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In this paper, a regenerative braking algorithm is proposed to make the maximum use of the regenerative braking energy for an independent front and rear motor drive parallel HEV. In the regenerative braking algorithm, the regenerative torque is determined by considering the motor capacity, motor eff...

주제어

AI 본문요약
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문제 정의

  • 따라서 본 연구에서는 수동변속기(MT)를 장착 한전 후륜 독립모터방식 4WD HEV 차량에 대하여 운전자 제동 의지와 차량의 주행 상태에 따른 최대의 회생 제동 에너지를 회수할 수 있는 전후륜의 회생제 동 제어 로직 을 제 안하였다.
  • 본 연구에서는 회생제동력(토크)을 최대화하는것을 목표로 하였다. 발전기(모터)의 회 생제동 토크는 다음 식 으로 표시 된다.
  • 이 연구에서는 Fig. 1의 전후륜 독립모터 방식 4WD HEV에 대하여 회생제동시 운전자의 제동의지와차량주행상태에 대하여 전후륜의 회생제동토크의 크기를 결정하는 회생제동 제어 알고리즘을제 시 하고자 한다.
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참고문헌 (8)

  1. K. Yasuhiro, K. Hideo, I. Hiroki and O. Takayuki, 'Development of New Generation Hybrid System,' SAE 2004-01-0643, 2004 

  2. E. Nakamura, M. Soga, A. Sakaki, A. Otomo and T. Kobayashi, 'Development of Electronically Controlled Brake System for Hybrid Vehicle,' SAE 2002-01-0900, 2002 

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  5. Y. Gao, L. Chen and M. Ehsani, 'Investigation of the Effectiveness of Regenerative Braking for EV and HEV,' SAE 1999-01-2910, 1999 

  6. T. Yaegashi, S. Sasaki and T. Abe, 'Toyota Hybrid System : it's Concept and Technologies,' FISITA F98TP095, 1998 

  7. H. Yeo and H. Kim, 'Hardware-in-the-loop Simulation of Regenerative Braking a Hybrid Electric Vehicle,' Proc. Instn. Mech. Engrs, Vol.216, pp.855-864, 2002 

  8. H. Yeo, C. Song, C. Kim and H. Kim, 'Hardware in the Loop Simulation of Hybrid Electric Vehicle for Optimal Engine Operation by CVT Ratio Control,' Int. J. Automotive Technology, Vol.5, No.3, pp. 201-208, 2004 

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