본 연구자는 초등학생 1-2학년을 대상으로 코다이 음악교수법을 활용한 가창교육지도 방안을 연구하여 이를 수업에 적용시켰을 때 어떠한 효과를 낼 수 있는지에 대해 연구한 논문이다. 코다이 음악교수법을 적용시켜 사고에 얽매이지 않은 자연스러운 교수방안을 제시함으로써 아이들의 음악적 흥미 및 기초능력을 성장시키는데 어떤 영향을 가져오는지 살펴보고, 이를 토대로 계속해서 수렴하고 수정해 나간다면 좋은 결과를 얻을 수 있을 것이다. 본 논문에서 제시한 교수 학습지도안은 다음과 같다. 초등학교 음악 교과에 수록되어있는 곡과 누구나 쉽게 익힐...
본 연구자는 초등학생 1-2학년을 대상으로 코다이 음악교수법을 활용한 가창교육지도 방안을 연구하여 이를 수업에 적용시켰을 때 어떠한 효과를 낼 수 있는지에 대해 연구한 논문이다. 코다이 음악교수법을 적용시켜 사고에 얽매이지 않은 자연스러운 교수방안을 제시함으로써 아이들의 음악적 흥미 및 기초능력을 성장시키는데 어떤 영향을 가져오는지 살펴보고, 이를 토대로 계속해서 수렴하고 수정해 나간다면 좋은 결과를 얻을 수 있을 것이다. 본 논문에서 제시한 교수 학습지도안은 다음과 같다. 초등학교 음악 교과에 수록되어있는 곡과 누구나 쉽게 익힐 수 있는 쉬운 곡을 제재곡으로 선정한 후 코다이 음악교수법의 계명창법, 내청훈련, 창작활동 순서로 적용하였다. 첫 째, 계명창법과 내청훈련, 선율그리기 활동을 진행함으로써 음감, 음높이, 선율 등 음악적 기초 능력을 키우게 하였다. 둘 째, 두 음정을 사용한 화음 만들기 활동과 이어지는 음악 놀이 활동으로 화음에 대한 개념 및 창의성, 음감, 사회성, 흥미 등을 유발시켰다. 셋 째, 신체를 사용한 리듬 훈련으로 리듬 창작을 통해 창의력과 음악적 능력을 기르는데 목표를 두었다. 코다이 음악교수법을 이용하여 제시한 가창 학습지도 방안이 음악적 능력을 키울 뿐만 아니라, 기본 소양에도 적용되길 바라며 효율적인 학습지도 방안을 시범을 통해 장. 단점을 찾고 이를 수정해 나간다면 분명 좋은 결과를 얻을 수 있을 것이다.
본 연구자는 초등학생 1-2학년을 대상으로 코다이 음악교수법을 활용한 가창교육지도 방안을 연구하여 이를 수업에 적용시켰을 때 어떠한 효과를 낼 수 있는지에 대해 연구한 논문이다. 코다이 음악교수법을 적용시켜 사고에 얽매이지 않은 자연스러운 교수방안을 제시함으로써 아이들의 음악적 흥미 및 기초능력을 성장시키는데 어떤 영향을 가져오는지 살펴보고, 이를 토대로 계속해서 수렴하고 수정해 나간다면 좋은 결과를 얻을 수 있을 것이다. 본 논문에서 제시한 교수 학습지도안은 다음과 같다. 초등학교 음악 교과에 수록되어있는 곡과 누구나 쉽게 익힐 수 있는 쉬운 곡을 제재곡으로 선정한 후 코다이 음악교수법의 계명창법, 내청훈련, 창작활동 순서로 적용하였다. 첫 째, 계명창법과 내청훈련, 선율그리기 활동을 진행함으로써 음감, 음높이, 선율 등 음악적 기초 능력을 키우게 하였다. 둘 째, 두 음정을 사용한 화음 만들기 활동과 이어지는 음악 놀이 활동으로 화음에 대한 개념 및 창의성, 음감, 사회성, 흥미 등을 유발시켰다. 셋 째, 신체를 사용한 리듬 훈련으로 리듬 창작을 통해 창의력과 음악적 능력을 기르는데 목표를 두었다. 코다이 음악교수법을 이용하여 제시한 가창 학습지도 방안이 음악적 능력을 키울 뿐만 아니라, 기본 소양에도 적용되길 바라며 효율적인 학습지도 방안을 시범을 통해 장. 단점을 찾고 이를 수정해 나간다면 분명 좋은 결과를 얻을 수 있을 것이다.
This is a paper that researched the teaching methods of singing in elementary school 1 to 2 grades using the Kodaly music teaching method and how they can be applied to classes. If the Kodaly Music Professors Act is applied to present a natural teaching method that is not tied to thinking, the effec...
This is a paper that researched the teaching methods of singing in elementary school 1 to 2 grades using the Kodaly music teaching method and how they can be applied to classes. If the Kodaly Music Professors Act is applied to present a natural teaching method that is not tied to thinking, the effect of children's musical interest and basic skills will be investigated and the result will be good results will be collected and revised. The professor presented in this paper. The study guide is as follows. After selecting songs included in elementary school music subjects and easy songs that could be easily mastered by anyone, the Kodaly Music Teaching Act was applied in order of commandment, internal training, and creative activities. First, by conducting commandeering, internal hearing training, and melody drawing activities, the musical basic skills such as pitch, pitch, and melody were developed. Second, the chord-making activities using two notes and the music-playing activities that followed gave rise to concepts and creativity, sound quality, sociality, interest, etc. Third, the goal was to develop creativity and musical ability through rhythmic creation through rhythmic training using the body. If the singing instruction plan presented using the Kodaly Music Teaching Method not only increases musical ability, but also applies to basic skills, and if efficient teaching methods are found through demonstration, it will surely produce good results.
This is a paper that researched the teaching methods of singing in elementary school 1 to 2 grades using the Kodaly music teaching method and how they can be applied to classes. If the Kodaly Music Professors Act is applied to present a natural teaching method that is not tied to thinking, the effect of children's musical interest and basic skills will be investigated and the result will be good results will be collected and revised. The professor presented in this paper. The study guide is as follows. After selecting songs included in elementary school music subjects and easy songs that could be easily mastered by anyone, the Kodaly Music Teaching Act was applied in order of commandment, internal training, and creative activities. First, by conducting commandeering, internal hearing training, and melody drawing activities, the musical basic skills such as pitch, pitch, and melody were developed. Second, the chord-making activities using two notes and the music-playing activities that followed gave rise to concepts and creativity, sound quality, sociality, interest, etc. Third, the goal was to develop creativity and musical ability through rhythmic creation through rhythmic training using the body. If the singing instruction plan presented using the Kodaly Music Teaching Method not only increases musical ability, but also applies to basic skills, and if efficient teaching methods are found through demonstration, it will surely produce good results.
주제어
#코다이 교수법 가창 수업 음악 놀이 활동 수업 창작 수업
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.