특성이 팝업스토어 제품의 소비자태도와 구매의도에 미치는 SNS 영향 조 효 우 경영학과 경희대학교 대학원 지도교수 박찬욱 오늘날 디지털 비즈니스 환경에서 소셜 네트워크 서비스 는 소비자 행동을 형성SNS( ) 하고 구매 결정에 영향을 미치는 중요한 요소가 되었다 본 연구는 특성이 팝업스. SNS 토어 제품의 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향 메커니즘을 심도 있게 탐구하는 것 을 목적으로 한다 이를 위해 ...
특성이 팝업스토어 제품의 소비자태도와 구매의도에 미치는 SNS 영향 조 효 우 경영학과 경희대학교 대학원 지도교수 박찬욱 오늘날 디지털 비즈니스 환경에서 소셜 네트워크 서비스 는 소비자 행동을 형성SNS( ) 하고 구매 결정에 영향을 미치는 중요한 요소가 되었다 본 연구는 특성이 팝업스. SNS 토어 제품의 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향 메커니즘을 심도 있게 탐구하는 것 을 목적으로 한다 이를 위해 상호작용성 접근편의성 정보유용성 정보신뢰성 등 . , , , , SNS 특성을 상세히 연구함으로써 이러한 기능이 소셜 미디어 환경에서 플래시 스토어 제품 에 대한 소비자의 태도를 어떻게 형성하고 영향을 미치는지 알 수 있도록 설계하였다. 연구기간은 년 월부터 년 월까지로 중국에서 온라인 설문조사 방법을 통2023 11 2023 12 해 진행하였으며 총 부를 수집했다 다음 통계 절차를 사용하여 분석 후, 273 . SPSS23.0 , 인구 특성에 대한 빈도분석과 회귀분석을 진행하였다 마지막으로 Pearson . Cronbach's 값을 검증하여 신뢰도를 확인하였다. α 그 결과 특성의 상호작용성 접근편의성 정보유용성 및 정보신뢰성이 소비자 , SNS , , 태도에 영향을 미치는 것으로 나타났으며 정보신뢰성이 소비자 태도에 가장 큰 영향을 , 미치는 것으로 나타났다 이는 소셜 미디어 플랫폼의 정보 신뢰도가 소비자에게 있어 . 중요한 문제가 될 수 있다는 점을 의미한다 즉 이는 허위 정보 소문의 전파 권위의 . , , , 원천 부족 등과 관련될 수 있으며 소비자에게 부정적인 인상을 심어줌으로써 제품 서, , 비스 또는 주제에 대한 소비자의 견해에 영향을 미칠 수 있다는 것이다 동시에 이는 . 소셜 미디어 플랫폼이 사용자의 신뢰를 유지하기 위해 정보를 보다 효율적으로 관리하 고 보장해야 한다는 점도 강조한다. 마지막으로 심층 분석 결과를 바탕으로 플래시 스토어 제품 판매에서 의 적용을 SNS 최적화하기 위한 구체적이고 실용적인 권장 사항 및 전략을 제공했다 이러한 권장 사. 항은 플랫폼 사용자 경험 최적화 정보 보급의 정확성 향상 사용자가 콘텐츠를 생SNS , , 성하도록 동기를 부여하는 등 기업에 차별화된 디지털 마케팅 전략을 제공하고 플래시 스토어 제품 소비자 태도와 구매의도에 대한 의 긍정적인 영향을 극대화하도록 설SNS 계되었다. 본 연구를 통해 플래시 스토어 제품의 소비자 행동에서 기능의 핵심 역할을 깊SNS 이 이해할 수 있을 뿐만 아니라 시장 경쟁력 향상을 위한 실용적이고 표적화된 전략 , 지침을 기업에 제공할 수 있을 것으로 기대된다 더불어 디지털 마케팅 메커니즘에 대. 한 인식을 심화시키는 데 긍정적인 의미를 지닐 뿐만 아니라 실제 시장 운영에 있어 혁 신적이고 실용적인 응용 가치를 지닌 연구 기반을 제공한다는 점에서 의의를 가진다. 핵심어 특성 소셜네트워크 팝업스토어 구매의도 소비자 태도: SNS , , , ,
특성이 팝업스토어 제품의 소비자태도와 구매의도에 미치는 SNS 영향 조 효 우 경영학과 경희대학교 대학원 지도교수 박찬욱 오늘날 디지털 비즈니스 환경에서 소셜 네트워크 서비스 는 소비자 행동을 형성SNS( ) 하고 구매 결정에 영향을 미치는 중요한 요소가 되었다 본 연구는 특성이 팝업스. SNS 토어 제품의 소비자 태도와 구매의도에 미치는 영향 메커니즘을 심도 있게 탐구하는 것 을 목적으로 한다 이를 위해 상호작용성 접근편의성 정보유용성 정보신뢰성 등 . , , , , SNS 특성을 상세히 연구함으로써 이러한 기능이 소셜 미디어 환경에서 플래시 스토어 제품 에 대한 소비자의 태도를 어떻게 형성하고 영향을 미치는지 알 수 있도록 설계하였다. 연구기간은 년 월부터 년 월까지로 중국에서 온라인 설문조사 방법을 통2023 11 2023 12 해 진행하였으며 총 부를 수집했다 다음 통계 절차를 사용하여 분석 후, 273 . SPSS23.0 , 인구 특성에 대한 빈도분석과 회귀분석을 진행하였다 마지막으로 Pearson . Cronbach's 값을 검증하여 신뢰도를 확인하였다. α 그 결과 특성의 상호작용성 접근편의성 정보유용성 및 정보신뢰성이 소비자 , SNS , , 태도에 영향을 미치는 것으로 나타났으며 정보신뢰성이 소비자 태도에 가장 큰 영향을 , 미치는 것으로 나타났다 이는 소셜 미디어 플랫폼의 정보 신뢰도가 소비자에게 있어 . 중요한 문제가 될 수 있다는 점을 의미한다 즉 이는 허위 정보 소문의 전파 권위의 . , , , 원천 부족 등과 관련될 수 있으며 소비자에게 부정적인 인상을 심어줌으로써 제품 서, , 비스 또는 주제에 대한 소비자의 견해에 영향을 미칠 수 있다는 것이다 동시에 이는 . 소셜 미디어 플랫폼이 사용자의 신뢰를 유지하기 위해 정보를 보다 효율적으로 관리하 고 보장해야 한다는 점도 강조한다. 마지막으로 심층 분석 결과를 바탕으로 플래시 스토어 제품 판매에서 의 적용을 SNS 최적화하기 위한 구체적이고 실용적인 권장 사항 및 전략을 제공했다 이러한 권장 사. 항은 플랫폼 사용자 경험 최적화 정보 보급의 정확성 향상 사용자가 콘텐츠를 생SNS , , 성하도록 동기를 부여하는 등 기업에 차별화된 디지털 마케팅 전략을 제공하고 플래시 스토어 제품 소비자 태도와 구매의도에 대한 의 긍정적인 영향을 극대화하도록 설SNS 계되었다. 본 연구를 통해 플래시 스토어 제품의 소비자 행동에서 기능의 핵심 역할을 깊SNS 이 이해할 수 있을 뿐만 아니라 시장 경쟁력 향상을 위한 실용적이고 표적화된 전략 , 지침을 기업에 제공할 수 있을 것으로 기대된다 더불어 디지털 마케팅 메커니즘에 대. 한 인식을 심화시키는 데 긍정적인 의미를 지닐 뿐만 아니라 실제 시장 운영에 있어 혁 신적이고 실용적인 응용 가치를 지닌 연구 기반을 제공한다는 점에서 의의를 가진다. 핵심어 특성 소셜네트워크 팝업스토어 구매의도 소비자 태도: SNS , , , ,
Effect of SNS characteristics on consumer attitude and purchase intention of pop-up store products CAO XIAOYU Master of Science in Business Administration Graduate School of Kyung Hee University In today's digital business environment, social networking services (SNS) have formed consumer behavior a...
Effect of SNS characteristics on consumer attitude and purchase intention of pop-up store products CAO XIAOYU Master of Science in Business Administration Graduate School of Kyung Hee University In today's digital business environment, social networking services (SNS) have formed consumer behavior and become an important factor affecting purchase decisions. The purpose of this study is to explore the influence mechanism of SNS characteristics on consumers' attitude and purchase intention of pop-up stores. Therefore, these functions are designed by studying the SNS characteristics such as interactivity, accessibility, information usefulness and information reliability in detail, so as to understand how consumers' attitudes towards flash store products are formed and influenced under the social media environment. The research period was from November 2023 to December 2023, and it was conducted by online questionnaire survey in China, with a total of 273 samples collected. After using the following SPSS23.0 statistical program, the population characteristics were analyzed by frequency analysis and Pearson regression analysis. Finally, the reliability is confirmed by verifying Cronbach's value.α The results show that the interactivity, access convenience, information usefulness and information reliability of SNS affect consumers' attitudes, and information reliability has the greatest influence on consumers' attitudes. This means that the information credibility of social media platforms may be an important issue for consumers. In other words, this may be related to false information, the spread of rumors, and the lack of authoritative sources. By leaving a negative impression on consumers, it will affect consumers' views on products, services or themes. At the same time, it also emphasizes that social media platforms must manage and protect information more effectively to maintain users' trust. Finally, on the basis of in-depth analysis of the results, it provides concrete and practical suggestions and strategies for optimizing the application of SNS in flash store product sales. These suggestions are aimed at providing differentiated digital marketing strategies for enterprises, including optimizing the user experience of SNS platform, improving the accuracy of information dissemination, encouraging users to generate content, and maximizing the positive impact of SNS on consumers' attitudes and purchase intentions of flash memory stores. Through this study, we can not only deeply understand the core role of SNS function in the consumer behavior of flash store products, but also hope to provide practical and targeted strategic guidance for enterprises to improve the competitiveness of mayors/markets. At the same time, it is not only of positive significance to deepen the understanding of digital marketing mechanism, but also provides a research foundation with innovative and practical application value for the actual mayor/market operation. Keywords :SNS Features, Social Networks, Pop-up Stores, Purchase Intentions, Consumer Attitudes
Effect of SNS characteristics on consumer attitude and purchase intention of pop-up store products CAO XIAOYU Master of Science in Business Administration Graduate School of Kyung Hee University In today's digital business environment, social networking services (SNS) have formed consumer behavior and become an important factor affecting purchase decisions. The purpose of this study is to explore the influence mechanism of SNS characteristics on consumers' attitude and purchase intention of pop-up stores. Therefore, these functions are designed by studying the SNS characteristics such as interactivity, accessibility, information usefulness and information reliability in detail, so as to understand how consumers' attitudes towards flash store products are formed and influenced under the social media environment. The research period was from November 2023 to December 2023, and it was conducted by online questionnaire survey in China, with a total of 273 samples collected. After using the following SPSS23.0 statistical program, the population characteristics were analyzed by frequency analysis and Pearson regression analysis. Finally, the reliability is confirmed by verifying Cronbach's value.α The results show that the interactivity, access convenience, information usefulness and information reliability of SNS affect consumers' attitudes, and information reliability has the greatest influence on consumers' attitudes. This means that the information credibility of social media platforms may be an important issue for consumers. In other words, this may be related to false information, the spread of rumors, and the lack of authoritative sources. By leaving a negative impression on consumers, it will affect consumers' views on products, services or themes. At the same time, it also emphasizes that social media platforms must manage and protect information more effectively to maintain users' trust. Finally, on the basis of in-depth analysis of the results, it provides concrete and practical suggestions and strategies for optimizing the application of SNS in flash store product sales. These suggestions are aimed at providing differentiated digital marketing strategies for enterprises, including optimizing the user experience of SNS platform, improving the accuracy of information dissemination, encouraging users to generate content, and maximizing the positive impact of SNS on consumers' attitudes and purchase intentions of flash memory stores. Through this study, we can not only deeply understand the core role of SNS function in the consumer behavior of flash store products, but also hope to provide practical and targeted strategic guidance for enterprises to improve the competitiveness of mayors/markets. At the same time, it is not only of positive significance to deepen the understanding of digital marketing mechanism, but also provides a research foundation with innovative and practical application value for the actual mayor/market operation. Keywords :SNS Features, Social Networks, Pop-up Stores, Purchase Intentions, Consumer Attitudes
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