본 연구는 국내 의약품 시장에서 제네릭의약품의 점유율 양상을 현재의 인허가 제도를 반영하여 분석하고자 하였다. 제네릭의약품은 건강보험재정절감 뿐 아니라, 국내제약회사의 R&D와 마케팅 포트폴리오를 구성하는 중요한 요소로써, 심화된 경쟁 속에서 진입하고자 하는 제네릭의약품 시장에 대한 과학적 접근과 치밀한 마케팅전략이 필요하다. 2015년부터 2019년까지 퍼스트제네릭이 시장에 진입한 72품목에 대하여 함수형태로 분석한 결과 진입초기에는 6.9%, 12개월 후에는 24.3%, 24개월 후에는 35.5%, 36개월 후에는 46.1%의 점유율을 갖는 것으로 추정되었으며, 진입하는 제네릭의약품의 개수와 점유율은 ATC별로 크게 상이했다. 본 연구가 제네릭의약품의 시장과 ...
본 연구는 국내 의약품 시장에서 제네릭의약품의 점유율 양상을 현재의 인허가 제도를 반영하여 분석하고자 하였다. 제네릭의약품은 건강보험재정절감 뿐 아니라, 국내제약회사의 R&D와 마케팅 포트폴리오를 구성하는 중요한 요소로써, 심화된 경쟁 속에서 진입하고자 하는 제네릭의약품 시장에 대한 과학적 접근과 치밀한 마케팅전략이 필요하다. 2015년부터 2019년까지 퍼스트제네릭이 시장에 진입한 72품목에 대하여 함수형태로 분석한 결과 진입초기에는 6.9%, 12개월 후에는 24.3%, 24개월 후에는 35.5%, 36개월 후에는 46.1%의 점유율을 갖는 것으로 추정되었으며, 진입하는 제네릭의약품의 개수와 점유율은 ATC별로 크게 상이했다. 본 연구가 제네릭의약품의 시장과 제약산업의 구조를 예측하여, 건강한 제네릭의약품 시장을 형성하고, 나아가 제네릭의약품이 보험재정절감에 미치는 영향과 현 인허가제도의 보완을 위한 기초자료로 쓰일 수 있을 것으로 기대한다.
본 연구는 국내 의약품 시장에서 제네릭의약품의 점유율 양상을 현재의 인허가 제도를 반영하여 분석하고자 하였다. 제네릭의약품은 건강보험재정절감 뿐 아니라, 국내제약회사의 R&D와 마케팅 포트폴리오를 구성하는 중요한 요소로써, 심화된 경쟁 속에서 진입하고자 하는 제네릭의약품 시장에 대한 과학적 접근과 치밀한 마케팅전략이 필요하다. 2015년부터 2019년까지 퍼스트제네릭이 시장에 진입한 72품목에 대하여 함수형태로 분석한 결과 진입초기에는 6.9%, 12개월 후에는 24.3%, 24개월 후에는 35.5%, 36개월 후에는 46.1%의 점유율을 갖는 것으로 추정되었으며, 진입하는 제네릭의약품의 개수와 점유율은 ATC별로 크게 상이했다. 본 연구가 제네릭의약품의 시장과 제약산업의 구조를 예측하여, 건강한 제네릭의약품 시장을 형성하고, 나아가 제네릭의약품이 보험재정절감에 미치는 영향과 현 인허가제도의 보완을 위한 기초자료로 쓰일 수 있을 것으로 기대한다.
This study was intended to analyze the market share of generic drugs in the domestic pharmaceutical market by reflect current regulatory system. Generic drugs are not only contributing to deduction of health-care reimbursement budget, but also work as important portfolio of R&D and marketing. T...
This study was intended to analyze the market share of generic drugs in the domestic pharmaceutical market by reflect current regulatory system. Generic drugs are not only contributing to deduction of health-care reimbursement budget, but also work as important portfolio of R&D and marketing. To enter the generic medicine market, scientific approach and concrete marketing strategy is required as competition in the market is intense. By analyzing 72 products that launched as first generic since 2015 to 2019 with function form, it is estimated to acquire market share upto 6.9% by the time of launch, 24.3% after 12months, 35.5% after 24months and 46.1% after 36months. Numbers and market share of generic drugs were significantly variable by ATC. With this study, it is expected to predict the generic market and the structure of the pharmaceutical industry, contribute building healthy generic drug market, and furthermore supplement current regulatory system and health insurance financing.
This study was intended to analyze the market share of generic drugs in the domestic pharmaceutical market by reflect current regulatory system. Generic drugs are not only contributing to deduction of health-care reimbursement budget, but also work as important portfolio of R&D and marketing. To enter the generic medicine market, scientific approach and concrete marketing strategy is required as competition in the market is intense. By analyzing 72 products that launched as first generic since 2015 to 2019 with function form, it is estimated to acquire market share upto 6.9% by the time of launch, 24.3% after 12months, 35.5% after 24months and 46.1% after 36months. Numbers and market share of generic drugs were significantly variable by ATC. With this study, it is expected to predict the generic market and the structure of the pharmaceutical industry, contribute building healthy generic drug market, and furthermore supplement current regulatory system and health insurance financing.
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