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글로우플러그를 이용한 충돌분무의 미립화특성에 관한 연구
A Study on Atomization Characteristics of Gasoline Impinging Spray Using Glow plug 원문보기

한국자동차공학회논문집 = Transactions of the Korean Society of Automotive Engineers, v.9 no.5, 2001년, pp.54 - 61  

문영호 (전북대학교 대학원) ,  오영택 (전북대학교 기계공학과, 자동차 신기술 연구소)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

It is reported that during the cold starting, especially in gasoline engine, the engine response and the effect of HC emission can be improved by prompting atomization and reducing the quantity of fuel adhered to the range of injector tip, inlet port, and inlet valve. The purposes of this study are ...

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문제 정의

  • 그러므로, 본 연구에서는 흡기포트와 연소실에서 혼합기 형성전에 연료의 미립화를 촉진시켜 연소 효율을 개선시킴으로써 배기 배출물을 근본적으로 저감시키기 위한 것이 목적이다. 이를 위해 Fig.
  • 이와 같은 결과를 토대로 향후 글로우 플러그를 MPI 엔진의 큰 개조 없이 쉽게 장착할 수 있도록 설계하여 배기가스 배출 및 기관 특성을 실험하고자 한다.
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