Comtemporary popular culture fosters information exchanges through the development of digital products. Digital products may lead, or may be led, by outline popular culture. However, popular culture is possible off-line as well. There are certainly diverse classes of people who use digital products;...
Comtemporary popular culture fosters information exchanges through the development of digital products. Digital products may lead, or may be led, by outline popular culture. However, popular culture is possible off-line as well. There are certainly diverse classes of people who use digital products; however, the major users are those who mainly use the networks. These users have ample access to information and thereby lead popular culture and also are led by it. Surely, it is not only the popular culture that digital products take into consideration. In modern times, personal computers and the Internet are changing into privately owned digital products. Amid the collective tendency of popular culture, the owned products emphasize the fact that it is ′mine only.′It would be goad if ′interesting′materials, something that teenagers like, are added to digital products. Surely, there is a limit to ′interesting′ materials, but the materials of "S or energy," which has a certain sense of humor as well as giving out fresh energy, can be considered in digital product esign. It can be considered a modern pattern, or at least the addition of a new value, and not the old-time pattern of the "Ten Long-Living Animals." More popular and diverse colors are needed in the mix of digital products used by adults who are middle-aged or elderly. If altered colors are applied to the digital products as much as popular culture changes, it can assist the elderly with their weakened physical abilities.
Comtemporary popular culture fosters information exchanges through the development of digital products. Digital products may lead, or may be led, by outline popular culture. However, popular culture is possible off-line as well. There are certainly diverse classes of people who use digital products; however, the major users are those who mainly use the networks. These users have ample access to information and thereby lead popular culture and also are led by it. Surely, it is not only the popular culture that digital products take into consideration. In modern times, personal computers and the Internet are changing into privately owned digital products. Amid the collective tendency of popular culture, the owned products emphasize the fact that it is ′mine only.′It would be goad if ′interesting′materials, something that teenagers like, are added to digital products. Surely, there is a limit to ′interesting′ materials, but the materials of "S or energy," which has a certain sense of humor as well as giving out fresh energy, can be considered in digital product esign. It can be considered a modern pattern, or at least the addition of a new value, and not the old-time pattern of the "Ten Long-Living Animals." More popular and diverse colors are needed in the mix of digital products used by adults who are middle-aged or elderly. If altered colors are applied to the digital products as much as popular culture changes, it can assist the elderly with their weakened physical abilities.
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문제 정의
따라서 다양성을 포함한 대중문화에는 시대성과 사회성름 유추하려는 요인이 존재한다. 대중문화에서 현재 유행되고 있는 소재들 깊이 관찰함으로써 소비자와 대중문화를 매체로 하는 제품 디사인의 연결을 분석하려 한다. 아울러 대중문화와 디지털 제품의 관련성(關聯用은 파악하고 그 영향은 분석, 연구하려는 것이 본 논문의 목적이다.
엽기 토끼는 인형 제품으로 출시되어 선풍적인 인기를 누리고 있듯이 엽기 토끼는 도저히 토끼에서는 어울리는 이름은 아닌데도 엽기라는 단어가 붙는다. 버려진 존재의 비참함과 외로움을 감추기 위해 현실을 비꼬고 부정하면서 황당한 행동을 통해 자신의 의미를 찾으려고 한다. 이외에도 회근의 예술 작품들을 보면 괴기한 형태이거나 생존하는 동물의 실제 피와 살, 뼈, 배설물, 사체 등을 작품 재료로 쓰고 아러 자연적으로 표현되는 냄새와 악취로 찬반의 호응을 얻는다.
대중문화에서 현재 유행되고 있는 소재들 깊이 관찰함으로써 소비자와 대중문화를 매체로 하는 제품 디사인의 연결을 분석하려 한다. 아울러 대중문화와 디지털 제품의 관련성(關聯用은 파악하고 그 영향은 분석, 연구하려는 것이 본 논문의 목적이다.
가설 설정
따라서 디지털 제품에 청 . 소년들이 원하는 '재미있는' 소재를 첨가한다면 좋을 것이다. 물론 재미있는 소재의 한계도 있지만 해학의 묘미를 가지며 에너지를 주는 기(氣)의 소재는 과거의 십장생이 아닌 청 .
청 . 소년층에서는 굳이 과거의 기(<) 는 에너지(energy)의 제품으로 상관되지 않을 것이다. 이들5 이들 나름대로의 M 와 에너 지를 다른 데서 찿고 있다.
대상 데이터
현대 우리사회에서 유행되는 대중문화의 가장 많은 단어를 신문과 잡지, 인터넷 등의 매체에서 조사된 많은 횟 수의 단어를 수도권 남녀 60명(10대 暁, 20대, 36명, 30대, 7명, 40대 이상 12명, 남자, 28명, 여자, 32명)의 의견을 참고로 하여 발췌하였다.
성능/효과
프로이트의 주장에 의하면 음식, 따뜻함, 인간적인 안락함은 '부재하는 어머니의 가슴을 대체하는 것으로 착각하기 위해서' 요구되는 것이고 소망 충족과 연결된다.” 4) 이러한 측면적 대비에서 에너지는 존재하고 게다가 한국 사회는 다른 사회보다 더 감성적 접근이 가능하므로 대중문화에 포용되는 사회이고 대중문화의 영향력은 점점 커질 수 있다고 본다. 왜냐면 한국의 대중문화는 다양한 취미로 이뤄져야 하는데 그렇게 되지 않고 집단적인 성향으로 이어지진다.
후속연구
앞으로는 대중문화가 더욱 더 디지털 제품을 매체로 하여 많은 확산이 되고 정보의 다양화로 이어질 수 있을 것이다. 특히 현대는 PC와 인터넷이 개인적으로 소유하는 디지털 제품으로 바뀌고 있다.
우리는 또한 디지털 제품에서 PC보다 개인용 단말기, PDA, 무선 디지털 제품, 무선장비, 저장장치와 주변기기들에도 관심을 가져야 할 것이다. 이는 앞으로의 디지털 제품의 추세로서 개인용품의 발달이 각광을 받을 수 있기 때문이다.
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