인터넷 기술의 발달로 전자상거래가 나타나면서 거래 방식의 혁신이 일어났다. 전자상거래가 시간과 공간의 제한을 넘어서면서 소비자들은 임의의 시간과 장소에서 거래를 하면서 거래의 효율성을 크게 높였다. 그러나, 전기 사업자는 판매, 물류 및 마케팅 등에서도 도전에 직면하였다. 기회와 도전이 공존하는 배경하에 전자 상거래 업체의 마케팅 문제와 그 근본 원인을 심층적으로 분석하는 것이 전자 상거래 업체의 마케팅 전략 실시에 매우 중요하다. 오늘날 전자상거래는 편리성, 안전성과 교호성이 기업과 기업 사이에 자리 잡고 있다. 이는 기업과 소비자 간의 정보 소통과 무역 활동의 중요한 형식이며 소비자의 생활과의 연계도 점점 더 긴밀해지고 있다. 거래활동이 네트워크상에 깊숙이 퍼지면서 전자상거래는 여러 가지 다른 모형을 낳았다. 예를 들어 B2C, C2C, ...
인터넷 기술의 발달로 전자상거래가 나타나면서 거래 방식의 혁신이 일어났다. 전자상거래가 시간과 공간의 제한을 넘어서면서 소비자들은 임의의 시간과 장소에서 거래를 하면서 거래의 효율성을 크게 높였다. 그러나, 전기 사업자는 판매, 물류 및 마케팅 등에서도 도전에 직면하였다. 기회와 도전이 공존하는 배경하에 전자 상거래 업체의 마케팅 문제와 그 근본 원인을 심층적으로 분석하는 것이 전자 상거래 업체의 마케팅 전략 실시에 매우 중요하다. 오늘날 전자상거래는 편리성, 안전성과 교호성이 기업과 기업 사이에 자리 잡고 있다. 이는 기업과 소비자 간의 정보 소통과 무역 활동의 중요한 형식이며 소비자의 생활과의 연계도 점점 더 긴밀해지고 있다. 거래활동이 네트워크상에 깊숙이 퍼지면서 전자상거래는 여러 가지 다른 모형을 낳았다. 예를 들어 B2C, C2C, B2B 등이 있다. 특히 B2C의 발전이 가장 주목을 끌었으며, 양과 규모는 각각의 전자상거래 모형 중 가장 컸다. 징둥은 몇 차례에 걸친 업계의 간판재조정과 통합으로 업계 1위 자리에 올랐다. 본 문서에서는 B2C 전상 모형에서 성공기업인 징둥을 중심으로 성공적으로 이를 발전시킬 수 있는 운영전략을 분석하였으며, 현재 징둥 발전 중인 문제를 검토하고, 해결 방안을 찾아내고, 그에 상응하는 조언을 함으로써 동종 기업의 마케팅 전략에 대한 본보기를 제공할 것이다.
인터넷 기술의 발달로 전자상거래가 나타나면서 거래 방식의 혁신이 일어났다. 전자상거래가 시간과 공간의 제한을 넘어서면서 소비자들은 임의의 시간과 장소에서 거래를 하면서 거래의 효율성을 크게 높였다. 그러나, 전기 사업자는 판매, 물류 및 마케팅 등에서도 도전에 직면하였다. 기회와 도전이 공존하는 배경하에 전자 상거래 업체의 마케팅 문제와 그 근본 원인을 심층적으로 분석하는 것이 전자 상거래 업체의 마케팅 전략 실시에 매우 중요하다. 오늘날 전자상거래는 편리성, 안전성과 교호성이 기업과 기업 사이에 자리 잡고 있다. 이는 기업과 소비자 간의 정보 소통과 무역 활동의 중요한 형식이며 소비자의 생활과의 연계도 점점 더 긴밀해지고 있다. 거래활동이 네트워크상에 깊숙이 퍼지면서 전자상거래는 여러 가지 다른 모형을 낳았다. 예를 들어 B2C, C2C, B2B 등이 있다. 특히 B2C의 발전이 가장 주목을 끌었으며, 양과 규모는 각각의 전자상거래 모형 중 가장 컸다. 징둥은 몇 차례에 걸친 업계의 간판재조정과 통합으로 업계 1위 자리에 올랐다. 본 문서에서는 B2C 전상 모형에서 성공기업인 징둥을 중심으로 성공적으로 이를 발전시킬 수 있는 운영전략을 분석하였으며, 현재 징둥 발전 중인 문제를 검토하고, 해결 방안을 찾아내고, 그에 상응하는 조언을 함으로써 동종 기업의 마케팅 전략에 대한 본보기를 제공할 것이다.
With the development of Internet technology, e-commerce has emerged, which has led to innovation in trading models. E-commerce breaks through time and space restrictions, enabling consumers to conduct trading activities at any time and place, thus greatly improving transaction efficiency. However, e...
With the development of Internet technology, e-commerce has emerged, which has led to innovation in trading models. E-commerce breaks through time and space restrictions, enabling consumers to conduct trading activities at any time and place, thus greatly improving transaction efficiency. However, e-commerce companies also face challenges in sales, logistics and marketing. In the context of the coexistence of opportunities and challenges, an in-depth analysis of the marketing problems and their root causes of e-commerce companies is essential for the implementation of e-commerce corporate marketing strategies. Nowadays, e-commerce has become an important form of information communication and trade between enterprises and enterprises, and between enterprises and consumers, with its convenience, security and interactivity. With the deepening of trading activities on the Internet, e-commerce has produced many different modes, such as B2C, C2C, B2B and so on. Among them, the development of B2C is the most eye-catching, and the number and scale are the most e-commerce models. After several rounds of industry reshuffle and integration, E-Commerce successfully entered the first echelon of the industry. Therefore, this paper takes the successful enterprise Jingdong as the center in the B2C e-commerce model, analyzes the operational strategy of its successful development, discusses the current problems in the development of Jingdong, finds solutions and puts forward corresponding suggestions, in order to provide reference for the marketing strategies of similar enterprises.
With the development of Internet technology, e-commerce has emerged, which has led to innovation in trading models. E-commerce breaks through time and space restrictions, enabling consumers to conduct trading activities at any time and place, thus greatly improving transaction efficiency. However, e-commerce companies also face challenges in sales, logistics and marketing. In the context of the coexistence of opportunities and challenges, an in-depth analysis of the marketing problems and their root causes of e-commerce companies is essential for the implementation of e-commerce corporate marketing strategies. Nowadays, e-commerce has become an important form of information communication and trade between enterprises and enterprises, and between enterprises and consumers, with its convenience, security and interactivity. With the deepening of trading activities on the Internet, e-commerce has produced many different modes, such as B2C, C2C, B2B and so on. Among them, the development of B2C is the most eye-catching, and the number and scale are the most e-commerce models. After several rounds of industry reshuffle and integration, E-Commerce successfully entered the first echelon of the industry. Therefore, this paper takes the successful enterprise Jingdong as the center in the B2C e-commerce model, analyzes the operational strategy of its successful development, discusses the current problems in the development of Jingdong, finds solutions and puts forward corresponding suggestions, in order to provide reference for the marketing strategies of similar enterprises.
주제어
#e-commerce Jingdong marketing strategy.전자 상거래 B2C 징둥 마케팅 전략
학위논문 정보
저자
왕영주
학위수여기관
우석대학교 일반대학원
학위구분
국내석사
학과
경영학과 경영학전공
지도교수
윤장원
발행연도
2020
총페이지
vi, 55
키워드
e-commerce Jingdong marketing strategy.전자 상거래 B2C 징둥 마케팅 전략
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