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정교화가능성모델(ELM)을 적용한 여행 인플루언서 관광정보의 수용과 방문의도에 대한 영향 연구 : YouTube 댓글의 조절효과 원문보기


이서희 (경희대학교 대학원 관광학과 국내석사)

초록
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The constantly changing nature of marketing in the travel industry is drawing keen attention to the impact of the so-called 'travel influencer'. The turning point has been that the limitations of the media market's growth has been lifted with the environment transforming to one where consumers can also become producers of media. Travel influencers attract fans globally. Recently, a ...

주제어

#정교화가능성모델, 여행 인플루언서, 관광정보수용, 방문의도, 댓글 저널리즘, Elaboration Likelihood Model(ELM), Travel influencer, Comment Journalism, Tourism Information Acceptance, Visit of Intention 

학위논문 정보

저자 이서희
학위수여기관 경희대학교 대학원
학위구분 국내석사
학과 관광학과
지도교수 이계희
발행연도 2020
총페이지 viii, 97 p.
키워드 정교화가능성모델, 여행 인플루언서, 관광정보수용, 방문의도, 댓글 저널리즘, Elaboration Likelihood Model(ELM), Travel influencer, Comment Journalism, Tourism Information Acceptance, Visit of Intention
언어 kor
원문 URL http://www.riss.kr/link?id=T15963800&outLink=K
정보원 한국교육학술정보원
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