영상매체와의 발전 속도와 함께 카메라 연기를 하려는 배우들은 넘쳐나고 있다. 그러나 그에 맞는 연기력을 갖추기 위해 카메라 연기술의 정립은 아직 진행 중이다. 카메라 연기를 하려는 배우라면 자신만의 연기술과 함께 관객과의 전달거리의 차이에 따른 연기방법을 인지하고 카메라 메커니즘의 체계를 이해해야 한다. 또한 그에 따른 알맞은 연기를 하게 되면 연기는 더욱 자유로워지고 캐릭터를 표현하는 데 매우 유용하다. 무대연기와 카메라연기의 본질인 연기를 하는 방법과 캐릭터 구축에 관해서는 기본적으로 동일할 수 있다. 그러나 연극은 관객과 같이 호흡하며 배우 중심으로 연기하는 반면, 영화는 관객이 아닌 카메라의 렌즈를 통해 모든 것을 담아내기 때문에 감독의 연출과 편집에 좌우된다. 그러므로 배우가 표현할 수 있는 연기의 방식에는 확연한 차이가 있다. 카메라 연기는 연기술과 함께 카메라 메커니즘을 결합해야 한다. 이러한 카메라 메커니즘을 알아보기 위하여 첫째 카메라 연기의 시작인 영화연기의 역사를 살펴보고, 둘째 스타니슬랍스키의 시스템연기를 근간으로 영화연기에서 가장 많이 쓰이는 메소드 연기와 이를 적용한 영화들을 예시로 들어 배우들이 보다 쉽게 이해할 수 있도록 하였다. 마지막으로 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘에 따른 연기와 촬영을 시작한 뒤 카메라 앞에서 배우가 주도할 수 있는 영역 두 가지로 나누어 어떠한 연기방식이 효율적인지 살펴보았다. 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘으로는 샷, 앵글, 움직임과 그에 따라 달라지는 연기방식에 관하여 살펴보았고, 카메라 앞에서 배우의 연기로는 대사의 크기, ...
영상매체와의 발전 속도와 함께 카메라 연기를 하려는 배우들은 넘쳐나고 있다. 그러나 그에 맞는 연기력을 갖추기 위해 카메라 연기술의 정립은 아직 진행 중이다. 카메라 연기를 하려는 배우라면 자신만의 연기술과 함께 관객과의 전달거리의 차이에 따른 연기방법을 인지하고 카메라 메커니즘의 체계를 이해해야 한다. 또한 그에 따른 알맞은 연기를 하게 되면 연기는 더욱 자유로워지고 캐릭터를 표현하는 데 매우 유용하다. 무대연기와 카메라연기의 본질인 연기를 하는 방법과 캐릭터 구축에 관해서는 기본적으로 동일할 수 있다. 그러나 연극은 관객과 같이 호흡하며 배우 중심으로 연기하는 반면, 영화는 관객이 아닌 카메라의 렌즈를 통해 모든 것을 담아내기 때문에 감독의 연출과 편집에 좌우된다. 그러므로 배우가 표현할 수 있는 연기의 방식에는 확연한 차이가 있다. 카메라 연기는 연기술과 함께 카메라 메커니즘을 결합해야 한다. 이러한 카메라 메커니즘을 알아보기 위하여 첫째 카메라 연기의 시작인 영화연기의 역사를 살펴보고, 둘째 스타니슬랍스키의 시스템연기를 근간으로 영화연기에서 가장 많이 쓰이는 메소드 연기와 이를 적용한 영화들을 예시로 들어 배우들이 보다 쉽게 이해할 수 있도록 하였다. 마지막으로 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘에 따른 연기와 촬영을 시작한 뒤 카메라 앞에서 배우가 주도할 수 있는 영역 두 가지로 나누어 어떠한 연기방식이 효율적인지 살펴보았다. 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘으로는 샷, 앵글, 움직임과 그에 따라 달라지는 연기방식에 관하여 살펴보았고, 카메라 앞에서 배우의 연기로는 대사의 크기, 리액션, 배우의 움직임, 촬영현장, 오디션으로 나누어 본 연구자의 경험을 공유하며 살펴보았다. 그리하여 본 연구의 목적은 무대연기를 하던 배우들이 카메라 연기로 전환할 경우 배우가 필요한 연기술과 함께 카메라 메커니즘을 고찰함으로써 카메라 연기에 보다 쉽게 적응하도록 하는 것이다.
영상매체와의 발전 속도와 함께 카메라 연기를 하려는 배우들은 넘쳐나고 있다. 그러나 그에 맞는 연기력을 갖추기 위해 카메라 연기술의 정립은 아직 진행 중이다. 카메라 연기를 하려는 배우라면 자신만의 연기술과 함께 관객과의 전달거리의 차이에 따른 연기방법을 인지하고 카메라 메커니즘의 체계를 이해해야 한다. 또한 그에 따른 알맞은 연기를 하게 되면 연기는 더욱 자유로워지고 캐릭터를 표현하는 데 매우 유용하다. 무대연기와 카메라연기의 본질인 연기를 하는 방법과 캐릭터 구축에 관해서는 기본적으로 동일할 수 있다. 그러나 연극은 관객과 같이 호흡하며 배우 중심으로 연기하는 반면, 영화는 관객이 아닌 카메라의 렌즈를 통해 모든 것을 담아내기 때문에 감독의 연출과 편집에 좌우된다. 그러므로 배우가 표현할 수 있는 연기의 방식에는 확연한 차이가 있다. 카메라 연기는 연기술과 함께 카메라 메커니즘을 결합해야 한다. 이러한 카메라 메커니즘을 알아보기 위하여 첫째 카메라 연기의 시작인 영화연기의 역사를 살펴보고, 둘째 스타니슬랍스키의 시스템연기를 근간으로 영화연기에서 가장 많이 쓰이는 메소드 연기와 이를 적용한 영화들을 예시로 들어 배우들이 보다 쉽게 이해할 수 있도록 하였다. 마지막으로 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘에 따른 연기와 촬영을 시작한 뒤 카메라 앞에서 배우가 주도할 수 있는 영역 두 가지로 나누어 어떠한 연기방식이 효율적인지 살펴보았다. 감독의 주도하에 이루어지는 카메라의 메커니즘으로는 샷, 앵글, 움직임과 그에 따라 달라지는 연기방식에 관하여 살펴보았고, 카메라 앞에서 배우의 연기로는 대사의 크기, 리액션, 배우의 움직임, 촬영현장, 오디션으로 나누어 본 연구자의 경험을 공유하며 살펴보았다. 그리하여 본 연구의 목적은 무대연기를 하던 배우들이 카메라 연기로 전환할 경우 배우가 필요한 연기술과 함께 카메라 메커니즘을 고찰함으로써 카메라 연기에 보다 쉽게 적응하도록 하는 것이다.
As the mess media develops, the number of camera actors are increasing. However, there is a long way to define meaning of camera acting technique. To be a good camera actor, it is important to perceive the difference of acting method by distance from audience and their own technique and to understan...
As the mess media develops, the number of camera actors are increasing. However, there is a long way to define meaning of camera acting technique. To be a good camera actor, it is important to perceive the difference of acting method by distance from audience and their own technique and to understand the system of camera mechanism. It means that knowing how to act properly could help actors to play freely and be useful to express their characters. Basically, setting the character and determining performance method between stage acting and camera acting could be corresponding. However, there is a definite difference in their performances. In the case of stage acting, actors who communicate with audience is influential. On the other hand, in camera acting, the role of director’s editing and directing is most important because camera lens is the only way to show their performance. It is most important that acting technique be combined with camera mechanism in doing camera acting. To identify camera mechanism, the first step is to investigate the history of movie acting, the embark of camera acting. Secondly, this study investigates method acting, most widely employed in recent, based on Stanislavsky’s System acting and in addition, suggests method acting movies as an example to help actors’ understanding. Lastly, we compare the acting followed by camera mechanism under the control of directors and the acting which actors are able to lead in front of camera and finds out which way is more effective. The former contains shot, angles, movement and resulting acting ways and latter includes the size of lines, reaction, movement of actors, filming site, and audition, which are based on researcher’s experience. Therefore, the purpose of this study is to suggest the necessary acting techniques and camera mechanism for actors who switch from stage acting to camera acting and to help them to adjust to camera acting easily.
As the mess media develops, the number of camera actors are increasing. However, there is a long way to define meaning of camera acting technique. To be a good camera actor, it is important to perceive the difference of acting method by distance from audience and their own technique and to understand the system of camera mechanism. It means that knowing how to act properly could help actors to play freely and be useful to express their characters. Basically, setting the character and determining performance method between stage acting and camera acting could be corresponding. However, there is a definite difference in their performances. In the case of stage acting, actors who communicate with audience is influential. On the other hand, in camera acting, the role of director’s editing and directing is most important because camera lens is the only way to show their performance. It is most important that acting technique be combined with camera mechanism in doing camera acting. To identify camera mechanism, the first step is to investigate the history of movie acting, the embark of camera acting. Secondly, this study investigates method acting, most widely employed in recent, based on Stanislavsky’s System acting and in addition, suggests method acting movies as an example to help actors’ understanding. Lastly, we compare the acting followed by camera mechanism under the control of directors and the acting which actors are able to lead in front of camera and finds out which way is more effective. The former contains shot, angles, movement and resulting acting ways and latter includes the size of lines, reaction, movement of actors, filming site, and audition, which are based on researcher’s experience. Therefore, the purpose of this study is to suggest the necessary acting techniques and camera mechanism for actors who switch from stage acting to camera acting and to help them to adjust to camera acting easily.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.