국민의 대다수가 스마트폰을 사용하고 있고, 스마트폰을 통해 앱이라는 것을 이용하여 생활의 질을 향상시키고 편리한 생활을 영위하고 있다. 이러한 IT기술의 발달을 통해 외식업계에도 큰 파란이 불고 있는데, 최근 배달앱 시장이 눈에 띄게 성장하고 많은 소비자들 또한 배달앱을 통해 많은 외식업체를 이용하여 끼니를 해결하고 있다.
따라서 본 연구에서는 배달앱 사용경험, 배달앱 컨텐츠에 대한 인식 및 생각, 배달앱 컨텐츠에 의한 구매선택에 대하여 알아보기 위해 선행연구 및 현황 등의 자료조사를 통하여 배달앱 컨텐츠가 소비자...
국민의 대다수가 스마트폰을 사용하고 있고, 스마트폰을 통해 앱이라는 것을 이용하여 생활의 질을 향상시키고 편리한 생활을 영위하고 있다. 이러한 IT기술의 발달을 통해 외식업계에도 큰 파란이 불고 있는데, 최근 배달앱 시장이 눈에 띄게 성장하고 많은 소비자들 또한 배달앱을 통해 많은 외식업체를 이용하여 끼니를 해결하고 있다.
따라서 본 연구에서는 배달앱 사용경험, 배달앱 컨텐츠에 대한 인식 및 생각, 배달앱 컨텐츠에 의한 구매선택에 대하여 알아보기 위해 선행연구 및 현황 등의 자료조사를 통하여 배달앱 컨텐츠가 소비자의 직접적인 구매선택에 어떠한 영향을 미치는지에 대하여 중점을 두었다.
이러한 배경을 바탕으로 연구모형을 도출하고 통계분석을 통해 가설을 검증하였다. 연구 분석을 위해 181명의 표본을 바탕으로 연구모형의 신뢰성 및 타당성 등을 검토하여 4개의 가설을 검증하였다.
국민의 대다수가 스마트폰을 사용하고 있고, 스마트폰을 통해 앱이라는 것을 이용하여 생활의 질을 향상시키고 편리한 생활을 영위하고 있다. 이러한 IT기술의 발달을 통해 외식업계에도 큰 파란이 불고 있는데, 최근 배달앱 시장이 눈에 띄게 성장하고 많은 소비자들 또한 배달앱을 통해 많은 외식업체를 이용하여 끼니를 해결하고 있다.
따라서 본 연구에서는 배달앱 사용경험, 배달앱 컨텐츠에 대한 인식 및 생각, 배달앱 컨텐츠에 의한 구매선택에 대하여 알아보기 위해 선행연구 및 현황 등의 자료조사를 통하여 배달앱 컨텐츠가 소비자의 직접적인 구매선택에 어떠한 영향을 미치는지에 대하여 중점을 두었다.
이러한 배경을 바탕으로 연구모형을 도출하고 통계분석을 통해 가설을 검증하였다. 연구 분석을 위해 181명의 표본을 바탕으로 연구모형의 신뢰성 및 타당성 등을 검토하여 4개의 가설을 검증하였다.
The majority of people use smartphones and improve their quality of life by making use of their apps through smartphones. With the development of IT technology, the food service industry is getting bigger. Recently, there has been a remarkable growth in the market for delivery apps, and many consume...
The majority of people use smartphones and improve their quality of life by making use of their apps through smartphones. With the development of IT technology, the food service industry is getting bigger. Recently, there has been a remarkable growth in the market for delivery apps, and many consumers are also using the many Restaurants to solve the meal.
Therefore, in this study, the focus was on how the contents of the delivery app affect consumers' direct purchase choice through prior research and research to find out the experiences of using the delivery app, the perception and thoughts of the delivery app contents, and the purchase selection by the delivery app content.
Based on this background, the research model was derived and the hypothesis was verified by statistical analysis. Four hypotheses were tested by examining the reliability and validity of the research model based on 181 samples for research analysis.
The majority of people use smartphones and improve their quality of life by making use of their apps through smartphones. With the development of IT technology, the food service industry is getting bigger. Recently, there has been a remarkable growth in the market for delivery apps, and many consumers are also using the many Restaurants to solve the meal.
Therefore, in this study, the focus was on how the contents of the delivery app affect consumers' direct purchase choice through prior research and research to find out the experiences of using the delivery app, the perception and thoughts of the delivery app contents, and the purchase selection by the delivery app content.
Based on this background, the research model was derived and the hypothesis was verified by statistical analysis. Four hypotheses were tested by examining the reliability and validity of the research model based on 181 samples for research analysis.
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