본 논문은 2017년 5월에 제작된 단편영화 <다정을 위한 시간>에 대한 제작 보고서로, 촬영감독의 역할을 중심으로 서술하였다. 촬영감독은 시나리오에서 시 작하여 프리프로덕션, 프로덕션, 후반 작업까지 참여를 한다. 영화를 제작하면서 촬영감독은 감독의 조언자 내지 현장을 이끄는 역할을 한다. <다정을 위한 시간>은 회사의 말단 직원이 우연히 대리비서의 역할을 하면서, 사장의 딸을 만나 겪게 되는 이야기다. 큰 사건 없이 소소하게 진행되는 이야기 를 촬영감독으로써 어떻게 해석하고 풀어나가야 할까. 프리프로덕션에서는 공간과 로케이션에 대한 고민, 카메라와 렌즈, 그리고 조 명을 선택하는 이유에 관해 서술하고, 영화 제작을 준비하면서 고민했던 과정에 관해 서술하였다. 프로덕션에서는 카메라의 기술적인 언급과 더불어 조명의 선택 과 사용에 대해 자세히 설명하면서, 인물의 감정 변화에 따른 포지션과 움직임에 따른 ...
본 논문은 2017년 5월에 제작된 단편영화 <다정을 위한 시간>에 대한 제작 보고서로, 촬영감독의 역할을 중심으로 서술하였다. 촬영감독은 시나리오에서 시 작하여 프리프로덕션, 프로덕션, 후반 작업까지 참여를 한다. 영화를 제작하면서 촬영감독은 감독의 조언자 내지 현장을 이끄는 역할을 한다. <다정을 위한 시간>은 회사의 말단 직원이 우연히 대리비서의 역할을 하면서, 사장의 딸을 만나 겪게 되는 이야기다. 큰 사건 없이 소소하게 진행되는 이야기 를 촬영감독으로써 어떻게 해석하고 풀어나가야 할까. 프리프로덕션에서는 공간과 로케이션에 대한 고민, 카메라와 렌즈, 그리고 조 명을 선택하는 이유에 관해 서술하고, 영화 제작을 준비하면서 고민했던 과정에 관해 서술하였다. 프로덕션에서는 카메라의 기술적인 언급과 더불어 조명의 선택 과 사용에 대해 자세히 설명하면서, 인물의 감정 변화에 따른 포지션과 움직임에 따른 쇼트의 구성에 관해 서술하였다. 후반 작업에서는 색 보정을 중심으로 다루었으며, RAW 데이터에 대한 이해와 카메라와 렌즈의 선택이 가져오는 한계와 의의에 관해 서술하였다. 끝으로 촬영감독은 감독의 조언자로서, 시나리오에 대한 이해와 감독의 생각, 의도를 파악하여 영화 제작에 참여해야 한다. 서로 끊임없이 소통하고 설득시키 는 과정에서 좋은 결과가 나오기 마련이다. <다정을 위한 시간>은 영화를 바라 보고 접근하는 방식에 대해 다시 한번 고민할 기회를 준 작품이었다. 이번 작품 을 통해 필자가 얻은 성취감과 부족함으로 배운 것이 무엇이었는지, 좋은 촬영을 하기 위해 다시 한번 고민을 하며 본 논문을 마무리하고자 한다.
본 논문은 2017년 5월에 제작된 단편영화 <다정을 위한 시간>에 대한 제작 보고서로, 촬영감독의 역할을 중심으로 서술하였다. 촬영감독은 시나리오에서 시 작하여 프리프로덕션, 프로덕션, 후반 작업까지 참여를 한다. 영화를 제작하면서 촬영감독은 감독의 조언자 내지 현장을 이끄는 역할을 한다. <다정을 위한 시간>은 회사의 말단 직원이 우연히 대리비서의 역할을 하면서, 사장의 딸을 만나 겪게 되는 이야기다. 큰 사건 없이 소소하게 진행되는 이야기 를 촬영감독으로써 어떻게 해석하고 풀어나가야 할까. 프리프로덕션에서는 공간과 로케이션에 대한 고민, 카메라와 렌즈, 그리고 조 명을 선택하는 이유에 관해 서술하고, 영화 제작을 준비하면서 고민했던 과정에 관해 서술하였다. 프로덕션에서는 카메라의 기술적인 언급과 더불어 조명의 선택 과 사용에 대해 자세히 설명하면서, 인물의 감정 변화에 따른 포지션과 움직임에 따른 쇼트의 구성에 관해 서술하였다. 후반 작업에서는 색 보정을 중심으로 다루었으며, RAW 데이터에 대한 이해와 카메라와 렌즈의 선택이 가져오는 한계와 의의에 관해 서술하였다. 끝으로 촬영감독은 감독의 조언자로서, 시나리오에 대한 이해와 감독의 생각, 의도를 파악하여 영화 제작에 참여해야 한다. 서로 끊임없이 소통하고 설득시키 는 과정에서 좋은 결과가 나오기 마련이다. <다정을 위한 시간>은 영화를 바라 보고 접근하는 방식에 대해 다시 한번 고민할 기회를 준 작품이었다. 이번 작품 을 통해 필자가 얻은 성취감과 부족함으로 배운 것이 무엇이었는지, 좋은 촬영을 하기 위해 다시 한번 고민을 하며 본 논문을 마무리하고자 한다.
This thesis is a production report on the short film , which was produced in May 2017, and is centered on the role of the DoP. DoPs participate from scenario to preproduction, production and post-production. In making the film, the DoP serves as an advisor to the director as well as a leader on set....
This thesis is a production report on the short film , which was produced in May 2017, and is centered on the role of the DoP. DoPs participate from scenario to preproduction, production and post-production. In making the film, the DoP serves as an advisor to the director as well as a leader on set. is the story of a company employee who happens to be acting as a substitute, and meeting the boss's daughter. How should we interpret and solve a small story without a big incident as a film director? 'Pre-production' describes the concerns about space and location, the camera and lens, and the reason for choosing lighting, as well as the process of how I struggled to prepare for the film. In addition to the technical specifics of the camera, 'Production' gives details about the selection and use of lighting, describing the position and the composition of the show according to the characters' mood changes. 'Post-production' is focused on color correction and describes the limitations and significance of understanding RAW data and choice of cameras and lenses. Finally, as an advisor to the director, the DoP should engage in filmmaking by grasping and understanding the scenario and the director's thoughts and intentions. In the process of constantly communicating and persuading each other, good results are bound to come out. was an opportunity to think again about the way the film can be viewed and approached. I want to finish this paper by thinking over what I learned from the achievement, as well as my shortcomings, in order to achieve even better cinematography in the future.
This thesis is a production report on the short film , which was produced in May 2017, and is centered on the role of the DoP. DoPs participate from scenario to preproduction, production and post-production. In making the film, the DoP serves as an advisor to the director as well as a leader on set. is the story of a company employee who happens to be acting as a substitute, and meeting the boss's daughter. How should we interpret and solve a small story without a big incident as a film director? 'Pre-production' describes the concerns about space and location, the camera and lens, and the reason for choosing lighting, as well as the process of how I struggled to prepare for the film. In addition to the technical specifics of the camera, 'Production' gives details about the selection and use of lighting, describing the position and the composition of the show according to the characters' mood changes. 'Post-production' is focused on color correction and describes the limitations and significance of understanding RAW data and choice of cameras and lenses. Finally, as an advisor to the director, the DoP should engage in filmmaking by grasping and understanding the scenario and the director's thoughts and intentions. In the process of constantly communicating and persuading each other, good results are bound to come out. was an opportunity to think again about the way the film can be viewed and approached. I want to finish this paper by thinking over what I learned from the achievement, as well as my shortcomings, in order to achieve even better cinematography in the future.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.