관광이 특성적인 지역을 보고 즐기는 형태로 변함에 따라, 그 지역에서만 즐길 수 있는 지역 먹-거리 등이 갖는 의미는 상당히 커지고 있다. 또한 생활수준이 향상되면서, 디저트는 빠르게 발전하고 있고, 이와 관련한 사업 및 종사자도 크게 증가하고 있어, 새로운 시장 확대가 필요한 상황이다. 디저트가 하나의 기호품을 넘어 새로운 관광상품으로 발전해야 하는 이유는 이러한 양자의 필요성 때문이라 볼 수 있다.
본 연구는 디저트를 관광상품으로 개발하기 위한 기초연구로서, 청주시를 대상으로, 디저트를 지역 관광상품으로 개발하는데 필...
관광이 특성적인 지역을 보고 즐기는 형태로 변함에 따라, 그 지역에서만 즐길 수 있는 지역 먹-거리 등이 갖는 의미는 상당히 커지고 있다. 또한 생활수준이 향상되면서, 디저트는 빠르게 발전하고 있고, 이와 관련한 사업 및 종사자도 크게 증가하고 있어, 새로운 시장 확대가 필요한 상황이다. 디저트가 하나의 기호품을 넘어 새로운 관광상품으로 발전해야 하는 이유는 이러한 양자의 필요성 때문이라 볼 수 있다.
본 연구는 디저트를 관광상품으로 개발하기 위한 기초연구로서, 청주시를 대상으로, 디저트를 지역 관광상품으로 개발하는데 필요한 기본적인 여건과 그의 발전 가능성을 검토한 것에 있다.
관광이 특성적인 지역을 보고 즐기는 형태로 변함에 따라, 그 지역에서만 즐길 수 있는 지역 먹-거리 등이 갖는 의미는 상당히 커지고 있다. 또한 생활수준이 향상되면서, 디저트는 빠르게 발전하고 있고, 이와 관련한 사업 및 종사자도 크게 증가하고 있어, 새로운 시장 확대가 필요한 상황이다. 디저트가 하나의 기호품을 넘어 새로운 관광상품으로 발전해야 하는 이유는 이러한 양자의 필요성 때문이라 볼 수 있다.
본 연구는 디저트를 관광상품으로 개발하기 위한 기초연구로서, 청주시를 대상으로, 디저트를 지역 관광상품으로 개발하는데 필요한 기본적인 여건과 그의 발전 가능성을 검토한 것에 있다.
As tourism changes to the form of viewing and enjoying characteristic areas, the significance of local food-street, etc., which can only be enjoyed in those areas, is growing considerably. Also, as living standards improve, desserts are developing rapidly, and related businesses and workers are also...
As tourism changes to the form of viewing and enjoying characteristic areas, the significance of local food-street, etc., which can only be enjoyed in those areas, is growing considerably. Also, as living standards improve, desserts are developing rapidly, and related businesses and workers are also increasing significantly, which requires new market expansion. The reason why desserts need to be developed into new tourism products beyond one quality can be attributed to the need for both.
This study is a basic study for the development of desserts as a tourism product, which is based on a review of the basic conditions required to develop desserts into local tourism products and his potential for development.
As tourism changes to the form of viewing and enjoying characteristic areas, the significance of local food-street, etc., which can only be enjoyed in those areas, is growing considerably. Also, as living standards improve, desserts are developing rapidly, and related businesses and workers are also increasing significantly, which requires new market expansion. The reason why desserts need to be developed into new tourism products beyond one quality can be attributed to the need for both.
This study is a basic study for the development of desserts as a tourism product, which is based on a review of the basic conditions required to develop desserts into local tourism products and his potential for development.
Keyword
#디저트 관광상품 바닐라빈 농특산물 청주관광상품 제품개발 푸드투어리즘 토산품
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.