세계적으로 유명 화장품 브랜드가 상당히 많은 요즘, 갈수록 치열해지는 화장품 시장의 경쟁 속에서 어떻게 하면 소비자들의 마음에 깊은 인상을 남길 수 있을지가 화장품 브랜드마다 바라는 점이다. 화장품 산업은 특수한 산업이다. 시장이 급성장하는 요즘 화장품 생산과 판매는 점점 동질화되고 있다. 화장품은 소비자들의 물질적 욕구를 충족시키는 것 외에 더 높은 수준의 정신적인 욕구를 충족시켜야 하기 때문에, 화장품 산업은 특수한 문화 산업으로 불릴 수도 있다. 이런 산업 특성에 맞춰 국제 유명 화장품 브랜드들은 마케팅에서 문화적 요소를 중시하고, 마케팅에서는 소비자의 핵심 가치관과 어떻게 공진할 수 있는지, 즉 문화 마케팅을 통해 화장품 브랜드를 만드는 방법을 강조한다. 이 글은 화장품 산업을 접점으로 문화 마케팅과 브랜드 이미지 이론을 바탕으로 국제적으로 유명한 화장품 브랜드의 문화 마케팅 사례를 분석해 문화 마케팅의 성공 모델을 총결산함으로써 어떻게 성공적인 화장품 브랜드를 구축할 수 있는지에 대해 알아보게다. 본 문는 모두 네 개의 장으로 구성되며 구성은 다음과 같다: 제1장 서론은 연구 배경과 목적이다. 그리고 연구 방법과 선행 연구를 다루고 있다. 제2장에서는 브랜드 이미지와 문화 마케팅의 개념, 유형, 문화 마케팅의 이론적 근거를 다룬다. 제3장은 국제적으로 성공한 화장품 브랜드의 특성과 국제적으로 유명한 화장품 브랜드가 되어 문화 마케팅을 하겠다는 의미를 담고 있다. 제4장은 국제적으로 성공한 유명 화장품 브랜드 2개를 구체적으로 분석해 요약한다. 제5장에서는 어떻게 하면 우수한 브랜드 이미지를 구축하고 그 브랜드 이미지를 활용해 문화 마케팅을 할 수 있는지에 대해 결론짓는다. 문화 마케팅은 브랜드의 여러 측면을 다룰 수 있는 완전한 체계로, 기업이 ...
세계적으로 유명 화장품 브랜드가 상당히 많은 요즘, 갈수록 치열해지는 화장품 시장의 경쟁 속에서 어떻게 하면 소비자들의 마음에 깊은 인상을 남길 수 있을지가 화장품 브랜드마다 바라는 점이다. 화장품 산업은 특수한 산업이다. 시장이 급성장하는 요즘 화장품 생산과 판매는 점점 동질화되고 있다. 화장품은 소비자들의 물질적 욕구를 충족시키는 것 외에 더 높은 수준의 정신적인 욕구를 충족시켜야 하기 때문에, 화장품 산업은 특수한 문화 산업으로 불릴 수도 있다. 이런 산업 특성에 맞춰 국제 유명 화장품 브랜드들은 마케팅에서 문화적 요소를 중시하고, 마케팅에서는 소비자의 핵심 가치관과 어떻게 공진할 수 있는지, 즉 문화 마케팅을 통해 화장품 브랜드를 만드는 방법을 강조한다. 이 글은 화장품 산업을 접점으로 문화 마케팅과 브랜드 이미지 이론을 바탕으로 국제적으로 유명한 화장품 브랜드의 문화 마케팅 사례를 분석해 문화 마케팅의 성공 모델을 총결산함으로써 어떻게 성공적인 화장품 브랜드를 구축할 수 있는지에 대해 알아보게다. 본 문는 모두 네 개의 장으로 구성되며 구성은 다음과 같다: 제1장 서론은 연구 배경과 목적이다. 그리고 연구 방법과 선행 연구를 다루고 있다. 제2장에서는 브랜드 이미지와 문화 마케팅의 개념, 유형, 문화 마케팅의 이론적 근거를 다룬다. 제3장은 국제적으로 성공한 화장품 브랜드의 특성과 국제적으로 유명한 화장품 브랜드가 되어 문화 마케팅을 하겠다는 의미를 담고 있다. 제4장은 국제적으로 성공한 유명 화장품 브랜드 2개를 구체적으로 분석해 요약한다. 제5장에서는 어떻게 하면 우수한 브랜드 이미지를 구축하고 그 브랜드 이미지를 활용해 문화 마케팅을 할 수 있는지에 대해 결론짓는다. 문화 마케팅은 브랜드의 여러 측면을 다룰 수 있는 완전한 체계로, 기업이 제품 디자인의 컨셉에서 단말을 따라잡는 서비스에 이르기까지 특별한 요구를 하고 있다. 따라서 화장품 브랜드 문화 마케팅 시스템 구축 과정에서 다양한 측면에서 브랜드 문화 구축을 잘해 성공적인 문화 마케팅으로 브랜드에 더 좋은 이익을 창출해야 한다.
세계적으로 유명 화장품 브랜드가 상당히 많은 요즘, 갈수록 치열해지는 화장품 시장의 경쟁 속에서 어떻게 하면 소비자들의 마음에 깊은 인상을 남길 수 있을지가 화장품 브랜드마다 바라는 점이다. 화장품 산업은 특수한 산업이다. 시장이 급성장하는 요즘 화장품 생산과 판매는 점점 동질화되고 있다. 화장품은 소비자들의 물질적 욕구를 충족시키는 것 외에 더 높은 수준의 정신적인 욕구를 충족시켜야 하기 때문에, 화장품 산업은 특수한 문화 산업으로 불릴 수도 있다. 이런 산업 특성에 맞춰 국제 유명 화장품 브랜드들은 마케팅에서 문화적 요소를 중시하고, 마케팅에서는 소비자의 핵심 가치관과 어떻게 공진할 수 있는지, 즉 문화 마케팅을 통해 화장품 브랜드를 만드는 방법을 강조한다. 이 글은 화장품 산업을 접점으로 문화 마케팅과 브랜드 이미지 이론을 바탕으로 국제적으로 유명한 화장품 브랜드의 문화 마케팅 사례를 분석해 문화 마케팅의 성공 모델을 총결산함으로써 어떻게 성공적인 화장품 브랜드를 구축할 수 있는지에 대해 알아보게다. 본 문는 모두 네 개의 장으로 구성되며 구성은 다음과 같다: 제1장 서론은 연구 배경과 목적이다. 그리고 연구 방법과 선행 연구를 다루고 있다. 제2장에서는 브랜드 이미지와 문화 마케팅의 개념, 유형, 문화 마케팅의 이론적 근거를 다룬다. 제3장은 국제적으로 성공한 화장품 브랜드의 특성과 국제적으로 유명한 화장품 브랜드가 되어 문화 마케팅을 하겠다는 의미를 담고 있다. 제4장은 국제적으로 성공한 유명 화장품 브랜드 2개를 구체적으로 분석해 요약한다. 제5장에서는 어떻게 하면 우수한 브랜드 이미지를 구축하고 그 브랜드 이미지를 활용해 문화 마케팅을 할 수 있는지에 대해 결론짓는다. 문화 마케팅은 브랜드의 여러 측면을 다룰 수 있는 완전한 체계로, 기업이 제품 디자인의 컨셉에서 단말을 따라잡는 서비스에 이르기까지 특별한 요구를 하고 있다. 따라서 화장품 브랜드 문화 마케팅 시스템 구축 과정에서 다양한 측면에서 브랜드 문화 구축을 잘해 성공적인 문화 마케팅으로 브랜드에 더 좋은 이익을 창출해야 한다.
There are quite a few well-known cosmetic brands around the world. How to make a deep impression on consumers in today's increasingly fierce competition in the cosmetics market is what every cosmetic brand hopes to achieve. How to stand out from the cosmetics brands that gradually become more and mo...
There are quite a few well-known cosmetic brands around the world. How to make a deep impression on consumers in today's increasingly fierce competition in the cosmetics market is what every cosmetic brand hopes to achieve. How to stand out from the cosmetics brands that gradually become more and more similar in many functions is also the focus of major brands. The cosmetics industry is a special industry. Today, with the rapid development of the market, the production and sales methods of cosmetics are gradually becoming the same. In addition to satisfying the material needs of consumers and satisfying the higher spiritual needs of consumers, cosmetics can also be called a special cultural industry. In response to such an industrial characteristic, internationally renowned cosmetic brands pay attention to cultural factors in marketing. In marketing, it emphasizes how to resonate with the core values of consumers, that is, to adopt cultural marketing methods to shape a successful cosmetics brand. This article takes the cosmetics industry as the starting point, based on the theory of cultural marketing and brand image, through the analysis of internationally renowned cosmetics brand culture marketing cases, sums up the successful mode of cultural marketing, and draws out how to build a successful cosmetic brand. This paper consists of four chapters, and its structure is as follows: The first chapter introduces the research background and purpose, as well as the research methods and prior research. In the second chapter, the concept and type of brand image and cultural marketing and the theoretical basis of cultural marketing are mainly explained. The third chapter mainly expounds the characteristics of the more successful cosmetics brands in the world and the significance of wanting to become an internationally renowned cosmetics brand for cultural marketing. The fourth chapter is to analyze the two internationally successful well-known cosmetic brands and make a brief summary. The fifth chapter concludes with a summary of how to build a good brand image and use its excellent brand image for cultural marketing. Cultural marketing is a complete system. It can involve all levels of the brand, and it has special requirements for the company from the concept of product design to the service of the terminal. Therefore, in the process of constructing the cosmetics brand culture marketing system, a good brand culture should be constructed from all levels, so that successful cultural marketing can create better benefits for the brand.
There are quite a few well-known cosmetic brands around the world. How to make a deep impression on consumers in today's increasingly fierce competition in the cosmetics market is what every cosmetic brand hopes to achieve. How to stand out from the cosmetics brands that gradually become more and more similar in many functions is also the focus of major brands. The cosmetics industry is a special industry. Today, with the rapid development of the market, the production and sales methods of cosmetics are gradually becoming the same. In addition to satisfying the material needs of consumers and satisfying the higher spiritual needs of consumers, cosmetics can also be called a special cultural industry. In response to such an industrial characteristic, internationally renowned cosmetic brands pay attention to cultural factors in marketing. In marketing, it emphasizes how to resonate with the core values of consumers, that is, to adopt cultural marketing methods to shape a successful cosmetics brand. This article takes the cosmetics industry as the starting point, based on the theory of cultural marketing and brand image, through the analysis of internationally renowned cosmetics brand culture marketing cases, sums up the successful mode of cultural marketing, and draws out how to build a successful cosmetic brand. This paper consists of four chapters, and its structure is as follows: The first chapter introduces the research background and purpose, as well as the research methods and prior research. In the second chapter, the concept and type of brand image and cultural marketing and the theoretical basis of cultural marketing are mainly explained. The third chapter mainly expounds the characteristics of the more successful cosmetics brands in the world and the significance of wanting to become an internationally renowned cosmetics brand for cultural marketing. The fourth chapter is to analyze the two internationally successful well-known cosmetic brands and make a brief summary. The fifth chapter concludes with a summary of how to build a good brand image and use its excellent brand image for cultural marketing. Cultural marketing is a complete system. It can involve all levels of the brand, and it has special requirements for the company from the concept of product design to the service of the terminal. Therefore, in the process of constructing the cosmetics brand culture marketing system, a good brand culture should be constructed from all levels, so that successful cultural marketing can create better benefits for the brand.
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