인터넷의 발전과 함께 라이브 스트리밍은 대중 앞에 나타났으며, 오늘 날 라이브 스트리밍서비스 산업은 큰 발전을 이루어내고 있다. 라이브 스트리밍은 효율적인 유통방식이 되어 현재 가장 핫한 비즈니스 모델이 되었다. 인플루언서는 인터넷 기술과 경제의 융합 발전의 산물로서, 생방송 플랫폼을 통해 많은 팬들과 상호 작용하여 상품의 인지도와 판매량을 높였으며 인터넷 경제의 중요한 수단이 되었다. 라이브 스트리밍 서비스를 활용한 마케팅은 중국에서 새로운 트랜드로 되고 있어 라이브 스트리밍 방송 서비스에 관한 ...
인터넷의 발전과 함께 라이브 스트리밍은 대중 앞에 나타났으며, 오늘 날 라이브 스트리밍서비스 산업은 큰 발전을 이루어내고 있다. 라이브 스트리밍은 효율적인 유통방식이 되어 현재 가장 핫한 비즈니스 모델이 되었다. 인플루언서는 인터넷 기술과 경제의 융합 발전의 산물로서, 생방송 플랫폼을 통해 많은 팬들과 상호 작용하여 상품의 인지도와 판매량을 높였으며 인터넷 경제의 중요한 수단이 되었다. 라이브 스트리밍 서비스를 활용한 마케팅은 중국에서 새로운 트랜드로 되고 있어 라이브 스트리밍 방송 서비스에 관한 마케팅 전략을 세우는 것은 중국 시장에서 매우 중요하다. 본 연구는 선행연구를 기반으로 인플루언서 특성, 제품속성, 공유의도, 구매의도 간의 관계를 분석하였다. 분설결과 요약하면 다음과 같다. 첫째, 인플루언서 특성과 제품속성이 소비자의 공유의도에 미치는 영향에 대한 검증 결과, 인플루언서 특성 중 상호작용성과 진정성, 제품속성 중 가격속성과 브랜드인지도가 소비자 공유의도에 유의한 영향을 미친다. 둘째, 인플루언서 특성과 제품속성이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 검증 결과, 인플루언서 특성 중 매력성과 진정성, 제품속성 중 가격속성과 품질속성이 소비자 구매의도에 유의한 영향을 미친다. 셋째, 소비자의 공유의도가 구매의도에 유의한 영향을 미친다. 본 연구는 MCN 회사의 인플루언서 양성 방향과 인플루언서를 활용하는 기업들의 제품 판매량을 높이는 전략을 마련하는 데 도움을 줄 수 있음을 시사한다. 또한 학술 방면에서는 라이브 스트리밍 인플루언서과 관련된 학술적인 연구는 아직도 부족하기에 본 연구를 통해 이에 대한 연구에 도움이 되길 바란다.
인터넷의 발전과 함께 라이브 스트리밍은 대중 앞에 나타났으며, 오늘 날 라이브 스트리밍 서비스 산업은 큰 발전을 이루어내고 있다. 라이브 스트리밍은 효율적인 유통방식이 되어 현재 가장 핫한 비즈니스 모델이 되었다. 인플루언서는 인터넷 기술과 경제의 융합 발전의 산물로서, 생방송 플랫폼을 통해 많은 팬들과 상호 작용하여 상품의 인지도와 판매량을 높였으며 인터넷 경제의 중요한 수단이 되었다. 라이브 스트리밍 서비스를 활용한 마케팅은 중국에서 새로운 트랜드로 되고 있어 라이브 스트리밍 방송 서비스에 관한 마케팅 전략을 세우는 것은 중국 시장에서 매우 중요하다. 본 연구는 선행연구를 기반으로 인플루언서 특성, 제품속성, 공유의도, 구매의도 간의 관계를 분석하였다. 분설결과 요약하면 다음과 같다. 첫째, 인플루언서 특성과 제품속성이 소비자의 공유의도에 미치는 영향에 대한 검증 결과, 인플루언서 특성 중 상호작용성과 진정성, 제품속성 중 가격속성과 브랜드인지도가 소비자 공유의도에 유의한 영향을 미친다. 둘째, 인플루언서 특성과 제품속성이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한 검증 결과, 인플루언서 특성 중 매력성과 진정성, 제품속성 중 가격속성과 품질속성이 소비자 구매의도에 유의한 영향을 미친다. 셋째, 소비자의 공유의도가 구매의도에 유의한 영향을 미친다. 본 연구는 MCN 회사의 인플루언서 양성 방향과 인플루언서를 활용하는 기업들의 제품 판매량을 높이는 전략을 마련하는 데 도움을 줄 수 있음을 시사한다. 또한 학술 방면에서는 라이브 스트리밍 인플루언서과 관련된 학술적인 연구는 아직도 부족하기에 본 연구를 통해 이에 대한 연구에 도움이 되길 바란다.
With the development of the Internet, live streaming has appeared in public, and today the live streaming services industry is making great progress. Live streaming has become an efficient distribution method, making it the hottest business model today. Influencer, a product of the convergence of In...
With the development of the Internet, live streaming has appeared in public, and today the live streaming services industry is making great progress. Live streaming has become an efficient distribution method, making it the hottest business model today. Influencer, a product of the convergence of Internet technology and economy, has interacted with many fans through live platforms to increase product recognition and sales volume and has become an important means of the Internet economy. Marketing using live streaming services is becoming a new trend in China, and creating a marketing strategy for live streaming broadcast services is very important in the Chinese market. Based on prior research, this study analyzed the relationship between influencer characteristics, product attributes, sharing intentions, and purchasing intentions. The results of the analysis are summarized as follows. First, as a result of the verification of the impact of influencer characteristics and product attributes on consumers' intention to share, the interactivity and authenticity among influencer characteristics, and the price attributes and brand awareness among product attributes have a significant impact on consumer sharing intentions. Second, as a result of the verification of the impact of influencer characteristics and product attributes on the consumer's purchase intention, the attractiveness and authenticity of the influencer characteristics, and the price and quality attributes among the product attributes have a significant effect on the consumer's purchase intention. Third, the consumer's intention to share has a significant impact on the purchase intention. This study suggests that it can help MCN companies' direction of training influencer and strategies to increase product sales by companies using influencer. In addition, in academic terms, academic research related to live streaming influencer is still insufficient, so I hope this study will help research on it.
With the development of the Internet, live streaming has appeared in public, and today the live streaming services industry is making great progress. Live streaming has become an efficient distribution method, making it the hottest business model today. Influencer, a product of the convergence of Internet technology and economy, has interacted with many fans through live platforms to increase product recognition and sales volume and has become an important means of the Internet economy. Marketing using live streaming services is becoming a new trend in China, and creating a marketing strategy for live streaming broadcast services is very important in the Chinese market. Based on prior research, this study analyzed the relationship between influencer characteristics, product attributes, sharing intentions, and purchasing intentions. The results of the analysis are summarized as follows. First, as a result of the verification of the impact of influencer characteristics and product attributes on consumers' intention to share, the interactivity and authenticity among influencer characteristics, and the price attributes and brand awareness among product attributes have a significant impact on consumer sharing intentions. Second, as a result of the verification of the impact of influencer characteristics and product attributes on the consumer's purchase intention, the attractiveness and authenticity of the influencer characteristics, and the price and quality attributes among the product attributes have a significant effect on the consumer's purchase intention. Third, the consumer's intention to share has a significant impact on the purchase intention. This study suggests that it can help MCN companies' direction of training influencer and strategies to increase product sales by companies using influencer. In addition, in academic terms, academic research related to live streaming influencer is still insufficient, so I hope this study will help research on it.
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