최소 단어 이상 선택하여야 합니다.
최대 10 단어까지만 선택 가능합니다.
다음과 같은 기능을 한번의 로그인으로 사용 할 수 있습니다.
NTIS 바로가기한국과학교육학회지 = Journal of the Korean association for science education, v.22 no.1, 2002년, pp.141 - 157
The purpose of this study was to analyze teacher's teaching-learning strategies and young children's concepts related to mathematics and science in integrated mathematics and science education activities. To achieve this purpose, actual class episodes were analyzed. The episodes were derived from 7 ...
권영례(1992). 유치원 아동의 과학 행동에 미치는 교사의 언어형태와 학습 주제 선정방법의 효과. 중앙대학교 박사학위 논문
권영례(1997). 수학 . 과학 통합 직접 활동 프로그램 개발에 관한 연구. 한국방송대학교 논문집, 23, 349-364
권영례, 박영충(1997). 수학 . 과학 통합활동이 창의적 사고에 미치는 영향. 열린유아교육 연구, 2(1), 121-136
김규수(1998). 유아교육에서의 통합의 의미와 원리에 관한 연구. 열린유아교육연구, 3(2), 145-170
김숙자(2001). 수 . 과학 통합 활동이 유아의 수학과 과학 탐구 능력에 미치는 영향. 미래유아교육학회지, 8(1), 173-203
김숙자, 홍희주(2001). 수 . 과학 통합 교육 활동안에서 분석되는 교수-학습 방법과 유아 수 . 과학 탐구 능력과의 관계 교수논총. 17(1), 19-42
김애옥(1995). 교사의 언어형태가 유아의 과학적 행동 유형 및 문제 해결력에 미치는 영향. 전남대학교 교육대학원 석사학위논문
마지순(2000). 수 . 과학 통합활동이 유아의 수학성취와 과학 문제 해결력에 미치는 영향. 한국교원대학교.석사학위논문
이경우, 조부경, 김정준(1999). 구성주의 이론에 기초한 유아 과학 교육. 양서원: 서울
이미진(1996). 교사의 확산적 질문과 수렴적 질문이 과학활동시 유아의 예측하기에 미치는 영향. 중앙대학교 석사학위논문
최정열(2000). 물질의 변화에 대한 과학활동에서 나타난 유아의 과학적 사고과정 한국교원대학교 석사학위논문
AIMS Educationla Foundation(1996). AIMS programs and product catalog. Fresno, CA: Auther
Berlin, D. F.(1994). The integration of science and mathematics education: Highlights from the NSF/SSMA Wingspread conference plenary papers. Science and Mathematics, 94(1), 32-35
Berlin, D. F., & White, A. L.(1994). The Berlin-White integrated science and mathematics model. School Science and Mathematics, 94(1), 2-4
Center for Mathematics, Science, and Technology(1998). IMaST at a glance: Integrated mathematics, science. and technology. Eric Document Service ED422 184
Cwerniak, C. M., Weber, W. S., & Alexa Ahern, J.(1999). A literature review of science and mathematics integration. School Science & Mathematics, 99(8), 421-430
Davison, D. M., Miller, K. W., & Metheny, D. L.(1995). What does Integration of science and mathematics really mean? School Science and Mathematics, 95(5), 226-230
FoulksBoyd, B., Dickman, C. B., & Sickle, M. V.(1997). Weather activity sequences for conceptual development. In Rillero, P. & Allison, J.(1997). Creative childhood experiences in mathematics and science. pp. 67-97. Eric Document Service ED411 154
Grundy, S.(1987). Curriculum: Product or Praxis?. New York: Falmer Press
Huntley, M. A.(1998). Design and implementation of a framework for defining integrated mathematics and science education. School Science and Mathematics, 98(6), 320-327
Kamii, C., & DeVries, R.(1978). Physical knowledge in preschool education. 이 경우, 문미옥(역). 물리적 지식 활동. 서울: 창지사
Lonning, R. A., & DeFranco, T. C.(1997). Integration of science and mathematics: A theoretical model. School Science and Mathematics, 97(4), 212-215
McBride, J. W., & Silverman, F. L.(1991). Integrating elementary/middle school science and mathematics. School Science and Mathematics, 91(7), 285-292
NCTM (National Council of Teachers of Mathematics) (1998). Principles and standards for school mathematics: Discussion draft. Reston, VA: Author
NRC (National Research Council) (1996). National science education standards. Washington, DC: National Academy Press
Pang, J. S., & Good, R.(2000). A review of the integration of science and mathematics: Implication for further research. School Science and Mathematics, 100(2), 73-82
Rillero, P.(1997). Activity series and activity centers: Path to learning. In Rillero, P. & Allison, J.(1997). Creative childhood experiences in mathematics and science. pp. 47-54. Eric Document Service ED411 154
Schwab, J. J.(1969). The practical: A Language curriculum. School Review, 78, 1-23
Thomas, J.(1997). Making learning meaningful. In Rillero, P., & Allison, J.(Eds,), Creative childhood experiences in mathematics and science. 11-23. Eric Document Service ED411 154
Tobin, K.(1990). Research on science laboratory activities: In pursuit of better questions and answers to improve learning. Science and Mathematics, 90(5), 403-418
http://www.aimsedu.org/documents/history.html
http://www.lhs.berkeley.edu/gems/aboutgems.html
*원문 PDF 파일 및 링크정보가 존재하지 않을 경우 KISTI DDS 시스템에서 제공하는 원문복사서비스를 사용할 수 있습니다.
※ AI-Helper는 부적절한 답변을 할 수 있습니다.