라이브 커머스의 서비스 속성, 가치, 신뢰성 및 고객만족도간의 관계에 관한 연구 A Study on the Relationship between Service Attributes, Value, Reliability and Customer Satisfaction of Live Commerce원문보기
인터넷 기술의 지속적인 발전과 소셜 미디어의 인기로, 라이브 스트리밍은 점차 새로운 쇼핑 방법이 되었다. 라이브 스트리밍에서 상인들은 소비자들에게 자신들의 제품을 보여주고 라이브 스트리밍 플랫폼을 통해 구매를 유도하는데, 이는 신흥 마케팅 모델로 자리 잡았다. 라이브 스트리밍의 개발과 부상은 기업에 새로운 판매 기회와 수익을 가져다 줄 뿐만 아니라 소비자의 쇼핑 경험과 편의성을 향상시켰다. 그러나 새로운 ...
인터넷 기술의 지속적인 발전과 소셜 미디어의 인기로, 라이브 스트리밍은 점차 새로운 쇼핑 방법이 되었다. 라이브 스트리밍에서 상인들은 소비자들에게 자신들의 제품을 보여주고 라이브 스트리밍 플랫폼을 통해 구매를 유도하는데, 이는 신흥 마케팅 모델로 자리 잡았다. 라이브 스트리밍의 개발과 부상은 기업에 새로운 판매 기회와 수익을 가져다 줄 뿐만 아니라 소비자의 쇼핑 경험과 편의성을 향상시켰다. 그러나 새로운 비즈니스 모델로서 라이브 밴딩 서비스의 속성, 가치 및 신뢰성에 대한 우려도 제기되고 있다. 가맹점의 경우, 라이브 스트리밍 서비스의 속성과 신뢰성은 소비자의 구매 결정과 구매 의지에 영향을 미칠 수 있으며, 서비스의 가치는 가맹점의 브랜드 이미지와 명성과 직결되었다. 소비자의 경우 상품 서비스를 이용한 라이브 스트리밍의 속성과 신뢰성은 쇼핑 경험과 만족도에 직접적인 영향을 미치며, 서비스 가치는 상품 속성, 가격, 애프터서비스 만족도와 관련이 있다. 본 연구에서 라이브 커머스의 서비스 속성, 가치, 신뢰성 및 고객 만족도간 4가지 주요 측면을 분류된다. 이전 연구를 기반으로 설문지를 작성했으며 설문지는 중국 인터넷 쇼핑 경험이 있는 사람들을 대상으로 실시되었다. 응답자들은 중국의 인터넷 쇼핑 경험을 가진 중국인을 대상으로 설문지를 온라인으로 배포했다. 총 332개의 설문지가 회수되었고 최종 분석에 330개가 사용되었으며 수집된 데이터는 SPSS 24.0 및 AMOS 24.0 통계 프로그램으로 분석되었다. 본 연구의 결과는 다음과 같이 요약된다. 먼저, 라이브 커머스의 서비스 속성, 가치, 신뢰성 및 고객 만족도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이것은 아나운서 특징, 아나운서 인맥, 생방송 분위기, 제품 정보가 높을수록 중국인의 라이브 커머스에 대한 고객 만족도가 높다는 것을 의미한다. 또한, 라이브 커머스의 품질요소 중 속성, 가치, 신뢰성에 대한 만족도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이를 통해 생방송 지각된 가치과 생방송 지각된 신뢰성이 높을수록 중국인의 라이브 커머스의에 대한 고객만족도가 높다는 것을 의미한다. 마지막으로, 고객만족도, 신뢰와 만족도는 지속이용의도에 모두 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 즉, 라이브 커머스의 품질에 대한 신뢰가 만족도를 높이며, 신뢰 및 만족이 높을수록 중국인의 우호적인 추천과 지속이용의도 가능성이 높다는 것이다.
인터넷 기술의 지속적인 발전과 소셜 미디어의 인기로, 라이브 스트리밍은 점차 새로운 쇼핑 방법이 되었다. 라이브 스트리밍에서 상인들은 소비자들에게 자신들의 제품을 보여주고 라이브 스트리밍 플랫폼을 통해 구매를 유도하는데, 이는 신흥 마케팅 모델로 자리 잡았다. 라이브 스트리밍의 개발과 부상은 기업에 새로운 판매 기회와 수익을 가져다 줄 뿐만 아니라 소비자의 쇼핑 경험과 편의성을 향상시켰다. 그러나 새로운 비즈니스 모델로서 라이브 밴딩 서비스의 속성, 가치 및 신뢰성에 대한 우려도 제기되고 있다. 가맹점의 경우, 라이브 스트리밍 서비스의 속성과 신뢰성은 소비자의 구매 결정과 구매 의지에 영향을 미칠 수 있으며, 서비스의 가치는 가맹점의 브랜드 이미지와 명성과 직결되었다. 소비자의 경우 상품 서비스를 이용한 라이브 스트리밍의 속성과 신뢰성은 쇼핑 경험과 만족도에 직접적인 영향을 미치며, 서비스 가치는 상품 속성, 가격, 애프터서비스 만족도와 관련이 있다. 본 연구에서 라이브 커머스의 서비스 속성, 가치, 신뢰성 및 고객 만족도간 4가지 주요 측면을 분류된다. 이전 연구를 기반으로 설문지를 작성했으며 설문지는 중국 인터넷 쇼핑 경험이 있는 사람들을 대상으로 실시되었다. 응답자들은 중국의 인터넷 쇼핑 경험을 가진 중국인을 대상으로 설문지를 온라인으로 배포했다. 총 332개의 설문지가 회수되었고 최종 분석에 330개가 사용되었으며 수집된 데이터는 SPSS 24.0 및 AMOS 24.0 통계 프로그램으로 분석되었다. 본 연구의 결과는 다음과 같이 요약된다. 먼저, 라이브 커머스의 서비스 속성, 가치, 신뢰성 및 고객 만족도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이것은 아나운서 특징, 아나운서 인맥, 생방송 분위기, 제품 정보가 높을수록 중국인의 라이브 커머스에 대한 고객 만족도가 높다는 것을 의미한다. 또한, 라이브 커머스의 품질요소 중 속성, 가치, 신뢰성에 대한 만족도에 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 이를 통해 생방송 지각된 가치과 생방송 지각된 신뢰성이 높을수록 중국인의 라이브 커머스의에 대한 고객만족도가 높다는 것을 의미한다. 마지막으로, 고객만족도, 신뢰와 만족도는 지속이용의도에 모두 정(+)의 영향을 미치는 것으로 나타났다. 즉, 라이브 커머스의 품질에 대한 신뢰가 만족도를 높이며, 신뢰 및 만족이 높을수록 중국인의 우호적인 추천과 지속이용의도 가능성이 높다는 것이다.
With the continuous development of Internet technology and the popularity of social media, live streaming has gradually become a new way of shopping. In live-streaming, merchants show consumers their products and guide them to make purchases through a live-streaming platform, which has become an eme...
With the continuous development of Internet technology and the popularity of social media, live streaming has gradually become a new way of shopping. In live-streaming, merchants show consumers their products and guide them to make purchases through a live-streaming platform, which has become an emerging marketing model. The development and rise of live streaming has not only brought new sales opportunities and profits to businesses, but also improved the shopping experience and convenience for consumers. However, as an emerging business model, the Attributes, value and reliability of live banding services have also raised concerns. For merchants, the Attributes and reliability of live-streaming services can influence consumers' purchasing decisions and willingness to buy, while the value of services is directly related to the brand image and reputation of merchants. For consumers, the Attributes and reliability of live-streaming with goods services directly affect their shopping experience and satisfaction, while the service value is related to the satisfaction of product Attributes, price, and after-sales service. In this study, we categorize four key aspects of Live Kermas' service attributes, value, reliability, and customer satisfaction. Based on previous studies, a questionnaire was completed, and the questionnaire was conducted on people with experience in Chinese Internet shopping. Respondents distributed questionnaires online to Chinese people with experience in Internet shopping in China. A total of 332 questionnaires were retrieved, 332 were used for the final analysis, and the collected data were analyzed by the SPSS 24.0 and AMOS 24.0 statistical programs. The results of this study are summarized as follows. First, it was found that it had a positive (+) effect on the service attributes, value, reliability, and customer satisfaction of live commas. This means that the higher the announcer's characteristics, announcer connections, live broadcast atmosphere, and product information, the higher the customer satisfaction of Chinese people with live commas. Finally, it was found that high satisfaction, trust, and satisfaction all had a positive (+) effect on the intention to continue using. In other words, trust in the quality of Live Kermas increases satisfaction, and the higher the trust and satisfaction, the higher the possibility of Chinese favorable recommendations and continuous use.
With the continuous development of Internet technology and the popularity of social media, live streaming has gradually become a new way of shopping. In live-streaming, merchants show consumers their products and guide them to make purchases through a live-streaming platform, which has become an emerging marketing model. The development and rise of live streaming has not only brought new sales opportunities and profits to businesses, but also improved the shopping experience and convenience for consumers. However, as an emerging business model, the Attributes, value and reliability of live banding services have also raised concerns. For merchants, the Attributes and reliability of live-streaming services can influence consumers' purchasing decisions and willingness to buy, while the value of services is directly related to the brand image and reputation of merchants. For consumers, the Attributes and reliability of live-streaming with goods services directly affect their shopping experience and satisfaction, while the service value is related to the satisfaction of product Attributes, price, and after-sales service. In this study, we categorize four key aspects of Live Kermas' service attributes, value, reliability, and customer satisfaction. Based on previous studies, a questionnaire was completed, and the questionnaire was conducted on people with experience in Chinese Internet shopping. Respondents distributed questionnaires online to Chinese people with experience in Internet shopping in China. A total of 332 questionnaires were retrieved, 332 were used for the final analysis, and the collected data were analyzed by the SPSS 24.0 and AMOS 24.0 statistical programs. The results of this study are summarized as follows. First, it was found that it had a positive (+) effect on the service attributes, value, reliability, and customer satisfaction of live commas. This means that the higher the announcer's characteristics, announcer connections, live broadcast atmosphere, and product information, the higher the customer satisfaction of Chinese people with live commas. Finally, it was found that high satisfaction, trust, and satisfaction all had a positive (+) effect on the intention to continue using. In other words, trust in the quality of Live Kermas increases satisfaction, and the higher the trust and satisfaction, the higher the possibility of Chinese favorable recommendations and continuous use.
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