최근 몇 년간 전 세계의 미디어 산업계에서는 지각변동이 일어나고 있다. 온라인을 기반으로 한 뉴미디어의 강세가 두드러지고 있는 가운데 전통의 방송 플랫폼들의 약세현상은 어쩔 수 없는 시대적 자연스러운 현상이라고 볼 수밖에 없다. 중국 또한 미디어산업에 대한 산업구조의 재편이 이루어지고 있는 가운데 가장 큰 성장세를 이루고 있는 것은 역시 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장이다. 지속적으로 침체되어 가는 중국의 방송시장에 비해, 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장은 뉴미디어 환경 개선 및 급속한 사용자 수의 증가에 힘입어 고도의 성장추세가 지속되고 있다. 특히 온라인 동영상 플랫폼은 기존의 방송플랫폼보다 중국 정부의 규제가 상대적으로 덜하여 해외의 다양한 콘텐츠들이 중국의 뉴미디어시장에서 성과를 거두고 있다. 따라서 본 연구는 중국의 뉴미디어의 사용자 분석과 중국의 애니메이션산업분석을 통해 중국시장의 가능성과 시장접근 방법을 고찰해보려고 한다. 이에 따라 중국의 3대 대표적 뉴미디어 플랫폼인 아이치이(iQIYI), 유쿠(Youku), ...
최근 몇 년간 전 세계의 미디어 산업계에서는 지각변동이 일어나고 있다. 온라인을 기반으로 한 뉴미디어의 강세가 두드러지고 있는 가운데 전통의 방송 플랫폼들의 약세현상은 어쩔 수 없는 시대적 자연스러운 현상이라고 볼 수밖에 없다. 중국 또한 미디어산업에 대한 산업구조의 재편이 이루어지고 있는 가운데 가장 큰 성장세를 이루고 있는 것은 역시 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장이다. 지속적으로 침체되어 가는 중국의 방송시장에 비해, 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장은 뉴미디어 환경 개선 및 급속한 사용자 수의 증가에 힘입어 고도의 성장추세가 지속되고 있다. 특히 온라인 동영상 플랫폼은 기존의 방송플랫폼보다 중국 정부의 규제가 상대적으로 덜하여 해외의 다양한 콘텐츠들이 중국의 뉴미디어시장에서 성과를 거두고 있다. 따라서 본 연구는 중국의 뉴미디어의 사용자 분석과 중국의 애니메이션산업분석을 통해 중국시장의 가능성과 시장접근 방법을 고찰해보려고 한다. 이에 따라 중국의 3대 대표적 뉴미디어 플랫폼인 아이치이(iQIYI), 유쿠(Youku), 텐센트 비디오(Tencent Video)의 콘텐츠전략에 대한 심층비교분석을 애니메이션 콘텐츠 중심으로 진행해보기로 한다. 결과적으로 본 연구는 애니메이션 콘텐츠를 중심으로 중국 뉴미디어 시장을 집중적으로 연구하여, 한국애니메이션의 중국 뉴미디어 시장진출을 위해 그 가능성과 방법론을 제시하고 나아가 애니메이션 분야에서도 한국드라마 <태양의 후예>처럼 중국시장에서 엄청난 성공을 거둘 수 있는 계기를 마련하고자 함이 본 연구의 목적이라 할 수 있다.
최근 몇 년간 전 세계의 미디어 산업계에서는 지각변동이 일어나고 있다. 온라인을 기반으로 한 뉴미디어의 강세가 두드러지고 있는 가운데 전통의 방송 플랫폼들의 약세현상은 어쩔 수 없는 시대적 자연스러운 현상이라고 볼 수밖에 없다. 중국 또한 미디어산업에 대한 산업구조의 재편이 이루어지고 있는 가운데 가장 큰 성장세를 이루고 있는 것은 역시 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장이다. 지속적으로 침체되어 가는 중국의 방송시장에 비해, 온라인 동영상 플랫폼을 비롯한 뉴미디어시장은 뉴미디어 환경 개선 및 급속한 사용자 수의 증가에 힘입어 고도의 성장추세가 지속되고 있다. 특히 온라인 동영상 플랫폼은 기존의 방송플랫폼보다 중국 정부의 규제가 상대적으로 덜하여 해외의 다양한 콘텐츠들이 중국의 뉴미디어시장에서 성과를 거두고 있다. 따라서 본 연구는 중국의 뉴미디어의 사용자 분석과 중국의 애니메이션산업분석을 통해 중국시장의 가능성과 시장접근 방법을 고찰해보려고 한다. 이에 따라 중국의 3대 대표적 뉴미디어 플랫폼인 아이치이(iQIYI), 유쿠(Youku), 텐센트 비디오(Tencent Video)의 콘텐츠전략에 대한 심층비교분석을 애니메이션 콘텐츠 중심으로 진행해보기로 한다. 결과적으로 본 연구는 애니메이션 콘텐츠를 중심으로 중국 뉴미디어 시장을 집중적으로 연구하여, 한국애니메이션의 중국 뉴미디어 시장진출을 위해 그 가능성과 방법론을 제시하고 나아가 애니메이션 분야에서도 한국드라마 <태양의 후예>처럼 중국시장에서 엄청난 성공을 거둘 수 있는 계기를 마련하고자 함이 본 연구의 목적이라 할 수 있다.
In recent years, vast changes have taken place in the media industry all over the world. As the online-based new media is getting remarkably strong, the weakening of traditional broadcasting platforms can't help but be seen as a natural phenomenon in this era. The largest growth definitely lies...
In recent years, vast changes have taken place in the media industry all over the world. As the online-based new media is getting remarkably strong, the weakening of traditional broadcasting platforms can't help but be seen as a natural phenomenon in this era. The largest growth definitely lies in the new media market, including online video platforms-as China too-jumps in to implement the reorganization of the industry structure for the media industry. Compared to China's steadily declining broadcasting market, the new media market, including online video platforms, has continued to grow at a high rate due to the improved new media environment and a rapid increase in the number of users. In particular, various overseas contents are paying off in China's new media market, since online video platforms are relatively less regulated by the Chinese government than the existing broadcasting platforms. Therefore, this study regards considering the possibility and market access methods of the Chinese market through user analysis of new media and the animation industry in China. Accordingly, this study will conduct an in-depth analysis focusing on animation contents regarding content strategies of China's three leading new media platforms, which are iQIYI, Youku and Tencent Video. Finally, the purpose of this study is aimed at intense research of the new media market of China, focusing on animation contents, to present the possibility and methodology of Korean animations aimed at advancing into the Chinese new media market, and further on, to provide an opportunity to achieve enormous success in the Chinese market like the Korean soap opera, "Descendants of the Sun".
In recent years, vast changes have taken place in the media industry all over the world. As the online-based new media is getting remarkably strong, the weakening of traditional broadcasting platforms can't help but be seen as a natural phenomenon in this era. The largest growth definitely lies in the new media market, including online video platforms-as China too-jumps in to implement the reorganization of the industry structure for the media industry. Compared to China's steadily declining broadcasting market, the new media market, including online video platforms, has continued to grow at a high rate due to the improved new media environment and a rapid increase in the number of users. In particular, various overseas contents are paying off in China's new media market, since online video platforms are relatively less regulated by the Chinese government than the existing broadcasting platforms. Therefore, this study regards considering the possibility and market access methods of the Chinese market through user analysis of new media and the animation industry in China. Accordingly, this study will conduct an in-depth analysis focusing on animation contents regarding content strategies of China's three leading new media platforms, which are iQIYI, Youku and Tencent Video. Finally, the purpose of this study is aimed at intense research of the new media market of China, focusing on animation contents, to present the possibility and methodology of Korean animations aimed at advancing into the Chinese new media market, and further on, to provide an opportunity to achieve enormous success in the Chinese market like the Korean soap opera, "Descendants of the Sun".
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