21세기 들어서 중국은 개혁개방에 따른 경제성장 효과로 소득과 생활수준이 향상되어 왔다. 정부의 4차 산업 육성정책에 힘입어 인터넷이 광범위하게 보급되고, 디지털 기술이 급속도로 발전했다. 또한 스마트 폰 사용인구도 폭발적으로 증가했으며, 이러한 기술 환경의 변화에 따라 전자상거래라는 새로운 방식의 경제활동이 보편화되었다. 이러한 변화는 기술 환경 이외에도 경제활동 특히 소비주체의 변화와도 밀접한 관련이 있는데, 그것은 1980년대 출생한 80后와 1990년대 출생한 90后의 사회생활 시작으로 인한 소비패턴의 변화이다. 이들 신세대에 의한 ...
21세기 들어서 중국은 개혁개방에 따른 경제성장 효과로 소득과 생활수준이 향상되어 왔다. 정부의 4차 산업 육성정책에 힘입어 인터넷이 광범위하게 보급되고, 디지털 기술이 급속도로 발전했다. 또한 스마트 폰 사용인구도 폭발적으로 증가했으며, 이러한 기술 환경의 변화에 따라 전자상거래라는 새로운 방식의 경제활동이 보편화되었다. 이러한 변화는 기술 환경 이외에도 경제활동 특히 소비주체의 변화와도 밀접한 관련이 있는데, 그것은 1980년대 출생한 80后와 1990년대 출생한 90后의 사회생활 시작으로 인한 소비패턴의 변화이다. 이들 신세대에 의한 모바일 결제는 최근 몇 년 사이 거래 규모가 급격히 증가했으며, 왕홍경제의 발전 가능성을 키워주고 있다. 중국의 인터넷 스타를 가리키는 왕홍(网紅)은 온라인상의 유명인사(网絡紅人)의 약자로서, 인터넷(网絡)과 인기인 또는 잘나가는 사람(紅人)의 단어가 합쳐진 용어이다. 왕홍은 뛰어난 외모, 개성, 매력, 전문적인 지식과 능력으로 SNS(Social Network Service)나 방송활동을 진행하면서 많은 팬들의 주목을 받아 영향력을 지니고 유명인이 된 사람을 말한다. 팔로워가 50만 명 이상인 경우를 왕홍이라고 부른다. 인기순위 TOP 10 왕홍은 모두 본인의 온라인 판매 매장을 운영하고, 주로 패션분야에 집중하며, 주요 소비자의 연령대는 24-28세이다. 왕홍의 수입은 직접 인터넷에서 상품 판매, 기업체의 광고, 기업체 홍보나 판촉 행사비, 팬의 상금과 선물이나 기프트 콘 등으로 이루어진다. 왕홍이라는 사회현상이 비약적인 발전을 하고, 경제적 가치를 인정받게 되면서 왕홍경제라는 용어가 사용되기 시작하였다. 2016년을 왕홍경제의 원년이라고 부른다. 왕홍경제란 왕홍의 가치로 인한 팬과의 교류와 팬의 구매 전환율과 관련된 모든 유관산업의 경제적 가치를 말한다. 현재의 3.0왕홍 시대는 인터넷 플랫폼과 운영, 1인 생방송, 스마트 폰, 동영상 콘텐츠의 발전 등의 디지털 기술 발전으로 인하여 이루어졌다. 왕홍경제의 성장으로 새로운 산업이 된 왕홍 인큐베이터 산업 체인은 완성 단계이다. 매년 지속적으로 대량 유입되는 신인들은 왕홍경제의 미래를 안정적으로 만든다. 왕홍 팬이 만들어낸 팬덤 문화는 독특한데, 일반 연예인의 팬덤 문화와 다른 경제적 가치가 있다. 이러한 중국 특색의 팬덤 문화는 왕홍경제 산업 체인의 주체라고 할 수 있다. 왕홍 마케팅 방식은 생방송을 통한 팬에 대한 타켓 마케팅과 팬에 의한 빠른 입소문 홍보방식인 바이럴 마케팅으로 구분한다. 5G 이동통신이 개통되는 2019년 이후에는 VR가상현실, AR증강현실 등의 신기술을 혼합한 4.0왕홍 시대가 등장하고, 사람들의 의식수준 향상과 가치관 변화로 왕홍의 신산업 분야는 전문화, 세분화, 고도화할 것이다. 저급한 왕홍 콘텐츠 문제와 부도덕한 상거래 관행으로 정부의 관리 감독이 강화되고 있다. 왕홍 인큐베이터 기업의 난립으로 인한 문제는 왕홍 산업계에서 자정능력을 갖추어 해결해야 한다. 왕홍은 자질 향상, 고품질, 명품화하여 현재의 짧은 생명주기를 연장해야 한다.
21세기 들어서 중국은 개혁개방에 따른 경제성장 효과로 소득과 생활수준이 향상되어 왔다. 정부의 4차 산업 육성정책에 힘입어 인터넷이 광범위하게 보급되고, 디지털 기술이 급속도로 발전했다. 또한 스마트 폰 사용인구도 폭발적으로 증가했으며, 이러한 기술 환경의 변화에 따라 전자상거래라는 새로운 방식의 경제활동이 보편화되었다. 이러한 변화는 기술 환경 이외에도 경제활동 특히 소비주체의 변화와도 밀접한 관련이 있는데, 그것은 1980년대 출생한 80后와 1990년대 출생한 90后의 사회생활 시작으로 인한 소비패턴의 변화이다. 이들 신세대에 의한 모바일 결제는 최근 몇 년 사이 거래 규모가 급격히 증가했으며, 왕홍경제의 발전 가능성을 키워주고 있다. 중국의 인터넷 스타를 가리키는 왕홍(网紅)은 온라인상의 유명인사(网絡紅人)의 약자로서, 인터넷(网絡)과 인기인 또는 잘나가는 사람(紅人)의 단어가 합쳐진 용어이다. 왕홍은 뛰어난 외모, 개성, 매력, 전문적인 지식과 능력으로 SNS(Social Network Service)나 방송활동을 진행하면서 많은 팬들의 주목을 받아 영향력을 지니고 유명인이 된 사람을 말한다. 팔로워가 50만 명 이상인 경우를 왕홍이라고 부른다. 인기순위 TOP 10 왕홍은 모두 본인의 온라인 판매 매장을 운영하고, 주로 패션분야에 집중하며, 주요 소비자의 연령대는 24-28세이다. 왕홍의 수입은 직접 인터넷에서 상품 판매, 기업체의 광고, 기업체 홍보나 판촉 행사비, 팬의 상금과 선물이나 기프트 콘 등으로 이루어진다. 왕홍이라는 사회현상이 비약적인 발전을 하고, 경제적 가치를 인정받게 되면서 왕홍경제라는 용어가 사용되기 시작하였다. 2016년을 왕홍경제의 원년이라고 부른다. 왕홍경제란 왕홍의 가치로 인한 팬과의 교류와 팬의 구매 전환율과 관련된 모든 유관산업의 경제적 가치를 말한다. 현재의 3.0왕홍 시대는 인터넷 플랫폼과 운영, 1인 생방송, 스마트 폰, 동영상 콘텐츠의 발전 등의 디지털 기술 발전으로 인하여 이루어졌다. 왕홍경제의 성장으로 새로운 산업이 된 왕홍 인큐베이터 산업 체인은 완성 단계이다. 매년 지속적으로 대량 유입되는 신인들은 왕홍경제의 미래를 안정적으로 만든다. 왕홍 팬이 만들어낸 팬덤 문화는 독특한데, 일반 연예인의 팬덤 문화와 다른 경제적 가치가 있다. 이러한 중국 특색의 팬덤 문화는 왕홍경제 산업 체인의 주체라고 할 수 있다. 왕홍 마케팅 방식은 생방송을 통한 팬에 대한 타켓 마케팅과 팬에 의한 빠른 입소문 홍보방식인 바이럴 마케팅으로 구분한다. 5G 이동통신이 개통되는 2019년 이후에는 VR가상현실, AR증강현실 등의 신기술을 혼합한 4.0왕홍 시대가 등장하고, 사람들의 의식수준 향상과 가치관 변화로 왕홍의 신산업 분야는 전문화, 세분화, 고도화할 것이다. 저급한 왕홍 콘텐츠 문제와 부도덕한 상거래 관행으로 정부의 관리 감독이 강화되고 있다. 왕홍 인큐베이터 기업의 난립으로 인한 문제는 왕홍 산업계에서 자정능력을 갖추어 해결해야 한다. 왕홍은 자질 향상, 고품질, 명품화하여 현재의 짧은 생명주기를 연장해야 한다.
In the 21st century, China's income and living standards have improved due to the effects of economic growth due to Reform and Openness. The Internet was widely distributed and digital technology developed rapidly by the government's policy to foster the 4’th industry. In addition, the population of...
In the 21st century, China's income and living standards have improved due to the effects of economic growth due to Reform and Openness. The Internet was widely distributed and digital technology developed rapidly by the government's policy to foster the 4’th industry. In addition, the population of smartphone users has exploded, and changes in this technological environment have made the new way of economic activity of e-commerce common. In addition to the technological environment, these changes are closely related to changes in economic activity, especially in the consumer sector, which is a change in consumption patterns due to the start of social life of 80′Hou born in the 1980s and 90’Hou born in the 1990s. Mobile payments by these new generations have sharply increased in volume in recent years, raising the potential for the development of the Wanghong economy. China's Internet star Wanghong is an abbreviation for online celebrity, combining the Internet with the words of the popular. Wanghong refers to a person who has become a celebrity with influence after receiving the attention of many Fans while conducting social network services(SNS) or broadcasting activities with outstanding looks, personality, charm, professional knowledge and ability. A person with more than half a million followers is called Wanghong. Popular TOP 10 Wanghong runs all of its online sales outlets, focuses mainly on the fashion sector, and the age group of major consumers is 24-28. Wanghong's earnings mainly consist of direct Internet sales, corporate advertising, corporate promotion or promotional events, Fans' prize money and gifts or gift cones. As the social phenomenon of Wanghong became recognized for its rapid development and economic value, the term Wanghong economy began to be used. The year 2016 is called the first year of Wanghong economy. Wanghong Economy means the economic value of all related industries affected by the conversion rate of Fans formed by the value of Wanghong. The current era of 3.0 Wanghong has been achieved by the development of digital technologies such as Internet platform and operating technology, one-person live technology, smartphone technology and video clip technology. Wanghong incubator industry chain, which has become a new industry with the growth of Wanghong economy, is in the final stage. The newcomers, who constantly flow in large quantities each year, make the future of Wanghong economy stable. The Fandom culture created by Wanghong Fan is unique and has other economic value than the Fandom culture of ordinary entertainers. This unique Fandom culture in China can be said to be the main character of the industrial chain of Wanghong economy. Wanghong marketing methods are divided into 'target marketing' that is sold to fans through live broadcasts and 'viral marketing' a quick word-of-mouth promotion method by Fans. After 2019 when 5G mobile telecommunication was opened, the 4.0 Wanghong era, which combines new technologies such as VR(virtual reality) and AR(augmented reality), appeared. With the improvement of people's level of consciousness and the change of values, Wanghong's new industrial field will be specialized, subdivided and enhanced. The government's supervision of management has been strengthened due to the low-quality Wanghong contents issues and immoral commerce practices. Problems caused by the disruption of Wanghong incubator companies should be solved with self-purification capabilities in the Wanghong industry. Wanghong should extend the current short life cycle by improvement in one's ability, making high quality contents and enrich oneself.
In the 21st century, China's income and living standards have improved due to the effects of economic growth due to Reform and Openness. The Internet was widely distributed and digital technology developed rapidly by the government's policy to foster the 4’th industry. In addition, the population of smartphone users has exploded, and changes in this technological environment have made the new way of economic activity of e-commerce common. In addition to the technological environment, these changes are closely related to changes in economic activity, especially in the consumer sector, which is a change in consumption patterns due to the start of social life of 80′Hou born in the 1980s and 90’Hou born in the 1990s. Mobile payments by these new generations have sharply increased in volume in recent years, raising the potential for the development of the Wanghong economy. China's Internet star Wanghong is an abbreviation for online celebrity, combining the Internet with the words of the popular. Wanghong refers to a person who has become a celebrity with influence after receiving the attention of many Fans while conducting social network services(SNS) or broadcasting activities with outstanding looks, personality, charm, professional knowledge and ability. A person with more than half a million followers is called Wanghong. Popular TOP 10 Wanghong runs all of its online sales outlets, focuses mainly on the fashion sector, and the age group of major consumers is 24-28. Wanghong's earnings mainly consist of direct Internet sales, corporate advertising, corporate promotion or promotional events, Fans' prize money and gifts or gift cones. As the social phenomenon of Wanghong became recognized for its rapid development and economic value, the term Wanghong economy began to be used. The year 2016 is called the first year of Wanghong economy. Wanghong Economy means the economic value of all related industries affected by the conversion rate of Fans formed by the value of Wanghong. The current era of 3.0 Wanghong has been achieved by the development of digital technologies such as Internet platform and operating technology, one-person live technology, smartphone technology and video clip technology. Wanghong incubator industry chain, which has become a new industry with the growth of Wanghong economy, is in the final stage. The newcomers, who constantly flow in large quantities each year, make the future of Wanghong economy stable. The Fandom culture created by Wanghong Fan is unique and has other economic value than the Fandom culture of ordinary entertainers. This unique Fandom culture in China can be said to be the main character of the industrial chain of Wanghong economy. Wanghong marketing methods are divided into 'target marketing' that is sold to fans through live broadcasts and 'viral marketing' a quick word-of-mouth promotion method by Fans. After 2019 when 5G mobile telecommunication was opened, the 4.0 Wanghong era, which combines new technologies such as VR(virtual reality) and AR(augmented reality), appeared. With the improvement of people's level of consciousness and the change of values, Wanghong's new industrial field will be specialized, subdivided and enhanced. The government's supervision of management has been strengthened due to the low-quality Wanghong contents issues and immoral commerce practices. Problems caused by the disruption of Wanghong incubator companies should be solved with self-purification capabilities in the Wanghong industry. Wanghong should extend the current short life cycle by improvement in one's ability, making high quality contents and enrich oneself.
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