공익연계마케팅에서 공익연계활동유형과 기부표현방식이 기부의도에 미치는 영향 The Influence of Cause Activity Type and Donation Message Framing on Donation Intention in Cause- Related Maketing원문보기
효과적인 판매에 마케팅이 지원 되었을 때 마케팅의 목적에 부합하는 많은 광고 매체가 지속적으로 등장한다. 그러나 너무 많은 마케팅 도구를 사용하는 것은 소비자에게 회의적인 마음을 채워주게 되기도 한다. 홍보 마케팅 메시지는 소비자의 마음에서 즉시 거부되는 경향이 있어 마케팅 효과가 크게 떨어진다. 환경오염, 건강 및 질병과 같은 사회의 큰 문제는 소개 할 사람이 없어도 모든 사람이 스스로 알아보게 되는 문제이다. 공익 연계 마케팅을 많은 기업에게 훌륭한 기술로 만드는 것은 바로 이러한 요소이며, 그들은 사회에 유용한 직업을 통해 메시지를 통합하려고 노력해 왔다. 광고 메시지를 통해 소비자가 기업의 제품에 대해 광고태도 및 ...
효과적인 판매에 마케팅이 지원 되었을 때 마케팅의 목적에 부합하는 많은 광고 매체가 지속적으로 등장한다. 그러나 너무 많은 마케팅 도구를 사용하는 것은 소비자에게 회의적인 마음을 채워주게 되기도 한다. 홍보 마케팅 메시지는 소비자의 마음에서 즉시 거부되는 경향이 있어 마케팅 효과가 크게 떨어진다. 환경오염, 건강 및 질병과 같은 사회의 큰 문제는 소개 할 사람이 없어도 모든 사람이 스스로 알아보게 되는 문제이다. 공익 연계 마케팅을 많은 기업에게 훌륭한 기술로 만드는 것은 바로 이러한 요소이며, 그들은 사회에 유용한 직업을 통해 메시지를 통합하려고 노력해 왔다. 광고 메시지를 통해 소비자가 기업의 제품에 대해 광고태도 및 구매의도가 높아질 수 있도록 공익 연계 활동 유형과 기부 표현 방식이 어떻게 제시되어야 하는지가 중요한 문제가 된다. 본 연구는 공익 연계 마케팅과 관련된 내용을 (공익 연계 마케팅 개념, 연구 선행, 공익 연계 마케팅의 효과) 제시하고 공익 연계 활동 유형과 기부표현방식에 대한 실험 분석에 중점을 둔다. 이러한 실험을 통해서 공익 연계 활동 유형(자선적 / 기능적)과 기부표현방식 (구체적/ 추상적)이 소비자의 기부 의도에 미치는 영향을 확인하였다.
효과적인 판매에 마케팅이 지원 되었을 때 마케팅의 목적에 부합하는 많은 광고 매체가 지속적으로 등장한다. 그러나 너무 많은 마케팅 도구를 사용하는 것은 소비자에게 회의적인 마음을 채워주게 되기도 한다. 홍보 마케팅 메시지는 소비자의 마음에서 즉시 거부되는 경향이 있어 마케팅 효과가 크게 떨어진다. 환경오염, 건강 및 질병과 같은 사회의 큰 문제는 소개 할 사람이 없어도 모든 사람이 스스로 알아보게 되는 문제이다. 공익 연계 마케팅을 많은 기업에게 훌륭한 기술로 만드는 것은 바로 이러한 요소이며, 그들은 사회에 유용한 직업을 통해 메시지를 통합하려고 노력해 왔다. 광고 메시지를 통해 소비자가 기업의 제품에 대해 광고태도 및 구매의도가 높아질 수 있도록 공익 연계 활동 유형과 기부 표현 방식이 어떻게 제시되어야 하는지가 중요한 문제가 된다. 본 연구는 공익 연계 마케팅과 관련된 내용을 (공익 연계 마케팅 개념, 연구 선행, 공익 연계 마케팅의 효과) 제시하고 공익 연계 활동 유형과 기부표현방식에 대한 실험 분석에 중점을 둔다. 이러한 실험을 통해서 공익 연계 활동 유형(자선적 / 기능적)과 기부표현방식 (구체적/ 추상적)이 소비자의 기부 의도에 미치는 영향을 확인하였다.
When marketing has been becoming a supportive mean for sales, many suitable advertising mean appear nowadays. However, the use of too many marketing tools make consumer become skeptical. Advertising marketing messages tend to be rejected immediately reducing marketing effectiveness significantly. So...
When marketing has been becoming a supportive mean for sales, many suitable advertising mean appear nowadays. However, the use of too many marketing tools make consumer become skeptical. Advertising marketing messages tend to be rejected immediately reducing marketing effectiveness significantly. Some major problems in society such as environmental pollution, health care and diseases that everyone can recognize without any recommendation. These factors make cause-marketing play a key role of any companies. They try to integrate their message through social activities. An important issue is how to present the types of activities related to the cause marketing and how to present contributions so that consumers can increase the intention to buy business products through the messages. This study presents contents related to cause of marketing (cause of marketing concept, research process, cause of marketing effect) and focuses on experimental analysis of types of marketing activities and contributing expression methods. Through this experiment, the effects of the types of activities related to the public benefits (charity / function) and the form of the donation (specificity / abstraction) on the intention of consumers to donate were identified.
When marketing has been becoming a supportive mean for sales, many suitable advertising mean appear nowadays. However, the use of too many marketing tools make consumer become skeptical. Advertising marketing messages tend to be rejected immediately reducing marketing effectiveness significantly. Some major problems in society such as environmental pollution, health care and diseases that everyone can recognize without any recommendation. These factors make cause-marketing play a key role of any companies. They try to integrate their message through social activities. An important issue is how to present the types of activities related to the cause marketing and how to present contributions so that consumers can increase the intention to buy business products through the messages. This study presents contents related to cause of marketing (cause of marketing concept, research process, cause of marketing effect) and focuses on experimental analysis of types of marketing activities and contributing expression methods. Through this experiment, the effects of the types of activities related to the public benefits (charity / function) and the form of the donation (specificity / abstraction) on the intention of consumers to donate were identified.
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