과거 방송국을 통해서만 다양한 미디어 콘텐츠를 소비할 수 있었지만, 정보통신의 발전으로 인터넷 연결을 기반으로 미디어 콘텐츠를 제공하는 서비스인 OTT가 등장하였다. 현재 중국의 OTT시장은 텐센트 비디어, 아이치이, 유쿠투도우, 망고TV 등의 플랫폼을 중심으로 빠르게 성장하고 있다. 본 논문은 OTT에 대한 개념을 알아보고, 중국 OTT의 발전과정,...
과거 방송국을 통해서만 다양한 미디어 콘텐츠를 소비할 수 있었지만, 정보통신의 발전으로 인터넷 연결을 기반으로 미디어 콘텐츠를 제공하는 서비스인 OTT가 등장하였다. 현재 중국의 OTT시장은 텐센트 비디어, 아이치이, 유쿠투도우, 망고TV 등의 플랫폼을 중심으로 빠르게 성장하고 있다. 본 논문은 OTT에 대한 개념을 알아보고, 중국 OTT의 발전과정, 시장현황, 정책 등을 분석하여 향후 중국의 OTT산업의 발전을 위해 발전방안을 제시하며, 올바른 발전방향을 모색하였다. 본 논문의 결과는 다음과 같다. 중국의 OTT산업을 지속적으로 발전시키기 위해, 시대에 맞는 정책수립 및 관리감독의 완화, 양질의 콘텐츠 제작, 저작권에 대한 인식 제고, 수익구조 개선 등의 발전방안을 제시하였다. 본 연구는 중국의 OTT산업에 대해 거시적인 시각으로 분석한 것으로 각 분야별 구체적인 내용이 부족해 향후 후속연구가 필요하며, 본 연구내용은 중국의 OTT산업에 대한 연구진행시 참고할 수 있는 자료로 활용될 수 있을 것으로 생각된다.
과거 방송국을 통해서만 다양한 미디어 콘텐츠를 소비할 수 있었지만, 정보통신의 발전으로 인터넷 연결을 기반으로 미디어 콘텐츠를 제공하는 서비스인 OTT가 등장하였다. 현재 중국의 OTT시장은 텐센트 비디어, 아이치이, 유쿠투도우, 망고TV 등의 플랫폼을 중심으로 빠르게 성장하고 있다. 본 논문은 OTT에 대한 개념을 알아보고, 중국 OTT의 발전과정, 시장현황, 정책 등을 분석하여 향후 중국의 OTT산업의 발전을 위해 발전방안을 제시하며, 올바른 발전방향을 모색하였다. 본 논문의 결과는 다음과 같다. 중국의 OTT산업을 지속적으로 발전시키기 위해, 시대에 맞는 정책수립 및 관리감독의 완화, 양질의 콘텐츠 제작, 저작권에 대한 인식 제고, 수익구조 개선 등의 발전방안을 제시하였다. 본 연구는 중국의 OTT산업에 대해 거시적인 시각으로 분석한 것으로 각 분야별 구체적인 내용이 부족해 향후 후속연구가 필요하며, 본 연구내용은 중국의 OTT산업에 대한 연구진행시 참고할 수 있는 자료로 활용될 수 있을 것으로 생각된다.
In the past, various media contents could be consumed only through broadcasting stations, but with the development of information and communication, OTT, a service that provides media content based on Internet connection, has emerged. Currently, China's OTT market is growing rapidly, centering on pl...
In the past, various media contents could be consumed only through broadcasting stations, but with the development of information and communication, OTT, a service that provides media content based on Internet connection, has emerged. Currently, China's OTT market is growing rapidly, centering on platforms such as Tencent Bidier, Aichi, Yukutudo, and Mango TV. This paper examines the concept of OTT, analyzes the development process, market status, and policies of China OTT, presents development plans for the future development of China's OTT industry, and seeks the right development direction. The results of this discussion are as follows. In order to continuously develop China's OTT industry, development plans such as easing policy establishment and management supervision, producing high-quality content, raising awareness of copyright, and improving the profit structure were proposed. This study analyzed China's OTT industry from a macroscopic perspective, and it is thought that future follow-up studies are needed due to the lack of specific contents in each field, and this study can be used as data for reference when conducting research on China's OTT industry.
In the past, various media contents could be consumed only through broadcasting stations, but with the development of information and communication, OTT, a service that provides media content based on Internet connection, has emerged. Currently, China's OTT market is growing rapidly, centering on platforms such as Tencent Bidier, Aichi, Yukutudo, and Mango TV. This paper examines the concept of OTT, analyzes the development process, market status, and policies of China OTT, presents development plans for the future development of China's OTT industry, and seeks the right development direction. The results of this discussion are as follows. In order to continuously develop China's OTT industry, development plans such as easing policy establishment and management supervision, producing high-quality content, raising awareness of copyright, and improving the profit structure were proposed. This study analyzed China's OTT industry from a macroscopic perspective, and it is thought that future follow-up studies are needed due to the lack of specific contents in each field, and this study can be used as data for reference when conducting research on China's OTT industry.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.