. Of course, human sales also positively affects the image of the official image of the sixth industry. The specific means of facilitation PR esented in this study are advertising, PR, sales PR omotion, and human sales. These facilitation measures are tools for publicizing, persuading, and recalling the services and PR oducts of the enter Advertising communicates with customers through the mass media. It informs, persuades, and reminds their PR oducts, and in particular, establishes a long-term positive image of healthy PR ocessed foods such as 6th industry PR ocessed foods. As a result, customers can easily Therefore, it is expected that advertisement of the 6th industry PR ocessed food will positively affect customer's trust and customer perception by constructing a good image for customers who purchase PRoducts again.
As of 2018, there are a lot of young people leaving rural areas due to the income gap between urban agriculture. To solve these PR oblems and to strengthen the competitiveness of rural areas, the 6th industry is developing. This thesis is about the marketing application method of the 6th industrial PR ocessed food part which is an important part of the 6th industrial part. Through the research on the recognition of the 6th industry PR ocessed food, we have been able to secure customer loyalty through any facilitation strategy, and to study the method of inducing the word of mouth advertising part and re - purchase in order to maintain continuous consumption. The purpose of this study was to investigate consumer PR omotion strategy of health supplement food onion juice among 6th industry PR ocessed food as a way to solve the difficulties of rural economy. The existing onion PR oduction farms have a limitation in PR ofit through distribution of onion in the existing way, so it started based on the necessity of more efficient access to onion juice, which is an effective sixth industry PR ocessed food, to general consumers. The importance of sales PR omotion strategy in the PR omotion strategy part of 6th industry PR ocessed food was found. Consumers purchasing onion juice from health supplements have been well aware of the benefits and health benefits of onion juice. Therefore, in order to induce repurchase, customers should be actively involved in PRice reduction and sales PRomotion and sales PRomotion strategies. In addition, we found that customer service and customer tasting are important for human sales methods, and we also found that customer loyalty can be enhanced through sales PR omotion strategies such as communication and earned discounts. In addition, customer loyalty has been recognized through customer awareness. Farmers' businesses that PR oduce PR ocessed foods of the 6th industry can identify the importance of sales PR omotion strategy and human sales PRomotion strategy in the PR omotion strategy part and secure the customers by continuously trying. Human sales are human contact between the buyer and the seller by face-to-face contact with the customer, or by telephone, and occur through interactive communication with the customer. Human sales are the most obvious way to PR omote 6th PR ocessed foods and are also an important selling tool in health food. Particularly in the case of health food, personal sales can be effectively utilized for health food enthusiasts. Of course, human sales also positively affects the image of the official image of the sixth industry. The specific means of facilitation PR esented in this study are advertising, PR, sales PR omotion, and human sales. These facilitation measures are tools for publicizing, persuading, and recalling the services and PR oducts of the enter Advertising communicates with customers through the mass media. It informs, persuades, and reminds their PR oducts, and in particular, establishes a long-term positive image of healthy PR ocessed foods such as 6th industry PR ocessed foods. As a result, customers can easily Therefore, it is expected that advertisement of the 6th industry PR ocessed food will positively affect customer's trust and customer perception by constructing a good image for customers who purchase PRoducts again.
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