본 연구는 중국인 대상으로 실시하였다. 2018 년부터 중국에서 빠르게 성장하고 있는 라이브 커머스 플랫폼 시장은 많은 주목을 받았다. 그러나 라이브 커머스 플랫폼에서 온라인 리뷰의 특성과 플랫폼 품질에 관한 연구가 개별적으로는 많이 행해지고 있음에도 불구하고 두 가지를 한 번에 고려한 연구가 아직 많지 않다. 본 연구에서는 온라인 리뷰의 특성과 플랫폼 품질의 특성을 중심으로 연구를 진행하였다. 또한 제품 신뢰도 및 진행자 신뢰도가 구매의도에 어떻게 영향을 미치는지를 분석하였다.
본 연구에서는 라이브 커머스 플랫폼의 특성연구를 위한 구체적인 지표를 제시하였다. 이에는 온라인 리뷰의 진실성, 유용성, 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질 등이 포함되며, 이와 더불어 이러한 특성들이 제품 및 진행자 신뢰도에 미치는 영향과 다시 이 신뢰도가 구매의도 미치는 영향에 대해서 실증적으로 조사하였다. 연구결과에 따르면 온라인 리뷰의 진실성 및 서비스 품질이 제품 신뢰도에 긍정적인 영향을 주었으며 정보 품질 및 서비스 품질이 진행자 신뢰도에 긍정적인 영향을 준다는 것이 밝혀졌다. 또한, 진행자 신뢰도가 제품 신뢰도에 긍정적인 영향을 주었으며 제품 신뢰도 및 진행자 신뢰도가 구매의도에 긍정적인 영향을 주었다. 마지막으로 연구의 한계와 이를 바탕으로 미래 연구 방향성을 제시하였다.
본 연구는 중국인 대상으로 실시하였다. 2018 년부터 중국에서 빠르게 성장하고 있는 라이브 커머스 플랫폼 시장은 많은 주목을 받았다. 그러나 라이브 커머스 플랫폼에서 온라인 리뷰의 특성과 플랫폼 품질에 관한 연구가 개별적으로는 많이 행해지고 있음에도 불구하고 두 가지를 한 번에 고려한 연구가 아직 많지 않다. 본 연구에서는 온라인 리뷰의 특성과 플랫폼 품질의 특성을 중심으로 연구를 진행하였다. 또한 제품 신뢰도 및 진행자 신뢰도가 구매의도에 어떻게 영향을 미치는지를 분석하였다.
본 연구에서는 라이브 커머스 플랫폼의 특성연구를 위한 구체적인 지표를 제시하였다. 이에는 온라인 리뷰의 진실성, 유용성, 시스템 품질, 정보 품질, 서비스 품질 등이 포함되며, 이와 더불어 이러한 특성들이 제품 및 진행자 신뢰도에 미치는 영향과 다시 이 신뢰도가 구매의도 미치는 영향에 대해서 실증적으로 조사하였다. 연구결과에 따르면 온라인 리뷰의 진실성 및 서비스 품질이 제품 신뢰도에 긍정적인 영향을 주었으며 정보 품질 및 서비스 품질이 진행자 신뢰도에 긍정적인 영향을 준다는 것이 밝혀졌다. 또한, 진행자 신뢰도가 제품 신뢰도에 긍정적인 영향을 주었으며 제품 신뢰도 및 진행자 신뢰도가 구매의도에 긍정적인 영향을 주었다. 마지막으로 연구의 한계와 이를 바탕으로 미래 연구 방향성을 제시하였다.
The study was conducted on Chinese subjects. The fast-growing market for live commerce platforms in China has received much attention since 2018.
However, despite the fact that the researches have well been conducted individually on the characteristics of online review and on quality of platfor...
The study was conducted on Chinese subjects. The fast-growing market for live commerce platforms in China has received much attention since 2018.
However, despite the fact that the researches have well been conducted individually on the characteristics of online review and on quality of platforms in the liver commerce field, The number of researches considering both at once remains poor. In this work, we focus on the characteristics of online reviews and platform quality. We also analyze how product reliability and program host reliability affect the intention of the purchase.
In this work, we present specific metrics for the characteristic study of live commerce platforms. This includes the integrity and usefulness of online reviews; system quality, information quality, and service quality of live commerces. As well, the impact has been investigated of these characteristics on the product and host reliability and, again, on purchasing.
Studies have shown that the integrity and quality of online reviews have a positive impact on product reliability, while information quality and quality of service have a positive impact on host reliability. Furthermore, the reliability of the host had a positive impact on product reliability; product reliability and host reliability had a positive impact on the intention of purchase. Finally, we present the limitations of the study and the future research direction based on it.
The study was conducted on Chinese subjects. The fast-growing market for live commerce platforms in China has received much attention since 2018.
However, despite the fact that the researches have well been conducted individually on the characteristics of online review and on quality of platforms in the liver commerce field, The number of researches considering both at once remains poor. In this work, we focus on the characteristics of online reviews and platform quality. We also analyze how product reliability and program host reliability affect the intention of the purchase.
In this work, we present specific metrics for the characteristic study of live commerce platforms. This includes the integrity and usefulness of online reviews; system quality, information quality, and service quality of live commerces. As well, the impact has been investigated of these characteristics on the product and host reliability and, again, on purchasing.
Studies have shown that the integrity and quality of online reviews have a positive impact on product reliability, while information quality and quality of service have a positive impact on host reliability. Furthermore, the reliability of the host had a positive impact on product reliability; product reliability and host reliability had a positive impact on the intention of purchase. Finally, we present the limitations of the study and the future research direction based on it.
주제어
#라이브 커머스 플랫폼, 온라인 리뷰, 플랫폼 품질, 신뢰도, 구매의도, live commerce platform, online review, platform quality, characteristics on the product and host reliability, purchase intentio
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