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[국내논문] 열차경합 검지 및 해소시스템의 한국철도 적용에 관한 선행연구
A Pilot Study to Deploy the Railway Conflict Detection and Resolution System in Korean Railway 원문보기

한국철도학회 논문집 = Journal of the Korean Society for Railway, v.7 no.2 = no.23, 2004년, pp.71 - 76  

오석문 (한국철도기술연구원) ,  홍순흠 (한국철도기술연구) ,  최인찬 (고려대학교 산업시스템 정보공학과)

Abstract AI-Helper 아이콘AI-Helper

In this paper, we propose a pilot study to deploy the Railway Conflict Detection and Resolution System(RCDRS) in the context of Korean Railway(KORAIL). KORAIL plans to deploy in near future RCDRS, which is a decision support module placed on the top level of the Railway Traffic Management System(RTM...

Keyword

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문제 정의

  • 본 논문에서는 RCDRS를 한국철도에 도입하기 위한 선행연구로서 한국철도네트워크를 구성하는 주요 노선들의 특징을 정량적으로 분석하고, 각 노선의 특징에 적합한 RCDR 모형을 제시한다.
  • 연구를 실시하였다 [11]. 이 연구에서는 열차 제어 사무소 2곳에서 37명의 열차 사령들을 대상으로 하여 각 항목들에 대해 조사하였다. 조사 결과 요통, 두통, 피부질환 및 근무시간 중의 피로도 지수가 일반 사무직에 비해 열악하다고 지적하였다.
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참고문헌 (6)

  1. ADtranz-Daimer Chrysler Rail Systems (Signal) DK, System Introduction Traffic Management System, version 1, 2000 

  2. http://www.optirails.gr 

  3. The 'OPTIRAILS' Project Contract Number: RA98RS315, Final Report for Publication, 2004. 4 

  4. http://www.crt.unige.it/progetti_europei/marcoframe/mframe.htm 

  5. MARCO Project Deliverable Documnet 3.1-9.1 

  6. M. Mazzarello, and R. Copello, Conflict Resolution in Railway TraSic Control by a Distributed Intelligence Approach, Computersin Railway, pp.789-798, 2000 

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