청소년 인격교육을 위한 가정교육의 중요성에 대한 연구: : 중국 청소년의 가정교육을 중심으로 A Study on the Importance of Family Education for Personality Education of Youth -Focusing on home education for Chinese youth원문보기
인간 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육을 포함하는 체계적인 프로젝트로, 세 가지가 서로 연관되고 효과적으로 통합되어 있다. 성공적인 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육의 세 가지 효과 시스템을 성공적으로 통합한 것이어야 한다. 가정은 각 개인의 삶의 중심에 있으며 사회화 과정에서 가장 기본적인 단위이며 특히 사람의 성격 형성, 특히 건강한 성격의 형성과 건강한 감정의 형성에 매우 중요한 역할을 한다. 중국의 13억 인구 중 약 3,673만 명의 젊은이가 전체 인구의 28%를 차지하며, 청소년 그룹은 사회에서 가장 활발하고 활력이 넘치며 창조적인 그룹이어야 하며 그들이 학교와 사회에서 더 많은 가치를 만들어져야 한다. 그러나 현재 청소년의 상황에는 심각한 문제가 있으며, 상당수의 청소년이 가볍거나 무거운 심리적 문제를 일으켜 자신의 학업에 영향을 미치며 자신의 삶의 경로에 대해 후회하게 될 것이다. 현대 네트워크의 개방에 따라 최근 몇 년 동안 청소년 비행의 경우, 상승 추세로, 점차 사회 전체의 주목을 받고 있으며, 텔레비전에 부모와 자녀와 관련된 프로그램 방송을 많이 하기 때문에 가정환경은 청소년의 심리 건강 방면에 대한 영향에 대한 여론도 많이 생겼다. 청소년의 정신 건강 문제를 목표로 국내외 많은 학자들이 정신 건강 교육 모델, 학교 정신 건강 교사의 강점과 수준, 사회 개발 및 ...
인간 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육을 포함하는 체계적인 프로젝트로, 세 가지가 서로 연관되고 효과적으로 통합되어 있다. 성공적인 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육의 세 가지 효과 시스템을 성공적으로 통합한 것이어야 한다. 가정은 각 개인의 삶의 중심에 있으며 사회화 과정에서 가장 기본적인 단위이며 특히 사람의 성격 형성, 특히 건강한 성격의 형성과 건강한 감정의 형성에 매우 중요한 역할을 한다. 중국의 13억 인구 중 약 3,673만 명의 젊은이가 전체 인구의 28%를 차지하며, 청소년 그룹은 사회에서 가장 활발하고 활력이 넘치며 창조적인 그룹이어야 하며 그들이 학교와 사회에서 더 많은 가치를 만들어져야 한다. 그러나 현재 청소년의 상황에는 심각한 문제가 있으며, 상당수의 청소년이 가볍거나 무거운 심리적 문제를 일으켜 자신의 학업에 영향을 미치며 자신의 삶의 경로에 대해 후회하게 될 것이다. 현대 네트워크의 개방에 따라 최근 몇 년 동안 청소년 비행의 경우, 상승 추세로, 점차 사회 전체의 주목을 받고 있으며, 텔레비전에 부모와 자녀와 관련된 프로그램 방송을 많이 하기 때문에 가정환경은 청소년의 심리 건강 방면에 대한 영향에 대한 여론도 많이 생겼다. 청소년의 정신 건강 문제를 목표로 국내외 많은 학자들이 정신 건강 교육 모델, 학교 정신 건강 교사의 강점과 수준, 사회 개발 및 사회적 가치 갈등 측면에서 청소년의 정신 건강의 원인을 논의하고 분석했다. 국내외 학자들이 청소년의 정신 건강 문제는 심리적, 생리적, 사회적 요인의 복합 효과의 결과라는 관점을 주장하였다. 외국 정신 건강 서비스 시스템에서 청소년을 위한 정신 건강 서비스는 주로 학교, 지역 사회 및 전문 정신 건강 기관에서 제공한다. 본 논문은 청소년들과 정신 건강 문제의 원인을 연구하기 위해 청소년과 밀접한 관련이 있는 가정환경에 초점을 맞추고 있으며, 가정은 아동의 초기 사회 분야이며 사회에 들어가기 전에 십대의 첫 노출이다. 청소년이 가정환경에서 처음 경험하는 심리적 행동 습관은 미래의 사회화에 반영될 것이다. 본 논문은 청소년의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 연구하고자 한다. 본 논문은 주로 아래와 같은 몇 부분으로 나누어 논술할 것이다. 첫 번째 부분에서, 가정교육의 과학적 의미와 중요성에 대해 논의하고, 현재 중국의 가정교육 상황에 중점을 두고 중국의 가정교육에 존재하는 몇 가지 문제를 지적할 것이다. 두 번째 부분은 젊은이들의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 연구하고자 한다. 이 부분은 중국의 청소년 인격교육의 현황과 원인을 분석하고 청소년 인격교육에서 사회 교육, 학교교육 및 가정교육의 다양한 역할을 비교함으로써 가정교육이 젊은이들의 인격교육에서 가장 영향력 있고 오래 지속되는 교육이라는 결론을 내리고자 하며 청소년의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 강조하고자 한다. 세 번째 부분은 현재 가정교육이 청소년 인격교육에 미치는 영향을 분석하고자 한다. 오늘날의 세계 경제, 특히 중국의 사회주의 시장 경제의 급속한 발전으로 인해 가정교육은 많은 새로운 사회적 문제와 새로운 도전에 직면해 왔으며, 이는 젊은이들의 성품 개발에 심각한 영향을 미쳐 젊은이들이 성격의 형성과 발전에 심각한 도전에 직면해 있다는 현황을 제시하고자 한다. 마지막 부분에서 가정교육에서 청소년들의 성격 교육을 강화하는 방법에 대한 대책을 제시하고자 한다. 청소년의 성격 교육은 하룻밤 사이에 완료할 수 있는 것이 아니라, 청소년의 생애 동안 계속 해야 하는 교육이기 때문에 사회와 학교 교육 외에도 가정교육의 고유한 이점을 충분히 활용하는 것이 더 중요하다.
인간 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육을 포함하는 체계적인 프로젝트로, 세 가지가 서로 연관되고 효과적으로 통합되어 있다. 성공적인 교육은 가정교육, 학교교육 및 사회교육의 세 가지 효과 시스템을 성공적으로 통합한 것이어야 한다. 가정은 각 개인의 삶의 중심에 있으며 사회화 과정에서 가장 기본적인 단위이며 특히 사람의 성격 형성, 특히 건강한 성격의 형성과 건강한 감정의 형성에 매우 중요한 역할을 한다. 중국의 13억 인구 중 약 3,673만 명의 젊은이가 전체 인구의 28%를 차지하며, 청소년 그룹은 사회에서 가장 활발하고 활력이 넘치며 창조적인 그룹이어야 하며 그들이 학교와 사회에서 더 많은 가치를 만들어져야 한다. 그러나 현재 청소년의 상황에는 심각한 문제가 있으며, 상당수의 청소년이 가볍거나 무거운 심리적 문제를 일으켜 자신의 학업에 영향을 미치며 자신의 삶의 경로에 대해 후회하게 될 것이다. 현대 네트워크의 개방에 따라 최근 몇 년 동안 청소년 비행의 경우, 상승 추세로, 점차 사회 전체의 주목을 받고 있으며, 텔레비전에 부모와 자녀와 관련된 프로그램 방송을 많이 하기 때문에 가정환경은 청소년의 심리 건강 방면에 대한 영향에 대한 여론도 많이 생겼다. 청소년의 정신 건강 문제를 목표로 국내외 많은 학자들이 정신 건강 교육 모델, 학교 정신 건강 교사의 강점과 수준, 사회 개발 및 사회적 가치 갈등 측면에서 청소년의 정신 건강의 원인을 논의하고 분석했다. 국내외 학자들이 청소년의 정신 건강 문제는 심리적, 생리적, 사회적 요인의 복합 효과의 결과라는 관점을 주장하였다. 외국 정신 건강 서비스 시스템에서 청소년을 위한 정신 건강 서비스는 주로 학교, 지역 사회 및 전문 정신 건강 기관에서 제공한다. 본 논문은 청소년들과 정신 건강 문제의 원인을 연구하기 위해 청소년과 밀접한 관련이 있는 가정환경에 초점을 맞추고 있으며, 가정은 아동의 초기 사회 분야이며 사회에 들어가기 전에 십대의 첫 노출이다. 청소년이 가정환경에서 처음 경험하는 심리적 행동 습관은 미래의 사회화에 반영될 것이다. 본 논문은 청소년의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 연구하고자 한다. 본 논문은 주로 아래와 같은 몇 부분으로 나누어 논술할 것이다. 첫 번째 부분에서, 가정교육의 과학적 의미와 중요성에 대해 논의하고, 현재 중국의 가정교육 상황에 중점을 두고 중국의 가정교육에 존재하는 몇 가지 문제를 지적할 것이다. 두 번째 부분은 젊은이들의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 연구하고자 한다. 이 부분은 중국의 청소년 인격교육의 현황과 원인을 분석하고 청소년 인격교육에서 사회 교육, 학교교육 및 가정교육의 다양한 역할을 비교함으로써 가정교육이 젊은이들의 인격교육에서 가장 영향력 있고 오래 지속되는 교육이라는 결론을 내리고자 하며 청소년의 인격교육에서 가정교육의 중요성을 강조하고자 한다. 세 번째 부분은 현재 가정교육이 청소년 인격교육에 미치는 영향을 분석하고자 한다. 오늘날의 세계 경제, 특히 중국의 사회주의 시장 경제의 급속한 발전으로 인해 가정교육은 많은 새로운 사회적 문제와 새로운 도전에 직면해 왔으며, 이는 젊은이들의 성품 개발에 심각한 영향을 미쳐 젊은이들이 성격의 형성과 발전에 심각한 도전에 직면해 있다는 현황을 제시하고자 한다. 마지막 부분에서 가정교육에서 청소년들의 성격 교육을 강화하는 방법에 대한 대책을 제시하고자 한다. 청소년의 성격 교육은 하룻밤 사이에 완료할 수 있는 것이 아니라, 청소년의 생애 동안 계속 해야 하는 교육이기 때문에 사회와 학교 교육 외에도 가정교육의 고유한 이점을 충분히 활용하는 것이 더 중요하다.
(Abstract) Modern society is making constant progress and the economy is developing rapidly, but the social moral is decreasing, such as serious lack of social integrity fake everywhere, social prohibition pornography also. The traditional Chinese social ethics is experiencing an unp...
(Abstract) Modern society is making constant progress and the economy is developing rapidly, but the social moral is decreasing, such as serious lack of social integrity fake everywhere, social prohibition pornography also. The traditional Chinese social ethics is experiencing an unprecedented severe impact and challenge, which deeply influenced the young generation, we often see teenagers who escape from their classes and from their schools. They also cheat in the exam, run away from home. Therefore, we can see that when facing social problems, they feel confused, puzzled, frustrated, anxious and even their emotions are out of control. This lead to the appearance many appealing problems, such as poisoning case of FuDan University, the murder in NanHang University. These kind of events not only expose the disadvantages of our education in families, schools and society, but also reflect the problems which lie in our education in those places. They are becoming increasingly prominent practical problems. It is these problems that make some teenagers grow up without forming sound personalities, thus become men with flaws in their characters. It is pointed out in Universal Education of the World in 1990 that another equally important goal of the development of education is the transmission and abundance of culture and moral values. Countries around the world emphasis on character education and try to satisfy the need of development of human beings. Many countries have card on the reform of moral education, aimed at cultivating the moral characters of teenagers. Human education is a systematic one, which includes education in families, schools and society. All of them are * A thesis submitted to the Council of the Graduate School of Kyungpook National University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Education in December 2020 - 47 - related to each other and combined with each other effectively. Successful education should be a combination of the three successfully. Family is the center of one’s life, and is also the most basic social unit. Family plays an important role in the process of the form of one’s character and the development of emotion. Ever since ancient times, China has attached great importance to family education problems, especially character education, thinking that family education is not only a foundation, but also a dominant one, and other education is assistance. This paper makes a research on how family education influence adolescent character. First it discuss the scientific connotation and the importance of family education. It mainly analysts the current state of family education in China and points out the current problems existing in the education of family. In the second part of this paper, the position and the role of family education in adolescent character forming and studied. It mainly analyses the current situation of adolescent character education and its causes. By comparing the different role of the social education, school education and family education, we can conclude that family education has the deepest and most lasting influence on the education of adolescent character education. The third part of the paper analyses the current status of adolescent character education in families. Due to the economic globalization in today’s society, especially the rapid development China’s socialist market economy, family education is facing new challenges and new problems, which seriously impact the health of adolescent’s character development. Finally, the paper makes suggestions on how to strengthen the adolescent character education in families. Adolescent character education is not a short period one. It should be the most important education which is carried on throughout one’s whole life. Therefore, in addition to the focus and support from our country, your society and schools, it is more important to play the unique advantage in family education. Finally education should include following items; to combine social education, school education, family education together to establish harmonious family relationships, to keep the whole structure of a family and to build tolerance and harmonious family atmosphere. Family education should put it at the first place to cultivate teenager’s healthy characters and try to build “Learning Patter” in the family. It should also form a social responsibility in our teenagers, let them be the responsible generation. They should have frustration education, improving the ability to face frustration and meeting the challenge in their life. Key words: Family education, Character education, teenagers
(Abstract) Modern society is making constant progress and the economy is developing rapidly, but the social moral is decreasing, such as serious lack of social integrity fake everywhere, social prohibition pornography also. The traditional Chinese social ethics is experiencing an unprecedented severe impact and challenge, which deeply influenced the young generation, we often see teenagers who escape from their classes and from their schools. They also cheat in the exam, run away from home. Therefore, we can see that when facing social problems, they feel confused, puzzled, frustrated, anxious and even their emotions are out of control. This lead to the appearance many appealing problems, such as poisoning case of FuDan University, the murder in NanHang University. These kind of events not only expose the disadvantages of our education in families, schools and society, but also reflect the problems which lie in our education in those places. They are becoming increasingly prominent practical problems. It is these problems that make some teenagers grow up without forming sound personalities, thus become men with flaws in their characters. It is pointed out in Universal Education of the World in 1990 that another equally important goal of the development of education is the transmission and abundance of culture and moral values. Countries around the world emphasis on character education and try to satisfy the need of development of human beings. Many countries have card on the reform of moral education, aimed at cultivating the moral characters of teenagers. Human education is a systematic one, which includes education in families, schools and society. All of them are * A thesis submitted to the Council of the Graduate School of Kyungpook National University in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Education in December 2020 - 47 - related to each other and combined with each other effectively. Successful education should be a combination of the three successfully. Family is the center of one’s life, and is also the most basic social unit. Family plays an important role in the process of the form of one’s character and the development of emotion. Ever since ancient times, China has attached great importance to family education problems, especially character education, thinking that family education is not only a foundation, but also a dominant one, and other education is assistance. This paper makes a research on how family education influence adolescent character. First it discuss the scientific connotation and the importance of family education. It mainly analysts the current state of family education in China and points out the current problems existing in the education of family. In the second part of this paper, the position and the role of family education in adolescent character forming and studied. It mainly analyses the current situation of adolescent character education and its causes. By comparing the different role of the social education, school education and family education, we can conclude that family education has the deepest and most lasting influence on the education of adolescent character education. The third part of the paper analyses the current status of adolescent character education in families. Due to the economic globalization in today’s society, especially the rapid development China’s socialist market economy, family education is facing new challenges and new problems, which seriously impact the health of adolescent’s character development. Finally, the paper makes suggestions on how to strengthen the adolescent character education in families. Adolescent character education is not a short period one. It should be the most important education which is carried on throughout one’s whole life. Therefore, in addition to the focus and support from our country, your society and schools, it is more important to play the unique advantage in family education. Finally education should include following items; to combine social education, school education, family education together to establish harmonious family relationships, to keep the whole structure of a family and to build tolerance and harmonious family atmosphere. Family education should put it at the first place to cultivate teenager’s healthy characters and try to build “Learning Patter” in the family. It should also form a social responsibility in our teenagers, let them be the responsible generation. They should have frustration education, improving the ability to face frustration and meeting the challenge in their life. Key words: Family education, Character education, teenagers
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.