중국 박물관의 문화산업은 현재 가장 유망한 산업 중 하나로 평가받고 있다. 세계화와 사물 기반 인터넷의 영향으로 서로 다른 문화가 국제적으로 쉽게 전파되고 교류될 수 있다. 박물관은 문화 창조 산업을 발전시키는 데 있어 독보적인 문화 우세를 가지고 있다. 박물관 문화상품 개발은 정부 자금에 의존하는 전통 공공박물관의 어려움을 타파할 수 있을 뿐 아니라 박물관 인지도 향상과 관광산업 발전, 역사문화 추진에도 기여할 것으로 기대된다. 문화에 대한 ...
중국 박물관의 문화산업은 현재 가장 유망한 산업 중 하나로 평가받고 있다. 세계화와 사물 기반 인터넷의 영향으로 서로 다른 문화가 국제적으로 쉽게 전파되고 교류될 수 있다. 박물관은 문화 창조 산업을 발전시키는 데 있어 독보적인 문화 우세를 가지고 있다. 박물관 문화상품 개발은 정부 자금에 의존하는 전통 공공박물관의 어려움을 타파할 수 있을 뿐 아니라 박물관 인지도 향상과 관광산업 발전, 역사문화 추진에도 기여할 것으로 기대된다. 문화에 대한 전달은 또한 박물관의 문화상품의 기능을 가장 크고 깊이 있게 발휘할 수 있는 중요한 방법이다. 정물 사진과 박물관 문화상품을 결합한 사진은 중국 전통문화 이야기를 연상시켜 중국 박물관 창의 상품의 특징과 중국 역사, 생활, 민족, 문화 등의 요소를 잘 전달하고 있다. 본 연구에서는 중국에서 가장 유명한 고궁박물관의 문화상품을 연구대상으로 하고, 중국 전통문화인 우화 등과 관련된 도구를 배경으로 중국 고대 전통의 일상생활과 민속 관습을 연구해 사진 주제를 선정했다. 구체적인 이야기와 표현 스타일에 맞춰 디자인하며 문화 상품의 광고 사진을 통해 박물관의 문화 상품의 홍보에 기여할 수 있다. 그리고 연구하는 과정에서 필자는 중국스타일을 드러내는 상품 광고를 많이 참고했다. 앞으로 중국 박물관 문화상품의 광고사진은 좀 더 창의적인 형태로 표현돼야 하며, 더욱 다양한 디자인 방향과 우수한 작품이 지속적으로 나타나기를 바란다.
중국 박물관의 문화산업은 현재 가장 유망한 산업 중 하나로 평가받고 있다. 세계화와 사물 기반 인터넷의 영향으로 서로 다른 문화가 국제적으로 쉽게 전파되고 교류될 수 있다. 박물관은 문화 창조 산업을 발전시키는 데 있어 독보적인 문화 우세를 가지고 있다. 박물관 문화상품 개발은 정부 자금에 의존하는 전통 공공박물관의 어려움을 타파할 수 있을 뿐 아니라 박물관 인지도 향상과 관광산업 발전, 역사문화 추진에도 기여할 것으로 기대된다. 문화에 대한 전달은 또한 박물관의 문화상품의 기능을 가장 크고 깊이 있게 발휘할 수 있는 중요한 방법이다. 정물 사진과 박물관 문화상품을 결합한 사진은 중국 전통문화 이야기를 연상시켜 중국 박물관 창의 상품의 특징과 중국 역사, 생활, 민족, 문화 등의 요소를 잘 전달하고 있다. 본 연구에서는 중국에서 가장 유명한 고궁박물관의 문화상품을 연구대상으로 하고, 중국 전통문화인 우화 등과 관련된 도구를 배경으로 중국 고대 전통의 일상생활과 민속 관습을 연구해 사진 주제를 선정했다. 구체적인 이야기와 표현 스타일에 맞춰 디자인하며 문화 상품의 광고 사진을 통해 박물관의 문화 상품의 홍보에 기여할 수 있다. 그리고 연구하는 과정에서 필자는 중국스타일을 드러내는 상품 광고를 많이 참고했다. 앞으로 중국 박물관 문화상품의 광고사진은 좀 더 창의적인 형태로 표현돼야 하며, 더욱 다양한 디자인 방향과 우수한 작품이 지속적으로 나타나기를 바란다.
The cultural industry of the Chinese museum is now considered one of the most promising industries. Due to the influence of globalization and the Internet of Things, different cultures can easily spread and interact internationally. The museum has an unrivaled cultural advantage in developing the cu...
The cultural industry of the Chinese museum is now considered one of the most promising industries. Due to the influence of globalization and the Internet of Things, different cultures can easily spread and interact internationally. The museum has an unrivaled cultural advantage in developing the cultural creation industry. The development of the museum's cultural products is expected to not only break down the difficulties of traditional public museums that rely on government funds, but also contribute to the improvement of museum awareness, the development of tourism industry and the promotion of history and culture. The delivery of culture is also an important way to exercise the functions of the museum's cultural products in the largest and most depth. Photographs combining still-life photographs and museum cultural products are reminiscent of traditional Chinese cultural stories, conveying well the characteristics of Chinese museum creative products and elements of Chinese history, life, ethnicity and culture. In this study, the cultural products of the most famous ancient palace museum in China were studied, and the daily life and folk customs of ancient Chinese tradition were studied against the backdrop of tools related to the Chinese traditional culture, fables, etc. to select the subject of photography. Designed to suit the specific story and expression style, and can contribute to the promotion of cultural products in the museum through advertising photos of cultural products. And in the course of my research, I have referred to a lot of product advertisements that reveal Chinese style. In the future, advertising photos of Chinese museum cultural products should be expressed in a more creative form, and it is hoped that more diverse design directions and excellent works will continue to appear.
The cultural industry of the Chinese museum is now considered one of the most promising industries. Due to the influence of globalization and the Internet of Things, different cultures can easily spread and interact internationally. The museum has an unrivaled cultural advantage in developing the cultural creation industry. The development of the museum's cultural products is expected to not only break down the difficulties of traditional public museums that rely on government funds, but also contribute to the improvement of museum awareness, the development of tourism industry and the promotion of history and culture. The delivery of culture is also an important way to exercise the functions of the museum's cultural products in the largest and most depth. Photographs combining still-life photographs and museum cultural products are reminiscent of traditional Chinese cultural stories, conveying well the characteristics of Chinese museum creative products and elements of Chinese history, life, ethnicity and culture. In this study, the cultural products of the most famous ancient palace museum in China were studied, and the daily life and folk customs of ancient Chinese tradition were studied against the backdrop of tools related to the Chinese traditional culture, fables, etc. to select the subject of photography. Designed to suit the specific story and expression style, and can contribute to the promotion of cultural products in the museum through advertising photos of cultural products. And in the course of my research, I have referred to a lot of product advertisements that reveal Chinese style. In the future, advertising photos of Chinese museum cultural products should be expressed in a more creative form, and it is hoped that more diverse design directions and excellent works will continue to appear.
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