중국 웹드라마의 시장과 산업은 최근 몇 년 간 신속한 발전을 해왔다. 중국 웹드라마는 청년들을 주요 타깃으로 하는 콘텐츠이고 청년 하위문화의 심미적 특징을 많이 나타내며 청년 하위문화에 대한 지속적인 의존 경향이 많이 있어 보인다. 다양한 청년 하위문화를 수용하는 것은 중국 웹드라마가 빠르게 발전할 수 있는 매우 중요한 원인이라고 본다. 앞으로 뉴 미디어 환경에서 청년 하위문화에 대한 수용은 중국 웹드라마에게 어떠한 의미가 될 것인지를 알기 위해서 현존 웹드라마에서 청년 하위문화의 수용 방식과 가져온 영향과 전파 효과가 어떤지를 자세히 실펴보고 분석하였고 청년 하위문화를 수용하는 것의 중요성을 검증하였다. 먼저는 청년 하위문화의 세 가지 주요 특징 즉 정항성, 스타일과 주류문화나 상품에 수용되는 특징으로 정리하였다. 뉴 미디어 시대에서 현재 중국 청년 하위문화 중에서 가장 주목할 만한 것은 청년 인터넷 하위문화라고 생각하며 그 것으로 분석 핵심으로 하였다. 본 논문에서 중국 청년 하위문화가 인터닛을 통해서 전파가 되어 있는지 그리고 청년들이뉴 미디어를 통해 어떻게 하위문화 창작과 생산에 참여하고 또 가상 공동체를 구축하고 있는지를 관찰하고 분석하였다. 한편으로는, 중국 웹드라마가 장르화 발전하는 과정에서 인터넷 청년 하위문화 중 하나인 웹 소설에서 큰 자원과 역량을 얻었으며 그 수용하는 현황도 알아보았다. 이를 통해 알 수 있는 것은 중국 청년 하위문하가 웹드라마에서 내적인 발전 동력을 제공해 주고 웹드라마가 장르를 확장하는 데에 도와주는 역할을 한다는 것이다. ...
중국 웹드라마의 시장과 산업은 최근 몇 년 간 신속한 발전을 해왔다. 중국 웹드라마는 청년들을 주요 타깃으로 하는 콘텐츠이고 청년 하위문화의 심미적 특징을 많이 나타내며 청년 하위문화에 대한 지속적인 의존 경향이 많이 있어 보인다. 다양한 청년 하위문화를 수용하는 것은 중국 웹드라마가 빠르게 발전할 수 있는 매우 중요한 원인이라고 본다. 앞으로 뉴 미디어 환경에서 청년 하위문화에 대한 수용은 중국 웹드라마에게 어떠한 의미가 될 것인지를 알기 위해서 현존 웹드라마에서 청년 하위문화의 수용 방식과 가져온 영향과 전파 효과가 어떤지를 자세히 실펴보고 분석하였고 청년 하위문화를 수용하는 것의 중요성을 검증하였다. 먼저는 청년 하위문화의 세 가지 주요 특징 즉 정항성, 스타일과 주류문화나 상품에 수용되는 특징으로 정리하였다. 뉴 미디어 시대에서 현재 중국 청년 하위문화 중에서 가장 주목할 만한 것은 청년 인터넷 하위문화라고 생각하며 그 것으로 분석 핵심으로 하였다. 본 논문에서 중국 청년 하위문화가 인터닛을 통해서 전파가 되어 있는지 그리고 청년들이뉴 미디어를 통해 어떻게 하위문화 창작과 생산에 참여하고 또 가상 공동체를 구축하고 있는지를 관찰하고 분석하였다. 한편으로는, 중국 웹드라마가 장르화 발전하는 과정에서 인터넷 청년 하위문화 중 하나인 웹 소설에서 큰 자원과 역량을 얻었으며 그 수용하는 현황도 알아보았다. 이를 통해 알 수 있는 것은 중국 청년 하위문하가 웹드라마에서 내적인 발전 동력을 제공해 주고 웹드라마가 장르를 확장하는 데에 도와주는 역할을 한다는 것이다. 소셜 미디어 시대에서 점점 더 많은 인터넷 청년 수용자들이 청년 하위문화를 중심으로 사이버 커뮤니티를 구축하고 그 안에 문화 소통과 창작에 참여하게 된다. 인터넷 기술의 발전과 미디어 환경의 발전은 중국 청년 하위문화가 넓게 전파되고 또 대중문화 시장과 산업중에 많이 수용되고 있는 중요한 원인이 되었다. 웹다라마, 영화, TV 포로그램, 광고등 형대 매체 중에 웹드라마가 다양한 청년 하위문화를 수용함으로 청년 단체들의 수요를 충족시키는 동시에 그들을 위해 사회관계를 재정립해 줄 수 있는 매체이다. 웹드라마의 시청 편의성이 향상되면서 청년들이 웹드라마를 통해서 단체 정체성을 찾고, 자신의 가치를 나타내고 또 새로운 사회관계를 구축하는 것에 대한 수요가 더 커질 것이다. 현제 중국 웹드라마가 주류 이데올로기로 인해서 압박을 받고 청년하위문화를 수용하는 데에 어느정도 제한이 있다고 본다. 본 논문에서 5가지 유형의 웹드라마 사례를 통해서 현재 중국 웹드라마가 청년 하위문화를 수용하는 주요 방식과 수요 효과를 살펴보고 분석했다. 각 웹드라마가 서로 다른 청년 하위문화를 수용하고 있으며 효과적이고 또 지속적으로 수용할 수 있기 위해서 각종 수용 양상으로 나타났다. 본 논문에서 웹드라마가 현재 주로 '은밀하게 감추는 법’으로 청년 하위문화를 수용하고 재현하고 있다고 주장한다. 웹드라마에서 청년 하위문화의 핵심 사상과 가치관을 직접적으로 전달하는 것이 아니라 그들을 상품 특징이나 다른 특징 뒤에 감추며 청년 수용자들에게 익숙한 각종 하위문화 기호를 활용하여 시청자들로 하여금 스스로 감추어진 청년 하위문화를 해석하도록 유도하는 식으로 수용한다. 정체적으로 보면 청년 하위문화는 중국 웹드라마 콘텐츠에서 '메기효과'를 가져올 수 있는 것이다. 그가 웹드라마의 시청각 언어와 내용 형식을 깨뜨리고 전체 변화를 추진하며 웹드라마에게 내적인 활력과 원동력을 제공해 주는 중요한 역할을 하는 것이다. 중국 웹드라마에서 '은밀하게 감추는 법’으로 청년 하위문화를 수용한 후의 긍정적인 수용 결과를 보면 중국 웹드라마가 앞으로 발전해 나가면 더옥 활짝 열린 식으로 청년 하위문화를 수용할 가능성이 크다고 본다.
중국 웹드라마의 시장과 산업은 최근 몇 년 간 신속한 발전을 해왔다. 중국 웹드라마는 청년들을 주요 타깃으로 하는 콘텐츠이고 청년 하위문화의 심미적 특징을 많이 나타내며 청년 하위문화에 대한 지속적인 의존 경향이 많이 있어 보인다. 다양한 청년 하위문화를 수용하는 것은 중국 웹드라마가 빠르게 발전할 수 있는 매우 중요한 원인이라고 본다. 앞으로 뉴 미디어 환경에서 청년 하위문화에 대한 수용은 중국 웹드라마에게 어떠한 의미가 될 것인지를 알기 위해서 현존 웹드라마에서 청년 하위문화의 수용 방식과 가져온 영향과 전파 효과가 어떤지를 자세히 실펴보고 분석하였고 청년 하위문화를 수용하는 것의 중요성을 검증하였다. 먼저는 청년 하위문화의 세 가지 주요 특징 즉 정항성, 스타일과 주류문화나 상품에 수용되는 특징으로 정리하였다. 뉴 미디어 시대에서 현재 중국 청년 하위문화 중에서 가장 주목할 만한 것은 청년 인터넷 하위문화라고 생각하며 그 것으로 분석 핵심으로 하였다. 본 논문에서 중국 청년 하위문화가 인터닛을 통해서 전파가 되어 있는지 그리고 청년들이뉴 미디어를 통해 어떻게 하위문화 창작과 생산에 참여하고 또 가상 공동체를 구축하고 있는지를 관찰하고 분석하였다. 한편으로는, 중국 웹드라마가 장르화 발전하는 과정에서 인터넷 청년 하위문화 중 하나인 웹 소설에서 큰 자원과 역량을 얻었으며 그 수용하는 현황도 알아보았다. 이를 통해 알 수 있는 것은 중국 청년 하위문하가 웹드라마에서 내적인 발전 동력을 제공해 주고 웹드라마가 장르를 확장하는 데에 도와주는 역할을 한다는 것이다. 소셜 미디어 시대에서 점점 더 많은 인터넷 청년 수용자들이 청년 하위문화를 중심으로 사이버 커뮤니티를 구축하고 그 안에 문화 소통과 창작에 참여하게 된다. 인터넷 기술의 발전과 미디어 환경의 발전은 중국 청년 하위문화가 넓게 전파되고 또 대중문화 시장과 산업중에 많이 수용되고 있는 중요한 원인이 되었다. 웹다라마, 영화, TV 포로그램, 광고등 형대 매체 중에 웹드라마가 다양한 청년 하위문화를 수용함으로 청년 단체들의 수요를 충족시키는 동시에 그들을 위해 사회관계를 재정립해 줄 수 있는 매체이다. 웹드라마의 시청 편의성이 향상되면서 청년들이 웹드라마를 통해서 단체 정체성을 찾고, 자신의 가치를 나타내고 또 새로운 사회관계를 구축하는 것에 대한 수요가 더 커질 것이다. 현제 중국 웹드라마가 주류 이데올로기로 인해서 압박을 받고 청년하위문화를 수용하는 데에 어느정도 제한이 있다고 본다. 본 논문에서 5가지 유형의 웹드라마 사례를 통해서 현재 중국 웹드라마가 청년 하위문화를 수용하는 주요 방식과 수요 효과를 살펴보고 분석했다. 각 웹드라마가 서로 다른 청년 하위문화를 수용하고 있으며 효과적이고 또 지속적으로 수용할 수 있기 위해서 각종 수용 양상으로 나타났다. 본 논문에서 웹드라마가 현재 주로 '은밀하게 감추는 법’으로 청년 하위문화를 수용하고 재현하고 있다고 주장한다. 웹드라마에서 청년 하위문화의 핵심 사상과 가치관을 직접적으로 전달하는 것이 아니라 그들을 상품 특징이나 다른 특징 뒤에 감추며 청년 수용자들에게 익숙한 각종 하위문화 기호를 활용하여 시청자들로 하여금 스스로 감추어진 청년 하위문화를 해석하도록 유도하는 식으로 수용한다. 정체적으로 보면 청년 하위문화는 중국 웹드라마 콘텐츠에서 '메기효과'를 가져올 수 있는 것이다. 그가 웹드라마의 시청각 언어와 내용 형식을 깨뜨리고 전체 변화를 추진하며 웹드라마에게 내적인 활력과 원동력을 제공해 주는 중요한 역할을 하는 것이다. 중국 웹드라마에서 '은밀하게 감추는 법’으로 청년 하위문화를 수용한 후의 긍정적인 수용 결과를 보면 중국 웹드라마가 앞으로 발전해 나가면 더옥 활짝 열린 식으로 청년 하위문화를 수용할 가능성이 크다고 본다.
In recent years, Chinese network drama market and industry have developed very rapidly. Chinese network dramas are the web contents with youth groups as the main audience which shows the aesthetic characteristics of youth subculture. And the development of Chinese network drama shows a continuing de...
In recent years, Chinese network drama market and industry have developed very rapidly. Chinese network dramas are the web contents with youth groups as the main audience which shows the aesthetic characteristics of youth subculture. And the development of Chinese network drama shows a continuing dependence on youth subculture. One of the very important reasons for the rapid development of Chinese network dramas is that it incorporates various youth subcultures. This dissertation endeavors to learn and understand the significance of incorporating youth subculture in the Chinese network dramas under the new media environment. For this purpose, this dissertation observes and studies the methods of incorporating youth subculture in current Chinese network dramas and the dissemination effects brought about by the incorporation of youth subculture, and discusses and verifies the importance of incorporating youth subculture. Firstly, this dissertation summarized the three main characteristics of youth subculture, namely resistance, style and the phenomenon of being incorporated into commodities and mainstream culture. In the era of new media, the most noteworthy among Chinese youth subcultures is the youth network subculture. This dissertation observed and analyzed how is the Chinese youth subculture spread widely through the Internet, how online youth audiences participate in cultural creation and production through new media and how they establish a virtual community. Secondly, in the process of typification, Chinese network dramas have largely absorbed the resources and power of network literature which is one part of the network subculture. It can be concluded that the youth subculture provides the internal development momentum for the Chinese network dramas and helps Chinese network dramas to expand the role of new types. In the era of social media, more and more youth audiences like to constructing virtual communities to participate in cultural communication and creations on the Internet. China's increasingly developed network environment and social media environment have become an important reason for the widespread dissemination of youth subculture and its widespread incorporated in the mass culture market and industry. In addition, among modern media such as movie, TV programs, network dramas, and advertisements, network drama is the medium that can meet the needs of youth groups by adopting different youth subcultures while re-establishing social connections for youth groups. With the improvement of the viewing convenience of network dramas, the demand for young people to seek the group identity, reflect their own value and establish new social connections through network dramas will increase. In China, the incorporating of youth subcultures in network dramas will be suppressed and restricted by the mainstream Chinese ideology. In this dissertation, mainly observe the ways in which the youth subculture is incorporated in Chinese network dramas and the dissemination effect brought by the collection through 5 types of Chinese network dramas. Different types of network dramas will incorporate different types of youth subcultures. In order to more sustainably and effectively incorporate youth subcultures, they use various methods and methods. This dissertation make a point that the current Chinese network dramas are mainly incorporate and displayed youth subculture in a "hidden" way. Chinese network dramas seldom directly express and convey the core ideas and values of youth subculture, but hide them behind the commodity attributes of network dramas, and guide the audience to independently interpret the youth subculture hidden in the network dramas with the subcultural symbols that familiar to young audiences. On the whole, the youth subculture has brought a catfish effect to the network dramas industry. Youth subculture can help Chinese network dramas break their own solidified audio-visual languages and content form, promote the overall change of the network dramas industry, and play a role in providing internal vitality and motivation for Chinese network dramas. At present, Chinese network dramas incorporate youth subcultures in a relatively "hidden" may and have achieved positive results. From this result, the viewpoint of this dissertation believes that there is a high possibility that Chinese network dramas will incorporate more youth subcultures in a more open manner in the future.
In recent years, Chinese network drama market and industry have developed very rapidly. Chinese network dramas are the web contents with youth groups as the main audience which shows the aesthetic characteristics of youth subculture. And the development of Chinese network drama shows a continuing dependence on youth subculture. One of the very important reasons for the rapid development of Chinese network dramas is that it incorporates various youth subcultures. This dissertation endeavors to learn and understand the significance of incorporating youth subculture in the Chinese network dramas under the new media environment. For this purpose, this dissertation observes and studies the methods of incorporating youth subculture in current Chinese network dramas and the dissemination effects brought about by the incorporation of youth subculture, and discusses and verifies the importance of incorporating youth subculture. Firstly, this dissertation summarized the three main characteristics of youth subculture, namely resistance, style and the phenomenon of being incorporated into commodities and mainstream culture. In the era of new media, the most noteworthy among Chinese youth subcultures is the youth network subculture. This dissertation observed and analyzed how is the Chinese youth subculture spread widely through the Internet, how online youth audiences participate in cultural creation and production through new media and how they establish a virtual community. Secondly, in the process of typification, Chinese network dramas have largely absorbed the resources and power of network literature which is one part of the network subculture. It can be concluded that the youth subculture provides the internal development momentum for the Chinese network dramas and helps Chinese network dramas to expand the role of new types. In the era of social media, more and more youth audiences like to constructing virtual communities to participate in cultural communication and creations on the Internet. China's increasingly developed network environment and social media environment have become an important reason for the widespread dissemination of youth subculture and its widespread incorporated in the mass culture market and industry. In addition, among modern media such as movie, TV programs, network dramas, and advertisements, network drama is the medium that can meet the needs of youth groups by adopting different youth subcultures while re-establishing social connections for youth groups. With the improvement of the viewing convenience of network dramas, the demand for young people to seek the group identity, reflect their own value and establish new social connections through network dramas will increase. In China, the incorporating of youth subcultures in network dramas will be suppressed and restricted by the mainstream Chinese ideology. In this dissertation, mainly observe the ways in which the youth subculture is incorporated in Chinese network dramas and the dissemination effect brought by the collection through 5 types of Chinese network dramas. Different types of network dramas will incorporate different types of youth subcultures. In order to more sustainably and effectively incorporate youth subcultures, they use various methods and methods. This dissertation make a point that the current Chinese network dramas are mainly incorporate and displayed youth subculture in a "hidden" way. Chinese network dramas seldom directly express and convey the core ideas and values of youth subculture, but hide them behind the commodity attributes of network dramas, and guide the audience to independently interpret the youth subculture hidden in the network dramas with the subcultural symbols that familiar to young audiences. On the whole, the youth subculture has brought a catfish effect to the network dramas industry. Youth subculture can help Chinese network dramas break their own solidified audio-visual languages and content form, promote the overall change of the network dramas industry, and play a role in providing internal vitality and motivation for Chinese network dramas. At present, Chinese network dramas incorporate youth subcultures in a relatively "hidden" may and have achieved positive results. From this result, the viewpoint of this dissertation believes that there is a high possibility that Chinese network dramas will incorporate more youth subcultures in a more open manner in the future.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.