본 논문은 VR과 AR을 위해 3D 객체를 생성할 때 기존의 3D 모델링 및 렌더링 툴을 이용하지 않고 이미지를 기반으로 하는 3D 객체 생성방법을 제안한다. 최근 VR과 AR 시장이 급격히 확장되면서 가상현실과 ...
본 논문은 VR과 AR을 위해 3D 객체를 생성할 때 기존의 3D 모델링 및 렌더링 툴을 이용하지 않고 이미지를 기반으로 하는 3D 객체 생성방법을 제안한다. 최근 VR과 AR 시장이 급격히 확장되면서 가상현실과 증강현실에 들어가는 객체 모델링 및 렌더링에 대한 수요도 증가하게 되었다. 이러한 시장에 기존부터 존재했던 기업들은 Asset 형태로 고객들에게 이미 모델링 되고 렌더링 된 3D 객체들을 판매하고 있다. 3D 모델링 및 렌더링을 할 수 있는 전문가들은 이미 만들어진 형태의 객체를 사용하지 않더라도 직접 이미지와 객체를 제작해서 사용할 수 있지만, 그렇지 않은 일반인들이 기업이 판매하는 Asset을 거치지 않고 개인의 특정한 객체를 제작해서 콘텐츠를 생성하기는 많은 시간이 소요되고, 그 결과물의 질도 보장할 수 없다. 따라서 기존에 3D 객체 모델링 및 렌더링을 위해서 거쳐야 하는 단계를 생략하고 카메라로 찍은 객체를 사용자가 바로 3D 모델의 형태로 작업할 수 있도록 하는 기법을 제안한다. 본 논문은 어떤 객체를 생성할 건지 판단을 위해 Object Detection알고리즘을 학습하고, 해당하는 객체에 대한 이미지를 생성할 수 있도록 CGAN 알고리즘을 이용해 이미지를 생성해 낸다. 그 후 실제 볼 수 있는 3D 객체 생성을 위해 VR 및 AR 콘텐츠 제작을 위한 대표적인 엔진인 Unity를 이용해서 사용자에게 생성된 객체를 보여주게 된다.
본 논문은 VR과 AR을 위해 3D 객체를 생성할 때 기존의 3D 모델링 및 렌더링 툴을 이용하지 않고 이미지를 기반으로 하는 3D 객체 생성방법을 제안한다. 최근 VR과 AR 시장이 급격히 확장되면서 가상현실과 증강현실에 들어가는 객체 모델링 및 렌더링에 대한 수요도 증가하게 되었다. 이러한 시장에 기존부터 존재했던 기업들은 Asset 형태로 고객들에게 이미 모델링 되고 렌더링 된 3D 객체들을 판매하고 있다. 3D 모델링 및 렌더링을 할 수 있는 전문가들은 이미 만들어진 형태의 객체를 사용하지 않더라도 직접 이미지와 객체를 제작해서 사용할 수 있지만, 그렇지 않은 일반인들이 기업이 판매하는 Asset을 거치지 않고 개인의 특정한 객체를 제작해서 콘텐츠를 생성하기는 많은 시간이 소요되고, 그 결과물의 질도 보장할 수 없다. 따라서 기존에 3D 객체 모델링 및 렌더링을 위해서 거쳐야 하는 단계를 생략하고 카메라로 찍은 객체를 사용자가 바로 3D 모델의 형태로 작업할 수 있도록 하는 기법을 제안한다. 본 논문은 어떤 객체를 생성할 건지 판단을 위해 Object Detection 알고리즘을 학습하고, 해당하는 객체에 대한 이미지를 생성할 수 있도록 CGAN 알고리즘을 이용해 이미지를 생성해 낸다. 그 후 실제 볼 수 있는 3D 객체 생성을 위해 VR 및 AR 콘텐츠 제작을 위한 대표적인 엔진인 Unity를 이용해서 사용자에게 생성된 객체를 보여주게 된다.
In this paper, we proposes an image-based 3D object generation method without exploiting existing 3D modeling and rendering tools when generating 3D objects for VR and AR. With the recent rapid expansion of VR and AR markets, the demand for object modeling and rendering into virtual reality and augm...
In this paper, we proposes an image-based 3D object generation method without exploiting existing 3D modeling and rendering tools when generating 3D objects for VR and AR. With the recent rapid expansion of VR and AR markets, the demand for object modeling and rendering into virtual reality and augmented reality has also increased. Companies that have existed in these markets are selling 3D objects that have already been modeled and rendered to customers in Asset form. Experts who can model and render 3D can create images and objects themselves, even if they do not use the already created form of objects, but it takes a lot of time for non-common people to create individual specific objects without going through the Asset sold by the enterprise and cannot guarantee the quality of the results. Therefore, we propose a technique that omits the steps that must be taken for existing 3D object modeling and rendering, and allows users to work directly on camera-generated objects in the form of 3D models. This paper learns Object Detection algorithms to determine which objects to generate, and uses CGAN algorithms to generate images for the corresponding objects. It then uses Unity, a representative engine for VR and AR content creation, to show users the generated objects.
In this paper, we proposes an image-based 3D object generation method without exploiting existing 3D modeling and rendering tools when generating 3D objects for VR and AR. With the recent rapid expansion of VR and AR markets, the demand for object modeling and rendering into virtual reality and augmented reality has also increased. Companies that have existed in these markets are selling 3D objects that have already been modeled and rendered to customers in Asset form. Experts who can model and render 3D can create images and objects themselves, even if they do not use the already created form of objects, but it takes a lot of time for non-common people to create individual specific objects without going through the Asset sold by the enterprise and cannot guarantee the quality of the results. Therefore, we propose a technique that omits the steps that must be taken for existing 3D object modeling and rendering, and allows users to work directly on camera-generated objects in the form of 3D models. This paper learns Object Detection algorithms to determine which objects to generate, and uses CGAN algorithms to generate images for the corresponding objects. It then uses Unity, a representative engine for VR and AR content creation, to show users the generated objects.
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