이 논문의 목적은 몽골 소비자들의 인터넷 쇼핑몰 만족도 및 재구매의도에 미치는 영향을 연구하는 것이다. 본 연구에는 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들에게 설문을 통해서 설문조사를 실시하였으며 어떤 변수들이 재구매의도에 보다 중요하게 영향을 미치는지 알아보고자 하였다.
실증 연구를 위해 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들을 대상으로 설문지를 배포하였고 총 200 부가 회수되었고 그 중 154 부를 분석에 ...
이 논문의 목적은 몽골 소비자들의 인터넷 쇼핑몰 만족도 및 재구매의도에 미치는 영향을 연구하는 것이다. 본 연구에는 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들에게 설문을 통해서 설문조사를 실시하였으며 어떤 변수들이 재구매의도에 보다 중요하게 영향을 미치는지 알아보고자 하였다.
실증 연구를 위해 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들을 대상으로 설문지를 배포하였고 총 200 부가 회수되었고 그 중 154 부를 분석에 사용하였다.
정보제공, 편의성, 거래 안전성, 배송서비스, 사후서비스, 요인 중에서 특히 배송서비스 및 사후서비스가 몽골소비자의 고객만족도 및 재구매의도에 가장 큰 영향을 미치는 중요한 요인으로 분석되었다.
본 연구를 통해서 몽골의 온라인 쇼핑몰에서 경영자들이 어떤 점을 향상해야하는지를 어떤 요인에 특히 주의해야 하는지를 제시하였다.
이 논문의 목적은 몽골 소비자들의 인터넷 쇼핑몰 만족도 및 재구매의도에 미치는 영향을 연구하는 것이다. 본 연구에는 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들에게 설문을 통해서 설문조사를 실시하였으며 어떤 변수들이 재구매의도에 보다 중요하게 영향을 미치는지 알아보고자 하였다.
실증 연구를 위해 인터넷 쇼핑몰 사용 경험이 있는 몽골 소비자들을 대상으로 설문지를 배포하였고 총 200 부가 회수되었고 그 중 154 부를 분석에 사용하였다.
정보제공, 편의성, 거래 안전성, 배송서비스, 사후서비스, 요인 중에서 특히 배송서비스 및 사후서비스가 몽골소비자의 고객만족도 및 재구매의도에 가장 큰 영향을 미치는 중요한 요인으로 분석되었다.
본 연구를 통해서 몽골의 온라인 쇼핑몰에서 경영자들이 어떤 점을 향상해야하는지를 어떤 요인에 특히 주의해야 하는지를 제시하였다.
The purpose of this paper is to study the influence of Mongolian consumers on the satisfaction and redemption intention of Internet shopping malls. In this study, a questionnaire survey was conducted on Mongolian consumers with experience of using Internet shopping malls through a questionnaire, and...
The purpose of this paper is to study the influence of Mongolian consumers on the satisfaction and redemption intention of Internet shopping malls. In this study, a questionnaire survey was conducted on Mongolian consumers with experience of using Internet shopping malls through a questionnaire, and an attempt was made to determine which variables have a greater influence on redemption intention. For the empirical study, questionnaires were distributed to Mongolian consumers with experience in Internet shopping malls, and a total of 200 copies were collected and 154 were used for analysis. Among the factors such as information provision, convenience, transaction safety, courier service, and after-sales service, delivery service and after-sales service were analyzed as important factors that have the greatest influence on customer satisfaction and redemption intention of Mongolian consumers. Through this study, it was suggested that managers should pay special attention to what factors should be improved in Mongolian online shopping malls.
The purpose of this paper is to study the influence of Mongolian consumers on the satisfaction and redemption intention of Internet shopping malls. In this study, a questionnaire survey was conducted on Mongolian consumers with experience of using Internet shopping malls through a questionnaire, and an attempt was made to determine which variables have a greater influence on redemption intention. For the empirical study, questionnaires were distributed to Mongolian consumers with experience in Internet shopping malls, and a total of 200 copies were collected and 154 were used for analysis. Among the factors such as information provision, convenience, transaction safety, courier service, and after-sales service, delivery service and after-sales service were analyzed as important factors that have the greatest influence on customer satisfaction and redemption intention of Mongolian consumers. Through this study, it was suggested that managers should pay special attention to what factors should be improved in Mongolian online shopping malls.
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