최근 몇 년 간에 한중 관계가 긴밀해지면서 경제, 문화 등 분야의 협력과 교류도 활발해졌다. 특히 영화 배급과 제작에서 한중 합작 영화, 리메이크 영화가 양국 영화 시장의 큰 부분을 차지하고 있다. 특히 중국 범죄영화를 원작으로 리메이크된 한국 범죄영화들이 한국뿐만 아니라 중국 관객의 사랑을 받고 있다. 중국 원작 <마약전쟁>을 리메이크한 한국의 <독전>은 2018년 5월 개봉 후 관객 수가 5백만 명을 돌파하며 2018년 가장 핫한 범죄 영화 중 하나가 되었다. 이에 앞서 한국도 <감시자들>, <침묵의 목격자>등 범죄 영화 리메이크에 성공했다. 하지만 리메이크 영화가 매번 성공하는 것은 아니라, 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화에 실패하는 예가 많다. 따라서 많은 한중 영화 제작사들은 어떤 리메이크와 제작이 맞을 수 있는지 알아야 향후 영화 흥행에 도움을 줄 수 있다. 이번 논문은 중국 영화 원작과 비교하는 한국 범죄영화 2편을 선택해 중국 범죄영화의 리메이크가 필요하다는 점을 연구할 것이다. 지금까지 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화가 적지 않다. 그러나 관객의 인정을 받는 작품은 손에 꼽을 정도다. 최근 범죄 영화를 리메이크하는 소재와 형식이 날로 늘어나고 있지만 여전히 영화계 전문가들의 관심을 끌지 못해 한국과 중국의 범죄영화 리메이크에 대한 연구가 많이 나오지 않았다. 그래서 본 논문은 영화의 ...
최근 몇 년 간에 한중 관계가 긴밀해지면서 경제, 문화 등 분야의 협력과 교류도 활발해졌다. 특히 영화 배급과 제작에서 한중 합작 영화, 리메이크 영화가 양국 영화 시장의 큰 부분을 차지하고 있다. 특히 중국 범죄영화를 원작으로 리메이크된 한국 범죄영화들이 한국뿐만 아니라 중국 관객의 사랑을 받고 있다. 중국 원작 <마약전쟁>을 리메이크한 한국의 <독전>은 2018년 5월 개봉 후 관객 수가 5백만 명을 돌파하며 2018년 가장 핫한 범죄 영화 중 하나가 되었다. 이에 앞서 한국도 <감시자들>, <침묵의 목격자>등 범죄 영화 리메이크에 성공했다. 하지만 리메이크 영화가 매번 성공하는 것은 아니라, 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화에 실패하는 예가 많다. 따라서 많은 한중 영화 제작사들은 어떤 리메이크와 제작이 맞을 수 있는지 알아야 향후 영화 흥행에 도움을 줄 수 있다. 이번 논문은 중국 영화 원작과 비교하는 한국 범죄영화 2편을 선택해 중국 범죄영화의 리메이크가 필요하다는 점을 연구할 것이다. 지금까지 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화가 적지 않다. 그러나 관객의 인정을 받는 작품은 손에 꼽을 정도다. 최근 범죄 영화를 리메이크하는 소재와 형식이 날로 늘어나고 있지만 여전히 영화계 전문가들의 관심을 끌지 못해 한국과 중국의 범죄영화 리메이크에 대한 연구가 많이 나오지 않았다. 그래서 본 논문은 영화의 미장센과 플롯, 인물, 세 가지 측면으로 한국 리메이크 범죄 영화 성공의 요인을 분석하여 정리하였다. 나중엔 영화를 리메이크할 한중 감독과 제작사의 좋은 제안을 제시할 것이다.
최근 몇 년 간에 한중 관계가 긴밀해지면서 경제, 문화 등 분야의 협력과 교류도 활발해졌다. 특히 영화 배급과 제작에서 한중 합작 영화, 리메이크 영화가 양국 영화 시장의 큰 부분을 차지하고 있다. 특히 중국 범죄영화를 원작으로 리메이크된 한국 범죄영화들이 한국뿐만 아니라 중국 관객의 사랑을 받고 있다. 중국 원작 <마약전쟁>을 리메이크한 한국의 <독전>은 2018년 5월 개봉 후 관객 수가 5백만 명을 돌파하며 2018년 가장 핫한 범죄 영화 중 하나가 되었다. 이에 앞서 한국도 <감시자들>, <침묵의 목격자>등 범죄 영화 리메이크에 성공했다. 하지만 리메이크 영화가 매번 성공하는 것은 아니라, 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화에 실패하는 예가 많다. 따라서 많은 한중 영화 제작사들은 어떤 리메이크와 제작이 맞을 수 있는지 알아야 향후 영화 흥행에 도움을 줄 수 있다. 이번 논문은 중국 영화 원작과 비교하는 한국 범죄영화 2편을 선택해 중국 범죄영화의 리메이크가 필요하다는 점을 연구할 것이다. 지금까지 중국에서 리메이크된 한국 범죄 영화가 적지 않다. 그러나 관객의 인정을 받는 작품은 손에 꼽을 정도다. 최근 범죄 영화를 리메이크하는 소재와 형식이 날로 늘어나고 있지만 여전히 영화계 전문가들의 관심을 끌지 못해 한국과 중국의 범죄영화 리메이크에 대한 연구가 많이 나오지 않았다. 그래서 본 논문은 영화의 미장센과 플롯, 인물, 세 가지 측면으로 한국 리메이크 범죄 영화 성공의 요인을 분석하여 정리하였다. 나중엔 영화를 리메이크할 한중 감독과 제작사의 좋은 제안을 제시할 것이다.
Department of Cultural Contents & Communication Science Graduate School of Konkuk University In recent years, as the relationship between China and Korea becomes more closer, they have more frequent exchanges and cooperation in various fields such as economy and culture. Especially in the movi...
Department of Cultural Contents & Communication Science Graduate School of Konkuk University In recent years, as the relationship between China and Korea becomes more closer, they have more frequent exchanges and cooperation in various fields such as economy and culture. Especially in the movie distribution and production, Sino-Korean joint capital movies and remade films gradually occupy a significant proportion of the film market in the two countries. Among these movies, Korean crime movies are most popular with Korean and Chinese audiences, which are remade based on the original Chinese crime movies. It is worth mentioning that the Korean film of same name, which remade from the original Chinese movie "Drug war", was released in Korea and achieved 5 million of viewers in May 2018. This is one of the most popular crime films in 2018. And before remaking this movie, Korea had successfully remade crime movies, such as “Cold Eyes”, “Heart Blackened”, etc. But not all movies will be remade successfully, like failed remakes of many Korean crime movies in China. Therefore, the Chinese and Korean film production companies first need to know how to remake and produce movies correctly before successfully remaking a movie, so as lay a solid foundation for the success of the film. This paper compares two successful remade Korean crime movies with the original Chinese movies to study the reasons for the failure of remaking Chinese crime movies and areas in need of improvement. And so far, many Korean crime films have been remade in China, of which less works get the real recognition of audience. In recent years, the theme and form of crime movies have been remade creatively, but they has not successfully attracted the attention of industry experts. So there is still not a large number of research literature about crime movies remakes in China and Korea. By analyzing the audio-visual language, plot and characters of films, this paper summarizes the reasons of successful remade Korean crime film, and puts forward feasible suggestions for directors and production companies in China and Korea who plan to remake crime films.
Department of Cultural Contents & Communication Science Graduate School of Konkuk University In recent years, as the relationship between China and Korea becomes more closer, they have more frequent exchanges and cooperation in various fields such as economy and culture. Especially in the movie distribution and production, Sino-Korean joint capital movies and remade films gradually occupy a significant proportion of the film market in the two countries. Among these movies, Korean crime movies are most popular with Korean and Chinese audiences, which are remade based on the original Chinese crime movies. It is worth mentioning that the Korean film of same name, which remade from the original Chinese movie "Drug war", was released in Korea and achieved 5 million of viewers in May 2018. This is one of the most popular crime films in 2018. And before remaking this movie, Korea had successfully remade crime movies, such as “Cold Eyes”, “Heart Blackened”, etc. But not all movies will be remade successfully, like failed remakes of many Korean crime movies in China. Therefore, the Chinese and Korean film production companies first need to know how to remake and produce movies correctly before successfully remaking a movie, so as lay a solid foundation for the success of the film. This paper compares two successful remade Korean crime movies with the original Chinese movies to study the reasons for the failure of remaking Chinese crime movies and areas in need of improvement. And so far, many Korean crime films have been remade in China, of which less works get the real recognition of audience. In recent years, the theme and form of crime movies have been remade creatively, but they has not successfully attracted the attention of industry experts. So there is still not a large number of research literature about crime movies remakes in China and Korea. By analyzing the audio-visual language, plot and characters of films, this paper summarizes the reasons of successful remade Korean crime film, and puts forward feasible suggestions for directors and production companies in China and Korea who plan to remake crime films.
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