최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기대한화학회지 = Journal of the Korean Chemical Society, v.46 no.1, 2002년, pp.83 - 89
강석진 (서울대학교 교육종합연구원) , 신숙희 (서울대학교 화학교육과) , 노태희 (서울대학교 화학교육과)
In this study, students' responses to anomalous data in studying ‘density' were analyzed, and the relationships among trait/state self-regulation strategies, the degree of cognitive conflict, and conceptual change were examined. A trait self-regulation strategy test, a preconception test, and a test...
* AI 자동 식별 결과로 적합하지 않은 문장이 있을 수 있으니, 이용에 유의하시기 바랍니다.
Dreyfus, A.; Jungwirth, E.; Eliovitch, R. Science Education1990, 74, 555.
Tao, P.; Gunstone, R. F. Journal of Research in Science Teaching 2000, 36, 859.
노태희; 임희연; 강석진 한국과학교육학회지 인쇄중.
Chinn, C.; Brewer, W. F. Review of Educational Research 1993, 63, 1.
Chinn, C.; Brewer, W. F. Journal of Research in Science Teaching 1998, 35, 623.
Chan, C.; Burtis, J.; Bereiter, C. Cognition & Instruction1997, 15, 1.
Cavallo, A. M. L. Journal of Research in Science Teaching1996, 33, 625.
Lawson, A. E.; Alkhoury, S.; Benford, R.; Clark, B. R.;Falconer, K. A. Journal of Research in Science Teaching2000, 37, 996.
Chin, C.; Brown, D. E. Journal of Research in Science Teaching 2000, 37, 109.
이경호 고등학생의 물리 개념변화에 미치는 인지갈등, 학습동기와 학습전략의 영향, 한국교원대학교 박사학위논문, 2000.
Spielberger, C. D. Manual for the state-trait anxiety inventory (Form Y); Palo Alto: Consulting Psychologist Press, 1983.
Hong, E. Journal of Educational Research 1998, 91, 148.
O’Neil, H. F.; Abedi, J. Journal of Educational Research 1996, 89, 234.
O’Neil, H. F.; Herl. H. E. Report of a reliability and validity of a trait measure of self-regulation, Los Angeles: University of Califonia, National Center for Researchon Evaluation Standards, and Student Testing, 1999.
Driver, R.; Asoko, H.; Leach, J.; Mortimer, E.; Scott, P.Educational Researcher 1994, 23, 5.
Guzzetti, B. J.; Snyder, T. E.; Glass, G. V.; Gamas, W. S. Reading Research Quarterly 1993, 28, 117.
Pintrich, P. R.; De Groot, E. Journal of Educational Psychology 1990, 82, 33.
Kosmicki, J. The effect of differential test instructions on mathematics achievement, effort, and worry of community college students; Unpublished doctoral dissertation: University of Southern Califonia, Los Angeles, 1993.
Huang, D. The role of perceived parental attitude, effort and self-efficacy in the math achievement of high and low track high school students in Taiwan; Unpublished doctoral dissertation: University of Southern Califonia, LosAngeles, 1996.
Hertzog, C.; Schaie, K. W. Child Development 1986, 58, 93.
Weinstein, C. E.; Mayer, R. E. Handbook of research on teaching; Wittrock M. C., Ed.; Macmillan: Newyork, 1986; p 315.
Pintrich, P. R.; Schunk, D. H. Motivation in education: Theory, research, and applications; Prentice Hall: New Jersey, 1996.
Wang, S. The role of perceived beliefs in effort, self-efficacy, and task value on high school students’ effort and math achievement in Taiwan: Unpublished doctoral dissertation, University of Southern Califonia, Los Angeles, 1997.
Zimmerman, B. J. Educational Psychologist 1995, 30, 217.
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
출판사/학술단체 등이 한시적으로 특별한 프로모션 또는 일정기간 경과 후 접근을 허용하여, 출판사/학술단체 등의 사이트에서 이용 가능한 논문
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.