우리나라 대부분 지역에서는 인구 및 교통량의 증가로 인하여 교통지체 같은 교통문제가 발생하고 있다. 지속적인 교통체계 개편에도 불구하고 이러한 교통문제는 개선되지 못하고 점점 악화되고 있는 실정이다. 자동차의 증가로 인하여 유발된 교통 혼잡 및 소음, 각종 공해의 증가와 교통사고 등은 전 국토에서 일상적인 일이 되었고, 출·퇴근시간 같은 첨두시간대에는 도시 및 도시로 진출입하는 대부분의 주요 도로에서 혼잡이 발생하고 있다. 본 연구에서 교통문제 중에서 도시와 도시를 연결하는 지방부도로 교차로 신호운영 방식에 대한 개선방안을 모색하고자 한다. 지방부도로는 이동성과 접근성이 균형을 이루어야 하므로, 주행속도의 유지와 접속하는 도로에서의 원활한 진출입이 보장되어야 한다. 특히 지방부도로 신호교차로의 경우 회전차량의 대수가 시간대별로 상당한 차이가 있어, 정주기로 신호제어를 운영하면 불합리한 신호 대기시간이 발생하게 된다. 불합리한 신호 대기시간 발생의 주요 원인은 좌회전 교통류 및 보행자통행량이 적은 곳에서 좌회전 신호시간 및 횡단보도의 녹색신호시간이다. 따라서 지방부도로 신호교차로에서 신호제어방식을 좌회전교통량과 보행자를 감지하여 작용하는 감응신호시스템으로 전환하면, 불필요한 좌회전 신호 및 횡단보도의 녹색신호 현시를 제거 또는 단축할 수 있다. 이러한 개별 교차로에서의 신호운영 효율화는 전체 도로에서의 주행속도를 증가시킬 수 있다. 본 연구에서는 지방부도로에서 감응신호시스템 구축에 따른 효과를 분석하기 위하여 전라북도 김제시와 전주시를 연결하는 주요 도로들을(국도1호선, 국도26호선, 지방도716호선) 대상지로 하였는데, 대상 도로들은 국도 좌회전 감응시스템 구축공사를 2021년 5월에 완료하였다. 감응신호시스템 구축에 따른 효과는, 각 도로에서 감응신호시스템 도입 전후로 주행조사를 실시하여 분석하였다. 동일조건을 최대한 확보하기 위하여 감응신호시스템 도입 전인 2020년 11월과 도입 후인 2021년 11월에 주행조사를 실시하였고, ...
우리나라 대부분 지역에서는 인구 및 교통량의 증가로 인하여 교통지체 같은 교통문제가 발생하고 있다. 지속적인 교통체계 개편에도 불구하고 이러한 교통문제는 개선되지 못하고 점점 악화되고 있는 실정이다. 자동차의 증가로 인하여 유발된 교통 혼잡 및 소음, 각종 공해의 증가와 교통사고 등은 전 국토에서 일상적인 일이 되었고, 출·퇴근시간 같은 첨두시간대에는 도시 및 도시로 진출입하는 대부분의 주요 도로에서 혼잡이 발생하고 있다. 본 연구에서 교통문제 중에서 도시와 도시를 연결하는 지방부도로 교차로 신호운영 방식에 대한 개선방안을 모색하고자 한다. 지방부도로는 이동성과 접근성이 균형을 이루어야 하므로, 주행속도의 유지와 접속하는 도로에서의 원활한 진출입이 보장되어야 한다. 특히 지방부도로 신호교차로의 경우 회전차량의 대수가 시간대별로 상당한 차이가 있어, 정주기로 신호제어를 운영하면 불합리한 신호 대기시간이 발생하게 된다. 불합리한 신호 대기시간 발생의 주요 원인은 좌회전 교통류 및 보행자통행량이 적은 곳에서 좌회전 신호시간 및 횡단보도의 녹색신호시간이다. 따라서 지방부도로 신호교차로에서 신호제어방식을 좌회전교통량과 보행자를 감지하여 작용하는 감응신호시스템으로 전환하면, 불필요한 좌회전 신호 및 횡단보도의 녹색신호 현시를 제거 또는 단축할 수 있다. 이러한 개별 교차로에서의 신호운영 효율화는 전체 도로에서의 주행속도를 증가시킬 수 있다. 본 연구에서는 지방부도로에서 감응신호시스템 구축에 따른 효과를 분석하기 위하여 전라북도 김제시와 전주시를 연결하는 주요 도로들을(국도1호선, 국도26호선, 지방도716호선) 대상지로 하였는데, 대상 도로들은 국도 좌회전 감응시스템 구축공사를 2021년 5월에 완료하였다. 감응신호시스템 구축에 따른 효과는, 각 도로에서 감응신호시스템 도입 전후로 주행조사를 실시하여 분석하였다. 동일조건을 최대한 확보하기 위하여 감응신호시스템 도입 전인 2020년 11월과 도입 후인 2021년 11월에 주행조사를 실시하였고, 효과 척도는 통행속도, 정지횟수, 지체시간을 사용하였다.
우리나라 대부분 지역에서는 인구 및 교통량의 증가로 인하여 교통지체 같은 교통문제가 발생하고 있다. 지속적인 교통체계 개편에도 불구하고 이러한 교통문제는 개선되지 못하고 점점 악화되고 있는 실정이다. 자동차의 증가로 인하여 유발된 교통 혼잡 및 소음, 각종 공해의 증가와 교통사고 등은 전 국토에서 일상적인 일이 되었고, 출·퇴근시간 같은 첨두시간대에는 도시 및 도시로 진출입하는 대부분의 주요 도로에서 혼잡이 발생하고 있다. 본 연구에서 교통문제 중에서 도시와 도시를 연결하는 지방부도로 교차로 신호운영 방식에 대한 개선방안을 모색하고자 한다. 지방부도로는 이동성과 접근성이 균형을 이루어야 하므로, 주행속도의 유지와 접속하는 도로에서의 원활한 진출입이 보장되어야 한다. 특히 지방부도로 신호교차로의 경우 회전차량의 대수가 시간대별로 상당한 차이가 있어, 정주기로 신호제어를 운영하면 불합리한 신호 대기시간이 발생하게 된다. 불합리한 신호 대기시간 발생의 주요 원인은 좌회전 교통류 및 보행자통행량이 적은 곳에서 좌회전 신호시간 및 횡단보도의 녹색신호시간이다. 따라서 지방부도로 신호교차로에서 신호제어방식을 좌회전교통량과 보행자를 감지하여 작용하는 감응신호시스템으로 전환하면, 불필요한 좌회전 신호 및 횡단보도의 녹색신호 현시를 제거 또는 단축할 수 있다. 이러한 개별 교차로에서의 신호운영 효율화는 전체 도로에서의 주행속도를 증가시킬 수 있다. 본 연구에서는 지방부도로에서 감응신호시스템 구축에 따른 효과를 분석하기 위하여 전라북도 김제시와 전주시를 연결하는 주요 도로들을(국도1호선, 국도26호선, 지방도716호선) 대상지로 하였는데, 대상 도로들은 국도 좌회전 감응시스템 구축공사를 2021년 5월에 완료하였다. 감응신호시스템 구축에 따른 효과는, 각 도로에서 감응신호시스템 도입 전후로 주행조사를 실시하여 분석하였다. 동일조건을 최대한 확보하기 위하여 감응신호시스템 도입 전인 2020년 11월과 도입 후인 2021년 11월에 주행조사를 실시하였고, 효과 척도는 통행속도, 정지횟수, 지체시간을 사용하였다.
In most parts of Korea, traffic problems such as traffic delays are occurring due to the increase in population and traffic volume. Despite the continuous reorganization of the transportation system, these transportation problems have not improved and are getting worse. Traffic congestion, noise, in...
In most parts of Korea, traffic problems such as traffic delays are occurring due to the increase in population and traffic volume. Despite the continuous reorganization of the transportation system, these transportation problems have not improved and are getting worse. Traffic congestion, noise, increased pollution, and traffic accidents caused by the increase in automobiles have become common across the country, and congestion occurs on most major roads entering and leaving cities during peak hours such as rush hour. This study aims to find ways to improve the signal operation method of the intersection of local highways connecting cities and cities among traffic problems. Since mobility and accessibility must be balanced on local roads, maintenance of driving speed and smooth entry and exit on the connected road must be guaranteed. In particular, in the case of signal intersections on local roads, the number of rotating vehicles varies considerably by time zone, and if signal control is operated at regular intervals, unreasonable signal waiting time occurs. The main causes of unreasonable signal waiting time are left turn signal time and green signal time on crosswalks where left turn traffic and pedestrian traffic are low. Therefore, if the signal control method is switched from the local road signal intersection to a traffic signal Sensitive control system that detects left-turn traffic and pedestrians, unnecessary left-turn signals and green signal presentation of crosswalks can be eliminated or shortened. This efficiency of signal operation at individual intersections can increase the driving speed on the entire road. In this study, major roads connecting Gimje-si and Jeonju-si, Jeollabuk-do (National Route 1, National Route 26, and Local Route 716) were targeted to analyze the effect of the traffic signal Sensitive control system. Target roads completed the construction of a left turn sensing system for the national road in May 2021. The effect of constructing a traffic signal Sensitive control system was analyzed by conducting a driving survey before and after the introduction of the sensitivity signal system on each road. In order to secure the same conditions as much as possible, driving surveys were conducted in November 2020 before the introduction of the traffic signal Sensitive control system and November 2021, after the introduction, and traffic speed, number of stops, and delay time were used as the effect measure.
In most parts of Korea, traffic problems such as traffic delays are occurring due to the increase in population and traffic volume. Despite the continuous reorganization of the transportation system, these transportation problems have not improved and are getting worse. Traffic congestion, noise, increased pollution, and traffic accidents caused by the increase in automobiles have become common across the country, and congestion occurs on most major roads entering and leaving cities during peak hours such as rush hour. This study aims to find ways to improve the signal operation method of the intersection of local highways connecting cities and cities among traffic problems. Since mobility and accessibility must be balanced on local roads, maintenance of driving speed and smooth entry and exit on the connected road must be guaranteed. In particular, in the case of signal intersections on local roads, the number of rotating vehicles varies considerably by time zone, and if signal control is operated at regular intervals, unreasonable signal waiting time occurs. The main causes of unreasonable signal waiting time are left turn signal time and green signal time on crosswalks where left turn traffic and pedestrian traffic are low. Therefore, if the signal control method is switched from the local road signal intersection to a traffic signal Sensitive control system that detects left-turn traffic and pedestrians, unnecessary left-turn signals and green signal presentation of crosswalks can be eliminated or shortened. This efficiency of signal operation at individual intersections can increase the driving speed on the entire road. In this study, major roads connecting Gimje-si and Jeonju-si, Jeollabuk-do (National Route 1, National Route 26, and Local Route 716) were targeted to analyze the effect of the traffic signal Sensitive control system. Target roads completed the construction of a left turn sensing system for the national road in May 2021. The effect of constructing a traffic signal Sensitive control system was analyzed by conducting a driving survey before and after the introduction of the sensitivity signal system on each road. In order to secure the same conditions as much as possible, driving surveys were conducted in November 2020 before the introduction of the traffic signal Sensitive control system and November 2021, after the introduction, and traffic speed, number of stops, and delay time were used as the effect measure.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.