지아장커는 중국 제 6세대 감독들 중에서 뿐만 아니라 중국 영화 100여 년의 역사 중에서도 중요하며 세계 영화계에서도 독특한 존재다. 영화의 민생노동이라 자칭하는 지아장커는 자신의 생활경험에서 출발하여 그 시야를 사회변혁기의 아웃사이더 인물 군에 집중시켰기 때문이다. 또한 객관적 시각으로, 진지하고 평등한 태도로 사회의 아웃사이더 인물들을 영화화함으로써 중국의 아웃사이더 소재 영화의 단점을 보완하였다. 중국영화가 사회변혁시기에 일련의 사회문제를 맞닥뜨렸을 때 보였던 도피성과 나약한 태도를, 지아장커는 정면으로 맞섰기에 그의 영화는 사회 문헌적 가치와 의의가 매우 깊다고 할 수 있다. 본 논문에서 아웃사이더 인물들은, 중국의 대변혁이 이루어지는 특수 전환기에 생겨난 소외계층으로 정의하였다. 구체적으로는 고향을 떠난 농민 노동자, 직업 없이 떠도는 유랑자, 남성에게 억압된 여성으로 분류된다. 이들은 생존과 정신적 이중고에 시달리거나, 어쩔 수 없이 혹은 스스로 자처하여 중국 격변기의 소외된 존재가 된다. 본 논문은 모두 8장으로 구성되어 있으며, 내용은 다음과 같다. 제1장 서론 부분에서는 본문의 연구 배경, 연구의 필요성, 연구 범위, 연구 방법에 대해 설명한다. 제2장에서는 지아장커 감독의 생애와 영화 창작에 대해 설명한다. 제3장은 지아장커의 작품 <천주정>에 관한 연구이다. 제4장은 영화 속 아웃사이더 인물에 대한 전체적인 분석을 담고 있다. 제5장에서는 지아장커 영화 <천주정>에 나오는 주변 인물들의 서사적 특징을 분석하였다. 그 가운데 낙후된 현성의 고향, 쉽지 않은 타향살이, 여성들의 유흥장소에서의 타락, 역전에서 일자리를 찾는 빈곤층 인물 등의 묘사는 아웃사이더 인물들이 처한 생존의 어려움을 보여준다. 제6장에서는 <천주정>에서 아웃사이더 인물의 영상 언어적 특징을 분석하였다. 특히 지아장커는 ...
지아장커는 중국 제 6세대 감독들 중에서 뿐만 아니라 중국 영화 100여 년의 역사 중에서도 중요하며 세계 영화계에서도 독특한 존재다. 영화의 민생노동이라 자칭하는 지아장커는 자신의 생활경험에서 출발하여 그 시야를 사회변혁기의 아웃사이더 인물 군에 집중시켰기 때문이다. 또한 객관적 시각으로, 진지하고 평등한 태도로 사회의 아웃사이더 인물들을 영화화함으로써 중국의 아웃사이더 소재 영화의 단점을 보완하였다. 중국영화가 사회변혁시기에 일련의 사회문제를 맞닥뜨렸을 때 보였던 도피성과 나약한 태도를, 지아장커는 정면으로 맞섰기에 그의 영화는 사회 문헌적 가치와 의의가 매우 깊다고 할 수 있다. 본 논문에서 아웃사이더 인물들은, 중국의 대변혁이 이루어지는 특수 전환기에 생겨난 소외계층으로 정의하였다. 구체적으로는 고향을 떠난 농민 노동자, 직업 없이 떠도는 유랑자, 남성에게 억압된 여성으로 분류된다. 이들은 생존과 정신적 이중고에 시달리거나, 어쩔 수 없이 혹은 스스로 자처하여 중국 격변기의 소외된 존재가 된다. 본 논문은 모두 8장으로 구성되어 있으며, 내용은 다음과 같다. 제1장 서론 부분에서는 본문의 연구 배경, 연구의 필요성, 연구 범위, 연구 방법에 대해 설명한다. 제2장에서는 지아장커 감독의 생애와 영화 창작에 대해 설명한다. 제3장은 지아장커의 작품 <천주정>에 관한 연구이다. 제4장은 영화 속 아웃사이더 인물에 대한 전체적인 분석을 담고 있다. 제5장에서는 지아장커 영화 <천주정>에 나오는 주변 인물들의 서사적 특징을 분석하였다. 그 가운데 낙후된 현성의 고향, 쉽지 않은 타향살이, 여성들의 유흥장소에서의 타락, 역전에서 일자리를 찾는 빈곤층 인물 등의 묘사는 아웃사이더 인물들이 처한 생존의 어려움을 보여준다. 제6장에서는 <천주정>에서 아웃사이더 인물의 영상 언어적 특징을 분석하였다. 특히 지아장커는 롱테이크 기법과 투박한 사투리, 유행가 등의 시청각적 요소로 아웃사이더 인물들의 일상을 묘사하는 데 익숙하다. 제7장에서는 지아장커의 아웃사이더 인물을 소재로 한 영화의 사회적 가치를 분석하였다. 제8장은 본 논문의 결론 부분이다. 지아장커의 작품 <천주정>에 나오는 주변 인물의 특성과 창작방법을 요약해 본 논문의 한계와 그 시사점을 기술하였다. 영화 <천주정>은 뉴스에 등장하는 폭력사태를 재구성하였다. 사회 변화 속에서 당대 중국이 안고 있었던 수많은 모순을, 아웃사이더 인물의 운명을 통해 보여 주고 있다. 무관해 보이는 네 가지 이야기를 하나의 핵심으로 연결한 것은, 사회에 대한 그리고 하층민들에 대한 지아장커의 깊은 관심과 인간적인 감정을 표현하고 있는 것이다.
지아장커는 중국 제 6세대 감독들 중에서 뿐만 아니라 중국 영화 100여 년의 역사 중에서도 중요하며 세계 영화계에서도 독특한 존재다. 영화의 민생노동이라 자칭하는 지아장커는 자신의 생활경험에서 출발하여 그 시야를 사회변혁기의 아웃사이더 인물 군에 집중시켰기 때문이다. 또한 객관적 시각으로, 진지하고 평등한 태도로 사회의 아웃사이더 인물들을 영화화함으로써 중국의 아웃사이더 소재 영화의 단점을 보완하였다. 중국영화가 사회변혁시기에 일련의 사회문제를 맞닥뜨렸을 때 보였던 도피성과 나약한 태도를, 지아장커는 정면으로 맞섰기에 그의 영화는 사회 문헌적 가치와 의의가 매우 깊다고 할 수 있다. 본 논문에서 아웃사이더 인물들은, 중국의 대변혁이 이루어지는 특수 전환기에 생겨난 소외계층으로 정의하였다. 구체적으로는 고향을 떠난 농민 노동자, 직업 없이 떠도는 유랑자, 남성에게 억압된 여성으로 분류된다. 이들은 생존과 정신적 이중고에 시달리거나, 어쩔 수 없이 혹은 스스로 자처하여 중국 격변기의 소외된 존재가 된다. 본 논문은 모두 8장으로 구성되어 있으며, 내용은 다음과 같다. 제1장 서론 부분에서는 본문의 연구 배경, 연구의 필요성, 연구 범위, 연구 방법에 대해 설명한다. 제2장에서는 지아장커 감독의 생애와 영화 창작에 대해 설명한다. 제3장은 지아장커의 작품 <천주정>에 관한 연구이다. 제4장은 영화 속 아웃사이더 인물에 대한 전체적인 분석을 담고 있다. 제5장에서는 지아장커 영화 <천주정>에 나오는 주변 인물들의 서사적 특징을 분석하였다. 그 가운데 낙후된 현성의 고향, 쉽지 않은 타향살이, 여성들의 유흥장소에서의 타락, 역전에서 일자리를 찾는 빈곤층 인물 등의 묘사는 아웃사이더 인물들이 처한 생존의 어려움을 보여준다. 제6장에서는 <천주정>에서 아웃사이더 인물의 영상 언어적 특징을 분석하였다. 특히 지아장커는 롱테이크 기법과 투박한 사투리, 유행가 등의 시청각적 요소로 아웃사이더 인물들의 일상을 묘사하는 데 익숙하다. 제7장에서는 지아장커의 아웃사이더 인물을 소재로 한 영화의 사회적 가치를 분석하였다. 제8장은 본 논문의 결론 부분이다. 지아장커의 작품 <천주정>에 나오는 주변 인물의 특성과 창작방법을 요약해 본 논문의 한계와 그 시사점을 기술하였다. 영화 <천주정>은 뉴스에 등장하는 폭력사태를 재구성하였다. 사회 변화 속에서 당대 중국이 안고 있었던 수많은 모순을, 아웃사이더 인물의 운명을 통해 보여 주고 있다. 무관해 보이는 네 가지 이야기를 하나의 핵심으로 연결한 것은, 사회에 대한 그리고 하층민들에 대한 지아장커의 깊은 관심과 인간적인 감정을 표현하고 있는 것이다.
Whether in the sixth generation of directors or in China's more than 100 years of film history, whether in the Chinese film or the world film industry , Jia Zhangke is the most unique existence. Jia Zhangke, who claims to be a film migrant worker, starts from his own life experience and aims at the ...
Whether in the sixth generation of directors or in China's more than 100 years of film history, whether in the Chinese film or the world film industry , Jia Zhangke is the most unique existence. Jia Zhangke, who claims to be a film migrant worker, starts from his own life experience and aims at the outsiders in the period of social transformation. He communicates with the people at the bottom of the society with a sincere and equal attitude from an objective perspective, which makes up for the lack of China's bottom marginal films and rewrites the evasive and cowardly attitude of China's film in the face of a series of social problems in the period of social transformation. It has a very profound social literature value and significance. In this thesis, the marginal people are defined as the vulnerable groups in the special transition period in which great changes have taken place in the national history. It can be divided into three categories, the peasants and workers who left their hometown, the homeless without occupation, and the vulnerable women oppressed by men. They are in the dilemma of survival and spirit. Either forced by helplessness or taking the initiative to choose to become a neglected existence in the period of great changes in the country. A Touch of Sin is an artistic rewriting of the violence in the hot news. Through the fate of the bottom characters, it reveals many contradictions in the social transformation of contemporary China. The four seemingly unrelated stories are connected with the same core, reflecting Jia Zhangke's social concern and the bottom perspective with full human care. This thesis consists of eight chapters. The first chapter is the introduction, which explains the background, necessity, scope and method of this study. Jia Zhangke is a member of the sixth generation of directors in China. It is the background and significance of Jia Zhangke's film creation to shift the perspective of creation to real life. At the same time, this paper studies Jia Zhangke's works and movies based on the outsiders. The second chapter describes the life and film creation of director Jia Zhangke. Jia Zhangke was born in a small county in Shanxi Province, China. His film learning and creation experience are also different from that of his contemporaries. This is also an important reason for the formation of his realistic style. The third chapter is about the study of Jia Zhangke's film A Touch of Sin. Although A Touch of Sin adapted from news event has not been officially released in China, it had a good response abroad. The realistic characteristics of the film are regional and epochal and of humanistic concern. The fourth chapter makes an overall analysis of the outsiders in the film. Through careful study of the image data, this paper sums up the common state and characteristics of the marginal characters in the film, summarizes three types of marginal characters in the film, and analyzes their living conditions from the material life and spiritual life. The fifth chapter analyzes the narrative characteristics of marginal characters in Jia Zhangke's film A Touch of Sin. Among them, the space objects such as the hometown of the county seat, the strange city, the entertainment places, the post station and so on show the survival dilemma of the outsiders. Through time modeling, carving the history of marginal characters and showing the daily life of marginal people, it shows the powerlessness of marginal people to survive. The sixth chapter analyzes the image language features of the outsiders in A Touch of Sin. Among them, Jia Zhangke used to restore the daily life of marginal people by means of sound and image, such as long shot, broken narration, simple dialect, pop songs, etc., and brought philosophical thinking about life and time to the viewers in a real way. The seventh chapter analyzes the social value of Jia Zhangke's films about outsiders. Jia Zhangke's film has very valuable social value. It is like a mirror of the times, recording the daily life of the marginalized groups in the period of social transformation in China. It criticizes the social problems exposed in the period of national transformation to a certain extent, and shows respect for the huge cost paid by the social bottom groups. It is full of humanitarian care and intellectual moral conscience. The eighth chapter is the conclusion of this thesis. This paper summarizes the characteristics and creative methods of outsiders in Jia Zhangke's film A Touch of Sin and discusses the limitations and inspiration of this thesis.
Whether in the sixth generation of directors or in China's more than 100 years of film history, whether in the Chinese film or the world film industry , Jia Zhangke is the most unique existence. Jia Zhangke, who claims to be a film migrant worker, starts from his own life experience and aims at the outsiders in the period of social transformation. He communicates with the people at the bottom of the society with a sincere and equal attitude from an objective perspective, which makes up for the lack of China's bottom marginal films and rewrites the evasive and cowardly attitude of China's film in the face of a series of social problems in the period of social transformation. It has a very profound social literature value and significance. In this thesis, the marginal people are defined as the vulnerable groups in the special transition period in which great changes have taken place in the national history. It can be divided into three categories, the peasants and workers who left their hometown, the homeless without occupation, and the vulnerable women oppressed by men. They are in the dilemma of survival and spirit. Either forced by helplessness or taking the initiative to choose to become a neglected existence in the period of great changes in the country. A Touch of Sin is an artistic rewriting of the violence in the hot news. Through the fate of the bottom characters, it reveals many contradictions in the social transformation of contemporary China. The four seemingly unrelated stories are connected with the same core, reflecting Jia Zhangke's social concern and the bottom perspective with full human care. This thesis consists of eight chapters. The first chapter is the introduction, which explains the background, necessity, scope and method of this study. Jia Zhangke is a member of the sixth generation of directors in China. It is the background and significance of Jia Zhangke's film creation to shift the perspective of creation to real life. At the same time, this paper studies Jia Zhangke's works and movies based on the outsiders. The second chapter describes the life and film creation of director Jia Zhangke. Jia Zhangke was born in a small county in Shanxi Province, China. His film learning and creation experience are also different from that of his contemporaries. This is also an important reason for the formation of his realistic style. The third chapter is about the study of Jia Zhangke's film A Touch of Sin. Although A Touch of Sin adapted from news event has not been officially released in China, it had a good response abroad. The realistic characteristics of the film are regional and epochal and of humanistic concern. The fourth chapter makes an overall analysis of the outsiders in the film. Through careful study of the image data, this paper sums up the common state and characteristics of the marginal characters in the film, summarizes three types of marginal characters in the film, and analyzes their living conditions from the material life and spiritual life. The fifth chapter analyzes the narrative characteristics of marginal characters in Jia Zhangke's film A Touch of Sin. Among them, the space objects such as the hometown of the county seat, the strange city, the entertainment places, the post station and so on show the survival dilemma of the outsiders. Through time modeling, carving the history of marginal characters and showing the daily life of marginal people, it shows the powerlessness of marginal people to survive. The sixth chapter analyzes the image language features of the outsiders in A Touch of Sin. Among them, Jia Zhangke used to restore the daily life of marginal people by means of sound and image, such as long shot, broken narration, simple dialect, pop songs, etc., and brought philosophical thinking about life and time to the viewers in a real way. The seventh chapter analyzes the social value of Jia Zhangke's films about outsiders. Jia Zhangke's film has very valuable social value. It is like a mirror of the times, recording the daily life of the marginalized groups in the period of social transformation in China. It criticizes the social problems exposed in the period of national transformation to a certain extent, and shows respect for the huge cost paid by the social bottom groups. It is full of humanitarian care and intellectual moral conscience. The eighth chapter is the conclusion of this thesis. This paper summarizes the characteristics and creative methods of outsiders in Jia Zhangke's film A Touch of Sin and discusses the limitations and inspiration of this thesis.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.