농산물 판매 생방송 특성하 소비자 구매의사에 미치는 영향에 관한 연구 (A) Study on the Consumer's Buying Intention under the Characteristics of Live Selling of Agricultural Products원문보기
디지털화 및 네트워크화의 급속한 발전과 함께 생방송 판매를 매개로 하는 새로운 미디어는 다양한 산업으로 빠르게 발전하여 소비자의 눈에 들어왔다. 다양하고 포괄적이고 직관적인 관람은 소비자들에게 깊은 사랑을 받고 있다. 따라서 라이브 판매는 등장했고 많은 앵커 인플루언서를 탄생시켰다. 앵커 인플루언서 경제하에서 앵커 인플루언서는 생방송을 통해 농산물을 판매하여 농산물 판매의 새로운 활로를 찾고 농산물 판매 지연, 많은 유통 링크, 낮은 농민 소득 등의 문제를 해결하고 중국 농업의 급속한 발전을 더욱 촉진한다. 본 논문은 선행 연구를 바탕으로 S-O-R 이론 모델을 사용하여 자극을 앵커의 매력성, 생방송 과정의 진실성 및 내용 품질, 농산물 제품 품질 및 제품 할인, 서비스 품질의 6가지 측면으로 구분하고, 기체는 소비자 지각 가치 이론을 사용하여 연구 모델을 구축하고 생방송 판매 특성에서 소비자의 농산물 구매 의사에 영향을 미치는 요인을 연구한다. 이후 국내외 관련 연구 분야의 성숙도 척도에 따라 생방송 판매의 특성을 결합하여 설문지를 작성하였다. 총 332개의 설문지가 발행되었으며 생방송 및 판매를 시청한 311개의 설문지가 회수되었다. 마지막으로 소프트웨어 SPSS25.0와 AMOS23.0을 사용하여 회수된 설문 데이터를 분석하며, 주요 분석에는 기술 통계, 신실증 연구에 따르면 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용 품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질은 지각 가치에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 구매 의사에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질과 구매 의사 사이에서 상당한 매개 역할을 한다. 뢰도 테스트, 검증 ...
디지털화 및 네트워크화의 급속한 발전과 함께 생방송 판매를 매개로 하는 새로운 미디어는 다양한 산업으로 빠르게 발전하여 소비자의 눈에 들어왔다. 다양하고 포괄적이고 직관적인 관람은 소비자들에게 깊은 사랑을 받고 있다. 따라서 라이브 판매는 등장했고 많은 앵커 인플루언서를 탄생시켰다. 앵커 인플루언서 경제하에서 앵커 인플루언서는 생방송을 통해 농산물을 판매하여 농산물 판매의 새로운 활로를 찾고 농산물 판매 지연, 많은 유통 링크, 낮은 농민 소득 등의 문제를 해결하고 중국 농업의 급속한 발전을 더욱 촉진한다. 본 논문은 선행 연구를 바탕으로 S-O-R 이론 모델을 사용하여 자극을 앵커의 매력성, 생방송 과정의 진실성 및 내용 품질, 농산물 제품 품질 및 제품 할인, 서비스 품질의 6가지 측면으로 구분하고, 기체는 소비자 지각 가치 이론을 사용하여 연구 모델을 구축하고 생방송 판매 특성에서 소비자의 농산물 구매 의사에 영향을 미치는 요인을 연구한다. 이후 국내외 관련 연구 분야의 성숙도 척도에 따라 생방송 판매의 특성을 결합하여 설문지를 작성하였다. 총 332개의 설문지가 발행되었으며 생방송 및 판매를 시청한 311개의 설문지가 회수되었다. 마지막으로 소프트웨어 SPSS25.0와 AMOS23.0을 사용하여 회수된 설문 데이터를 분석하며, 주요 분석에는 기술 통계, 신실증 연구에 따르면 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용 품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질은 지각 가치에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 구매 의사에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질과 구매 의사 사이에서 상당한 매개 역할을 한다. 뢰도 테스트, 검증 요인 분석, 상관 분석, 선형 회귀 분석 및 매개 역할 테스트가 포함된다. 위의 연구 결론에 따라 이 기사는 생방송 플랫폼, 앵커 인플루언서 및 농민에게 다음과 같은 합리적인 제안을 제시한다. (1) 앵커는 자신의 전문적 소양을 향상시켜 매력을 높여야 한다. (2) 앵커는 생방송 과정에서 생방송의 진실성을 높이기 위해 소비자의 관점에서 제품을 소개해야 한다. (3) 앵커는 생방송 중 재미와 신선도를 높여 내용 품질을 향상시킨다. (4) 언제든지 제품 품질을 보장해야 한다. (5) 생방송 과정에서 농민 할인율을 높여야 한다. (6) 판매 전 및 판매 후 서비스 품질을 보장해야 한다. 위의 6가지 사항을 통해 소비자의 지각 가치를 높이고 소비자의 구매 의지를 촉진한다
디지털화 및 네트워크화의 급속한 발전과 함께 생방송 판매를 매개로 하는 새로운 미디어는 다양한 산업으로 빠르게 발전하여 소비자의 눈에 들어왔다. 다양하고 포괄적이고 직관적인 관람은 소비자들에게 깊은 사랑을 받고 있다. 따라서 라이브 판매는 등장했고 많은 앵커 인플루언서를 탄생시켰다. 앵커 인플루언서 경제하에서 앵커 인플루언서는 생방송을 통해 농산물을 판매하여 농산물 판매의 새로운 활로를 찾고 농산물 판매 지연, 많은 유통 링크, 낮은 농민 소득 등의 문제를 해결하고 중국 농업의 급속한 발전을 더욱 촉진한다. 본 논문은 선행 연구를 바탕으로 S-O-R 이론 모델을 사용하여 자극을 앵커의 매력성, 생방송 과정의 진실성 및 내용 품질, 농산물 제품 품질 및 제품 할인, 서비스 품질의 6가지 측면으로 구분하고, 기체는 소비자 지각 가치 이론을 사용하여 연구 모델을 구축하고 생방송 판매 특성에서 소비자의 농산물 구매 의사에 영향을 미치는 요인을 연구한다. 이후 국내외 관련 연구 분야의 성숙도 척도에 따라 생방송 판매의 특성을 결합하여 설문지를 작성하였다. 총 332개의 설문지가 발행되었으며 생방송 및 판매를 시청한 311개의 설문지가 회수되었다. 마지막으로 소프트웨어 SPSS25.0와 AMOS23.0을 사용하여 회수된 설문 데이터를 분석하며, 주요 분석에는 기술 통계, 신실증 연구에 따르면 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용 품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질은 지각 가치에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 구매 의사에 정(+)의 영향을 미칠 것이다. 지각 가치는 앵커 매력성, 생방송 진실성과 내용품질, 농산물 제품 품질과 제품 할인 및 서비스 품질과 구매 의사 사이에서 상당한 매개 역할을 한다. 뢰도 테스트, 검증 요인 분석, 상관 분석, 선형 회귀 분석 및 매개 역할 테스트가 포함된다. 위의 연구 결론에 따라 이 기사는 생방송 플랫폼, 앵커 인플루언서 및 농민에게 다음과 같은 합리적인 제안을 제시한다. (1) 앵커는 자신의 전문적 소양을 향상시켜 매력을 높여야 한다. (2) 앵커는 생방송 과정에서 생방송의 진실성을 높이기 위해 소비자의 관점에서 제품을 소개해야 한다. (3) 앵커는 생방송 중 재미와 신선도를 높여 내용 품질을 향상시킨다. (4) 언제든지 제품 품질을 보장해야 한다. (5) 생방송 과정에서 농민 할인율을 높여야 한다. (6) 판매 전 및 판매 후 서비스 품질을 보장해야 한다. 위의 6가지 사항을 통해 소비자의 지각 가치를 높이고 소비자의 구매 의지를 촉진한다
With the rapid development of digitalization and networking, the new "we media", which takes live streaming as the medium, has rapidly developed into all walks of life and entered the eyes of consumers. Rich and diverse, comprehensive and intuitive viewing is highly sought after by consumers. Theref...
With the rapid development of digitalization and networking, the new "we media", which takes live streaming as the medium, has rapidly developed into all walks of life and entered the eyes of consumers. Rich and diverse, comprehensive and intuitive viewing is highly sought after by consumers. Therefore, the form of live broadcast sales, and gave birth to a large number of anchor network celebrities. Under the economy of online anchors, online anchors sell agricultural products in the form of live streaming, finding a new way for the sale of agricultural products, solving the problems of sluggish sales of agricultural products, many circulation links and low income of farmers, and further promoting the rapid development of China's agriculture. On the basis of previous studies, this paper uses S-O-R theory model to divide the stimulus into six aspects: anchor attraction, live broadcast process authenticity and content quality, agricultural product quality and product discount, and service quality. The body uses the theory of consumer perceived value to build a research model to study the influencing factors of consumers' willingness to buy agricultural products under the characteristics of live broadcast selling. Then, based on the mature scale of relevant research fields at home and abroad, combined with the characteristics of live selling, the questionnaire was formed. A total of 332 questionnaires were distributed, and 311 questionnaires were collected from those who had watched the live broadcast of selling goods. Finally, SPSS25.0 and AMOS23.0 were used to analyze the collected questionnaire data, including descriptive statistics, reliability and validity test, confirmatory factor analysis, correlation analysis, linear regression analysis and mediation test. The empirical study showed that the attractiveness of anchors, the authenticity and content quality of livestreams, the quality of agricultural products, product discounts and service quality had significant positive effects on perceived value. Perceived value has a significant positive effect on purchase intention; Perceived value plays a significant mediating role in the attractiveness of anchors, the authenticity and content quality of livestreaming process, the quality of agricultural products and product discounts, and the service quality and purchase intention. Based on the above research conclusions, this paper puts forward the following rationalization suggestions for live streaming platforms, anchors and farmers: (1) Anchors should enhance their attractiveness by improving their professional qualities. (2) Anchors should introduce products from the perspective of consumers to improve the authenticity of live broadcasting. (3) Anchors increase interest and freshness in the process of live broadcasting to improve content quality. (4) Product quality should be guaranteed at any time. (5) Discounts for farmers should be increased in the process of live broadcasting. (6) Ensure pre-sale and after-sales service quality. Through the above six points to improve the perceived value of consumers, and then promote the purchase intention of consumers.
With the rapid development of digitalization and networking, the new "we media", which takes live streaming as the medium, has rapidly developed into all walks of life and entered the eyes of consumers. Rich and diverse, comprehensive and intuitive viewing is highly sought after by consumers. Therefore, the form of live broadcast sales, and gave birth to a large number of anchor network celebrities. Under the economy of online anchors, online anchors sell agricultural products in the form of live streaming, finding a new way for the sale of agricultural products, solving the problems of sluggish sales of agricultural products, many circulation links and low income of farmers, and further promoting the rapid development of China's agriculture. On the basis of previous studies, this paper uses S-O-R theory model to divide the stimulus into six aspects: anchor attraction, live broadcast process authenticity and content quality, agricultural product quality and product discount, and service quality. The body uses the theory of consumer perceived value to build a research model to study the influencing factors of consumers' willingness to buy agricultural products under the characteristics of live broadcast selling. Then, based on the mature scale of relevant research fields at home and abroad, combined with the characteristics of live selling, the questionnaire was formed. A total of 332 questionnaires were distributed, and 311 questionnaires were collected from those who had watched the live broadcast of selling goods. Finally, SPSS25.0 and AMOS23.0 were used to analyze the collected questionnaire data, including descriptive statistics, reliability and validity test, confirmatory factor analysis, correlation analysis, linear regression analysis and mediation test. The empirical study showed that the attractiveness of anchors, the authenticity and content quality of livestreams, the quality of agricultural products, product discounts and service quality had significant positive effects on perceived value. Perceived value has a significant positive effect on purchase intention; Perceived value plays a significant mediating role in the attractiveness of anchors, the authenticity and content quality of livestreaming process, the quality of agricultural products and product discounts, and the service quality and purchase intention. Based on the above research conclusions, this paper puts forward the following rationalization suggestions for live streaming platforms, anchors and farmers: (1) Anchors should enhance their attractiveness by improving their professional qualities. (2) Anchors should introduce products from the perspective of consumers to improve the authenticity of live broadcasting. (3) Anchors increase interest and freshness in the process of live broadcasting to improve content quality. (4) Product quality should be guaranteed at any time. (5) Discounts for farmers should be increased in the process of live broadcasting. (6) Ensure pre-sale and after-sales service quality. Through the above six points to improve the perceived value of consumers, and then promote the purchase intention of consumers.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.